
Sökresultat:
232 Uppsatser om Gray zone - Sida 16 av 16
Språk- och kunskapsutvecklande undervisning i gymnasieskolan - två lärares upplevelser
För många elever, särskilt bland dem med svenska som andraspråk och dem från studieovana hem, är gapet stort mellan det språk de använder till vardags och det abstrakta, ämnesspecifika språk de möter i skolan. Språkets svårighetsgrad ökar dessutom ju högre upp i årskurserna eleverna kommer. Skolverket rekommenderar en språk- och kunskapsutvecklande undervisning för att stödja elever i att lära ämnesinnehåll och språk parallellt, vilket gagnar alla elever, men särskilt de grupper som nämndes ovan. Under senare år har svenska elevers resultat försämrats i internationella mätningar. Det heterogena klassrum läraren möter i Sverige idag ställer krav på undervisningen som lärare många gånger inte har beredskap för att möta.
Äldre personers upplevelser av fall och dess påverkan på livskvalitén
För många elever, särskilt bland dem med svenska som andraspråk och dem från studieovana hem, är gapet stort mellan det språk de använder till vardags och det abstrakta, ämnesspecifika språk de möter i skolan. Språkets svårighetsgrad ökar dessutom ju högre upp i årskurserna eleverna kommer. Skolverket rekommenderar en språk- och kunskapsutvecklande undervisning för att stödja elever i att lära ämnesinnehåll och språk parallellt, vilket gagnar alla elever, men särskilt de grupper som nämndes ovan. Under senare år har svenska elevers resultat försämrats i internationella mätningar. Det heterogena klassrum läraren möter i Sverige idag ställer krav på undervisningen som lärare många gånger inte har beredskap för att möta.
Matematikundervisning i internationella miljöer : En studie av arbetet med att överbrygga skillnader i matematikundervisningen
This study investigates the difficulties that may arise for students as a consequence of differences that exist in mathematics education between different educational systems. The questions asked are when and why difficulties as a consequence of differences in writing or types of student problems may arise and in which way teachers and students attend to these difficulties. The focus is thus on the written parts of mathematics education and the questions are asked within the frame of general upper secondary education.In order to answer these questions, a sociocultural perspective based mainly on Sfard?s (2006) participationist theories together with Vygotsky?s (1999) general theories on development and learning is used. An important analytic tool is the discourse concept which in this context means a type of communication that brings some people together while excluding others from the communication.
Arbete på väg: Säkerhet vid passerande fordonstrafik
Byggbranschen ställs inför stora prövningar med högt satta mål inom klimat- och energipolitiken och en omfattande påverkan på naturmiljön till följd av dess stora material- och energiomsättning. Demonstrationsprojekt i byggbranschen anses vara ett viktigt steg i utvecklingen av ny byggteknik, men samtidigt finns det ett gap mellan goda resultat som demonstrationsprojekten kan uppvisa och det traditionella arbetssättet (Femenías, 2004) . Samtidigt som det finns ett behov av satsningar på miljöanpassad nyproduktion, finns det också ett stort behov av god förvaltning av våra befintliga byggnader. Bebyggelsen som helhet förnyas väldigt långsamt; drygt 90 procent av de hus som finns år 2020 är redan byggda (Miljövårdsberedningen, 2004). Byggnaders driftsskede har en betydande del i bygg- och fastighetssektorns miljöpåverkan (Byggsektorns kretsloppsråd, 2001), vilket ställer höga krav på fastighetsbolag och fastighetsförvaltare.Syftet med denna rapport är att belysa fastighetsförvaltarens roll i arbetet mot en hållbar utveckling, men också den eventuella problematik som råder med förvaltning av fastigheter som byggs som miljöprojekt.
Transit Objekt
Transit Objects In the Master Essay I argue around two existing levels in the works presented at the graduation exhibition. On the one hand, it is about influence; on the other hand it is about the phenotypes of purpose-ness. In the introduction, I describe the relationship between the shapes that I have come to call Transit objects, and their on the one hand ideological superstructure; on the other hand, the different aspects of their shapes regarding the imitation I, in creating the objects, performed. In the case with the objects shape-aspects, I stand on the thoughts that I found during my bachelor's work, that is, to express the phenotypes of purpose-ness.When it comes to influence, I speculate about how linguistics, and particularly a branch called neuro-linguistics, illustrates how the arguments that make up our world can be transformed. I use a meta-model and a conversation model as a tool to illustrate this. When I, like that, illustrate the plasticity of meaning, and cognition, I note Catherine Malabous taught (in her book What Should we do with our brain?) on the plasticity of the brain in relation to the neo-liberal systems of capitalism. She argues for how the brain has come to stand model for the organization of different types of networks. I hint the link to a future scenario where the desire to influence takes new forms and uses the latest brain research challenges, more specifically the use of ultrasound for the treatment of pain and other similar conditions. This also can be used as generating various types of seizures, pleasant or unpleasant.
Friluftsliv i staden : tillfällig landskapsarkitektur på sex platser i Linköping 3-15 april 2012
The subject of this project focuses on how
Landscape Architects by their profession can
explore and directly make a difference in the
cityscape. This paper documents the process of art -
based research practice. The purpose of installing
temporary activities is to encourage people in the
city to discover, participate and invite people to be
more playful in the city.
My experience of interaction in public spaces comes
primarily from the education within landscape
architecture, from site-specific art installations I have
performed in different cities and from observations
of landscape architecture, street art and urban life in
the cities of Vienna, Berlin and Linköping. It is
fascinating and inspiring to see how the urban space
can invite and allow visitors to participate and
therefore feel invited to the open space. As a
landscape architect I wish to create urban spaces
that are useful and inspiring for their visitors.
The projects main question: How can you make
temporary landscapes that encourage outdoorinspired
activities at selected locations in the city? is
answered by practice based research, an approach
in which theoretical research are developed through
practical experiments in the designing- and
implementation process.
English Arts and Crafts gardens and how they can be modernised in Sweden
The aim with this thesis was to investigate what characterises an English
Arts and Crafts garden how they could be modernised in Sweden. My
research was limited to 20 weeks of full-time writing and worth 30 ECTS.
Through literature studies, interviews and site visits I could analyse my
findings which resulted in a concrete garden design project.
The Arts and Crafts was a movement that started in England during the
1880?s and evolved as a reaction towards the industrialisation. The influence
came from the writings and practices of John Ruskin (1819-1900)
and William Morris (1834-1896) who advocated the importance of craftsmanship.
The Arts and Crafts movement also became a ?recipe for life?
and was associated with a healthy and morally pure way of living.