Sök:

Sökresultat:

79 Uppsatser om Graphics - Sida 5 av 6

UML i teori och praktik

Abstract During object-oriented system development, programming should be preceded by analysis and design to assure that the system fulfils the demands of the customer and simplify during the development phase and documentation. When modeling the analysis and design phases, several different notations may be used. One of these is the UML (Unified Modeling Language) which this thesis will cover. The aim is to compare the use of the UML i practice versus what is said in the literature. The investigation is built upon interviews at different companies to receive their reflections about the UML.

UML i teori och praktik

Abstract During object-oriented system development, programming should be preceded by analysis and design to assure that the system fulfils the demands of the customer and simplify during the development phase and documentation. When modeling the analysis and design phases, several different notations may be used. One of these is the UML (Unified Modeling Language) which this thesis will cover. The aim is to compare the use of the UML i practice versus what is said in the literature. The investigation is built upon interviews at different companies to receive their reflections about the UML.

Vad som pa?verkar animato?rers val i skapandet av fotorealistisk 3D-animation

The purpose of the paper is to show some possible factors that affect the animators? choices when working on photorealistic animation based on references. Research in computer Graphics has since 1970 had as a main goal to achieve photorealism. When working on 3D-production for film, animation is a part of the process. This part aims to give life to digital characters, among other things.

Interactive Visualization of Statistical Data using Multidimensional Scaling Techniques

This study has been carried out in cooperation with Unilever and partly with the EC founded project, Smartdoc IST-2000-28137. In areas of statistics and image processing, both the amount of data and the dimensions are increasing rapidly and an interactive visualization tool that lets the user perform real-time analysis can save valuable time. Real-time cropping and drill-down considerably facilitate the analysis process and yield more accurate decisions. In the Smartdoc project, there has been a request for a component used for smart filtering in multidimensional data sets. As the Smartdoc project aims to develop smart, interactive components to be used on low-end systems, the implementation of the self-organizing map algorithm proposes which dimensions to visualize.

Manga i svenska folkbibliotek : En studie av manga med särskilt fokus på utlåningsstatistik, definition av begreppet manga, dess kontext samt dess genrer.

This study is performed as an Archive, Library and museum master?s thesis in two years studies. The overall aim is to investigate and analyze what the term Manga means in a library and information science context. The concept of Manga has different meanings depending on whether we start from a Japanese or a Swedish context. Manga is integrated in the Japanese society while Manga often is associated with youth culture or a separate genre in Sweden.

Visuell hierarki och läsmönster : en studie om kontrast, storlek och positionering

Syftet med denna uppsats är att identifiera den mest effektiva egenskapen av en text eller sida för att uppnå visuell hierarki, som är ett verktyg för att få det önskade flödet av uppmärksamhet i en sida eller webbsida genom att ge vissa element en viss vikt i kontrast, storlek och placering. Vi vill ge en möjlighet för vidare forskning snarare än att ge en slutsats som ger ett slutgiltigt svar på frågeställningarna. Det finns fler sätt att manipulera text för att uppnå önskad visuell hierarki men vi valde de vanligaste. Detta arbete är baserat på ett experiment som görs på 50 deltagare med ett onlinefrågeformulär och tre självgjorda bilder där vi kan utvärdera resultaten, jämföra dem med andra teorier och beräkna den mest effektiva uppmärksamhetsgivaren. Vi har också utvecklat en hypotes om vad resultatet kommer att visa.

GPGPU-LOD (General Purpose Graphics Processing Unit - Level Of Detail) : Grafikkortsdriven terräng-LOD-algoritm

Dagens grafikkort är uppbyggda av kraftfulla multiprocessorer som gör dom ypperliga för att hantera parallelliserbara problem som skulle ta lång tid att utföra på en vanlig processor, så som exempelvis level-of-detail eller raytracing.Denna rapport presenterar en parallelliserbar level-of-detail algoritm för terränghöjdkartor samt implementerar denna för användning på grafikkort användande Nvidias CUDA API. Algoritmen delar upp den totala höjdkartan i sektioner som ytterligare delas upp i mindre block som beräknas parallellt på grafikkortet. Algoritmen räknar ut vertexpositioner, normaler och texturkoordinater för vardera block och skickar datan till applikationen som skapar vertex och indexbuffertar och renderar sektionerna. Implementationens prestanda och förmåga att reducera trianglar analyseras med två olika sorters culling-metoder; en metod som gallrar trianglar på sektionsnivå och en metod som gallrar på blocknivå.Resultaten visar att det är mycket fördelaktigt att låta grafikkortet hantera level-of-detail beräkningar på detta vis även om minneskopiering över grafikkortsbussen är ett problem, då det tar upp ungefär åttiofem procent av den totala tiden för att hantera en sektion. Beräkningarna i sig tar väldigt lite tid och det finns gott om utrymme för utveckling för att uppnå en så bra fördelningen av trianglar över terrängområdet som möjligt..

Användarvänlig design av bibliotekskataloger på webben.

The aim of this thesis is to study a number of standards and theories, from the two research areas human-computer interaction and psychology, about how a graphical user interface (GUI) should be composed in order to facilitate interaction between humans and computers. Special emphasis is put on how the GUI should take into consideration the strengths and limitations of human cognition and perception. A study of three web catalogues shows how these theories appear when concretised. The following questions are answered in this thesis:What guidelines and styleguides can be found that specify the design of a user-friendly GUI?How do a few library catalogues on the web match a selection of these design principles?The guidelines are extracted from literature concerning human-computer interaction, psychology, automated library systems and web design.

Jämförande studie av chroma keying och compositing i Blender och After Effects

Inom film- och tv-produktion finns ett behov av att kunna plocka ut motiv från en filmsekvens och placera dem över en ny bakgrund. Tekniken kallas ?chroma keying?, och att med hjälp av chroma keying lägga ihop flera bilder till en kallas för ?compositing?. After Effects är ett kommersiellt standardverktyg inom industrin för motion Graphics (rörlig grafik) och visuella effekter. Blender, ett program släppt som öppen källkod (fri), innehåller verktyg för att uföra chroma keying och compositing.

Matting of Natural Image Sequences using Bayesian Statistics

The problem of separating a non-rectangular foreground image from a background image is a classical problem in image processing and analysis, known as matting or keying. A common example is a film frame where an actor is extracted from the background to later be placed on a different background. Compositing of these objects against a new background is one of the most common operations in the creation of visual effects. When the original background is of non-constant color the matting becomes an under determined problem, for which a unique solution cannot be found. This thesis describes a framework for computing mattes from images with backgrounds of non-constant color, using Bayesian statistics.

Bibliotek på Internet : en undersökning av elektroniska biblioteks hemsidors form, innehåll, struktur och användarstöd

<p>This explorative study examines approximately one hundred electronic library homepages. It focuses on four aspects: form, content, structure and user support. Form relates to the presentation of information and is concerned with the relationship between text and Graphics. Content refers to the type of information and services that an electronic library offers. Structure is concerned with the guiding principles that have motivated the grouping of information and services on the homepages.

Webb-tv för Mjällby AIF

Vi valde som kandidatarbete att göra en webbapplikation för att hantera webb-tv-lösningar för att vi ville samla kompetenserna inom programmet medieteknik där videoproduktion, flashproduktion, grafik, webbutveckling samt serverhantering skulle ingå. Vår webbapplikation skulle skilja sig från redan befintliga lösningar genom att den enkelt skulle kunna anpassas för olika kunder snabbt och effektivt. Detta skulle vi uppnå genom att bygga webbapplikationen kring moduler som alla hade olika funktioner på plattformen, och kunde bytas ut med en knapptryckning. I projektet jobbade vi kring konceptet "från produktion till distribution" med vilket vi menar att både kan producera den bästa webb-tv:n samt ha den smidigaste lösningen för distribution som de flesta kunderna skulle ha råd med. På dagens marknad så är antingen lösningarna för enkla och avskalade eller för anpassade och dyra för att passa den normala kunden, med en normal kund så avser vi ett företag med cirka 10-100 anställda.

Webb-tv för Mjällby AIF

Vi valde som kandidatarbete att göra en webbapplikation för att hantera webb-tv-lösningar för att vi ville samla kompetenserna inom programmet medieteknik där videoproduktion, flashproduktion, grafik, webbutveckling samt serverhantering skulle ingå. Vår webbapplikation skulle skilja sig från redan befintliga lösningar genom att den enkelt skulle kunna anpassas för olika kunder snabbt och effektivt. Detta skulle vi uppnå genom att bygga webbapplikationen kring moduler som alla hade olika funktioner på plattformen, och kunde bytas ut med en knapptryckning. I projektet jobbade vi kring konceptet "från produktion till distribution" med vilket vi menar att både kan producera den bästa webb-tv:n samt ha den smidigaste lösningen för distribution som de flesta kunderna skulle ha råd med. På dagens marknad så är antingen lösningarna för enkla och avskalade eller för anpassade och dyra för att passa den normala kunden, med en normal kund så avser vi ett företag med cirka 10-100 anställda.

Elektroniska spel i tidningsfältet : En studie av recensenters förhållningssätt till dator- och TV-spel

This paper considers the roles of critics, newspapers and magazines, in the process ofdescribing computer games and video games as either technical objects or products intendedfor entertainment.The making and ?using? of computer games and videogames originates in small groups ofpeople possessing a lot of knowledge in computers, during a time when these kinds of deviceswere very expensive. But now, the gaming culture has grown and almost anyone in oursociety can own and play a video game. For that reason, one could ask the questions ?are thegames and the people who plays them still parts of a ?technical culture??? and ?do we needsome kind of prior knowledge to fully understand the videogame critics??The critics represent ?the official idea? of what a videogame is, how it works and if it is worthplaying.

A Collaborative VolumeViewer

This study has been carried out as a part of the EC funded project, SMARTDOC IST-2000-28137, with the objective of developing application components that provide highly interactive visualization and collaboration functionalities. The low-level components from the Graphics library AVS OpenViz 2.0 are used as the development basis. The application components can be inserted into electronic documents that allow embedded controls such as web documents or Microsoft Word or PowerPoint documents. Instead of displaying results as static images, a SMARTDOC component provides the ability to visualize data and interact with it inside the document. Although the principal goal of the SMARTDOC project is to create components in a number of different application domains this study concentrates on developing a medical imaging application component in collaboration with the project partners AETmed and professor Alan Jackson at the University of Manchester.

<- Föregående sida 5 Nästa sida ->