Sök:

Sökresultat:

6245 Uppsatser om Graphic design, - Sida 50 av 417

Historiska Bakverk vol. II - ett arbete om bakverk ur ett historiskt, kulturellt och estetiskt perspektiv

?Historiska Bakverk? is a project about different pastries from a historiacal perspective.The goal was to create illustrations and typography inspired by differentpastries, in order to communicate something about their history and what layunderneath. The project aimed to highlight, understand and acknowlage thepastries as an important part of our history and cultural heritage. Importantquestions I have dealt with throughout the project was in what way the pastriestell us about our history, how it has changed them through time. The result, aseries of posters for croissant, doughnut and pretzel, are a combination of boththeir history and my own experience of them.

Analys och gestaltning av miljön kring vattentornet i Uppsalas stadsskog

The water tower in Uppsala city forest was built in the late 1950's in what is now a nature reserve. The unique place was supposed to be visited by people, which is currently not the situation. This bachelor thesis aimed to perform an analysis and make a design proposal for the environment surrounding the water tower. The analysis was performed using the methodology previously described by architect Arne Branzell. The methodology focuses on how a space is perceived by a person moving through it.

Hur produktens design kan påverka graden av engagemang hos konsumenterna

Syftet med denna uppsats är att undersöka hur designen kan påverka konsumenternas grad av engagemang. I uppsatsen har vi använt oss av en abduktiv forskningsmetod och genomfört en kvalitativ studie i form av ett antal djupintervjuer. Vi har även använt oss av sekundärdata, där vetenskapliga artiklar stod i fokus. Vi har, med hjälp av vår undersökning, konstaterat att produktens design påverkar konsumentens grad av engagemang vid val av produkt. Vi har kommit fram till att produktens design höjer graden av engagemang genom konsumentens informationssökning angående produkten i fråga.

Design av förarmiljöer anpassade för äldre bilförare

Förarmiljön i personbilar blir allt mer komplex med ett ökat informationsflöde. Samtidigt får vi i Sverige ett ökat antal äldre bilförare i vägtransportsystem. Åldrande medför förändringar i kroppen både fysiskt och kognitivt vilket kan försvåra föraruppgiften i vissa situationer. Ovan angivna faktorer kommer troligtvis att ställa krav på förändrad design av framtidens förarmiljöer i personbilar. Syftet med examensarbetet är att öka och vidga kunskapen om faktorer av väsentlig betydelse för design och layout av framtida förarmiljöer anpassade för äldre bilförare.

Utveckling av Pappersmassestol

The author contacted designers Claesson Koivisto Rune Arkitektkontor in August 2007regarding his Master thesis at KTH. The company had discussed the possibility of creating achair made from molded pulp. The author was taken on as a manager for the project. Theobjective was to produce design documentation for a paper pulp chair which was to belaunched at the in 2008 Milan Furniture Fair. The purpose of the thesis was to develop aproduct with scientific methods as well as to investigate how to make collaboration betweendesigners and engineers easier through communication.The project went through four basic stages: Information, Analysis, Synthesis and Evaluation.Information on paper pulp, molded pulp, chair design, sitting postures and the existingmarket of molded pulp furniture.

Två sidor av samma mynt : Brand alliance bidrar till brand confusion i bankbranschen

Bergslagens Sparbank as well as other independent(fristående) sparbanker have discoveredthat some of their customers can not separate them from Swedbank. Some customers maythus believe that they are the same bank. This study seeks factors that may contribute to thisproblem, and measures that can counteract. We refer to this problem as brand confusion andmainly have our focus on factors derived from brand alliance, but also from the companyitself and the banking industry. We use a qualitative method where we collect empirical datafrom interviews with four sparbanker.

Hur designar man en e-handelssite: : är designers och dokumenterad forskning överens?

This paper examines and summarizes rules, guidelines and methods for how an e-commerce site should be designed, which elements it should contain and where these should be placed. Our approach consists of two phases. First we comprise relevant research within the target area. This is then divided into logical themes and is used as a foundation for an interview guide, which will be used in the second phase. After this, in the second phase, we conduct qualitative interviews with designers that are actively working with design of e--?commerce  sites.

KBT-I FÖR DEPRESSION : Är Kognitiv Beteendeterapi för Insomni (KBT-I) en effektiv behandling för depression ? vid samtidig förekomst av insomni?

Depression och insomni är två vanliga former av psykisk ohälsa. I den här studien undersöktes om en bevisat effektiv behandling för insomni, (KBT-I), påverkade grad av depressiva symtom hos personer med konstaterade symtom på såväl depression som insomni. I studien kontrollerades för en minskning av nedstämdhet kunde tillskrivas en ökad fysisk aktivitetsnivå. En single case experimental design användes för ändamålet, med dagliga skattningar av sömn, nedstämdhet och fysisk aktivitetsnivå. Symtom på såväl insomi som nedstämdhet minskade signifikant hos tre av sex deltagare.

ICC-profilers duglighet vid gråbalansjustering av arkoffsettryck

Adjustment to a neutral colour balance when printing was the starting point in this degree project. Onthis base ICC-profiles were evaluated and assessed. The survey was concentrated on the similarity betweenreproductions on different papers with various ICC-profiles. The colour balancing introduced aconsistent variable between four graphic papers. With raised uniformity the probability increased toreceive similarities between the various combinations of ICC-profiles and papers.Numerous of measurements and calculations have been carried out, mainly to confirm whether or notadjustment to a neutral colour balance is possible and repeatable.

Genuskommunikation genom design : - En studie av form, färg och typsnitt på parfymflaskor

Uppsala Universitet Sophie DicksenMedie- och kommunikationsvetenskap C-uppsatsAbstractTitle: Communication of gender through design -A study of shapes and colors of perfumebottles and of the fonts on their labels.(Genuskommunikation genom design -En studie av form, färg och typsnitt på parfymflaskor)Number of pages: 39 (82 including enclosures)Author: Sophie DicksenTutor: Mats LindCourse: Media- and Communication Studies CPeriod: Autumn 2006University: Division of Media and Communication, Department of information Science,Uppsala UniversityPurpose/Aim: To study whether gender is communicated through design, and if so is the case, the aim is also to see by which aspects gender is communicated.Material/Method: 40 perfumebottles, 20 for women and 20 for men has been studied, and attributes such as their shapes, colors as well as the fonts on their labels has been analyzed in search of gender differences. An art director has also been interwiewed to receive information about genderdesign from a practical wiew.Main results: There is no difference out of a gender perspective between the colors on the bottles in aspect of lightness but colors on ladieperfumes are generally more saturated and they are also more often located among yellow, orange and red shades on the color chart while perfumesbottles for men tend to consist of yellow, green and blue colors in more unsaturated versions. The results of the study of shapes showes that there are more cubes among the male perfumes than there are in the group of womensperfumes. Concidering the study of fonts does results prove that fonts on labels of male perfumes mostly belong to the most common group of fontfamilies. This compared toperfumes for ladies where the the fonts varied between the two current fontgroups of the study, and therefore are bort rare and common.

Mätverktyg och användartester inom webbdesign : Hur mätningar av ögonrörelser och webbaserade värmekartor kan användas i användartester

This study has researched how user click heatmaps and eye tracking can be utilized in usability testing. We have used the tools SessionCam and Tobii. We designed a website for a small clothing store and conducted usability tests, in order to evaluate the users clicks and eye movements in relation to design choices on the website. The aim of this study was to research how these tools can be integrated in usability testing and how results from the tests can be used to improve usability. We were able to use the recordings of clicks and eye movements and make design changes based on the findings.

Art and Design City Helsingfors : En studie av stadsbyggnadsprojektet Arabiastranden

Syftet med denna uppsats har varit att studera på vilket sätt stadsbyggnadsprojektet Arabiastranden i Helsingfors kan ses som ett exempel på en generell trend inom samhällsplaneringen. Denna trend handlar om att använda sig av varumärken och estetiska uttryck i den byggda miljön för att marknadsföra och konkurrera på en global marknad. Uppsatsens fallstudieområde är stadsbyggnadsprojektet och stadsdelen Arabiastranden, som representerar konst, historia och design i Helsingforsregionens ambition att uppnå ett varumärke som en ?Art and Design City?. Metoden är baserad på personliga intervjuer, guidning, föreläsningar, planeringsdokument och litteratur.

Varumärkeshantering vid företagsförvärv i designbranschen

Background: The design industry is relatively immature in Sweden but large on the international market, where companies have used services from industrial design firms for a long time. Companies incresignly realise that design is an efficient mean to gain competitive advantages on the market. Several design companies fancy growth and to receive a wider market share to expand on the international market. One of them is Design Communicaton who has made a couple of acquisitions, to receive wider comptences and to cover different segments. That has lead to an increased brand portfolio with different subbrands, which can be complicated to handle efficiently in the internal and external communication.

Våtmarker i urbana miljöer : växtgestaltning och planering

The practice of landscape architectural involves forming the space in our cities and suburbs, as well as the landscape surrounding. The need of exploiting green environment leads up to, among other issues, flood problem during heavy rain and overfed water environments. The problem is partially caused by the shortage of knowledge, how the environment is responding of the innovations made by the city- urban planning and how to get sustainability. Research and knowledge how to take care of our environment, in a natural way, is increasing. The object of the thesis is to propose control and balance in urban wetlands, and discuss the difference a plant design can do. The thesis deals with discourses in the field of landscape architecture, biological diversity, dam construction, limnology, planting design and management, pollution of the environment and urban design practice.

Är det dags att byta färg? : Vad tjänar varumärken på att bryta mot etablerade färgnormer?

Problem: Färg har en stor associativ inverkan hos individer och är därför en viktig faktor vid varumärkesbyggande. Inom olika produktkategorier finns starkt etablerade färgnormer som följs men nu ser vi en utveckling på den svenska marknaden där etablerade färgnormer börjar ifrågasättas. Vi frågar oss vilka fördelar denna normbrottsstrategi har och hur den inverkar på konsumenter. Kanske har färgteorierna spelat ut sin roll och att det är dags för varumärken att bryta mönstret för att nå framgång. Vår frågeställning är således: Hur associerar svenska konsumenter färg till olika känslor, produktkategorier och varumärken? Vad tjänar varumärken på att bryta mot etablerade färgnormer?Syfte: Vi vill studera det glapp som finns mellan rådande färgteorier och det normbrott vi upptäckt på den svenska marknaden.

<- Föregående sida 50 Nästa sida ->