Sök:

Sökresultat:

3980 Uppsatser om Google street view - Sida 21 av 266

Change or die Bilden av folkbiblioteket i den nationella bibliotekspolitiken i Sverige och Danmark utifrån teorier om det postmoderna samhället.

The aim of this Masters thesis is to investigate how the image of the Public library is described in the Swedish national library politics, and compare it with the image given of the public library in the Danish national library politics. The method used for this analysis is a comparative discourse analysis of the homepages produced by the Swedish central government Regeringen and Kulturrådet and its Danish counterpart Kulturministeriet and Biblioteksstyrelsen. Theories on postmodernity have been used to analyze how the Swedish and the Danish central governments image of the Public library corresponds with a changing society and the changing behaviour of the public library users. Our analysis concludes that the traditional view of the Public library as an institution mainly concerned with literature and reading still is of great significance in the discourse of the Swedish central government. In contrast, the Danish central government presents a more postmodern view of the public library as an institution that is part of the Information- and the Knowledge society.

Historieläroböcker - hur förändras dessa? : En studie av tre läroböckers historiebeskrivningar med fokusering på medeltiden

Sociala nätverkssidor är för människor idag en del av vardagen då vi skapar nya umgängen, bekantskaper, vänskaper och fiender. Vi träffar framtida arbetsgivare och finner i visa fall kärleken med hjälp av detta nu vardagliga verktyg. Eftersom vi gör allt detta är uppbyggnaden och utvecklingen av användarens profil ett viktigt hjälpmedel för att lyckas presentera sig själv på ett positivt sätt.Målet med denna uppsats är att undersöka hur svenska kvinnor framställer sig själva inför andra användare och vad de delar med sig av sin identitet på det sociala nätverket Twitter. Vi utgår från tre frågeställningar:? ? ?På vilka sätt framställer sig svenska kvinnor på Twitter? Vilka skillnader finns mellan användare beroende på antal följare? Vilken gräns sätter kvinnor för vad de delar med sig till sin publik på Twitter?De teoretiska utgångspunkterna för denna studie är i Erving Goffmans teorier om ?front stage?, ?back stage? och ?impression management? och nyare forskning gjord av bland andra danah boyd samt begreppet representation.

Sökmarknadsföring : att köpa konsultstöd för att synas bättre på Internet

I takt med att Internetanvändandet ökar på bekostnad av andra medier blir Internet alltviktigare som marknadsföringskanal.Att synas på Internet har tidigare främst åstadkommits med hjälp av så kallade bannerannonser.Numera finns det en mängd andra sätt för att kommunicera med sina kunder somtill exempel e-postmarknadsföring och marknadsföring genom sökmotorer.Av alla varianter av marknadsföring på Internet är sökmotormarknadsföring den marknadsföringsform som växer överlägset snabbast. Det finns två varianter av sökmotormarknadsföring: vanliga annonser i form av länkar som presenteras vid sidan av sökresultatet ochsökmotoroptimering. Sökmotoroptimering, som företrädesvis behandlas i den här utredningen,syftar till att ge webbplatser höga placeringar i sökmotorer som Google, Yahoo ochMSN Search.Eftersom sökmotoroptimering, även kallat search engine optimization eller SEO, är en mycketkomplex verksamhet är det svårt för företag som vill köpa den här tjänsten att veta hur manskall gå tillväga för att få tag på en kompetent konsult. Vad som komplicerar saken ytterligareär att det har framkommit att många sökmotormarknadsförare har använt otillåtna metoder föratt ge sina kunder höga placeringar. Dessa metoder kan visserligen vara mycket effektiva menom det upptäcks riskerar både konsulten och kunden att bli utslängda ur sökmotorernasregister, även kallade index.

Enkätundersökning hos medlemmar i Nätraälven Skogsägarförening

This report is produced with Nätraälven forest owner association. This forest owner association has been going through some changes the last years and therefore wanted to investigate what the members thought about the development. The main purpose of the study was to gain knowledge about the attitude of the members. The study was made with a questionnaire that was purposed to investigate the member?s opinion on their own cultivation and the view on Nätraälven as an organization. The questionnaire was sent to 110 members.

Fokalisering i teori och praktik : En studie av tre teoretikers användande av fokalisering

This thesis, entitled The Headmaster and the Music, is based on interviews with four headmasters, who are all working in the Swedish compulsory school. The purpose is to investigate how they view music, both in general and as a school subject. Since the research on this topic is scarce, the study can be described as explorative.The result shows that the headmasters? personal experiences have an impact on the way they view music. Four different focus points on music in school have emerged from the material, and these represent the four very different views that each headmaster holds.

ROLLIN? -public furniture with play value

The aim in this project was to spread play in the city and acrossgenerations. My way of approaching this challenge was to explore theborderland between playground equipment and street furniture. Thisopened up many possibilities to afford play in places where playgroundequipment often is excluded.The goal was to create one, or more, furniture with play value. The targetgroup was all vivasious people spending time in the public outdoorspace. Through user studies, a lot of serious playing and a lot of testing,the project resulted in a bench called Rollin´.

Prostitutionen och sexköpets många ansikten

This is a qualitative study with a descriptive approach. The main purpose with this study is to examine the view of prostitution and sex trade among Social worker students at Malmö Högskola. Our research questions are; To which extension and consideration is the view of male and female prostitutes divided? Is the view of the male and female sex buyer different among the students? How do the students explain and understand male and female prostitution? How do the students explain and understand the male and female sex buyer? To collect data and to be able to find out the students views and thoughts about the phenomenon we used focus groups with four to six students in each group. To categorize the material we used four topics; explanation/understanding models, the individuals behind the phenomenon, love/sex and intimacy, and the society?s responsibility.

Organisationskultur : Ett kritiskt granskande genom modernism, symbolism och postmodernism

Organizational culture is subject of a great debate nowadays and there is especially three schools which affairs its nature of reality; modernism, symbolism and postmodernism. This thesis is built upon a case study about the organization Idé & KunskapsCentrum, which experience various cultural issues. Observations made during visits in the organization environment forms the ground on which discussions about different perspectives are made regarding organizational culture.The thesis describes and investigates the subject of organizational culture and its relationship to human behavior in organizations. Furthermore, I discuss and analyze organizational culture from the three different perspectives, in order to present a critical view on the subject for the reader.The thesis is based upon a case study about the organization Idé & KunskapsCentrum. A qualitative research method has been conducted with data collected especially from an ethnographic study, but also via semi-structured interviews.

Sökmotoroptimering för video : Tekniker och skillnader

Undersökningen vill visa om vald sökmotoroptimering påverkar en webbsidas SERP- placering1 för sidor med video. I arbetet undersöks bland annat video-sitemap och schema.orgs uppmärkning för video.En empirisk undersökning har utförts med tre testdomäner där olika sökmotoroptimeringstekniker implementerats på de olika webbsidorna. En webbsida sökmotoroptimerad för video, en sida med sökmotoroptimering för textinnehåll och en sida sökmotoroptimerad med båda teknikerna. På sidorna har kontinuerligt videor laddats upp och sidornas SERP-placering i sökmotorn Google noterats på en förbestämd sökterm.Resultatet visar att schema.orgs uppmärkning för video och video-sitemap har en viss positiv effekt vad gäller sökmotoroptimering..

Kvinnosynen i film : En filmanalys om kvinnosynen genom tiderna

Women are subordinate of men in the society, this is visible both in work places and private lives. Equality between the sexes is daily discussed in politics and the private sphere. As this is a hot topic which is debated within many areas, one of those is film production, we chose to write this essay about how the view of women has changed in movies over time. If equality doesn?t exist within the film media, then it will be hard to change the society?s point of view.

Man måste inte tro nånting ? men man måste samtala : Ärkebiskop KG Hammars syn på kommunikation och språk

Archbishop KG Hammar has attracted attention for his liberal position in theology. His view on the role of language and communication is central in several books and articles he has published as leader of the Church of Sweden. One of his main theses is the fact that meaning is created in the encounter between text and reader. He often reiterates: God is relation. This non-traditional dynamic stance has a broad impact not only on theology.

Attributens påverkan vid val av smartphone : en konsumentbeteendeundersökning av svenska forumanvändare utifrån means-end chain

Building with volume element is relatively new and has started to increase more and more. The regulations that exist to regulate and determine how the transports of volume elements are to be conducted are diffuse and not very well adjusted to address the issues with transporting volume elements. Today there are a number of instances that a company has to turn to in order to get a somewhat different view, what regulations say and interpret it in order to know what applies and not applies regarding the transportation of volume elements. regulations. The rules that are in place make it tough for the volume element producing companies to develop and continue to be active on the market.

Hur ser jag ut? : En studie om hur svenska kvinnor framställer sig på Twitter

Sociala nätverkssidor är för människor idag en del av vardagen då vi skapar nya umgängen, bekantskaper, vänskaper och fiender. Vi träffar framtida arbetsgivare och finner i visa fall kärleken med hjälp av detta nu vardagliga verktyg. Eftersom vi gör allt detta är uppbyggnaden och utvecklingen av användarens profil ett viktigt hjälpmedel för att lyckas presentera sig själv på ett positivt sätt.Målet med denna uppsats är att undersöka hur svenska kvinnor framställer sig själva inför andra användare och vad de delar med sig av sin identitet på det sociala nätverket Twitter. Vi utgår från tre frågeställningar:? ? ?På vilka sätt framställer sig svenska kvinnor på Twitter? Vilka skillnader finns mellan användare beroende på antal följare? Vilken gräns sätter kvinnor för vad de delar med sig till sin publik på Twitter?De teoretiska utgångspunkterna för denna studie är i Erving Goffmans teorier om ?front stage?, ?back stage? och ?impression management? och nyare forskning gjord av bland andra danah boyd samt begreppet representation.

En studie om förutsättningar för ledarskap i kunskapsintensiva verksamheter

Title: A study about conditions for leadership in knowledge-intensive firms.Authors: Cecilia Ekström and Niklas SandbergKeywords: Leadership, knowledge-intensive firm, hierarchies, followers.Background: Leadership is becoming one of our greatest social myths and is considered a total solution for many problems that occur in an organization. The view of leadership is usually from a top-down perspective, which contributes to an often underestimated view of the follower. Just as it is important to understand the leader's view of leadership, it is important to understand how employees view the structure from which the leader derives its legitimacy. The existing conditions in knowledge-intensive firms, such as autonomy, place special demands on the formal leadership.Purpose: The purpose of this study takes an employee perspective, to understand what the conditions are for formal leadership in knowledge-intensive firms.Method: A qualitative research method was used and empirical material was collected through interviews with employees in knowledge-intensive firms. The empirical material was analyzed by the respondents? mental images which were set against the theoretical framework of the thesis.Conclusions: The conditions for formal leadership in knowledge-intensive firms make it advantageous to have a leader with a withdrawn role.

Strategic Alliances - a differentiated view

The common literature about strategic alliances offers a very fragmented picture. This thesis gives a theoretical overview on strategic alliances and builds the basis for the following examination of the different dimensions most strategic alliances have. The examination of the different dimensions is the crucial point of this thesis. Here the reader gets a detailed insight into the different dimensions and the implications they have on the design of a particular strategic alliance. This examination leads in the end to a more differentiated view on strategic alliances and the insight that no simple models exist, which give a sufficient basis for decision-making and understanding strategic alliances, today.

<- Föregående sida 21 Nästa sida ->