
Sökresultat:
6545 Uppsatser om General Packet Radio Service (GPRS) - Sida 65 av 437
E-handelns relation till kundservice
Problematisering:E-handeln är en av globaliseringens och informationsteknologins frukter. Denna konstant utvecklandes affärsområde innebär många fördelar för dess aktörer. Trots detta existerar det svårigheter kring dess kundserviceaspekt. Det är denna faktor som utgör uppsatsens centrala studieämne. Syfte: Uppsatsens ändamål är att förstärka våra kunskaper av e-handeln, sett ur en service management perspektiv.
Visualiseringsverktyg för röstkommunikation
Saab har utvecklat en produkt, Remote Tower, som tillåter flygledningen att fjärrstyra en flygplats, det vill säga att övervaka och kontrollera en flygplats på distans. Ett viktigt verktyg för flygledarna är VCS, Voice Communication System, som är Saabs egna röstkommunikationssystem, där både radio- och telefonkommunikation ingår. VCS används för att kommunicera med piloter och markpersonal på flygplatsen. Målet är att i framtiden kunna fjärrstyra fler flygplatser samtidigt, och då finns ett behov att visualisera de inkommande samtalen från de olika flygplatserna i realtid. Detta för att undvika ett scenario där flygledaren missar ett samtal.
Intäktsredovisning i tjänsteföretag ? En studie över olikheterna i intäktsredovisningen för onoterade tjänsteföretag med liknande tjänster
Laws, regulations and generally accepted accounting principles hold options on
how companies should recognize revenue. Generally accepted accounting
principles are determined by standard-setting bodies as the Accounting
Standards Board and the Financial Supervisory Authority, which is influenced by
international standard-setting bodies as the IASB. Service revenue is generally
recognized when performance is completed, but there are variations in when a
performance is considered complete. The different accounting options available
create difficulties in comparing companies over time and between companies,
which in turn creates difficulties to achieve a true and fair view.
By clarifying what methods and principles in accounting for service income the
unlisted companies in Sweden are using and why these differences exist, we have
been able to study how the comparability and the true and fair view is affected
by these differences. The aim was to study the underlying factors that
companies do their financial report differently.
Utvärdering av chefskap som metod för ledarskapsutveckling inom den offentliga sektorn
This report discusses the development of lessons based on laborations for middle and high school.The purpose of the project was to research the possibility to affect students' attitude towards physicsthrough well-planned stimulating lessons. The lessons were based on the Light and Lasers OutreachKit, a teaching package made by the organisation Laser Classroom, and have been adapted for physicsin middle and high school. The lessons were developed on a pedagogical and didactical ground andwere improved with surveys and peer and self assessment. The lessons were based on laser light and itsproperties. One lesson covered the topic of single-slit diffraction, while the other treated geometricaloptics.
Journalistik i ett nytt medium : En studie av hur journaliststudenter på två universitet i Sverige använder Twitter
The aim of this study was to find out how journalism students at two universities in Sweden, Gothenburg University and Linnaeus University in Kalmar, use the social networking service Twitter. We were primarily interested in whether the students are using Twitter as a journalistic tool, which includes gathering, production and distribution of material. The study focused on journalism students because they soon will enter the working life and therefore can provide an indication of whether Twitter is a part of the future of journalism. We have used theories of mass communication to describe the development in the area and explore how journalism has adapted to this change. The study was conducted in the form of a survey in which the students answered questions about how they use Twitter and what they think about the social networking service.
Gemensamhetsyta vid LSS-boenden en rättighet?
Uppsatsens huvudsakliga syfte är att undersöka dels vilket rättsområde som skall användas vid hyresberäkning av gemensamhetsytor vid särskilt boende, dels vilket stöd i lagstiftning, prejudikat eller doktrin som finns för att använda sig av antingen 12 kap. JB (hyreslagen) eller lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) i hyresättning av gemensamhetsytor. Jag har avgränsat mig till LSS boende med inriktning mot hyressättning av gemensamhetsytor. I uppsatsen presenteras hyreslagen, socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och deras relation till särskilda boenden. Litteraturstudier och intervjuer ligger till grund för uppsatsen.
Förslag till datoriserat systemstöd för serviceverkstad vid
Metso Paper Sundsvall AB
Serviceverkstaden vid Metso Paper Sundsvall AB, det vill säga Metso Paper Sundsvall Service Workshop, reparerar och servar maskindetaljer för pappersmassaindustrin. Reparationsbehoven är till viss del svåra att förutspå, vilket gör verksamheten svår att planera och prognostisera. Under åren har det byggts upp flera olika system som stöd för verksamheten vilket gör att beredning och planering av produktionen är relativt omständligt att utföra. Under hösten 2003 påbörjades ett förändringsarbete vilket ska leda till att ledtiderna kortas samt att resurser ska kunna frigöras för den enhet som idag arbetar med planering och beredning. För att förenkla det omständliga arbetet med att planera och bereda produktionen efterfrågas ett enkelt, flexibelt och användarvänligt systemstöd.
Den informella kommunikationens betydelse för de anställdas välbefinnande på Tetra Pak Packaging Material AB på Tetra Pak i Lund
Work is an important part of the lives of humans, fulfilling several functions; it establishes possibilities to interaction and to feeling as belonging to a context, it gives structure to time and space, creates common goals and it leads to a general well-being in individuals. For the well-being of employees it is essential with recuperation in a pleasant environment where you under relaxing and informal forms have a chance to interact with colleagues. The aim of this study was to investigate to which extent the employees of Tetra Pak Packaging Material AB at Tetra Pak in Lund experience that the informal communication during the coffee-break contributes to their well-being. The aim was also to distinguish if this potential well-being effects how the employees experience how work in general makes them feel. The hypothesis of the study is that the coffee-break effects the well-being in a positive way, and that it has a positive effect on how work in general makes the employees feel.
Bankers syn på ändringar av aktiekapital, revisionsplikt och redovisning : En fallstudie av svenska storbanker i Karlstads kommun
The amendment of a law which is expected to come may well have a significant impact on the Swedish real-estate broke market. The law change will probably have an effect in the number of ways real-estate brokers will compete as a result of the increasing variety of services offered. In order to gain competitive advantages brokers must be at the forefront in the development regarding the changing market. To do so requires that the company chooses an appropriate range of peripheral services that are profitable. The problem is to choose the ?right? services to convey. The purpose of this paper is to describe the services that are in demand for transmission and how the agents can work to meet the demand of this new market.
Lättviktsgripdon
Detta arbete är sekretess belagt under de närmaste två åren och därför kommer
bara sammanfattningen att publiceras för tillfället..
Söktjänster för akademiskt bruk: En utvärdering av Google och Argos med frågor från en akademisk ämnesdisciplin
The purpose of this MSc thesis is to examine the retrieval effectiveness of two Web search engines with queries from the academic discipline of Classical Studies. The two search engines are chosen to represent two different types Google as a broad general search engine and Argos as a specialised search engine for the subject of Classical Studies. The search engines are compared for precision among the first twenty results returned for thirty queries. In order to avoid bias in the study, the queries are based on real users' information needs. Due to the subjective character of the concept of relevance, the study is performed with five different experiments with five different definitions of relevance.
Vad är ett hot?
Upprinnelsen till denna fallstudie är berättelsen om en konsument som efter lång tids övervägande bestämt sig för att inhandla en mobiltelefon av ett specifikt varumärke. Efter att ha besökt butiken, där han övertalats av en säljare, finner han sig vara nybliven ägare av en helt annan mobiltelefon och ett annat varumärke än vad han ursprungligen önskade. Säljaren påverkade konsumenten att köpa en mobiltelefon av ett märke som denne själv föredrar. Vad beror det på? Fallstudiens problematik koncentreras på relationen mellan tillverkaren och återförsäljaren på den svenska mobiltelefonmarknaden.
Betalningsförmedling enligt svensk och tysk rätt
A majority of the payments that are carried out today are executed through the electronic payment systems. Payments that are executed through these systems are administrated by payment service providers, these providers are, in general, banks. In spite of the socio-economic importance of payments and payment intermediation, there is an uncertainty regarding the legal status of payments and payment intermediation. Some describe payment intermediation as transport of means of payments, while some describe it in terms of claims and intermediation of information. There is, in other words, a need for clarification.
"Man måste vara egoistisk för att kunna hjälpa andra" : -En studie om hanteringen av service recovery på Icehotel och Björkliden
Service recovery innebär företags försök att uppväga kunders negativa reaktioner på ett misslyckande vid leverans av en tjänst. Det här är ett relativt välutforskat ämne, men fokus är nästan uteslutande på kunden och hur den ska hanteras. Kundperspektivet är dock bara en av tre delar som ingår i service recovery. Förutom att göra kunderna nöjda, behöver företag arbeta aktivt med att förbättra processerna samt ge medarbetarna rätt förutsättningar för att hantera misslyckanden och därefter återhämta sig. Det sistnämnda, kallat employee recovery, upplever vi ha blivit bortprioriterat och nonchalerat i en majoritet av tidigare forskning inom service recovery.
Laserexperiment för grundskola och gymnasium
This report discusses the development of lessons based on laborations for middle and high school.The purpose of the project was to research the possibility to affect students' attitude towards physicsthrough well-planned stimulating lessons. The lessons were based on the Light and Lasers OutreachKit, a teaching package made by the organisation Laser Classroom, and have been adapted for physicsin middle and high school. The lessons were developed on a pedagogical and didactical ground andwere improved with surveys and peer and self assessment. The lessons were based on laser light and itsproperties. One lesson covered the topic of single-slit diffraction, while the other treated geometricaloptics.