
Sökresultat:
6580 Uppsatser om Game Design - Sida 41 av 439
Northern Stories. Ett narrativt videokoncept
Northern Stories is a narrative video-project, mixed between how to work with the movieformat and the programs involved. As well as the complexity of how it can be to work in collaboration with a company and an investigation in how to evolve my design process. This from a designer?s point of view and with the intention to produce a finished product..
Clover (Trifolium spp) gamefields : forage production, utilization by ungulates and browsing on adjacent forest
Wildlife is a valuable and renewable resource that promotes economical, ecological and social values. These values are important for developing and maintaining many rural societies. However, growing ungulate populations have led to increased browsing pressure on valuable forest trees and crops. Previous studies have proposed supplementary feeding and gamefields as potential methods for controlling the ungulate foraging and reducing browsing damage by providing other attractive food resources. However, quantitative estimates of potential biomass production of various gamefield crops and browsing pressure on the surrounding forest have been lacking.
Design genom storytelling
Vår övertygelse är att en av de viktigaste budbärarna för ett företags identitet är produkterna och att ett långsiktigt varumärkesbyggande sker genom att knyta emotionella band mellan konsumenterna och varumärket. Detta handlar främst om vad konsumenten upplever när produkterna används.Vår målsättning var att bättre kunna förstå helheten runt användarupplevelsen och branding och därigenom skapa bättre verktyg för detta i vår designprocess. Målet var att komma fram till slutsatser kring hur vi som designer kan angripa dessa frågor på ett kreativt sätt.En stor del av vårt arbete har behandlat området branding i förhållande till design, men vi har även berört vissa områden som psykologi, innovation samt kreativa arbetsprocesser..
Animating for a game environment
Att jobba på ett spelutvecklingsföretag innebär ett annat sätt att tänka på som animatör. Man har ingen historia att berätta genom sina animationer på samma sätt som man har när man animerar för en film. Historieberättande kan saknas samtidigt som det kan vara lättande att slippa tänka på det. Genom att få ta del av Grins daliga animationsrutiner har jag fått större insikt om hur det är att arbeta som animatör på ett spelföretag. Begränsningar är det främsta man måste tänka på.
En virtuell klädkollektion : En rapport om processen i att designa och illustrera en virtuell klädbutik till Stardoll.com
This is a report that goes through the design process of designing and illustrating a virtual clothing shop with the theme ?Stockholm Streetstyle? for the website ?Stardoll.com?. The purpose of the report is to examine how you can manage to get as close to designing a certain style or theme as possible, and also how the process of designing a clothing line can work, The illustrations were made in Adobe Illustrator and the final result of the project was an illustrated fashion collection with 21 parts, in the total of 6 outfits, and also a background for the shop. .
Trevlig resa!
Kan man förhöja hela upplevelsen av att resa kollektivt genom att förändra textilierna i denna miljö? Hur anpassar man sin estetik till en miljö som är så hårt utsatt för smuts, slitage och skadegörelse? Kan man genom att förändra textilien skapa en bättre relation mellan passageraren och sätet?Textile design for public transport..
Mänskligare prylar pratar. En kommunikationsplattform för äldre
Safety, its a word not commonly associated with elderly people living alone. There is however a device that is supposed to bring safety, and enable elderly people to continue living in their present household - an emergency dialer. However these devices does not serve their own purpose in terms of design. Thepurpose of this study is to create an emergency dailer that everybody would want to put on their wrist or bedside table. The market for these devices have looked the same for the last twentyfive years, despite of society´s advancements in both design and technology.
Utveckling av rullstolsunderrede för individsanpassade sittsystem
I denna rapport redovisas arbetsgången för produktutvecklingen av ett rullstolsunderrede med nya design- och konstruktionslösningar. Det slutliga konceptet är ett underrede med två centrala konstruktionslösningar; en hydraulcylinder som medger vertikal sitthöjdsjustering, samt en vaggfunktion i sittplattan som medger ökad balans vid vinkeljustering. Samtliga funktioner på underredet har anpassats för att erbjuda ett enklare och renare ramverk..
Inger iterativ arbetsstruktur fler fördelar än nackdelar inom level design till Unreal Tournament 3? : Reflektioner kring arbetsprocessen bakom "DM-Theatre"
Rapporten är en reflekterande text som behandlar arbetsprocessen och omkringliggande mål för ett examensarbete inom medier som bedrivits mot Högskolan Skövde. Syftet med examensarbetet har varit att analysera huruvida en iterativ arbetsform inger fler fördelar än nackdelar vid level design till Unreal Tournament 3. Rapporten tar i diskussionsform upp delar ur hela produktionen för att redovisa utmaningar, framsteg och lösningar författaren bemött. En inblick ges för hur en iterativ level design-produktion kan utföras och för- respektive nackdelar gällande olika delar av denna specifika process. Slutsatsen som dras hävdar att det för med sig många fördelar att lägga upp arbetet iterativt.
Intentionsorienterad Design
Denna C-uppsats är ett resultat av ett examensarbete som fokuserat på design som är kritisk till industrins agenda för att producera en produkt. Den är kritiskt till produktdesignerns roll som bunden till att leverera vad marknaden säger sig önska. Den är också kritisk till produktdesignerns modus operandi, att om designfältstudier utförs, finns redan beslutet att något ska produceras ? inte tvärt om. Uppsatsen korrelerar en marknad i överflöd med ökad stress på arbetsplatsen.
Kvalitet-i-Bruk för Beslutstödssystem inom Thoraxkirurgi
The aims of the practical work carried out for this thesis were to redesign a clinical decision support system for thoracic surgeons, called AssistMe, and to evaluate the concept behind this system. The main objective of the thesis is to give an account of the considerations that were found to be of key importance for designing a clinical decision support system for thoracic surgery. Another aim was to let future users test the system after it had been redesigned and evaluate the concept behind it. The thesis also investigates users? experience of the system and their views on whether it would be applicable in their daily work practice.
Ett objekt : om arkitekturen i ett föremål för handling
This thesis is covering my design of an architectural object for the use in a pedagogical setting. The purpose is to create contextual premises for students, making possible the testing of designs, involving plants suitable for the urban environment. Hence, the main features in the object design is suggestive to the urban outdoor rooms - rooms that are formed amongst the city facades.
The thesis is also about the design process set out from a technical reality, based on camera imagery. To a large extent, the thesis consists of reflections concerning the object's function towards pedagogy, perception and materials. Furthermore, the object claims to be a hybrid between architecture and landscape architecture.
Beskattning av pokervinster
The purpose of the paper is to examine the state of law concerning taxation of Swedish poker winnings. The main findings are: Poker is seen as a random and adventurous game. Poker is thereby considered a lottery. Swedish poker winnings are thereby not taxed as income. Foreign poker winnings are taxed as income.
Crescent evolve - Electric bike for youth
The purpose of the project was to design an electric bicycle to offer thetarget group youth an attractive alternative to mopeds. The basis for theproject was user studies in which young people were interviewed andobserved in their daily environment.The project resulted in a product, designed with the focus of integratingthe battery to the shape, to create a wholeness that is simple andintuitive.!The product is easy to use and operate, with an automatic transmissionengine.! A smart modular system allows the user to choose design withmudguards, rear rack, or without. The battery design is based on "cradleto-cradle" to maximize the battery life and minimize environmentalimpacts.It was very fun and rewarding to have the opportunity to present theresults for the youth who showed great interest in the product.The project was conducted in collaboration with Designit and Cycleurope..
Service Design - i innovations- och utvecklingsprocesser hos svenska tjänsteföretag?
?Service Design? har på senare tid fått innebörden att utveckla tjänster med hjälp av designmetodik. Syftet med denna uppsats har varit att kartlägga nuvarande synsätt inom området för att få inblick i hur ?Service Design? kan användas i innovations- och utvecklingsprocesser hos svenska tjänsteföretag. En övergripande genomgång av litteraturen kring området ?Service Design? har gjorts.