
Sökresultat:
6580 Uppsatser om Game Design - Sida 35 av 439
Karaktärsskapandets karaktär : En undersökning om karaktärsskapandets betydelse i MMORPGs
Denna uppsats undersöker vad spelare vill uppleva i sitt karaktärsskapande iolika spel. Syftet med arbetet har varit att få bättre förståelse för vad enanvändare vill ha ut av sin karaktär och sitt karaktärskapande.Frågeställningen i arbetet löd: ?Vad är för en designer viktigast att tänka pånär man designar en karaktärsskapande del i ett spel?? Förhoppningen varatt få en djupare förståelse för karaktärsskapandets karaktär för att bättrekunna designa den karaktärsskapande delen i ett spel. Undersökningengenomfördes med en kvalitativ metod för att belysa frågorna djupare. Förstskapades en kvalitativ intervju, och efter intervjuerna skapades tre nyafrågor som lades ut på två internetforum med inriktning mot MMORPGs.De spelare som verkade vara mest intresserade av karaktärsskapande ochprocessen kring karaktärsskapandet, var de spelare som ibland ägnade sig åtrollspelande.
Utveckling av design till mötesplats på Internet
Ett community är en mötesplats på Internet där människor kan hålla kontakt, lära känna nya människor, diskutera osv. Det finns idag en mängd olika communities med många olika inriktningar. Communityn är idag mycket populära sidor på nätet och vissa har enormt mycket besökare och tjänar stora pengar. Det kan därför vara svårt att locka medlemmar om inte communityt innehåller nyheter som inte redan finns. Målet med det här arbetet har varit att skapa en tilltalande och användarvänlig design till ett community med ett sommar, fest och rese- tema.
EW26 : Drivanordning för vertikaltgående fönsterpartier
EW26 is a Bachelor thesis carried out by students, Jessica Blomberg, Sara Danielsson and Mikael Johansson, during the academic year 2010-2011 at the Innovation Engineering Program of Halmstad University. The project was conducted in close cooperation with Ergosafe AB.Ergosafe develops, manufactures and sells electric sliding windows. Due to the company?s current expansion phase they want to increase their product range. The company has identified a need for large windows that moves vertically.
Anva?ndarbehov i samha?llsplanering : en fallstudie av anva?ndarcentrerade metoder
Public participation in urban planning is meant to increase democracy in the planning process. Even though all citizens have the option to participate in urban planning debates, few seize their chance to partake. This thesis describes a study on how user needs are met and prioritized in design processes concerning urban planning. The aim was to determine whether user-centered design (UCD) methods could be used as an avenue for public participation in urban planning and ultimately invite more citizens into the planning process.The thesis details a design process where a team worked to develop Farsta, a suburb of Stockholm. The design problem was the question of how Farsta could become an attractive business location.
Utveckling av personlyft till badkar
This thesis is performed as a summarizing project for the mechanical engineering education at School of Engineering in Jönköping. All knowledge necessary to complete this thesis was gathered from previous courses and education.This project was to develop a new product for the company TR Equipment AB in Tranås. The new product is going to be based on an already existing product, TR 1700. TR 1700 is a bathtub equipped with a height adjustable function. This product is used in retirement homes and in the care of disabled people.
Styrd tid är stulen tid, kontrollerad tid är fri tid : Om fyra kvinnors syn på tid och hur den används
Syftet med denna uppsats är att studera fyra kvinnors syn på tid, struktur och kreativitet på servicedesignbyrån Transformator design. Genom intervjuer och deltagande observation undersöker jag hur tid, struktur och kreativitet samspelar för mina informanter, och hur de använder tiden. Slutsatsen av denna studie är i korthet att kontrollen av tid är viktig för upplevelsen av tid. Strukturer, synliga och osynliga, är centrala för att se och förstå tiden och upprätthålla kontrollen av tid. Informanternas strävan är att skapa fylld tid, som är värdefull tid, och genom kontroll av tiden skapa en positiv känsla av att ha tid.
Ekologisk gestaltning : en utvärdering av hur landskapsarkitektur påverkas av ett ekologiskt förhållningssätt
This paper examines and compares several different sites in Sweden in addition to one in Mexico regarding whether the ecological requirements theses sites have had during planning and construction has affected the design in any way. Is it possible that, for different reasons, one thinks ?like nature? when one thinks of ecology and, if true, how does this reflect on the spatial and structural design? This paper tries to identify if some sort of general design expression is used in projects with requirements on ecological sustainability. In total, five projects have been compared in different areas such as choice of materials and their composition.
These projects have an ecologically sustainable processing of water in common, although most also have ecological consideration in other areas as well.
Vision eller Verklighet ? Vad säger kontoret om företaget som sitter där?
This thesis of 15 hp has been implemented at Halmstad University, in collaboration with Saab Dynamics in Linköping. Saab Dynamics is a company operating in the defence industry where competition is tough. This necessitates new ways to increase efficiency in the company, which is the basis for this thesis. Saab Dynamics wants to introduce simulation driven design. Since Saab Dynamics engineers have little experience of simulation, required a user methodology with clear guidelines.
Viktigt att lyfta fram vad man klarar av : Inkludering av personer med ADHD i samhället genom att informera om diagnosen, styrkor och hjälpmedel med avgränsning mot arbetslivet.
ADHD has for a long time been perceived as something that affects children and grows away with time. American psychiatric association state that ADHD may appear differently with adolescences and adults than with children. That could lead to misunderstandings and exclusion by adults and adolescences with ADHD at work life amongst other situations. This report investigates that exclusion and tries to find what information that needs to reach certain target groups to prevent it from happen.The works focus is text design, a part of information design, and looks firstly at the factors that make good information material. Then I investigate if there is a need for more information about ADHD within working life and if so what it would contain.
Förväntningarna på en systemvetare efter studierna : En undersökning kring samspelet mellan arbetsgivare, traineeprogram och utbildningen systemvetenskap
Många människor lider av kognitiva funktionsnedsättningar. Det kan försämraförmågan att använda teknik och leda till att människor går miste om många verktyg och funktionersom andra tar för givet. Att ta hänsyn till kognitiva funktionsnedsättningar i utvecklingen avmobilapplikationer är utmanande då vissa gränssnitt och funktioner kan upplevas som för kompliceradeeller ostrukturerade. I denna uppsats presenteras designmönster som kan bidra till en inkluderandedesign enligt konceptet Design för alla. Design för alla innebär design som möjliggör användande föralla människor.
EGEN ZON - Rumsgestaltning för barn nio till tolv år på Stadsbiblioteket i Halmstad
Spatial design for children nine to twelve years old at the Halmstad City Library. An investigation about the specific needs of the target group and how the child department can be designed to stimulate their experience of visiting the library. The aim was to create a spatial concept from the children?s ideas that inspires to playfulness and lust to read at the library. A more personal goal was to collaborate with an external part to prepare for my future role as a designer within child culture.
VARN Ett nätverksbaserat 2D-actionmultiplayerspel skrivet i Java.
VARN A network multiplayer 2D action game written in Java. All games that support any form of play across networks is in one way or another affected by the delay, or "ping", that occurs from the time it takes for information to travel over the wires. Not only does it take time, it varies depending on how far away the connected partner is and the current status of the network you are on. Through the years a lot of different methods have been developed to combat these delays. I have reviewed some of these methods and implemented a synchronization system in Java meant to be used in online action multiplayer games..
Möte i månsken : ett belysningsförslag för Fyristorg
The object of the thesis is to propose a new lighting plan
for the square Fyristorg in Uppsala, and to describe the
process which have led to it.
It all started when I choosed the place together with the
municipality of Uppsala.
I have been doing research and analyzed how the place
and it´s existing lighting works both during different times
of the day and also in the evening.
After researching the place and it´s existing lighting I´ve
decided to put up the following goals fot the new lighting
design.
1. The general light level of the place shall be experienced
as higher than today.
2. The light level of the place shall be adapted to the light
levels of surrounding places.
3. The lighting shall be free from glare.
4. The lighting shall be adapted to people passing by.
5.The lighting shall be adapted to the surrounding
architecture.
6.
Visningsträdgård på produktionsgård. En undersökning av förutsättningarna för Fristorp gård
Uppsats för avläggande av filosofie kandidatexamen iKulturvård, Trädgårdens hantverk och design, 21 hp, 2012.
Användare från båda håll ? Utökat informationsstöd inom design av registreringsprocesser
During spring 2001 we have been involved with our bachelor thesis at Doberman Digital Agency, an Internet related webdesign company. We have focused our work on the registration process via digital medias such as the Internet. During our workprocess we have been conducting a number of studies and analyses of workrelated materials. Ethnographical methods such as structured interviews and participant observations were primarily used in our work. We also widely used brainstorming in our designprocess.