Sök:

Sökresultat:

1073 Uppsatser om Freight transport - Sida 38 av 72

Effekten av uteblivna miljöersättningar för anläggning av våtmarker

Environmental subsidies are used as incitements to farmers for development of sustainable land use. In 2014, applications for funding constructed wetlands were not available. This paper examines the environmental consequences of this lack of funding in one intensively cultivated region Skåne län, southern Sweden.A review of wetland applications between year 2007-2013 show that the average rate of applications has been 31 projects per year with a wetland size of 4,48 ± 1,61ha per project (mean±95% CI). Based on interviews, the result suggests that the lack of funding in one year leads to between 102 and 140 ha of constructed wetlands that is not built. This correspond to a total loss of increased nitrogen retention capacity between 6,0 and 91,7 tons/year and a loss of increased phosphorus retention capacity between 0,17and 2,1 tons/year in the drainage basins of Skåne.Further the interviews show that continuity of environmental regulations and funding is important for the farmers? interest in environmental measures.It is concluded that the total loss of increased retention capacity is small compared to the annual transport of nitrogen and phosphorus in the drainage basins.

Säkerhet och integritet i närfältskommunikation

Context. In today?s society we use smart cards in many areas, NFC is a smart card technology that allows contactless interaction between a reader and the tag, the tag is often in the form of a card. NFC can be used for various payment methods or as access card to a building which makes life easier. In previous studies, the technique has proven to be weak to attacks using an NFC reader connected to a computer.

Monteringslösning till dörrkarm

Dooria Sweden AB is one of the main door- and doorframe manufacturers inSweden. They deliver door frames for indoor use for project oriented buildingsites, for these types of building sites the doorpost comes pre-assembled. DooriaAB wants to minimize transport to reduce impact on environment and thetransportation costs of pre-assembled doorframes, this thru simplifying themethod of assembly.The main purpose of this thesis has been to develop a prototype solution thatbrings the three parts of the doorframe together with the same properties regardingstability and tightness of joints as the current method of assembly. A profile ofdemands and wishes were created in collaboration with Mårten Dragstedt, DeputyDirector of Dooria Sverige ABBy following the chosen method the authors have been able to produce a fullyfunctional prototype that meet the demands that were put on the product. Catia V5R20 has been used as an aid during prototype construction and virtual tests.

Mögel på Textil -vid import av textila varor

Under lagring och transport av textila varor från Asien kan risken för mögelangrepp vara stor, något som sedan vid uppackning kan vara skadligt för hälsan. Situationen så som det ser ut idag kan medföra stora problem och kostnader hos textilföretag och att hitta möjliga åtgärder för att förebygga skador är därför av stort intresse. För att kartlägga problemen med mögelangrepp på textila material har både informationssökning och praktiskt arbete genomförts. Mögeltillväxt sker då det är gynnsamma betingelser med hänsyn till klimat, näring och syretillgång. För att mögeltillväxt inte ska angripa textila varor finns en rad förebyggande åtgärder som kan vidtas, åtgärder som alla handlar om att göra förutsättningarna på ett eller annat sätt ogynnsamma.

Förändring för ett hållbart beteende : En fråga om attityder och vanor

Syftet med denna studie var att med kvantitativ data undersöka om de deltagare som upplevde respektive inte upplevde en attitydförändring även erfarit att vanorna förändrats vid vissa specifika aktiviteter efter ett hållbarhetsprogram. Studien syftade även till att med kvalitativ data urskilja uppkomsten till den eventuella förändringen. Datainsamling har skett via två enkäter som skickats ut via e-post till 1187 deltagare. Svarsfrekvensen var 477 respektive 200. Deltagarna var kvinnor och män i åldern 25-66.

Samordnad varudistribution i Växjö kommun : En studie om returflödet av SRS-backar

Växjö kommuns mål är att minska sin miljöpåverkan från fossila bränslen och ett steg i detta är den samordnade varudistributionen. Rapportens fokus är inriktat på returhanteringen av SRS-backar som ingår i den samordnade varudistributionen. Rapporten redogör för hur processen för returhanteringen av SRS-backar ser ut vid en samordnad varudistribution i Växjö kommun. Underlag för en processkartläggning insamlades genom semi-strukturerade intervjuer och kartläggningen genomfördes i analysen. I en samordnad varudistribution där flera olika aktörer ingår och vill få sin röster hörda uppstår det problem. Rapporten ämnar utöver att beskriva processens utseende, även att redogöra för dessa problem. Problemen som upplevs i nuläget för respektive aktör är säkerhetsrisker på grund av kvarlämnade SRS-backar på de kommunala enheternas lastkajar enligt logistikhandläggaren vid Växjö kommun, extra transport samt lagerhållningskostnader för Växjö Partiaffär, identifikationssvårigheter för Scandinavian Supply Chain.

Pelletering av tallspån : grundläggande studier

Wood pellets are an upgraded product of residuals from several wood processing industries, for example saw mills and pulp industries. The pellets are produced by pressing the milled and dried sawdust to cylindrical units with a higher density than the initial raw material. Pellets have great benefits compared to the raw material: high energy per volume, good transport and storage properties and homogeneity. Several parameters collaborate in the whole process, which makes it complex. Wood is a heterogeneous material, chemically and structurally dependent on wood parts, habitat and storage procedures.

Vegetationens roll i erosiva vattendrag : en review och fältstudie av två nyckelområden i Rönne å

The vegetation?s impact on erosion control is widely explored, even though research? results are scattered where it suggests a both positive and negative relationship between roots and erosion tendency. Research has measured the roots? impact on erosion by many different methods, hence the aim of this study is to offer a clearance of what factors play an important role in the choice of appropriate species controlling river bank erosion. I have therefore studied 17 articles concerning vegetation and erosion control, which were found in different databases such as: Web of Knowledge, Biological Sciences, Academic Search Elite and Google Scholar.

Kampen om ett föränderligt Arktis : En jämförande studie av Rysslands och Kanadas agerande i Arktis och Arktiska rådet.

The Arctic region is rich in natural resources such as oil, gas, minerals and fish. Climate change causes the Arctic ice melt, making resource extraction possible as well as opening up new transport routes through the Northwest Passage and the Northeast Passage. This has led to competition and cross-border strife among the Arctic States. The two largest states in the Arctic are Russia and Canada, which are also members of the Arctic Council. Russia and Canada are at the moment involved in several disputes regarding the Arctic territory where the ownership of the North Pole is one example.

Jag är bara en helt vanlig tjej som väljer att bli lastbilschaufför

Andelen tjejer på Fordons- och transportprogrammet har mer än fördubblats under en tioårs period. Nyfikenhet väcktes över vad det är som gör att tjejer väljer ett gymnasieprogram med en manlig könsstämpel och hur de upplever sitt utbildningsval i förhållande till traditionella könsnormer. Den här studien syftar till att beskriva och analysera tjejers val till det manligt dominerade Fordons- och transportprogrammet. Som undersökningsmetod har vi använt oss av en kvalitativ metod där åtta tjejer på Fordons- och transportprogrammet mot inriktningen transport i årskurs 2 har intervjuats. För att analysera vårt empiriska material har begreppen modellinlärning, habitus, handlingshorisont, realistisk, normer och attityder tillämpats som teoretisk utgångspunkt.

Miljöarbete i småföretag via miljöledningssystem:
drivkrafter till och effekter av införandet av ISO 14001 och
EMAS

De ökade marknadskraven på miljöarbetet har gjort att alltfler företag börjat arbeta aktivt med miljön och att införa miljöledningssystem. Det är framför allt småföretag som drabbas av dessa krav som kommer främst från företagens intressenter. Att införa ett miljöledningssystem är inte kostnadsfritt, anses vara krångligt och är förknippat med osäkerhet kring effekterna. Trycket på miljöcertifiering/-registrering har gjort det nödvändigt för de flesta företag att agera för att överhuvudtaget överleva. Syftet med vår uppsats var att undersöka orsaken till varför småföretag inför miljöarbete med miljöledningssystem samt vilka effekter detta ger företagen, främst effekter av ekonomisk karaktär.

Känslighets- och osäkerhetsanalys av parametrar och indata i dagvatten- och recipientmodellen StormTac

Three methods of sensitivity and unceartainty analysis have been applied to the operative stormwater- and recipient model StormTac. The study area is the watershed of lake Flaten in the municipality Salem. StormTac?s submodels for stormwater, pollutant transport and the recipient are cosidired. In the sensitivity assessment, the model parametres and inputs were varied one at a time by a constant percentage according to the ?one at a time? (OAAT) method and the response of the outputs were calculated.

Köpcentret Emporia och transporterna: ett exempel på hållbar stadsutveckling?

Studien behandlar s.k. externa köpcentra och dess miljöeffekter. Fallstudien undersöker effekter av etableringen av köpcentret Emporia i Malmö ur ett transportperspektiv. Detta sker genom en kartläggning av färdmedlen till Emporia, kombinerat med beräkning av vilka koldioxidutsläpp personbilsandelarna kan generera. Denna beräkning syftar till att visa på statistiska tendenser i transportflödet och utsläppsmässiga följder.

Tillvaratagande av GROT i skärgårdsnära miljö :

The main aim of this study was to investigate and compare different methods for the extraction of forest fuel from environments close to an archipelago. The study was based on relevant literature and published reports as well as personal communications. Forestry has traditionally been characterized by intense efforts to rationalize and mechanize the cutting technique used for timber and pulpwood. In line with the increasing importance of forestry, more concentrated efforts can be expected in the area of techniques and methods, especially for the above-mentioned product lines. In Sweden, forestry is of major importance and the Swedish economy and standard of living have mainly been created based on the revenues generated from it. Thus, it is vital that Swedish forests are harvested in an efficient and responsible manner. The demand for biofuel is growing and today accounts for 15% of total Swedish energy production, a share that will probably increase. This study is based on three research questions, which are described under the heading of Aim. The results reveal that the most profitable method for handling forest fuel is the traditional one, which is also the most commonly used method in southern Sweden, namely the stockpiling of logs in a clearing by means of forwarders followed by splintering at the place from where they will be distributed. Today, the high cost of barge transport required for the extraction of forest fuel in an archipelago environment renders such operations unprofitable.

Realisering av en modulär skogsmaskin - En skalmodell

Wood for commercial use is harvested from forests using forest machines like harvesters which folds, branches and cuts trees and forwarders which transports logs to a landing area for further transport to a processing facility. Future forest machines have to be much gentler to the machine operators and forest soil than today's machines. Hence new machine solutions must be developed and tested. A practical way is to develop a physical scale model which can be used as a test-bed to incorporate different types of solutions for suspensions, cabin damping, tires and tracks, crane and overall architecture. The aim of this project was to develop such a 1:5 scale model of a forest machine, named as ?Skogbil.A scaling strategy was employed to arrive at important scale dimensions and specifications ofSkogbil which would be comparable to the full scale model.

<- Föregående sida 38 Nästa sida ->