
Sökresultat:
819 Uppsatser om Freedom of speech - Sida 55 av 55
Is Home State Taxation a step forward for SMEs? An SME?s ability for growth and integration in the EU after the HST tax reform
Small and Medium sized Enterprises (SMEs) within the European Union are currently facing many challenges one being access to financing due to high risk and probability of default, another being cross-border taxation issues with double taxation and information asymmetry. Since the aim within the EU is to be the most competitive and dynamic knowledge-based economy in the world with sustainable economic growth and social cohesion it is essential that the EU operates as a single market. Despite this need, harmonization continues to be far from achieved in the area of direct taxation which also affects the integration and growth opportunities for SMEs. In the Agenda for Entrepreneurship, the Home State Taxation regime, which is based on formula apportionment, has been proposed by the Commission as one option in order to mutually recognize the different Member States? taxation systems to facilitate cross-border activities and reduce ?red-tape?.
Den nya kompletteringsregeln i 39a kap. 7a § IL : En analys av dess förenlighet med etableringsfriheten
Den första svenska CFC-lagstiftningen trädde i kraft den 1 januari 1990 och har sedan dess genomgått flera omarbetningar. Syftet med de svenska CFC-reglerna är att förhindra skatteplanering med bolag i lågbeskattade länder och på så sätt försvara den svenska skattebasen. I kort innebär de svenska CFC-reglerna en möjlighet att beskatta ägaren till ett i utlandet beläget CFC-bolag löpande för dess inkomster från CFC-bolaget.EG-domstolens dom Cadbury Schweppes föranledde att flera av medlemsländerna, däribland Sverige tvingades ändra sina CFC-lagstiftningar. EG-domstolen konstaterade att CFC-lagstiftning utgör en inskränkning av etableringsfriheten och skall förbjudas såvida CFC-bolaget inte utgör ett rent konstlat upplägg och då etableringen sker i syfte att undvika nationell skatt. CFC-beskattning får inte vidtas om det kan visas att det föreligger en verklig etablering från vilken det bedrivs en faktisk ekonomisk verksamhet.
Förändringar i skogsbranschens organisation på 1990-talet : antalet tjänster, kompetens och utbildningsinsatser
In 1993 Sweden introduced a new Forest policy, with a larger freedom of action for the forest owners, but in the same time the forest owners are expected to take greater consideration of the forests and the environment, that is required by the law. This is necessary to be able to obtain the goals of the new policy. Therefore the demand for competence and guidance is larger than before. At the same period of time organisations where slimmed and trimmed during a economic recession and the question is how this has affected the number of employees on different levels in the organisations, the competence of the employees and their internal education and if these changes affects the possibility of implementing the forest policy.
This study contains three points in time where measures were made, 1990, 1995 and 2000.
?Dubbelt uppdrag blev trippelt?: måluppfyllelse, värdegrund och? marknadsföring! : - En kvalitativ studie av musiklärarens utåtriktade verksamhet
My research interest in the upcoming paper is the increased need for promotion of schools. I. e. the individual school´s needs to be able to show its existence, in the huge flow and availability of information; schools and universities, study circles, streamed lectures on the Internet, public schools and private schools, different educational directions, et cetera. The schools? needs to market itself, make good PR and sell their pedagogical idea, and that has become increasingly important. My purpose is to clarify how music teachers, in the Swedish primary and secondary school, skills and competences are used in outreach activities within but also outside, the school premises.
Lärstilsanalyser, till vilken nytta? : Vuxenstuderandes upplevelser av att göra en lärstilsanalys
Studiens syfte var att belysa vuxenstuderandes upplevelser av att göra en lärstilsanalys samt beskriva dess betydelse för lärandet. Vår avsikt var också att fokusera på deras åsikter om den information de fått innan analysen och det uppföljande samtalet med läraren. Vi ville även belysa de vuxenstuderandes tankar kring användbarheten av att göra lärstilsanalyser. Kvalitativa intervjuer genomfördes med sju vuxenstuderande på omvårdnadsprogrammet, förlagt till en mindre ort i södra Sverige. Det framkom att de vuxenstuderandes upplevelser av att göra en lärstilsanalys i huvudsak var positiva, trots att flertalet inte hade förändrat sitt sätt att lära i någon större utsträckning.
Övergång till och undervisning i kommunikationsskola - En kvalitativ studie om undervisning av elever med grav språkstörning ur ett lärar-, logoped- och inkluderingsperspektiv
Sammanfattning/abstrakt
Obeid, Najah (2015). Övergång till och undervisning i kommunikationsskola - En kvalitativ studie om undervisning av elever med grav språkstörning ur ett lärar-, logoped- och inkluderingsperspektiv. Transition to and education in communication school ?
A qualitative study on the education of pupils with severe language impairment
from a teacher's, speech pathologist's and an inclusion perspective.
Syfte
Syftet med denna studie är att ur lärares/specialpedagogs och logopeders uppfattningar/perspektiv studera hur elever med grav språkstörning blir överlämnade av språkförskola/skola till en kommunikationsskola. Vidare undersöks även kommunikations-skolans verksamhet och dess beredskap.
Specialpedagogiska insatser - på vilket sätt för att ge effekt? : Betydelsen av insatsernas tidpunkt och innehåll för barn i riskzonen för läs- och skrivsvårigheter
I denna studie analyseras skriftspråksutvecklingen hos sex elever i riskzonen för läs- och skrivsvårigheter. Syftet med studien är att klarlägga vilken roll specialpedagogiska insatser spelar för elevers skrift-språkliga utveckling. Har innehållet i stödet någon betydelse för elevernas utveckling och vad händer när stödet uteblir? Studien fokuserar på tidig kontra sen identifiering av elevernas läs- och skrivsvårigheter samt påföljande insatser. I detta sammanhang analyseras också hur dessa insatser påverkar elevernas självförtroende och motivation för skolarbetet.
Re:Regional
?Re:Regional? is a diploma work by Sanna Alm and Ylva Hedin, for the Master?s Programme in Spatial Planning presented at the Blekinge Institute of Technology, Karlskrona, Sweden. ?Greater Helsinki Vision 2050 ? International Ideas Competition? was the starting point of this study. The competition was launched the 15th of December 2006 and the closing date was the 31st of May.
Re:Regional
?Re:Regional? is a diploma work by Sanna Alm and Ylva Hedin, for the Master?s
Programme in Spatial Planning presented at the Blekinge Institute of
Technology, Karlskrona, Sweden. ?Greater Helsinki Vision 2050 ? International
Ideas Competition? was the starting point of this study. The competition was
launched the 15th of December 2006 and the closing date was the 31st of May.