Sök:

Sökresultat:

1201 Uppsatser om Food tourism - Sida 40 av 81

Pensionärerna i Kramfors efterlyser mer fantasi i sina matlådor : En enkätstudie

Studiens syfte är att undersöka könsmönster i förskolan och pedagogers tankar kring genus, bland barn i åldern tre till fem år. Leken är viktig för barns utveckling och lärande, och förskolan ska arbeta för att motverka de traditionella könsmönster som finns i samhället. Därför är det av stor vikt att pedagoger vet hur de förhåller sig till pojkar och flickors lek. I resultatet presenteras utfallet av observationer och intervjuer gjorda på en förskola i nordöstra Skåne. Resultatet visar att pedagogerna på denna förskola tycks ha kommit långt i arbetet för att motverka traditionella könsmönster.

Mötesanläggningarnas framgångsfaktorer : En fallstudie av Stockholmsmässan och Stockholm Waterfront Congress Centre

The aim of this essay is to examine how important marketing and networking is for the meeting industry in Stockholm. The meeting industry is one of the most profitable areas of the tourism industry today and a major contributor to economic growth in Sweden. The meeting industry has grown rapidly in Sweden and Stockholm has during the last five years been one of the ten most popular congress cities in the world. This has resulted in that the city has become a strong competitor to other European cities.Stockholm International fairs are for example the largest trade fair organizer in Scandinavia and Stockholm Waterfront Congress Centre is the new arena of opportunity.However the marketing and a broad network is necessary for meeting facilities if their aim is to be successful. Marketing contributes to the meeting facilities establishment and makes it well known for the potential market, while the collaborations and relationships is important for facilitating their work.

Att mäta matsvinn i skolkök : en jämförande studie av 13 metoder att mäta matsvinn

Ungefär en tredjedel av maten som produceras i världen slängs. I Sverige slängs över 1,2 miljoner ton mat varje år. En stor del av det är så kallat matsvinn, onödigt matavfall som skulle kunna använts om den hanterats annorlunda. Matsvinn påverkar miljön och samhällsekonomin med förluster genom hela livsmedelskedjan och genom den avfallshantering matsvinnet ger upphov till. Matavfall kan användas för produktion av biogas, kompost och värme men det är bättre att reducera produktionen än att återanvända eller omvandla produkten. Svenska skolkök slänger runt 30 000 ton mat varje år, varav drygt hälften beräknas vara matsvinn.

: Uchinaa-yamatoguchi, wakaibiimi? En studie i den yngre generationens kunskap kring den egna dialekten på Okinawa, Japan.

This essay investigates the relation between ?usage? and ?hearing? of dialectal words and expressions in the Ryukyu islands, Japan, in this case words and expressions from a mix of Ryukyuan and standard Japanese, so called uchinaa-yamatoguchi. A survey was conducted and in the questionnaires the respondents were asked to fill in the degree of usage and hearing of each word and expression, consisting of three alternatives each; use often, use seldom and never used - hear often, hear seldom and never heard.My findings show a stable pattern in the relation between usage and hearing, where the usage is relatively low compared to hearing in almost every case. Among the most frequently used ones, one could find words and expressions connected to food, festivals, type of person, adjectives, adverb and animals etc..

Konstruktion och design av två glassförpackningar i kartongkvaliteten Frövi Light

This degree project was made in cooperation with AssiDomän Frövi and Charlotte Andersson and the main objectivehas been to create to ice cream pacbges from 250 gsm Frövi Light board. The paekages are intended to be easilyresealable while decreasing in size together with the ice cream. The project also describes the food packaging labelsand symbols currently present in the European common market.Both capsules utilize a separate lid for resealing. One of the paekages (Capsuie A) is indended to be cut along withthe ice cream and thereby decrease in size. The other one (Capsuie B) uses a series of flaps for contracting and expandingwhich enab1es adjusting of the size without cutting the package up.The design for Capsuie A is created both as a series of flavours with a super-hero theme intended for children andwith a colfee flavour for a maturer audience.

Livscykelanalys av avfallsförbränning och biogasproduktion

Livscykelanalys används som metod för att undersöka produkter eller tjänster från ?vaggan tillgraven?. Med hjälp av mjukvaruprogrammet SimaPro utförs en livscykelanalys på förbränning av avfall med energiutvinning. Resultatet jämförs med en livscykelanalys som utförs på biogasproduktion från matavfall, för att visa vilken av processerna som har mer positiv påverkan på miljön. Resultatet visar att förbränning av avfall bidrar till minskad miljöpåverkan med 63,9 kg CO2-ekvivalenter per ton avfall.

Diet och identitet : Analyser av kol- kväve- och svavelisotoper på indivier från det kristna senvikingatida gravfältet i Björned, Torsåkers socken, Ångermanland

This paper deals with the late Viking age/early medieval grave field in Björned, Torsåker parish, Ångermanland County in northern Sweden. The grave field in Björned is rare because it has all the signs of being Christianized before the surroundings. This awakes questions such as if the people of Björned came from another place and brought the religion with them or if someone else did that for them. To find these answers I have analysed the stable isotope ratios [delta]13C, [delta]15N and [delta]34S in human bone collagen. Through these stable isotopes we can not only see what the people consumed but also where their food had its origin.

Sociala medier som strategisk kommunikationsresurs för varumärkesbyggande inom hotell- och turismbranschen

The social media arena is rapidly growing and more and moreorganisations take part in the daily ongoing conversations indifferent social media channels. Conversations are being heldacross borders on every available topic and ratings and reviews ofconsumer products and services is one of them. This focus onglobalisation is also the reality of the hospitality- and tourismindustry. Their customers travel across borders and are eager,given the opportunity, to share their experiences with each other.As organisations within the hospitality- and tourism industry meetthese demands in terms of providing technological infrastructurefor information sharing and involve themselves in theseconversations there are some issues that need to be addressed.What does the logic of social media look like? How iscommunicating in social media any different from traditionalmarket communication? And how can hospitality- and tourismorganisations adapt their communication to fit into the logic ofsocial media?To conclude how organisations within the hospitality- and tourismindustry can benefit from the use of social media, I haveinterviewed representatives from a number of organisations andstudied their communication.

Sveriges mest monumentala målning? : Mediala praktikers betydelse för formeringen av kulturarv. En undersökning av 1987 års debatt om Carl Larssons Midvinterblot

This essay examines the debate that arose in connection to the sale of Carl Larsson?s monumental painting Midvinterblot in 1987. My main purpose is to examine which meanings the debaters ascribed Midvinterblot and in which way the debate influenced the paintings significance as cultural heritage. I will therefore argue that the debate initiated a renegotitation of the paintings meaning as cultural heritage. In the debate the debaters emphasized the National Museum?s responsibility over cultural heritage, Midvinterblots aestethic, the paintings economic value and its national implications.

En jämförande studie av Svenskt Vattens och CAC:s syn på HACCP-processen, En utvärdering och ett praktiskt tillämpande av Svenskt Vattens "Handbok för egenkontrollprogram med HACCP"

Denna rapport, En jämförande studie av Svenskt Vattens och CAC:s syn på HACCP-processen, En utvärdering och ett praktiskt tillämpande av Svenskt Vattens Handbok för egenkontrollprogram med HACCP, skriven av Anna Järvegren Meijer (handledd av Kenneth M. Persson, professor vid Teknisk Vattenresurslära, Lunds Tekniska Högskola och Anne Levin, konsult på SWECO VIAK, Malmö) behandlar kvalitetssystemet Hazard Analysis and Critical Control Points (HACCP) och fokus ligger på tillämpning inom beredning och distribution av dricksvatten.Rapporten består av tre delar. I den första redovisas HACCP-processen och de arbetssteg som Codex Alimentarius Commission har tagit som praxis. Här jämförs också Svenskt Vattens syn på HACCP i Handbok för egenkontrollprogram med HACCP med just CAC:s. Det konstateras att skillnader finns då Svenskt Vatten har valt att inte följa CAC:s praxis till punkt och pricka utan utformat arbetsgången annorlunda.Den andra delen av rapporten handlar om hur användarvänlig Svenskt Vattens handbok är i praktiken.

Förekomst av kutana födoämnesreaktioner hos hund med atopisk dermatit :

There is no clear connection between cutaneous adverse reactions and atopic dermatitis in dogs, however, reports show a prevalence of cutaneous adverse reactions in 2-30% of atopic dogs. The purpose of this study was to record how many atopic dogs that also were diagnosed with cutaneous adverse reactions. Journals of atopic dogs in two Swedish animal hospitals, diagnosed between 1995 and June 2003, were examined. In the two animal hospitals, 188 journals were selected to match the criteria of atopic dermatitis according to this study. Of these dogs, 86 were put on a strict food elimination dietary trial.

Statliga turistbyråers marknadskommunikation : en jämförande studie om den Tyska och den Tjeckiska turistbyråns verksamhet på den svenska marknaden

In many of the world's countries, there is a national organization responsible for marketingthat country as a tourist destination. Through their offices, these organizations work towardsthe creation of effective strategies and a deeper understanding of local markets. Usingqualitative methods such as interviews, observations, and thematic analysis, we managed toinvestigate how the Czech and the German national tourist offices operate, and whatstrategies they are implementing to increase the volume of tourism. The study focused on theanalysis and comparison of the organizations' goals and communication channels.The results show that the investigated tourist boards operate in a similar manner with smalldifferences concerning choice of strategies and communication channels. These discrepanciescan be partly explained by differences in the organization's ownership forms and theconsequences that follow that fact.

Digital guidning på campus Alnarp : tekniska lösningar för riktad information till olika målgrupper

Today digital guides are most frequently used by the museum and tourism industries. They are also used for education purposes. They make it possible to distribute information and have it easily accessible. In addition to written information they add sound, pictures and videos which lift the whole impression of the visited place to a higher level. A variety of systems currently in use today have been evaluated.

Vad heter destinationen egentligen? : -att förstå sin egen identitet i ett gemensamt varumärke

Studien handlar om en destination i den svenska fjällvärlden som består av två närbelägna orter. Aktörerna är flera och av olika storlekar, destinationsmarknads-föringen har därigenom flera utmaningar att hantera och beakta då värderingar och intressen är åtskilda. De två orterna är olika till karaktären och medan den ena orten utvecklas gör den andra orten inte det lika starkt. Orterna tillsammans sänder ut en rad olika budskap genom olika marknadsföringsinsatser som sammantaget inger en diffus bild av destinationen och de olika avsändarna.En destination som inte gemensamt samarbetar och koordinerar sina marknadsföringsinsatser sänder ut en diffus bild till både besökare och investerare. En destination som består av flera aktörer är i stort behov av såväl samarbete som konkurrens ? på ett positivt och inte destruktivt sätt.

Levande fäbodbruk på 2000-talet : -svårigheter respektive möjligheter

Mountain holding in the 21st century ? difficulties and possibilities This study examines the difficulties and possibilities that mountain holding farmers have today. The following questions were considered: i) Who is cultivating mountain holdings today? ii) Which is the most important reason to keep animals there? iii) What kind of subsidies are most common? iv) What kinds of animals and what breeds are the most common? v) For how long period of time are the animals kept at the mountain holdings every season? vi) How are the fundamental regulations in the animal welfare law being followed, and are there any problems/conflicts in keeping animals at the mountain holdings? vii) What meaning do the animals have for the farmers and what are the farmer?s thoughts about the future? A survey based on these issues was sent out to 107 mountain holdings farmers with animals on grazing land, where 59 % submitted a response. The results showed that knowledge on how to keep animals at the mountain holdings was overall good.

<- Föregående sida 40 Nästa sida ->