Sök:

Sökresultat:

1201 Uppsatser om Food tourism - Sida 34 av 81

Flyttfåglarnas resa mot Filippinerna : En kvalitativ studie om Filippinernas förutsättningar för svensk snowbirdturism

Syftet med denna studie är att studera fenomenet snowbird, undersöka Filippinernas förutsättningar för turism för att till sist beskriva Filippinernas förutsättningar för svensk snowbirdturism.Uppsatsen utgår från ett kvalitativt angreppssätt genom både kvalitativa intervjuer och en kvalitativ innehållsanalys. Studien bygger på tio semistrukturerade intervjuer som tillsammans med en innehållsanalys av internetbaserade källor leder fram till studiens resultat.Studien har visat att Filippinerna har förutsättningar för en utveckling av svensk snowbirdturism. Genom studien har det även kunnat konstaterats att en problematik råder vad det gäller avståndet mellan Sverige och Filippinerna..

Resemotiv hos kinesiska turister i Sverige : En undersökning av kinesiska turisters resemotiv till Sverige

Platser utvecklas, nya destinationer upptäcks ständigt. Människor finner varje år nya resmål att besöka av olika orsaker. Turismen är en viktig inkomstkälla för många länder och under 2008 fanns det 922 miljoner internationella turister. Turismen är den största och snabbast växande ekonomiska sektorn i världen. China Outbound Tourism Development påstår att världen kan räkna med upp till 54 miljoner kineser under detta år, 2010.

Volontärturism : -En studie om volontärers engagemang i Kenya

Denna uppsats uppmärksammar fenomenet volontärturism som anses vara mer utav en välgörande form av resa, där volontärer anmäler sig frivilligt att arbeta ideellt med olika projekt runt om i världen, en turismform som är ömsesidigt fördelaktig för båda parter. Volontärer reser själva eller med en organisation till olika länder för att erbjuda sin tid och hjälp i olika projekt, bland annat för att få erfarenhet och en upplevelse i retur.Syftet med denna studie är att begreppsliggöra vad volontärturism är och dess innebörd, samt undersöka hur en volontärturists vardag ser ut, innefattande deras arbetsuppgifter, förpliktelser och upplevelser i Kenya. Sedermera undersöker vi även volontärturisternas förväntningar kontra den faktiska upplevelsen på deras resa till värdnationen.  För att få svar på vårt syfte och frågeställningar har vi genomfört intervjuer med åtta volontärer, varav två skedde på plats i Nairobi, Kenya, samt sex intervjuer per mail. Vidare genomfördes intervjuer med två olika volontärorganisationer, nationella samt internationella. Organisationerna som intervjuades var ICYE och PeaceWorks.

Willingness to pay for improved maize seeds among smallholder farmers : a study of the input factor market in Kenya

Kenya is considered to be a developing country. This means that basic needs such as nutrition are not met for an extended period of time (www, Sida 1, 2012). Approximately half of the population is living under the poverty line (www, CIA 1, 2012). Agriculture is the largest sector in the country, employing 75% of the population. These are thereby directly dependent on the sufficiency of outputs received.

Kunskap om marknaden : Besöksattraktioners vikt och dess relation till turistmålgrupp och resesyfte

The name of the study means ?The short arm - a study in diversity and arm?s length in the cultural collaboration model?. Right now there is a reform in the Swedish cultural administration where the responsibility for handing out state funds and grants to cultural organizations is changing from the state government to the local regional governments. The purpose of this study is to map the organisational changes caused by the reform and investigate how this affects the regional policies concerning cultural diversity and the arm?s length principle.

Äppelpressmassa i Sydsverige - nuvarande användningsområden och möjligheter till nya produkter

Pomace is the solid remains (i.e. stems, pulp, seeds, and skins) after pressing for juice. The annual production of apple pomace is 593 000 ton worldwide. Its field of application depends on local conditions. In order to investigate the field of application of apple pomace in the Southern Sweden, six persons on companies with production of apple juice were interviewed.

Economic impact of fertilizers and improved seeds among smallholder farming systems in Central and Western Kenya

In Kenya, many families subsist on agriculture and of the country's around 40 million residents 70% work in the agricultural sector. 50 % of the country's gross domestic production (GDP) comes from farming, and thus the country is largely dependent on income from this sector. Kenya's population has tripled in recent decades, which have led to that food availability is a growing problem. To ensure food security, it is important that the return from crops increases. The aim of this study is to evaluate what impact the use of fertilizers and improved seeds has for farmer?s economic situation and income generation.

Methane emission from nitrate-treated tannin rich feed for cattle in Vietnam

In developing countries such as Vietnam the population consumes more animal products for example milk and meat than before which requires greater livestock production. Ruminants contributes to more methane emission which creates a dilemma between food production and its environmental impact. By feeding ruminants with nutritive crops which humans can not assimilate the animal performance will increase in terms of better growth and milk production without inpinging on food that can be consumed directly by humans. Increasing animal performance reduces methane emission in terms of amount of methane in kg-1 milk and meat which today is much greater in developing countries than developed countries. The aim of the study was to investigate tropical tannin-rich legumes for their potential as a feed supplement for ruminants made in vitro.

Spillningsinventering för bestämning av älgbetesbelastning på ungskog

In the 1980?s the moose population in Sweden grew explosively due to big changes in the silviculture with clear cuttings instead of single-tree selection. Clear cuttings brought big areas of young forest and therefore a lot of fodder in one place. Since this change, the discussion about how to manage the moose population has grown into a very big problem. Forest owners think that the population needs to be strongly reduced because of all the damage that is done to the young forest when the moose seeks its food, and the economic losses because of that.

Historiska Bakverk vol. II - ett arbete om bakverk ur ett historiskt, kulturellt och estetiskt perspektiv

?Historiska Bakverk? is a project about different pastries from a historiacal perspective.The goal was to create illustrations and typography inspired by differentpastries, in order to communicate something about their history and what layunderneath. The project aimed to highlight, understand and acknowlage thepastries as an important part of our history and cultural heritage. Importantquestions I have dealt with throughout the project was in what way the pastriestell us about our history, how it has changed them through time. The result, aseries of posters for croissant, doughnut and pretzel, are a combination of boththeir history and my own experience of them.

Sveriges Florida : Borgholms kommuns interna varumärkesarbete

In the field of municipal services there are a wide range of aspects a small community must consider, especially considering that the circumstances in which a municipality operate continuously are changing. The changes include, for example, migration, individual lifestyles, the political governance and environment. Especially the latter might have a big impact on a town based on tourism such as Borgholm. We particularly have taken an interest for how this might affect the internal branding and internal brand communication of Borgholm municipality.Through our research we have found that Borgholm municipality in no particular extent is working with living the brand or any similar concepts. Also, we have found that the success of the internal branding of the organization in a great extent depend on the individuals of the different branches of the municipality?s work rather than on a coherent communication structure which reaches the whole organization..

Ett utbud av upplevelser - en fallstudie av Falkenbergs kulturella upplevelseutbud ur ett platsmarknadsföringsperspektiv

I denna studie har vi gjort en fallstudie av Falkenberg där vi kunnat se att de är framgångsrika inom kulturella upplevelser. Enligt teorier om platsmarknadsföring bör en plats framhålla sådant som skiljer dem från andra i sin marknadsföring för att skapa konkurrensfördelar. I analysen framgår det dock att Falkenbergs stad inte har tagit tillvara på de kulturella upplevelseutbuden i sin marknadsföring. Staden har trots detta lyckats förbättra sin turismnäring de senaste åren varpå vi kan dra slutsatsen att även andra faktorer bidrar till att skapa ett attraktivt besöksmål. Vi har till exempel sett att engagerade människor, positiva attityder samt ett samarbete mellan stadens aktörer i ett nätverkär viktiga för att skapa en positiv image av staden..

Dietary fibre composition and sensory analysis of heat treated wheat and rye bran

When grains of wheat and rye are conventionally milled, large quantities of bran classified as by-products are left and are mainly used for animal feed. Bran is a complex material composed of the aleurone layer, nucellar epidermis, a seed coat, a fruit coat and a small proportion of the germ and endosperm depending on extraction rate. The bran fraction consists of approximately 40-50 % dietary fibre which can contribute to increase the nutritional quality of human cereal food. It would also be valuable for the food industry to convert by-products as bran to products with higher commercial values. The aim of this thesis was to analyse the content and composition of dietary fibre of heat treated wheat and rye bran according to the Uppsala method with some modifications in order to analyse soluble and insoluble dietary fibre separately. Half of the bran samples were precooked, dried and roasted and the other half dried and roasted (uncooked).

Den moderna matens uttryck : en etnologisk studie om modernitet i Husmoderns Köksalmanack

The aim of this study is to point out different aspects of modernity in the cookbook Husmoderns Köksalmanack. It is a publication that has been published annually since 1933. The books have been studied in the light of Anthony Giddens´ theoretical perspective on modernity. The study is based on three different themes that all can be linked to modernity. These themes are; Time and space, Locally, regionally and globally, and Advice.

Vilka faktorer påverkar konsumentens benägenhet att välja ekologiskt producerad mat?

Syftet med denna uppsats var att belysa vilka faktorer som påverkar konsumentens benägenhet att välja ekologiskt producerad mat. En surveyundersökning gjordes bland konsumenter i Stockholm och Luleå. Vår studie visade att den ekologiska matkonsumenten är hälsomedveten, lojal mot vissa ekologiska märken och anser även att ekologisk mat är bättre för hälsan. Studien visade även att det ekologiska konsumentköpbeteendet påverkas av konsumentens attityder och värderingar om ekologiskt producerad mat. .

<- Föregående sida 34 Nästa sida ->