Sök:

Sökresultat:

3 Uppsatser om Foley - Sida 1 av 1

Att spela in tramp i studio: En studie om studioinspelning av fotsteg i snö

The complex sound of someone walking in snow aren't easy to create in a studio. The best way to get the sound is to go out on a surface with real snow and record the footsteps there, but it is a complex procedure to get the right sound on the snow because snow sounds different in various temperature and various kinds of snow. It is important to find the right kind of snow to get the right sound on the foot steps. In a studio, the Foley artist can create the sound of footsteps in snow by walking on different kind of material, like potato flour, coarse salt or corn flakes, the question is how realistic this materials sounds and what temperature on the snow they sound like. The results shows that the real snow (warm and cold snow) sounds most realistic and the potato flour sounds like warm and wet snow, the corn flakes some think sounds like cold snowwhile others think that it doesn't sound like snow at all and the coarse salt sounds like snow when it is around -10°C in the air, they all sounds similar in realism compared to each other.

Stilkonventioner och Spelupplevelser Vid Ljuddesign av Dataspel i Skräckgenren

Denna uppsats är ett försök att leta efter vilka konventioner som finns inom dataspelsgenren skräckspels ljuddesign. Den undersöker också fenomenet immersion och hur viktigt det är för skrämselmomenten i dagens skräckspel, och hur mycket av det som utgår ifrån ljuddesignen. Då det varit brist på forskning inom ljuddesign i dataspel i allmänhet så har den tidigare forskning som funnits inom området använts så gott det går för att undersöka både skräckspelens konventioner och fenomenet immersion. Efter att teorier, hypoteser och påståenden plockats fram spelas tre olika skräckspel igenom och där undersöks det hur vidare den tidigare forskningens konventioner stämmer och hur vidare immersion är av vikt för skräckupplevelsen. Resultaten och analysen visar på att det finns konventioner och att den tidigare forskningen därför till stor del kan bekräftas.

Speaker Park : om ljudsättning av utemiljöer

This project will search for the sound in the contemporary landscape architecture, an attempt to combine music and land­scaping. In a first stage, I have searched for outdoor environments where loudspeakers are used, and sites with a concious sound design. The project will result in a sound design created for the park Frodeparken in Uppsala, Sweden. In my search for sites and examples of conscious sound, I have talked to the people behind the projects I found - landscape architects, sound artists and architects. Influences from different areas have been essential for me in the project.