Sök:

Sökresultat:

227 Uppsatser om First impression - Sida 5 av 16

Mot ett lättare liv - En kvalitativ studie om  hur föräldrar med funktionsnedsatta barn upplever personlig assistans

Impression management (IM) handlar om enmedveten eller omedveten process att styra intrycken av sig själv som ges tillomgivningen i syfte att imponera och söka erkännande. Tidigare forskning har istor utsträckning berört anställningsrekommendation utifrån intervjuer och demest framgångsrika resultaten har visat sig vara självförbättrande IM taktik.Studiens syfte vara att undersöka hur självförbättrande IM taktik i personligtbrev, två kvalitéer av meriter, påverkar ett beslut omanställningsrekommendation, samt undersöka hur en uppsättning personliga egenskaperrelaterar till självförbättrande IM taktik. Deltagarna var studenter, 57kvinnor och 32 män. Studien var experimentell 2 x 2 x 2 mellangruppsdesign. Deviktigaste fynden var att, högre kvalité av meriter innebar högre skattning avanställningsrekommendation samt att högre skattning av egenskaper vidsjälvförbättrande IM taktik skattats.

?Vi sitter oss till stillhet? Nyreligiositet i Svenska Kyrkan

In this essay, I research and discuss new spirituality (or what is commonly known as New Age) within some congregations in the Church of Sweden, Gothenburg. I question how and why this new spirituality has come to be accepted in parts of the Church. My hypothesis is that the church is a part, and a reflection, of a larger change throughout society, and I claim that this change depends much on the individualization and globalization during the last decades.The research is conducted through interviews with representatives from the Church ofSweden who are in charge of new religious activities. During these interviews we discuss their views on the change that has already taken place and is going on today.The interviews are then analyzed by applying rational choice theory on them. I discusswhether the Church can be seen as a producer of goods and services and if the churchgoers canbe seen as consumers of these goods and services.

Livet efter LVU - En kvalitativ studie om nu vuxna mäns erfareheter från egna LVU-placeringar

Impression management (IM) handlar om enmedveten eller omedveten process att styra intrycken av sig själv som ges tillomgivningen i syfte att imponera och söka erkännande. Tidigare forskning har istor utsträckning berört anställningsrekommendation utifrån intervjuer och demest framgångsrika resultaten har visat sig vara självförbättrande IM taktik.Studiens syfte vara att undersöka hur självförbättrande IM taktik i personligtbrev, två kvalitéer av meriter, påverkar ett beslut omanställningsrekommendation, samt undersöka hur en uppsättning personliga egenskaperrelaterar till självförbättrande IM taktik. Deltagarna var studenter, 57kvinnor och 32 män. Studien var experimentell 2 x 2 x 2 mellangruppsdesign. Deviktigaste fynden var att, högre kvalité av meriter innebar högre skattning avanställningsrekommendation samt att högre skattning av egenskaper vidsjälvförbättrande IM taktik skattats.

Vilken arbetssituation, ingångslön och upplevelse har den nyutexaminerade tandhygienisten av sitt arbete som legitimerad tandhygienist -En enkätstudie

The aim of the study was to describe how hygienist`s receiving their certificate during 2003 and 2004, perceive their working situation, salary and impression of their first employment as a registered dental hygienist. A questionnaire was sent out to new dental hygienist`s examined year 2003 and 2004 in Sweden. Most of the new examined dental hygienist`s found the education adequate or more than adequate. A few individuals found it inadequate. The ones finding the education inadequate wanted more clinical practice and more training in administrative work.

Nyckeln till arbete - En kvalitativ studie om hur svenskfödda personer med utländsk bakgrund tagit sig in på arbetsmarknaden

Impression management (IM) handlar om enmedveten eller omedveten process att styra intrycken av sig själv som ges tillomgivningen i syfte att imponera och söka erkännande. Tidigare forskning har istor utsträckning berört anställningsrekommendation utifrån intervjuer och demest framgångsrika resultaten har visat sig vara självförbättrande IM taktik.Studiens syfte vara att undersöka hur självförbättrande IM taktik i personligtbrev, två kvalitéer av meriter, påverkar ett beslut omanställningsrekommendation, samt undersöka hur en uppsättning personliga egenskaperrelaterar till självförbättrande IM taktik. Deltagarna var studenter, 57kvinnor och 32 män. Studien var experimentell 2 x 2 x 2 mellangruppsdesign. Deviktigaste fynden var att, högre kvalité av meriter innebar högre skattning avanställningsrekommendation samt att högre skattning av egenskaper vidsjälvförbättrande IM taktik skattats.

En kvalitativ undersökning om användandet av datorer, IKT och SMART Board i undervisningen

This report is an analysis of the gender representation in Swedish sports media, a comparison between sport in public service television for adults and children. The study explores the differences between the number of male and female sports in the matter of air time and also the number of male and female appearances in the TV shows. The programs studied in this report are the Swedish SVT?s Sportspegeln and Lilla sportspegeln. When we began this analysis we were under the impression that men would be over-represented, but that representation in sports television for children would be more gender equal than the adult counterpart. The result of the analysis confirmed previous studies stating that men dominate the sports programs in Swedish public service television.

?Tänd ett ljus?? : Klientens upplevelse av Marte meo behandling.

The purpose with this study was to investigate the client?s experience of Marte meo treatment and the procedure in the treatment from a responses and relational perspective, since the treatment occur within the social service frame. The theoretical framework consists of some central concepts. The concepts are experience of treatment, responses and relational perspective. The analysis of the empirical material has been carried out with the help of the concepts and earlier research.The method consisted of qualitative, semi-structured interviews with six informants.

Användare på bild

The aim of this Master?s thesis is to examine in what way library users are depicted on images at two academic libraries; the University College of Borås Library & Learning Resources (BLR) and the Gothenburg University Library (GUB). 62 images, from websites and information brochures, are analyzed and the main questions are: How are users represented on images? What activities are shown? What is the difference between BLR and GUB? How can the consequences of the representations be understood? Little is currently known in the LIS-field about how images work as constructors of the social reality. The theoretical and methodological point of departure of the study is discourse analysis, new institutional theory and picture analysis.

Vägen till hjälp - En kvalitativ studie om äldres process från hjälpbehov till att fåbehovsprövade stödinsatser

Impression management (IM) handlar om enmedveten eller omedveten process att styra intrycken av sig själv som ges tillomgivningen i syfte att imponera och söka erkännande. Tidigare forskning har istor utsträckning berört anställningsrekommendation utifrån intervjuer och demest framgångsrika resultaten har visat sig vara självförbättrande IM taktik.Studiens syfte vara att undersöka hur självförbättrande IM taktik i personligtbrev, två kvalitéer av meriter, påverkar ett beslut omanställningsrekommendation, samt undersöka hur en uppsättning personliga egenskaperrelaterar till självförbättrande IM taktik. Deltagarna var studenter, 57kvinnor och 32 män. Studien var experimentell 2 x 2 x 2 mellangruppsdesign. Deviktigaste fynden var att, högre kvalité av meriter innebar högre skattning avanställningsrekommendation samt att högre skattning av egenskaper vidsjälvförbättrande IM taktik skattats.

"Det är trots allt familjehemsföräldrarna som gör det största jobbet och vi ska stötta dem i det" - En kvalitativ studie om familjehemssekreterarnas stöd till familjehemsföräldrarna

Impression management (IM) handlar om enmedveten eller omedveten process att styra intrycken av sig själv som ges tillomgivningen i syfte att imponera och söka erkännande. Tidigare forskning har istor utsträckning berört anställningsrekommendation utifrån intervjuer och demest framgångsrika resultaten har visat sig vara självförbättrande IM taktik.Studiens syfte vara att undersöka hur självförbättrande IM taktik i personligtbrev, två kvalitéer av meriter, påverkar ett beslut omanställningsrekommendation, samt undersöka hur en uppsättning personliga egenskaperrelaterar till självförbättrande IM taktik. Deltagarna var studenter, 57kvinnor och 32 män. Studien var experimentell 2 x 2 x 2 mellangruppsdesign. Deviktigaste fynden var att, högre kvalité av meriter innebar högre skattning avanställningsrekommendation samt att högre skattning av egenskaper vidsjälvförbättrande IM taktik skattats.

Röstförmedlingen : Att skapa en kreativ designlösning till ett nytt företag

It becomes increasingly more important that, as a new buisness, both to be seen and heard in an increasingly harder competition situation where the range of similar products and services increase. It requires a well planned and well thought visual profile to succesfully stand out on the market. To give a good impression, this profile should be both distinct and aesthetically appealing. In the making of a new profile it requires creativity to succesfully think in new directions and to separate from the competition.This practical report presents the production process for a designsolution to the new website Röstförmedlingen (Voice agency), a commission from the production and commercial bureau Bartos media. The task in this project was to create a graphic profile and a lofi-prototype that would represent Röstförmedlingen as a buissness.

Västerlandets moraliska defekter - sjutton författare skriver om synderna i vår tid

Abstract in EnglishSeventeen students in Creative Writing at the Växjö University who terminated in January 2005 published chosen texts in an anthology by the name Förflyttningar (Movements). The aim of my study is to analyse how they explore and describe our time in the western world. The question is; what is being written now and here?I have chosen as theoretical background the Italian philosopher, Umberto Galimberti, who has made a study of the West from moral and ethical perspective. His conclusion is that we live in a world with seven new sins.

Isomorfismer i kyrklig organisation : En ecklesiologisk undersökning av Svenska kyrkans regionala nivå

This thesis examines the regional part of the Church of Sweden. Existing as a Lutheran evangelical church since the declaration in Uppsala in 1593, the Church of Sweden became completely separate from the state in the year 2000. Apart from a small piece of legislation by the Swedish parliament, the now former state controlled church were to act on their own. This development can be seen as a result of several decades of discussions. The author is raising the question about the roll and function of bishops and dioceses in the Church of Sweden.

Finansiella Illusioner : ett test av Stockholmsbörsens effektivitet

Background: Low Price-Earnings ratio, low Book-to market ratio and low stock prices can give the impression that a stock is ?cheap?. Is it through systematic use of these portfolio strategies possible to beat the market index ? in other words does financial illusions exist? Purpose: To examine if the Stockholm Stock Exchange is an efficient market. Limitations: The efficiency is tested solely through the chosen portfolio strategies: low Price-Earnings ratio, low Book-to-market ratio and low stock prices.

Bilden av den ostyrige ynglingen i media: en stereotyp?

The purpose of this study was to examine how a local newspaper, Landskrona Posten, describes the youth that commit crimes. More specifically the aim was to see what kind of discourse the newspaper had about the young criminal and to see if that picture could create and confirm stereotypes. The theory and method used in the study is a discourse analysis. The study was based on nearly seventy articles that were published in Landskrona Posten in 2006. Three items were identified in the newspaper's description of the youth.

<- Föregående sida 5 Nästa sida ->