
Sökresultat:
227 Uppsatser om First impression - Sida 14 av 16
Östersjöledningen : En studie i åsikter och människors trygghetsupplevelse belyst av media
The Nord Stream natural gas pipeline has been a controversial project. The debate was primarily escalated by Poland's strong negative reaction to the project in the spring of 2006 over safety and security and then alternated back and forth in Europe until the approval by the nations most concerned in the Baltic region during the autumn of 2009.In the case study an approach is used that primarily maps out the media image of the various viewpoints that deal with the pipeline and how these viewpoints position themselves, primarily through political and environmental dimensions. Simultaneously there?s an attempt to map out the spatial spread of the media image views as to the proximity and distance to the pipeline in Sweden, Poland and Germany. A key question is whether distance or proximity to a large facility can affect people's attitudes.A parallel focus of the study is to explore the role of the Nord Stream natural gas pipeline in the cross-border hinterland region of Szczecin-?winouj?cie.
Tystnad och Tillhörighet : berättelser om homosexualitet från 1980-talets Polen
There was a silence surrounding homosexuality in the People's Republic of Poland. One can almost get the impression that same sex love, and same sex relationships, did not even exist there; that the communists had successfully removed homosexuality from society. The roots of this silence can be found in the Communist Party´s disdain for anything deemed individualist and deviant, and also in the conservatism and religiosity of the Polish society.In my thesis I study when and how gays and lesbians found a way out of the silence that surrounded their sexuality. Gay men did so by creating subcultures, which found refuge in parks, public bathrooms and a few bars in larger Polish cities, and offered a sense of belonging for them. Lesbians, on the other hand, lacked this access to semi-public spheres, which made it even harder for them to find each other and create a space for their sexuality.
Externa kanaler på Prime Care : Tanken med dem, dess funktion och sättet de uppfattas på
AbstractTitle: External communication channels of Prime Care How they where thought to be, how they work and how costumers apprehend them.Number of pages: 50 (64 Including enclosures)Author: Sophie DicksenTutor: Peder Hård af SegerstadCourse: Media- and Communication Studies DPeriod: Spring 2007University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala UniversityPurpose/Aim: The focus of this paper lies on the external communication channels of Prime Care and the aim is to study the following aspects: How do the channels work? How are they apprehended by customers of the company? What are Prime Cares own thoughts behind the channels? How does Prime Cares self-image correspond to the way that customers apprehend the company?Material/Method: Twenty interviews has been done with different customers of Prime Care in order to see how the company and its communication flow is apprehended. A consultant manager of Prime Care has also been asked about purposes behind the companies external communication channels in order to enable a comparison between Prime Cares image and profile. Prime Cares website, one of their mail sendouts, their salescalls, salesvisits and their exhibition participation have been studied on the basis of relevant litterature. Maletzkes model of mass communication was used as a general view of communication flow.Main results: All communication channels included in this study have different ways of function even though they all have the same main purpose, videlicet to promote the company, to inform about its activities and to recruit new customers and consultants.
Hur ser jag ut? : En studie om hur svenska kvinnor framställer sig på Twitter
Sociala nätverkssidor är för människor idag en del av vardagen då vi skapar nya umgängen, bekantskaper, vänskaper och fiender. Vi träffar framtida arbetsgivare och finner i visa fall kärleken med hjälp av detta nu vardagliga verktyg. Eftersom vi gör allt detta är uppbyggnaden och utvecklingen av användarens profil ett viktigt hjälpmedel för att lyckas presentera sig själv på ett positivt sätt.Målet med denna uppsats är att undersöka hur svenska kvinnor framställer sig själva inför andra användare och vad de delar med sig av sin identitet på det sociala nätverket Twitter. Vi utgår från tre frågeställningar:? ? ?På vilka sätt framställer sig svenska kvinnor på Twitter? Vilka skillnader finns mellan användare beroende på antal följare? Vilken gräns sätter kvinnor för vad de delar med sig till sin publik på Twitter?De teoretiska utgångspunkterna för denna studie är i Erving Goffmans teorier om ?front stage?, ?back stage? och ?impression management? och nyare forskning gjord av bland andra danah boyd samt begreppet representation.
Djur och natur eller experiment?? Förskollärares tankar kring naturvetenskap och teknik
The history of rhetorics in documentary film is a long one. The French brothers Louise and Auguste Lumiére were among the first persons who produced a documentary and their work has had a big impression in the history of documentary during the 1900 century. John Grierson has been called ?the father? of documentary film. He produced films in the English speaking part of the world and he is the founder of the concept ?documentary film?.
Fenomenet Poppe, mellan scen och skratt : En studie av Nils Poppes komiska skådespeleri utifrån en fenomenologisk utgångspunkt
Scholarly research on comical popular theatre is rare in the Swedish context even though the genre has attracted large audiences throughout the 20th century. Nils Poppe is one of the greatest Swedish actors in the comical genre and he is famous for his playful acting style. With my Master?s dissertation I aim to shed some light on both the genre and this great actor. Another aim of this Master?s dissertation is to gain understanding of what causes the audience?s laughter experiencing Nils Poppe?s comical acting.
Soliditetens betydelse för goodwillnedskrivning under ekonomiskt ansträngda perioder : En studie av den svenska finans- och industrisektorn 2008
Background: The international accounting standard regarding goodwill gives opportunities to several accounting procedure choices, as goodwill is a complex, intangible asset. The valuation of goodwill affects equity/asset ratio and income statement, which gives that the stakeholders? impression of the group?s financial statement is affected by the valuation of this asset. It has been pointed out that difficult economic times bring impairment loss to the fore. During financial crisis, equity/asset ratio may be significant as the economy of the groups is expected to be strained.Purpose: The purpose of this essay is to explain the appearance of the possible relationship between a group?s impairment loss for goodwill and their equity/asset ratio, during financial straits.
Ljus i butiksmiljö : Upplevelsen av ljus och exponering av produkter
This thesis examines how to improve the exhibition of products within retail for clothes and gift articles. The purpose is to investigate and test how light sources and different directions of light affect how the products are perceived regarding their exhibition. Our question formulations are:To what degree does the level of light in combination with the background of the interior design of a shop affect whether a product is perceived more or less attractive?What can we recommend to make the exhibition of products more attractive? From our observations shops nowadays have relatively high levels of light when they expose products on vertical areas. We have looked on the recommendation from ?Energimyndigheten? in order to see what they think is important when designing retail lightening.
Skapandet av ett bättre jag : En kvalitativ studie av det sociala mediet facebooks inverkan på det personliga varumärket
Med Internet kom de sociala medierna, vilka har fått en stor betydelse för människans sociala interaktion. Här ges utrymme att inte bara läsa och sprida information, utan också dela och skapa innehåll tillsammans med andra. Människans förhållande till kommunikation har således förändrats och de sociala medierna öppnar för möjligheten att i större utsträckning påverka hur vi gestaltar oss själva och framhäver vår identitet, något som i modern tid blir allt viktigare då individer måste särskilja sig från mängden för att lyckas sälja in sitt personliga varumärke.Studien ämnar att med ett kvalitativt angreppssätt utreda hur det personliga varumärket påverkas av användandet av det sociala mediet facebook. Hur mycket kryddas personliga framställningar för att verka mer spännande och är framställningen en spegelbild av verkligheten eller rent av skapandet av ett bättre jag? Syftet är att undersöka hur ungdomar använder sig av facebook för att utveckla sitt personliga varumärke och analysen kommer vila på fokusgruppsintervjuer där målet är att ta reda på hur de använder sig av språk och bilder för att forma och skapa sin identitet.
Utbilda och forska är vi bra på - men att samverka? : En kritisk studie av Högskolan i Gävle och den tredje uppgiften
The cooperation between university and industry life in the region of Gävle is always a topic of importance. University and High schools have various roles to fulfill: except administrating the training and supporting research they should also - as a third role - contribute to cooperation between organizations, business companies and other associations. In addition to that, they should support individuals by local as well as regional development. The purpose of our paper is to make a critical review of the cooperation between the University of Gävle (HiG) and industry life until today and the consequences in order to encourage students to stay in the Gävle region during and after their period of studies.Initial we started with a preliminary inquiry with a questionnaire as a base for students in three programs at the Department of Economy; the program for Bachelor of Science, the program for estate agent and another economy program with direction estate economy. From this preliminary inquiry we got the picture of the way the students looked at the problem.
Världen säger kris - vad säger VD? -En jämförelse mellan svenska och tyska VD-brev under finanskrisen
Bakgrund: Företag kommunicerar ständigt information om dess verksamhet till sina intressenter. Årsredovisningar är en del av den finansiella information som företag delger användarna. Denna har kommit att bli allt mer påkostad och omfattande den senaste tiden med främsta fokus på de frivilliga delarna. VD-brevet är en typ av finansiell kommunikation i form av en berättande text som i flera studier visats sig vara en av de mest lästa delarna i en årsredovisning. Brevet har varken formkrav eller revideras av revisor, således kan författaren fritt göra textval för att påverka läsaren.Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur VD-brev är utformande i svenska och tyska börsnoterade bolag under krisåret 2009.
Tuftade golvsmycken och prydnadskuddar
This work is about getting to know tufting as a technique and to design tufted products for home furnishing.It all began in Finland, where during springtime 2004, I got in contact with the technique oftufting for the first time. A very pleasant meeting that resulted in two carpets and a longing to continueand learn more. It was then that an idea for my final project started to take form. My wish was to designtufted ?floor jewelleries? and cushions.I made a base for my project during a design project in autumn 2004.
Rädsla, hot och trygghet : - en retorisk analys av Sverigedemokraternas informationsmaterial i frågorna invandring och ålderdom
Uppsatsen utgår från politisk kommunikation och syftet är att exponera politikernas strävan att styra väljarnas åsikter. Eftersom Sverigedemokraterna är nya i riksdagen blev de uppsatsens fallstudie. Politisk kommunikation handlar om att påverka väljarnas åsikter genom retorik och politiska texter är intressanta därför att de, på ett subtilt sätt, kan övertala väljarna genom rätt uppbyggnad och ordval. Vi har valt inriktningen politisk retorik och vår problemformulering är: På vilket sätt använder Sverigedemokraterna retorik i frågorna invandring och ålderdom för att nå ut med sina politiska åsikter?Uppsatsens teoretiska ram utgår från politisk kommunikation och smalnar sedan av i PR, impression management, propaganda och Politics of fear.
Överlevnad, tillväxt och skador i planteringar av sitkagran (Picea sitchensis) efter stormen Gudrun
Sitka spruce (Picea sitchensis (Bong.) Carr) is just like Norway spruce (Picea abies) a species in thegenus picea. The natural range of Sitka spruce is a narrow strip along the west coast of North America. Itis the most coastal of all picea species, and very dependent on the mild and humid climate along thepacific coast.Sitka spruce has been grown a long time in the countries around the North Sea, particularly in GreatBritain where it currently is the most important species in British forestry. Sitka spruce has not beenplanted in Swedish forests to any large extent before the storm Gudrun in 2005. Several studies indicatethat the production of wood biomass is higher for Sitka spruce compared to Norway spruce.
Hur ser börsnoterade fastighetsbolag på vakans : En undersökning av den kommersiellafastighetsmarknaden
The commercial real estate market makes up a large part of Sweden's property portfolio, as well as other open, free markets in the real estate market it is regulated by supply and demand. There are several factors that affect the supply and demand in the commercial real estate market, for instance the price, type of real estate and the condition of the real estate. In order to achieve success in the commercial real estate market it requires that real estate agents have a certain expertise and flexibility in their thinking to adapt commercial real estates to supply and demand. Active investors on the commercial real estate market are for instance private real estate agents, their knowledge and experience will help increase the value of commercial real estate in the long run. In order to provide the market flexibility in its real estate portfolio, vacancy is a factor that can be used.