Sök:

Sökresultat:

376 Uppsatser om Firm value - Sida 20 av 26

Sociala medier. En kvalitativ undersökning om sociala medier i Pr-verksamhet

This thesis was written by order of Rud Pedersen Public Affairs Company, a PR- consultancy firm located in Gothenburg. The assignment was to investigate social media in Pr- activities. The thesis is formed by three main categories:? What is social media?? Who are using social media?? How can you use social media in public relations?The information which is being presented in this thesis is based on academic reports, interviews and research on social media blogs and lectures. It is a qualitative approach since the purpose is to get a deeper understanding for the subject in question.

Hur ägare i mikroföretag använder informationskällor : egenskaper och erfarenheter

Mikroföretag skiljer sig från små och stora företag. Ägaren är en central del i mikroföretag och oftast även den enda beslutsfattaren. Detta innebär att ägaren som person inverkar på de beslut som tas i företaget. I beteendeteori diskuteras objektivitet och rationalitet vid beslutsfattande. Där betonas det att individer har mycket svårt att bortse helt ifrån sig själva.

Shuttling Between Cultures: Expatriation in the Context of Sweden

Being a successful global business player depends on firm?s ability to mobilize its resources worldwide. For this reason getting the right people with the right skills, at the right time, at the right place is crucial and makes expatriation one of the most important issues of today?s business world agenda. In terms of expatriation; national culture provides the context for the whole process.

Multipelt företagande : En studie om företagare med flera företag

Det finns många sätt att studera organisatoriska förändringar på och många författare förespråkar olika typer av checklistor som chefer bör följa för att förändringen ska bli framgångsrik. Denna studie beskriver och analyserar anställdas tankar och handlingar i organisatorisk förändring utifrån individuella erfarenheter, positioner och strukturella karaktäristiska. För att uppfylla syftet studeras två nivåer i ett företag, den reella och den formella nivån. I studien står den formella nivån för ledningen medan den reella nivån står för övriga medarbetare i organisationen. För att studera detta utgår vi från den förändring som Hyresbostäder i Norrköping AB genomför för att göra sin organisation mer affärsmässig och kundorienterad.

?Känsliga tittare varnas? : En uppsats om medier, makt och moralpanik

Sweden. 1980. The term ?video violence? becomes public through the debates show Studio S. The show urges and obligates politicians to stop, regulate and ban video films with violent content from the market.

Konkurrensfördelar på en marknad som karaktäriseras av offentlig upphandling

Background: It is necessary for a company to hold some unique and irreplicable competitive advantage in order to be able to succeed in a market. In a market where public procurement is an important part the competitive advantages will be characterized by the fact that some of the participants on the market are public organizations and that their actions as for procurement fall under the legislation LOU. The characteristics of competitive advantage also depend on and change with continuous changes on a market. Purpose: The purpose of this thesis is to study the competitive advantages that are presenton a current market characterized by public procurement and how these are created. The purposes is also to based on the trends on the market today study and predict the nature of the competitive advantage on the market in the future as well as the changes that we think will occur on the relevant market.

Kvinnor i bolagsstyrelser : En studie om styrelser, valberedningar och börsvärden

Kvinnor är underrepresenterade i svenska bolagsstyrelser i förhållande till EUkommissionens rekommendation på 40 %. År 2016 kommer regeringen att föreslå en lag om kvotering om representationen av kvinnor i bolagsstyrelser vid denna tidpunkt inte är minst 40 %. Riksdagen har tidigare avslagit ett lagförslag om kvotering med motiveringen att det är ägarnas ansvar att säkerställa mångfald, kompetens och en jämn könsfördelning i styrelserna.Det är ägarna som via valberedningar tillsätter styrelseledamöter. Vi undersöker i denna uppsats om det finns något samband mellan andelen kvinnor i valberedningar och andelen kvinnor i bolagsstyrelser. Om det finns ett samband kan det vara ett sätt att uppnå en jämnare könsfördelning i bolagsstyrelser utan en kvoteringslagstiftning.

Omvärlden påverkar : En studie av hur revisionsbyråernas marknadsföring har påverkats av den avskaffade revisionsplikten för mindre och medelstora företag.

Titel: Omvärlden påverkar: En studie av hur revisionsbyråernas marknadsföring har påverkats av den avskaffade revisionsplikten för mindre och medelstora företag.Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi; MarknadsföringFörfattare: Reine Haddad och Louise MattssonHandledare: Jonas KågströmDatum: 2012- JuniSyfte: Med uppsatsen vill vi undersöka om revisionsbyråernas marknadsföring förändrats i samband med att revisionsplikten för mindre bolag avskaffats, det vill säga om marknadsföringen påverkas av omvärldsfaktorer.Metod: I studien används en abduktiv ansats där information samlats in dels via Internet (WayBack Machine) och dels genom att ta del av annonser från en revisionsbyrå. För att tydliggöra materialet sammanställdes det i frekvenstabeller, wordles och diagram.Resultat & Slutsats: I enlighet med vad den valda teorin framställer ser vi att även revisionsbyråerna ändrar delar av sin marknadsföring när förändringar i omvärlden sker. Omfattningen av förändringarnas påverkan på marknadsföringen varierar från revisionsbyrå till revisionsbyrå, bland annat beroende på revisionsbyråernas syn på marknadsföring, hur stora förändringarna i omvärlden är och hur snabbt revisionsbyråerna tar till sig dessa förändringar.Uppsatsens bidrag: Vårt examensarbete har bidragit med att ge en bild av hur revisionsbyråernas marknadsföring påverkas av förändringar i omvärldsfaktorer. Detta kan vara användbart då marknadsföraren måste ta dessa omvärldsfaktorer i akt vid planering och utformning av marknadsföringen.Nyckelord: Revisionsplikt, revisionsbyrå, marknadsföring, påverkan och omvärldsfaktorer..

Kunna slåss, våga slåss och aldrig backa : En kvalitativ studie om fotbollshuliganismens påverkan på individen

Denna uppsats är en socialpsykologisk och kvalitativ undersökning som syftar till att förstå hur man kan, utifrån ett socialpsykologiskt perspektiv förstå varför vissa individer ansluter sig till en huliganfirma och varför de stannar kvar. Fotbollshuliganism blev som störst i Sverige på 1990-talet och det pågår ett arbete i samhället för att försöka minska detta samhällsproblem då huliganismen innebär våld och vandalisering. Uppsatsen grundar sig på tio intervjuer med personer som har varit eller är aktiva i olika huliganfirmor i Sverige. Den vetenskapsteoretiska ansats som använts är hermeneutiken. Det insamlade empiriska materialet är analyserat med hjälp av följande socialpsykologiska teorier och begrepp: sociala band, skam och stolthet (Scheff 1994), interaktionsritualer och emotionell energi (Collins 2004), avvikande beteende (Becker 2005), maskulinitetsteori (Connell 2008), beroende och kickar (Giddens 1992), ungdomsfaser (Erikson 1988).

Vilka faktorer påverkar företags val av redovisningsregelverk

Abstract Title: What factors influence a company's choice of accounting rules?Subject/Course: Business Administration -Bachelor thesis Supervisor: Charlotte HemmingsonBackground: Throughout time several of accounting scandals have been discovered, which has increased the demands and requirements of accounting standards. To ensure that the information companies share in their annual reports will be reliable and useful for its users, it is required that certain regulations are in place to ensure that they are established correctly based on laws and regulations. On the first of January 2014, new rules regarding the preparation of the financial reports were established in Sweden. In other words, new rules were introduced by Bokföringsnämnden regarding category 2 and category 3 accounting rules.Problem: The companies had to make their choice between the two different accounting rules.

New Business Model for District Heating Firms Stabilizing the National Energy System with a Future Variable Electricity Production

The aim of this thesis is to develop a new business model for district heating and cooling firms which can contribute to a stabilization of the Swedish national energy system. The business model is developed for a district heating and cooling firm and is exemplified with Fortum Heat. The theoretical investigation around the topic creates a rigid base for following qualitative empirical studies. Osterwalder?s canvas for business model generation is used together with a Casual Loop Diagram to identify a number of business opportunities which stabilizes the national energy system.

Kundnöjdhet i revision: En jämförelse mellan företag som reviderats av Big Four och företag som reviderats av någon annan revisionsbyrå

The need for auditing originates from the agency problem that arises due to the separation of ownership and control in companies. The purpose of the audit is to increase credibility of the financial statements that management uses to communicate with owners and other stakeholders. In order for the audit to fulfill its purpose a certain level of quality needs to be obtained. The auditor can also be seen as a provider of a commercial service in which service quality is important. Audit quality can thus be separated into technical quality, which is defined as the probability that the auditor both discovers and reports a breach in the client?s accounting system, and service quality, which relates to the provision of services in general.

Likviditetspremiens vara eller icke vara - Om likviditetspremiens existens på Stockholmsbörsen

Background: Operating on the stock market is associated with risks. If a particular asset is not traded with the same frequency as the average market asset, this particular asset is exposed to a liquidity risk. It means that the investor might not be able to sell the asset at a desired time without incurring expensive transaction costs. The query is whether or not the investor is compensated with a liquidity premium for bearing the extra risk. Earlier studies on the Stockholm Stock Exchange have failed to prove that there is a relation between stock return and liquidity.

Transportfo?rpackningar och marknadsfo?ring av frukt och gro?nt inom dagligvaruhandeln : en pilotstudie i Sverige och Tyskland

The logistic business Svenska Retursystem AB was founded by the Swedish retail sector in the year 2000, and their introduction of a grey plastic crate to the supply chain for perishable goods changed the situation for the swedish horticultural sector. The new system revealed several challenges to be tackled by all actors, from the small family firm to the bigger organisations. Whereas the initiative comes from the customer himself, from the horticultural sector ?s point of view, a refusal of the new packing is a hard decision to take. It is however interesting that a comparison between the two systems, shows in favour of the corrugated board boxes, not only concerning environmental aspects but also for economical and ergonomical reasons.

Private Equity-bolags styrning av portföljbolag; En fallstudie av värderingsmodellens översättning till olika organisationsnivåer.

The aim of this thesis is to investigate how a valuation model of a Private Equity firm is interpreted into a management control system within the company's different organizational levels. A case study was developed based on the infra-net company Eltel. The management control systems developed by Malmi and Brown (2008)(1) was used to characterize the control systems at each organizational level. The building blocks of this system are planning, cybernetic, reward/compensation, administrative and culture. Miller and O'Learys (2007)(2) theory of mediating instruments and technology roadmaps was applied to analyze the mediating process of the valuation model.

<- Föregående sida 20 Nästa sida ->