Sök:

Sökresultat:

66 Uppsatser om Festival - Sida 2 av 5

Öppen tävling Filmfestivalens strategiska fördelar i en digitaliserad filmbransch

This paper investigates strategic opportunities for film Festivals in a digital film business, with emphasis on Göteborg international film Festival and the Swedish film industry. Using a theoretical framework of strategy analysis, the film value chain is examined with special regards to disruptive technology, and the film Festival's unique resources are linked to industry structure. It is shown that relationships between actors and across sectors are crucial features of the film industry, and hence a network perspective is added to the theoretical framework. Barriers to entry are shown to be relatively low in all sectors except the cinema market, and it is proposed that film Festival's could expand into digital distribution, taking advantage of brand strength, customer loyalty and knowledge of industry. The study adds to the mounting research on film Festival practice and its significance for marketing and distribution in the film industry, and highlights the emergence of strategic openings in destabilized networks..

Gatsten eller lervälling : En studie i hur habitus påverkar människors val av musikfestivaler

I denna uppsats underso?ks habitus pa?verkan pa? vilken slags Festival ma?nniskor va?ljer att beso?ka och varfo?r. Med dagens stora utbud av Festivaler och det nya Festivallandskapet som har va?xt fram de senaste a?ren finns det na?got fo?r alla som a?r intresserade. Syftet a?r att med hja?lp av kvalitativa intervjuer fo?rso?ka definiera vad det a?r som go?r en Festival intressant fo?r vissa och helt ointressant fo?r andra och hur detta kan kopplas samman med Bourdieus teori om habitus.

Sweden rock festival : Om varför vi ständigt återkommer

Syftet med studien var att få mer kunskap om vilka motiv människor har till att ständigt återkomma till Sweden Rock Festival och vilka upplevelser under Festivalen som attraherar dem. Frågeställningarna var: Varför väljer man att återkomma år efter år till samma Festival, och vilka upplevelser under Festivalen är attraherande?Till grund för empirin, ligger en kvalitativ studie med intervjuer av sju ständigt återkommande besökare till Sweden Rock Festival. Analysen grundar sig på socialpsykologiska teorier om mänskliga möten av Goffman och psykologiska teorier om motiv. Dessa är bl a; Cromptons teorier om push och pull faktorer och Manells och Isa-Aholas escapeseeking modell.Resultatet visar att informanterna väljer att återkomma för att uppleva sådant de saknar i sina liv till vardags.

Konsten att positionera sig : En studie om festivalers identitet, positionering och om kunders relation till festivalers märkesidentitet.

The purpose of this study is to examine what characterizes brand identity and positioning regarding Festivals on the current Swedish Festival market. In relation to our purpose we are also going to analyze how Festival attendees relate to a Festivals brand identity. Our research question is as follows:What characterizes Festivals brand identity and positioning on the current Swedish Festival market?This study has been written with a qualitative research method and an inductive approach. Our empirical foundation is built on a rich content based on personal interviews.

?För avsaknad av fara är ju inte nödvändigtvis tryggt.?

This thesis aim to shed a light on how to communicate the individual and subjective feeling of safety in the arena of public events such as music- and cultural Festivals with the safety-project on Peace & Love Festival in Borlänge, Sweden as a practical example. Earlier research has mainly been focusing on the objective side of safety on these kind of events. Peace & Love decided to put a larger focus on the safety for the Festival in 2012, and Trygghetsprojektet was started. By looking at how the project is formed this study wants to show how organisations can communicate a feeling of being safe to the audience to enable them to fully enjoy an event.The main questions asked in this study is: How can a feeling of being safe be communicated to a large number of people by focused acts of communication at a Festival? How does the head of safety and the safety coordinator work with communicating a feeling of being safe to the audience? How does these communication acts relate to earlier research on mass communication? The results shows that communication within the organisation and with its partners is of great importance for the outcomes of the project and that communication of the feeling of being safe is much greater then the hands-on communication of words.

Hälsa i idrott och hälsa : - en studie om elevers uppfattningar och tankar

I denna uppsats underso?ks habitus pa?verkan pa? vilken slags Festival ma?nniskor va?ljer att beso?ka och varfo?r. Med dagens stora utbud av Festivaler och det nya Festivallandskapet som har va?xt fram de senaste a?ren finns det na?got fo?r alla som a?r intresserade. Syftet a?r att med hja?lp av kvalitativa intervjuer fo?rso?ka definiera vad det a?r som go?r en Festival intressant fo?r vissa och helt ointressant fo?r andra och hur detta kan kopplas samman med Bourdieus teori om habitus.

Stockholms stolthet: Stockholm Pride : En undersökning om Stockholm Pride festivalens påverkan på Stockholms besöksnäring.

In this thesis the survival and development of a yearly recurring event will be examined. The purpose of this work is to examine how the Festival Stockholm Pride has developed and to find out what underlying factors and conditions that lays behind the development. Also being examined is how the event affects Stockholm city?s tourism industry. To be able to fulfill the purpose of the thesis a qualitative research has been used and two persons with allot of knowledge about Stockholm Pride and Stockholm?s tourism industry has been interviewed.

Kristusgestalter i rysk revolutionspoesi 1917-1918 : En jämförande närläsningsstudie och analys

This bachelors thesis examines how av new musicFestival in Umea is communicated on theFestivals website and how the communication is beeing percepted by people who have boughttickets to the Festival and people who have chosen not to. The material is based on qualitativeinterviews with theese people and a discourse analysis of the website. The methods beeingused in this thesis are discourse analysis and qualitative interviews. The interviews focuses ontwo groups, people who have bought tickets to the Festival and the ones who has not. Theresults of the analysis shows that the website uxuFestival.se communicates the vision of aunique Festival who brings people together.

Värdering av det intellektuella kapitalet

In this thesis the survival and development of a yearly recurring event will be examined. The purpose of this work is to examine how the Festival Stockholm Pride has developed and to find out what underlying factors and conditions that lays behind the development. Also being examined is how the event affects Stockholm city?s tourism industry. To be able to fulfill the purpose of the thesis a qualitative research has been used and two persons with allot of knowledge about Stockholm Pride and Stockholm?s tourism industry has been interviewed.

Festival - mer än bara musik : En studie kring vad ideella festivaler får för betydelse i dess kommuner och hur bilden av festivaler har utvecklats i Sverige

I denna C-uppsats har vi undersökt hur ideella arrangemang av svenska Festivaler går till. Vi har valt ut HultsfredsFestivalen i Hultsfredskommun och Skogsröjet i Finspångskommun för att kunna analysera debatten kring Festivaler i det lokala och nationella medianätverken samt även hur samarbetet mellan kommun och Festival har utvecklats. Vi utgick från teorier av Andy Bennett där han diskuterar vikten av Festivaler kopplat till ungdomskultur och att en Festival är så mycket mer än bara en plats att lyssna på musik, som även stöttades upp av andra teorier av bland annat Kirstie Jamieson. Vi genomförde en analys och jämförde de teorier vi utgick ifrån med den historiska utvecklingen av Festivalerna, för att sedan kunna se vad Festivalerna har bidragit till i respektive ort som de äger rum på. En fråga som vi har utgått ifrån är om Festivaler har utvecklats till den grad att de idag kan ses som kulturarv.

Medias gestaltning av Uppsala Reggaefestival : ett problemfyllt evenemang?

Purpose/Aim: This essay seeks to describe in what way different newspapers framed Uppsala ReggaeFestival, which is a music Festival in Uppsala, Sweden. Not only the local press, but also the framing by national press will be analyzed. Furthermore, it seeks to discuss what causes different frames.Material/Method: The material consist of 96 articles from 4 different newspapers which are being analyzed through a quantitative content analysis method inspired by Melin and Lange, and their ideas of identifying the main message of a text. The media framing of Uppsala ReggaeFestival are compared to another similar music Festival in Sweden, ArvikaFestivalen. By using theories about media framing and media logic the results can, if not explained, at least be discussed.Main results: The study shows that Uppsala ReggaeFestival is framed in a way that is focused on the problems within the Festival, for example drug abuse.

Grafisk profilering med praktisk tillämpning på Rookiefestivalen

This degree project includes both a theoretic component and a practical component within the graphicprofiling domain. Literature on graphic design has been studied for the theoretical part and the achievedknowledge has been used for the practical part. The project has been to produce graphic materialfor ?RookieFestivalen? in Hultsfred.In modern society it is important for a corporation to distinguish itself from others by using a graphicprofile. Through using a graphic profile the company can have an affect on how it is perceived byothers.

Bland rullar och regissörer : Uppsala Internationella Kortfilmfestivals arkiv. Ett ordnings- och förteckningsarbete

For my master thesis in Archival Science, I have arranged and catalogued the archives of the Uppsala InternationalShort Film Festival. The materials consisted of approximately 160 binders and filing boxes and some banners.Additionally, there was a large amount of photos from screened films. Some of the material was in good order whilesome was not. The archive was catalogued in Visual Arkiv. After cataloguing the material, approximately 30 binderswith routine records such as reciepts, tax forms et cetera were removed and destroyed.

Kaffe, kramar och jordgubbar : Vad motiverar volontärer på musikfestivaler?

Syftet med denna studie är att öka förståelsen för vad som motiverar volontärer och vad de har för förhoppningar och förväntningar när de kommer för att arbeta på en musikFestival, och hur denna grupp människor passar in i mallen som motivationsteoretiker målat upp för vad människor motiveras av och hur vi motiverar arbetskraft.Vi insåg under vårt arbete med musikFestivalvolontärer att det finns mycket lite kunskap om gruppen samt om hur man på bästa sätt arbetar mot volontärer på en Festival. Vad som speciellt intresserade oss var upptäckten av hur många av de volontärer som anmält sig med sedan valde att oanmält inte dyka upp till Festivalen eller att avbryta arbetet under Festivalens gång.Studien försöker att belysa detta ämne och bidra till mer kunskap inom detta fält och ytterligare en upptäckt vi gjort är att den förutspådda skillnaden mellan arbetsledaren och volontärers attityder inte är så stor. Det finns en högre medvetenhet om volontärernas situation hos arbetledare än vad som initialt observerats, men att denna kunskap allt för sällan kan omvandlas till handling.Vi har alltså undersökt volontärers motivation och arbetsledares attityder för att förstå vad bortfallet av ideell arbetskraft under Festivaler beror på, både före och under genomförandet. Denna uppsats är riktad mot personer som har ett intresse av fenomenet motivation hos ideell arbetskraft. .

Lysande, Kalmar?! : En upplysande uppsats om ljusfestivalen

Uppsatsen är benämnd en upplysande uppsats. Det är precis vad den är. Uppsatsen bygger på en undran om vad ljusFestivalen Lysande Kalmar är. För att få svaret använder sig uppsatsen av grundad teori som metod och kvalitativa intervjuer med aktörer bakom evenemanget för att finna svar på den undran den bygger på. Därefter har aktörernas svar satts samman med relevant teori för att finna upplysning.

<- Föregående sida 2 Nästa sida ->