Sökresultat:
2516 Uppsatser om Fast Food - Sida 6 av 168
Den kulturanalytiska arbetsmarknaden : En uppsats om hur kultur får uppmärksammas och förmedlas inom en kulturanalytisk bransch
I den här uppsatsen presenteras en undersökning om bruket av även fast som bisatsinledare iskrift. Syftet med undersökningen är att ta reda på om bruket av bisatsinledaren även fast harbörjat sprida sig från informella texter till mer formella texter. Syftet är också att undersökahållbarheten i ett antagande som förts fram av språkvårdare att fast i även fast uttrycker någotsäkert och verkligt i förhållande till om i även om som uttrycker något osäkert och osannolikt.Metoden består av sökningar i olika databaserade textkorpusar, lucktest till elever i årskurs 9och enkäter till eleverna och deras svensklärare om attityder till även fast i skrift.Resultatet av korpussökningarna visar att även fast verkar ha ökat över tid i vissaskriftsammanhang som i elevers skoltexter och i bloggtexter. Resultatet från elevernaslucktest kan dock varken sägas stödja eller förkasta antagandet att även fast uttrycker någotsäkert och verkligt och även om något osäkert och osannolikt. Däremot visar elevernasattityder till även fast i skrift de problem som den officiella språkvården måste ta ställning tillvid språkförändringar.
Profiling the Fortified Health Food Consumer - a study of Swedish margarine
The purpose of this thesis is to gain a holistic understanding of who are the consumers of fortified health food products; moreover to highlight what are the characteristics of the consumers who are likely to purchase these products. This thesis employed a quantitative strategy with an inductive and a grounded theory approach. The data was collected from a research company. Existing theories in the area of functional food were not possible to find. Considering that the area is new this seems plausible; however, previous studies provided insight for substantive framework.
Havanna Viejas Trädgårdar : En lösning på urban matsäkerhet
High oil prices and bad harvests have led to dramatic increases in food prices and are nowthreatening millions of people in densely populated cities all over the world. To ensure thatthese people will have enough food without compromising the needs of future generationswill be a demanding task for politicians and decision makers. ?is paper has shown thatHavanas urban gardens have increased urban food security since the hunger crisis thatoccurred a?er the fall of the Sovjet Union in 1989, and that they support the thesis of Amartya Sen and the Ryerson University. Urban gardens can be a good example for cities how to avoid hunger and famine if they are properly managed.
Renen och nötkreaturet, en jämförelse mellan två olika typer av idisslare :
The aim of this literature review was to make a comparison between the feeding requirements of Swedish reindeer (Rangifer tarandus tarandus) and meat producing cattle (Bos taurus) within farming. Reindeer are an intermediate feeding type; they have the ability to adapt to short term seasonal changes in food. They avoid eating fibre as much as possible and display highly selective behaviour while foraging. Adaptation to harsh environments with a limited amount of food has made reindeer dependent upon easily digestible food and consequently their digestive systems are less capable of processing plants with high fibre content. Herding is an extensive system which requires a significant amount of land and labour and describes the reindeer industry.
Frågan om överlåtelseförbud vid överlåtelse av fast egendom
Uppsatsen behandlar överlåtelseförbudet och dess rättsverkningar samt valda delar om förköpsrätten..
Svenska livsmedel - varför? : restaurangers, grossisters och offentlig upphandlares inställning till livsmedel från Sverige
The background of this research is that Swedish food products have hard to compete at the home market, depending on imported food products that increase more and more for every year that pass by. The ethic values LRF associate with Swedish food products, many customers have hard to put in relation with condition of foreign agriculture.
Most customers today inquire high quality, safety and convenience in the food which they are eating. The source of their food seems to have less meaning. Many restaurants and bigger households appreciate Swedish food products and wants to buy them but price differences against foreign wares are to high.
We have done oral interviews with wholesale dealers, restaurants, public purchasers and with different market organisations, there we have discussed buying strategies, the way they see the primary producer, the conscious of guests, choice and attitudes to Swedish and foreign products, distribution of power in the food market chain and to what position and suspension, they want the ranks of suppliers to have.
The result shows the share of imported wares within restaurants and bigger households are at a high level and will continuing increasing. Within these sectors the final consumer in many cases put less effort in the origin of the raw source of food.
Att vara eller icke vara, skådespelare. Det är frågan. : En studie om skådespelares och regissöres tankar kring teatern
I den här uppsatsen presenteras en undersökning om bruket av även fast som bisatsinledare iskrift. Syftet med undersökningen är att ta reda på om bruket av bisatsinledaren även fast harbörjat sprida sig från informella texter till mer formella texter. Syftet är också att undersökahållbarheten i ett antagande som förts fram av språkvårdare att fast i även fast uttrycker någotsäkert och verkligt i förhållande till om i även om som uttrycker något osäkert och osannolikt.Metoden består av sökningar i olika databaserade textkorpusar, lucktest till elever i årskurs 9och enkäter till eleverna och deras svensklärare om attityder till även fast i skrift.Resultatet av korpussökningarna visar att även fast verkar ha ökat över tid i vissaskriftsammanhang som i elevers skoltexter och i bloggtexter. Resultatet från elevernaslucktest kan dock varken sägas stödja eller förkasta antagandet att även fast uttrycker någotsäkert och verkligt och även om något osäkert och osannolikt. Däremot visar elevernasattityder till även fast i skrift de problem som den officiella språkvården måste ta ställning tillvid språkförändringar.
Företags användning av tävlingar på sociala medier : Hur har sociala medier förändrat livsmedelsföretags tävlingar?
This study has examined how social media has changed food companies way of holding contests. The study examines how food companies use contests with the help of social media and how they used to do the contests before the use of social media. We have also researched the users behaviours and opinions of companies contests on and outside of social media.In this study we have interviewed four people responsible for contests on the social media department on their respective food company. We also performed a survey that was published on Facebook and followed it up with interviews from two of the participants.This study has showed that contests on social media, as a technical aspect, have given new possibilities for the design of the contests. But there are still some unexplored areas around contests on Facebook and the companies do not know exactly what the users are demanding.
Varumärket ur ett strategiskt perspektiv - en fallstudie av varumärket Felix
Syftet med denna uppsats är att analysera Procordia Food AB:s övergripande strategiprocess för att se hur rationella de är i sitt tänkande när det formulerar strategier för varumärket Felix. Vi ämnar även beskriva och analysera hur varumärket Felix, som omfattar ett stort produktsortiment, byggs upp för att identifiera styrkor och svagheter och eventuella problem. Vi har för avsikt, att om möjligt, efter att ha identifierat problemen, komma med förslag till lösning. Uppsatsen är en kvalitativ fallstudie. Vi har använt oss av olika källor, såsom intervjuer, artiklar, vetenskaplig litteratur etc.
Community Supported Agriculture (CSA) - en väg mot ökad uthållighet? : en studie av Ramsjö gård
Over the past one hundred years, there has been an increasing globalization and
industrialization of the food systems. As a result, the distance between the production and the consumption of food has increased, both in time and space and in the minds of
people. There is also an increasing concern for the environmental effects of industrial
farming and the long distance transportation of food.
Sustainable agriculture and efforts to build more sustainable food systems has emerged in
opposition to the global food market. The definitions of sustainability usually include
environmental, social and economical aspects. To build more localized food systems is
seen as one way towards increased sustainability.
Svenska sojabönor - finns marknadsmöjligheter?
The large-scale soy cultivation has negative consequences for the habitat of local populations because of the intensive use of pesticides and the destruction of rain forests and eco-systems. GM soya, varieties are often used. The majority of Swedish people, however, do not want GM products in their food. It will be hard in future to ensure GM free food, particularly foods that come from countries where GM crops are grown on a large scale. It is very difficult to avoid cross- contamination when both GM and non-GM crops are grown in the same area.
Raw food diet En kvalitativ studie
Raw food, eller råkost diet kan ses som en växande trend i västvärlden och även i Sverige. Det har kommit ut raw food böcker på svenska, på internet finns det svenska diskussionsforum, bloggar och butiker som alla har dedikerat sig till rawfoodister, första raw food restauranger har öppnats i landet. Raw food är en form av vegankost; den består av frukt, grönsaker, nötter, frön och kallpressade oljor. Maten värms inte upp mer än 40 C, torkning och frysning accepteras, många äter mjölksyrade grönsaker, groddade spannmål och baljväxter. Kaffe, alkohol, raffinerat socker, vit mjöl och salt undviks.
Utredning om en ökad biologisk behandling av matavfall i Halmstads kommun
Environment and sustainable development are very current topics in today's society, bothnational and international. The government's bill 2004/05:150 ?Swedish environment objectives - a common commission? contains several environmental quality objectives, that in turn is divided up in smaller secondary objectives. One of the secondary objectives says: ?Latest year 2010 shall at least 35% of the food waste from households, restaurants, largescale kitchens and shops be recycled through biological treatment.
The impact of store atmospherics and consumer attitudes on in-store behavior ? What determines the buying decision of functional food?
Thesis purpose: The aim of this paper is to extend the knowledge of what influences the purchase decision of functional food in the store. By applying the M-R model in a new setting - the dairy department in grocery retailing in Sweden - and adding variables related to health attitudes, the aim is to contribute to existing research concerning in-store purchase decision making and store environment as well as consumer attitudes. Methodology: This thesis employs a quantitative strategy with a deductive approach and data has been collected with questionnaires. Theoretical perspective: Environmental psychology serves as an overarching framework where, more specifically, certain aspects of store atmospherics and some variables concomitant to health attitudes provide the theoretical base. Empirical data: The empirical data consists of customer purchasing a functional food product, Proviva, and this is contrasted with a test group, Bravo.
Healt Locus of Control i relation till hälsa : - en studie om motionsvanor, matvanor och självkänsla hos lärarkandidater
The purpose of this study was to investigate the relationship between Health Locus of Control, Exercise habits, Food habits and Self-esteem (Personal self and Physical self) between two groups of student teachers at a university in the south of Sweden. Is health such as exercise, eating and self-esteem something that is controlled by internal or external factors? Student teachers that participated in Physical and Health programme and student teachers that participeted in other programme were investigeted. The participants (N = 160) answered the questionnaire. The Health Locus of Control scale and Tennessee Self-Concept Scale were used.