Sök:

Sökresultat:

2516 Uppsatser om Fast Food - Sida 22 av 168

Hinder och möjligheter med att nå en bred målgrupp ? hos Fast Fashion-företag

Detaljhandeln är idag präglad av hög konkurrens och många aktörer som slåss om sammasegment. Fast Fashion med sina snabba produktlivscykler och låga prissegment trots en högmodegrad, har lett till att konsumtionsmönstret förändrat konsumenternas beteende genomderas krav på ständiga uppdateringar av sortimentet. Dagens kunder kräver mer än enbart ettlågt pris för att attraheras, vilket kräver att även Fast Fashion-företagen adderar ytterligarevärden. Imagen och känslan för varumärket spelar därför en stor roll även för Fast Fashionföretagoch inte enbart för märken som agerar inom en högre prisklass. För att kunnatillfredställa det kunden efterfrågar krävs av företaget att de tydligt identifierat sin målgruppför att kunna anpassa erbjudandet efter just dem.

CSR-kommunikation ur ett konsumentperspektiv : En kvalitativ studie om kommunikation av CSR inom fast fashion - industrin, når kommunikationen fram till konsumenterna?

Skolan befinner sig i en kontext där diskussioner om inkludering, exkludering, normalitet och avvikelse ständigt aktualiseras. Frågor som på ett eller annat sätt försätter eleverna ofrivilligt i ett inom eller utanförskap. Uppsatsen syftar därför till att undersöka hur normalitet och avvikelse skapas och förstås av olika skolaktörer på en skola, och då genom empiriska undersökningar av olika skolaktörers förståelse av fenomenet inlärningssvårigheter hos elev. Undersökningens metod är kvalitativ och bygger på det material som framställts genom intervjuer av fyra olika skolaktörer inom samma skola. Materialet har sedan analyserats tematiskt och utifrån teoretiska perspektiv som normkritik och makt skapat en vidare förståelse för fenomenet inlärningssvårigheter hos elev.Resultatet visar att förståelsen av skolans idag strävan att inkludera kan genom uttrycket ?en skola för alla? tolkas som en prioriterad målsättning men i realiteten något som kanske inte fungerar.

Talk the talk and walk the walk? -A study of the dissonance between the consumers? attitudes and actual behaviour towards local produce-

A debate on environmental issues and food safety has been ongoing in Sweden and it is suggested that consumers' are seeking local produce instead of global and exotic foods. Moreover, studies show that the consumers? positive attitude towards local produce does not reflect their actions. The purpose with this thesis is to contribute to a better understanding of the dissonance between the consumer?s attitudes and actual behaviour towards local produce.

Somnus Hushåll

A product and design development of a household device which shall dry food waste has beencarried out in collaboration with Smedlund Miljösystem AB.This project has been implemented through several brainstorms and a questionnaire study.A great insight of how it is to work in a project in real work life has this project been givenme. This is a slightly less straight road to a conclusion than in the academic world that I amused to..

Implementing a receiver in a fast data transfer system : A feasibility study

This report is an outcome of a master degree project at Linköpings University in co-operation with Micronic Laser Systems AB. The purpose with this master degree project was to investigate how to implement a receiver in a data transfer system. The system consists of several data channels, where every channel consists of three parts: driver, transmission lines and receiver. The driver send low amplitude differential signals via the transmission lines to the receiver that amplifies and converts it to a single-ended signal. The receiver has to be fast and be able to feed an output signal with high voltage swing.

En Belöning : 4 vägar till att motivera säljare

Syftet med denna uppsats är att undersöka hur olika former av belöningssystem används för att öka motivationen hos säljare. Samt hur de upplevs av ansvariga chefer och av anställda i säljande företag.Vi har genomfört en undersökande kvalitativ studie om belöningssystem med hjälp av kvalitativa ostrukturerade intervjuer med säljare och deras chefer i tre olika branscher, hemelektronik, telefoni och bilförsäljning. Vi valde att först gå igenom befintliga teorier för att skapa en förståelse för ämnet innan vi genomförde intervjuer enligt det deduktiva arbetssättet.Våra slutsatser är att det finns fyra olika belöningssystem. Dessa fyra olika belöningssystem är fast lön, kollektiv provisionsbaserad lön, individuell provisionsbaserad lön och individuell fullständigt provisionsbaserad lön. Vilket belöningssystem som passar i ett specifikt företag är omöjligt att säga, och det är upp till företaget självt att utvärdera vilken lämplig mix utav belöningar som är bäst lämpad för det specifika företaget..

Grön Marknadsföring = En Naturlig Strategi : Analys av Grön Marknadsföring i dagligvaruhandeln

Syfte: Att analysera hur dagligvaruhandeln använder sig av Grön Marknadsföring internt och externt för att positionera sig som ett miljövänligt företag på marknaden.Metod: En deskriptiv undersökning med primärdata i form av personliga intervjuer från de tre största aktörerna inom svenska dagligvaruhandeln.Teori: ?Green Marketing Activities at the Three Levels? har används som modell för att ta reda på hur de olika företagen arbetar med Grön Marknadsföring. Modellen är uppdelad i åtta områden och tre nivåer för Grön Marknadsföring.Slutsats: Samtliga företag vill ta ett miljöansvar, men två av tre ser sig även ha ett ansvar att informera och hjälpa kunder till ett bättre handlande. Två av de tre undersökta företagen är mer inriktade på att bygga ett ekologiskt varumärke medan det tredje företaget är mer inriktad på att upplysa om ekologi. Undersökningen visar dock att alla aktörer har undermåligt arbete med marknadsföringen i butik för att fånga upp kunders ekologiska intresse.

Utbudet av vegetariska och veganska livsmedelsprodukter på den svenska marknaden : vilka produkter finns och hur är de berikade?

This study has been done in order to map the supply of vegetarian and vegan food products in Sweden for business clients and consumers. A total of 665 food stuffs were found and classified into six categories. The biggest category was meat substitutes with 302 products and the second largest category was sandwich spreads with 150 different products. Within the remaining categories a varied number of products were found; 86 beverages, 64 cooking accessories, 34 milk free ice creams and 29 plant based yogurts. Of the meat substitutes were 28 only available for business clients.

Driving forces of land use : underlying factors in peri-urban land use

Swedish agriculture faces future challenges regarding food production and land use. Increased competition for agricultural land creates complex situations, where conflicts may arise when productive crop land is in demand not only for food production but also energy- and fodder production. On top of that there is an obvious conflict of goals between agricultural production and non-agricultural exploitation of agricultural land. In several emerging economic regions it is noticeable how agricultural land is being expropriated for development of urban settlement and infrastructure, carrying potentially significant long-term effects. During the last decade the exploitation of agricultural land in activities other than food production has increased in Sweden and is expected to continue in the same manor. Approximately 700 hectare of land in Sweden is diverted from food production, annually, and in 2013, the Uppsala Municipality showed the greatest change in land use of all municipalities (SCB, 2013).

Grey-sided vole and bank vole abundance in old-growth forest patches of different size and connectivity

Vole populations in northern Scandinavia vary in cycles with peaks every third or fourth year as described by the National Environmental Monitoring Programme of small mammals (NEMP). Some vole species have declined in population numbers since the NEMP started in 1971, especially the grey-sided vole (Myodes rufocanus) which is nearly extinct in the forested region. Since small mammals are an important food source for several avian and mammalian predators, the decline in vole numbers is expected to have consequences for the whole food chain, especially if other vole species start to decline in numbers. This study tried to test the hypothesis that presence and abundance of M. rufocanus (a specialist species) and Myodes glareolus (a generalist species) can be predicted by patch size and connectivity of forest patches >60 years old with a minimum of 15% pine >100years old.

Vägen till välmåendet

Denna uppsats handlade om att genom en textanalys studera hur två hälsotidskrifter, Hälsa och Må Bra, framställde ämnet kost och hälsa. Hälsoupplysningen började under 1700-talet, med skrifter och utvecklades därefter till ett allt större forum i takt med samhällsutvecklingen. I dagsläget kunde jag identifiera flertalet sätt där hälsoupplysning förekom som tex. via TV, internet, massmedia, reklamannonser, apotek, hälsokostaffärer, dagstidningar, tidskrifter, etc. Av detta urval valde jag att genom en textanalys, samt genom att hämta inspiration av några analysredskap, som metaforer, intertextualitet samt modalitet, studera hur tidskrifterna genom sina artiklar valde att framställa kost och hälsa.

Kunskapens betydelse vid födoämnesallergi och anafylaxi : en systematisk litteraturstudie

Syftet med föreliggande litteraturstudie var att beskriva kunskapens betydelse för personer med födoämnesallergi, samt när det gäller förebyggande av anafylaxi. Den metod som användes var en systematisk litteraturstudie, där totalt tretton kvantitativa och två kvalitativa artiklar användes i resultatet. De databaser som användes var Pubmed, Elin@dalarna och CINAHL. Resultatet visade att beträffande kunskapens betydelse var majoriteten av de medicinska frågorna i en studie som besvarades via Internet frågor som berörde födoämnesallergi och allergiska reaktioner. Över hälften av ungdomarna uppgav att deras livskvalitet och hälsa påverkades och ovissheten och okunskapen om allergin påverkade deras livskvalitet negativt.

Idiopatisk cystit hos katt : en retrospektiv studie

Lower urinary tract diseases are a common problem in cats all over the world. The symptoms are for example dysuria, pollakuria, stranguria, periuria and hematuria. In approximately two thirds of these cats the underlying cause is not known and the disease is therefore called feline idiopathic cystitis (FIC). We need to know more about the disease to get a consistently effective treatment and prevention. A retrospective study was performed in 50 cats with symptoms of FIC and where other causes of inflammation were ruled out. Data like breed, age, sex, body weight, feeding, therapy and therapeutic results were collected, also if it was an indoor or outdoor cat, duration of the symptoms, if there was any stress and if the cat was living with another cat.

Fast etableringsställe : Platsen för tillhandahållande av tjänster vid fasta etableringsställen i olika medlemsstater

Denna studie avser att besvara var mervärdesbeskattning sker, ur ett EG-rättsligt perspektiv, vid tjänstehandel till en beskattningsbar person med flera fasta etableringsställen i olika medlemsstater. Tjänsterna förvärvas vid den plats där den beskattningsbara personen har etablerat sätet för sin ekonomiska verksamhet men tillhandahålls den beskattningsbara personens olika fasta etableringsställen. Studien företas med anledning av rådets direktiv (2008/8/EG) av den 12 februari 2008 om ändring av direktiv 2006/112/EG med avseende på platsen för tillhandahållande av tjänster (EUT L 44, 20.2.2008 s. 11-22).Utgångspunkten för att besvara studiens syfte är huvudregeln i artikel 44 mervärdesskattedirektivets ändrade lydelse som träder i kraft den 1 januari 2010. Artikeln stadgar att platsen för tillhandahållande av tjänster till en beskattningsbar person ska vara den plats där denna person har etablerat sätet för sin ekonomiska verksamhet.

Identifiering av slöserier på Lundbergs Plåt AB

Lundbergs Plåt AB is a small company situated in Jönköping. Their main task is to process different kinds of steel such as stainless steel. Lately, they have shown an interest in Lean production.On the basis of the situation mentioned above, we developed the purpose to find and decrease the non value-added wastes in the production at Lundbergs Plåt AB. Out of this, we also developed and answered two questions: Which wastes can be found with help from a value stream mapping (VSM)? In what way can these wastes be reduced and how can these reductions contribute to an improved production? VSM is the method used to find the non value-added wastes.

<- Föregående sida 22 Nästa sida ->