
Sökresultat:
622 Uppsatser om Export mature destination - Sida 32 av 42
Increasing Services - A Case Study at ABS Regarding the Change Process towards Service Orientation
The main purpose of this master thesis is to identify the issues concerning the transformation process of a product oriented company into a service oriented company, and how these issues can be overcome. We will exemplify this by developing a dewatering pump rental concept for ABS, and identify the drivers and barriers for ABS when implementing the service oriented rental concept in Sweden and Poland. This master thesis is based on the systems perspective. The reason for this is the required holistic perspective, where the system has to be regarded from different points of departure in order to be understood. The theoretical studies include services and change management.
Some people get it. Others are assholes. Kontradiskurs, subversiv potential, hegemonisk makt och performativ marginalitet utifrån tre nivåer av skräpkultur.
Sustainability work is something that is emphasized more and more. Corporate Social Responsibility, CSR, is discussed and the question of how much responsibility companies should really take is frequently in the news. Companies tend to ask themselves how much responsibility they should take. CSR is a common concept of companies environmental and social work and a concept we tend to see here and there in our modern society. CSR includes companies? social responsibilities, both in terms of carbon footprint, working conditions, social responsibility and more.
Irlands ekonomiska uppgång och fall.
Titel: Human being and Christian ? creationtheology of Gustaf Wingren.Analysis of an accentshift from a juridical theological metaphor to a biological theological metaphor.Author: Tove Pilroth.The purpose of the essay is to analyse the meaning and the consequences, in a critical and constructive way, of an accentshift of interpretation and understanding of the gospel, from a juridical theological metaphor to a biological theological metaphor. The purpose is presented in the frame of the creationtheology of Wingren. To be able to make the research and to answer the purpose of the essay, the following questions are essential:The human being is captive and redemption is liberation. If we are serious about that the gospel gives the human being rehabilitation, satisfaction, liberation and a life and a future with God, the essential question is which metaphor, a juridical or a biological, that speaks to the human being in the best way? What is the meaning of an accentshift from a juridical to a biological metaphor? How does the creationtheologhy of Wingren, from a biological metaphor, meets the situation of the existence for the human being, her longing for life, health and meaning? What kind of theological resources are present in the creationtheology of Wingren, in the confrontation with future theological challenges?The essay is stressing the need of pluralism in the interpretation of the gospel.
En "jålande" turistort - en studie om hur föreställningar kring regional identitet påverkar ett turismätverk
Regional identitet är ett begrepp som ofta nyttjas då man talar om regioner som sociala och politiska rum. Det är dock svårt att definiera vad identiteten egentligen består av och hur den påverkar människans handlingar. Den regionala identiteten kan exempelvis ta sitt uttryck i lokalbefolkningens inställning och attityd gentemot turism. Detta har i viss utsträckning betydelse för resmålets framgång samt för relationerna mellan de lokala aktörerna. Föreställningarna kring regional identitet präglar således turismen och destinationens turistföretagare.
Routingprotokolls redundans
En viktig grundsten i designandet av ett nätverk är routingprotokoll. Då allt fler nya applikationer kräver internetaccess och nuvarande nätverk byggs ut är det viktigt att nätverk kan nå konvergens så fort som möjligt. Routingprotokoll utgör ett sätt för routrar att kommunicera med varandra och utbyta information om hur de på bästa sätt kan skicka trafik mellan en källa och dess destination. Routingprotokoll beräknar detta på olika sätt och har olika hastigheter. På grund av routingprotokollens vikt ville vi undersöka hur snabbt protokollen OSPF, EIGRP och RIPv2 hanterar problematiken som uppstår vid en bruten länk i ett nätverk.Undersökningen av detta skedde i tre scenarier som är ofta förekommande i dagens samhälle, spel-scenarier, röstchatts-scenarier och strömningsscenarier med hjälp av verktyg som tracert, ping, debug-kommandon och stoppur i en labbmiljö som alltid var konstant.
Verifiering inför AEO-certifiering vid Attends Healthcare AB
Since January 1st 2008, companies have the opportunity to become certified by the new common customs system Authorized Economic Operator (AEO). This opportunity is presented so that authorities together with operators are trusted to ensure that it is the correct cargo that gets transported. Attends Healthcare AB (Attends) has decided to implement this certification. To qualify there are a number of criteria that needs to be met. The aim of this thesis is to verify if Attends can meet the required criteria.
?Everybody talks about the weather, but nobody does anything about it.? : En kvalitativ fallstudie av turistdestinationen Ölands väderkänslighet ur turismaktörers perspektiv.
Titel: ?Everybody talks about the weather, but nobody does anything about it.?Författare: Malin NybergInstitution: Fakultetsnämnden för ekonomi och design, Ekonomihögskolan, ELNUKurs: Turismvetenskap III ? Examensarbete, 15 hp.Handledare: Martin Gren, (Linnéuniversitetet, Fakultetsnämnden för ekonomi och design, Ekonomihögskolan, ELNU)Examinator: Stefan Gössling, (Linnéuniversitetet, Fakultetsnämnden för ekonomi och design, Ekonomihögskolan, ELNU)Syfte: Studiens syfte är att undersöka på vilket sätt och varför Öland som turistdestination är sårbar inför vädervariationer ur turismaktörernas perspektiv. Studien avser även att belysa på vilket sätt marknadsföring av Öland och medias rapportering om destinationens väderförhållanden är bidragande krafter till väderkänsligheten.Metodik: I undersökningen har en kvalitativ fallstudie använts som forskningsmetod med en induktiv ansats. Informationsinsamling har skett via semi-strukturerade intervjuer med respondenter från fyra turismverksamheter på Öland. Urvalet av fallstudieområde och respondenter har skett genom ett bekvämlighetsurval med hänsyn till access och karaktär av forskningsområdet.Slutsats: De viktigaste betydelserna av forskningsresultatet har bland annat visat att brist på alternativa turismprodukter innebär en stor sårbarhet för turismaktörernas verksamheter vid ogynnsamma väderförhållanden för de huvudsakliga aktiviteterna Forskningsresultaten har även påvisat att fokus på specifika väderattribut i marknadsföringen av destinationen medverkar till destinationens sårbarhet tillsammans med förväntningar om specifika väderförhållanden bland besökare..
Att märka turism? : En undersökning om marknadsföring av kvalitetsmärkning inom ekoturismen
Kvalitetsmärkningen Naturens Bästa arbetar för att marknadsföra upplevelser som inte är bra enbart för turisten utan även för miljön och omgivningen. Idag blir vi som konsumenter mer och mer medvetna och måna om vår miljö och den värld vi lever i. Således borde en kvalitetsmärkning som Naturens Bästa kunna vägleda oss till att finna arrangemang inom turismen som hjälper oss att välja arrangörer som verkligen lever upp till de krav vi ställer. Problemet som finns är dock att denna kvalitetsmärkning inte syns i den gemensamma marknadsföringen av destinationer i nuläget. Utifrån detta är syftet med uppsatsen att undersöka varför kvalitetsmärkningen Naturens Bästa inte har någon framskjutande roll i marknadsföringen av destinationer.Vi har använt oss av en kvalitativ insamlingsmetod i form av personliga intervjuer i vår undersökning för att få fram varför kvalitetsmärkningen inte syns i marknadsföringen.
Att välja distributör : ett litet brittiskt företags väg in på den svenska marknaden
I ett franchisesystem blir kontrollen av hur varumärket sköts inte lika överblickbart för franchisegivaren, eftersom den dagliga verksamheten planeras och styrs av någon annan, franchisetagaren. Franchising har historiskt sett nyttjats mest inom detaljhandeln. På senare år har även tjänsteföretag insett fördelarna med franchising. Dessa har dock andra förutsättningar än traditionella varuföretag eftersom det är svårare att standardisera och mäta hur en tjänst ska levereras och hur den upplevs av en kund. På grund av detta blir det av yttersta vikt för tjänsteföretag i franchisesystem att upprätta fungerande kvalitetssäkringssystem så att varumärken inte missköts.
Logistik i små företag - En analys av problem och möjligheter för STARKA
In order to suggest improvements for the logistics of STARKA, we felt that we had to analyze all the activities which were related to STARKA's logistic processes. Our primary analysis consisted of a rough but comprehensive description of different functions in the company, and the relationship between them. This was performed by following a typical order through the company to see which functions were affected by the order.Since we needed a more thorough view of the company, we decided to analyze the different products STARKA currently has on the market, focusing on economic data such as turn-over, profit, profit margin, deficiency cost and cost of warehousing. We also analyzed the company's choice of manufacturing processes, organization, warehousing processes, strengths and weaknesses.These analyses gave us a clear understanding of the company and its processes. STARKA is a small, function oriented company with a wide range of products.
Destinationsutveckling & destinationsmarknadsföring - Ett framgångskoncept för att attrahera resebolag?
Hur destinationer arbetar med utveckling och marknadsföring för att attrahera turister är två välutforskade områden. Att se på destinationers utveckling och marknadsföring ur ett resebolags perspektiv är idag outforskat. Eftersom det är resebolagen som tillhandahåller resor till turisten anser vi att detta perspektiv är av största intresse att behandla. Vad krävs då för att en destination ska vara intressant ur resebolagens perspektiv? Hur betydande är egentligen platsens arbete med destinationsutveckling och destinationsmarknadsföring för resebolagens val? Vi ställer oss också frågan vad det är som påverkar en destinations popularitet och hur det kommer sig att resebolagen väljer vissa destinationer framför andra? Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka vilka aspekter som påverkar resebolags lokaliseringsbeslut.
Svenskhet inom livsmedelsexport : Hur svenska livsmedelsföretag använder sig av sitt svenska ursprung vid marknadsföring internationellt
Aim: Nation Branding has become an important phenomenon during the last couple of years. The concept talks about how to promote a product by using the features of a nation to gain profit. Among the years many countries has established a strong Nation Brand abroad. In the long run many companies have chosen to use these benefits in an efficient way by promoting their own country brand, especially in their internationalization process. The aim of this study is to see what factors that influence companies in the Swedish food industry while using the fact that they are Swedish when they enter foreign markets. Method: Data was collected through interviews with export managers and sales managers at 6 Swedish companies exporting products within the food industry.
I klass med vem? En studie om inkomstrepresentativitet i svensk politik.
Titel: Human being and Christian ? creationtheology of Gustaf Wingren.Analysis of an accentshift from a juridical theological metaphor to a biological theological metaphor.Author: Tove Pilroth.The purpose of the essay is to analyse the meaning and the consequences, in a critical and constructive way, of an accentshift of interpretation and understanding of the gospel, from a juridical theological metaphor to a biological theological metaphor. The purpose is presented in the frame of the creationtheology of Wingren. To be able to make the research and to answer the purpose of the essay, the following questions are essential:The human being is captive and redemption is liberation. If we are serious about that the gospel gives the human being rehabilitation, satisfaction, liberation and a life and a future with God, the essential question is which metaphor, a juridical or a biological, that speaks to the human being in the best way? What is the meaning of an accentshift from a juridical to a biological metaphor? How does the creationtheologhy of Wingren, from a biological metaphor, meets the situation of the existence for the human being, her longing for life, health and meaning? What kind of theological resources are present in the creationtheology of Wingren, in the confrontation with future theological challenges?The essay is stressing the need of pluralism in the interpretation of the gospel.
Reducering av kassationer på Cloetta Fazer AB
This master?s thesis was performed during the fall of 2006 at Cloetta Fazer AB in Ljungsbro. Cloetta Fazer is the market leader in Scandinavia of manufacturing confectionary and chocolates. The purpose of the project has been to identify causes that impact the quantity of waste in production as well as a cost/benefit analysis of the solutions that can reduce the problem of production waste.The work includes four production lines that are individually designed depending on what kind of product that are produced on the line. By using qualitative and quantitative methods such as focus groups, interviews and observations data has been collected.
Kartläggning och analys av försörjningskedjor, Setra Group - två fallstudier :
This study concerns mapping and analysing two different Supply Chains at Setra Group.
Setra Group is Sweden?s biggest producer of solid wood and is primarily owned by Sveaskog, Mellanskog and LRF. The Company consist of twelve sawmills, five planning mills and an organisation for distribution of building material.
This study maps one chain for Swedish Glulam standard beam and one chain for solid pine flooring on export to Japan. The glulam chain is based on spruce as raw material and includes all actors between sawmill and the Swedish building material retailers.