Sökresultat:
5904 Uppsatser om Experience feedback. - Sida 23 av 394
Vi gör det för barnets bästa : En intervjustudie om samverkan mellan förskola och socialtjänst
The purpose of this study is to examine if digital public libraries are serendipitous environments. Serendipity in this instance is defined as finding something unexpected and valuable, while searching for something else.A survey was conducted at two Swedish digital public libraries, where the patrons were asked to fill in a questionnaire online. The questions were based on the work on serendipitous digital environments by Lori McCay-Peet, as well as considerations of human factors that could possibly influence serendipity.The result indicate that a majority of patrons experience serendipity at the digital library, although it?s still more common to do so at the physical library or on other web sites. The result also confirms the importance of taking human factors into account when studying serendipity.
Upplevelse av arbetsglädje och känsla av sammanhang - en enkätstudie bland anställda på en högskola
Man spends most part of the day at work and is therefore influenced by it?s ambience. That?s why it?s important that the environment at work is health promoting and can function as a supportive environment. The purpose of this study was to describe job satisfaction among employees and to analyse a possible connection between job satisfaction and employees experiences of SOC.
E-boken 5 år senare : En studie om läsvanor och uppfattningar kring e-boken
This paper attempts to replicate a study from 2009 about users reading habits and the future of e?books. Due to the increased use of smartphones and tablets since 2009, there is a reason to reasearch if the perception and use of e?books has changed. The methods used is qualitative interviews complemented with an online questionnaire.
Sjuksköterskors förutsättningar att handleda studenter
Handledning av sjuksköterskestuderande är ett område som berör alla kliniskt arbetande sjuksköterskor. Det är ett område som tidigare mest varit en självklar del av sjuksköterskans arbetsuppgifter, men som inte varit direkt synligt. Syftet med denna studie var att undersöka vilka förutsättningar sjuksköterskor upplever att de behöver för att handleda studenter vid verksamhetsförlagd utbildning (VFU).Metoden bygger på en systematisk litteraturstudie med 11 vetenskapliga artiklar som kritiskt granskats och analyserats.Studien identifierade tre huvudkategorier som var förutsättningar för sjuksköterskor vid handledning av studenter. Dessa handlar om:samverkankunskap och kompetensorganisatoriska förutsättningar och resursbehovTill dessa kategorier framkommer ett antal subkategorier som handlar om att det krävs samverkan mellan universitet, VFU-plats, handledare och student. Utbildning och förberedelse av handledare är nödvändigt för att öka kunskapen om metoder vid handledning.
?The best book in the world is quite simply the one you like the best?: en kvantitativ enkätundersökning om män och kvinnors läsvanor
The purpose of this thesis is to examine adults? fictionreading habits. The focus is finding out what differencesexist between men and women to study the significance offiction to readers. The study is based on a questionnairesurvey with men and women coming in to a public library.We used Sten Furhammar?s reading dimensions andcategories to describe the importance of the respondentsreading experience and describe the ways that men andwomen read.Our result shows that the genres men and women prefer arenovels, detective stories/thrillers and biographies.
Att förebygga garantifel inom flerbostadshus
This is a Bachelor?s degree project withthe aim of investigating how to preventwarranty errors in apartment buildings.Our goal has been to compile the mostcommon warranty errors and the reasonbehind them.To achieve this goal, we have studiedthe warranty protocols from fiveprojects. We also performed interviewswith people who work in house productionand people who work with warranties. Thepurpose of the interviews was to findout the underlying causes of warrantyerrors and what one could do to preventthose.Cracks in walls and ceilings were themost frequent remarks on the warrantyprotocols. Remarks on the floors,windows and doors were also common, butnot to the same extent.
Konsten att samverka : - rektorer och socialsekreterares upplevelser om samverkan
Syftet med denna uppsats var att undersöka hur rektorer och socialsekreterare ansåg att samverkan dem emellan fungerade samt om det fanns utrymme för utvecklingsmöjligheter. För att undersöka detta användes en kvalitativ metod och vi intervjuade fyra rektorer och fyra socialsekreterare. I tolkningen av empirin låg hermeneutiken som grund och i analysen kopplade vi empirin till Berth Danermarks modell och tidigare forskning. Vår undersökning visade på att respondenterna ansåg att samverkan fungerar väl till en början när en anmälan utreds men att samverkan sedan försvåras genom att tystnadsplikten kräver ett samtycke från vårdnadshavarna. Om samtycke inte ges försvåras samverkan mellan parterna och socialsekreterarna kan inte ge feedback till rektorerna i ärendet.
Doula - Ett positivt komplement för fäder i samband med barnafödande : Kvalitativ intervjustudie med några fäder
Title: The nurse's dilemma in psychiatric inpatient care - a balancing act between good and evil Objective: To describe the nurse's experience of relieving patient suffering caused by coercive measures on a closed psychiatric ward . Frame of reference : The results are discussed in light of Eriksson´s theory of suffering and caring relationships Method: A qualitative analysis based on focus group discussions Results: The analysis resulted in six categories, to protect the patient , to involve the patient , not to lose control , to remain , to justify compulsion , and to be touched . The results showed that nurses had the experience of being able to relieve the suffering of patients caused by coercive measures. It was also found that the nurses had a tendency to justify coercive measures , the more experience they had of performing these . Conclusion: The results describe that nurses have the experience and knowledge of how to relieve patients' suffering caused by coercion but also their experiences of performing these .
Kvinnors erfarenheter av framfödandet vid planerad hemförlossning
Background: The prevalence of sphincter rupture during childbirth has increased in Sweden from half percent to three percent from 1973 to 1993. Women who undergo planned home birth have sphincter injuries to a smaller extent than women who undergo planned hospital births. Objective: The purpose of this study was to describe women?s experience of the last stages of delivery during planned home birth. Design: Inductive content analysis of 150 randomly selected delivery reports.
Partnering - Kundnytta i fokus
Då litteraturen och forskningen är begränsad inom ämnet kundnytta i partneringprojekt, väcktes intresset att genomföra en empirisk studie om ämnet. Det har inte visat sig vara lämpligt att genomföra detta mot en specifik fråga eller ett problem då den befintliga informationen behandlar teori och tillämpningar av partnering, inte kundnytta.Med hänsyn till ovanstående problematik syftar denna uppsats till att beskriva hur olika parter, kopplade till partneringverksamhet i Sverige, upplever vilka arbetssätt och faktorer som maximerar kundnyttan i ett partneringprojekt.En kvalitativ metod där sex personer intervjuades, kopplade till partneringverksamhet i Sverige. Intervjuerna är semistrukturerade och anpassade till varje enskilt intervjuobjekt.De viktigaste slutsatserna som besvarar syftet är:? Förstå kundens affär? Välj ersättningsform baserat på grundlagt tillit och projekttyp? Alla parters samlade kunskaper ger rätt förutsättningar för beställaren att fatta rätt beslut? Avsaknad av gemensamma välutvecklade digitala hjälpmedel? Ta beslut i rätt tid? Referensytor och egenslutkontroller istället för besiktningsman.
Arbetsmodell vid förändringsarbete : Hur intern och extern kund tillfredsställelse kan bibehållas, genom ett systematisktarbetssätt före och under ett förändringsarbete i praktiken.
The purpose of this study is to develop and practically evaluate a new approach for the introduction of changes in internal and external processes in a customer front, but with the aim of maintaining or increasing customer perceived quality during insertion. A working model has been developed and is used in a qualitative research in the form of a case study carried out in a customer front, on a customer group in Telia's mobile customer service in Sweden. There is currently little research that has studied the implementation phase.The results of the study show that the designed working model works satisfactorily, but also that it can be developed more. Employees are satisfied and the sale was a positive boost, however, declined the customer experience a little bit. Employees raises questions as leader behavior, confidence in the group ahead, everyone's different circumstances and desire for the individual choice.The biggest challenge for future leaders will be to manage and lead continuous change.
Ungdomars upplevelser av att leva med cancer
Cancer is one of the most common diseases and it affects not only adults but also many adolecents and children every year. Those who are affected of disease face many challenges that will affect their lives. The aim of this literature review was to illuminate adolecents experience of cancer and how it affects them in their daily living. The result showed that the adolecents experience many physical and mental side-effects from disease and treatment. They expressed the need of information, support and understanding from their families, friends, school and care givers.
Bedömning i relation till en likvärdig utbildning ? Ett lärarperspektiv
Följande examensarbete behandlar formativ bedömning i relation till en likvärdig utbildning. Problemområdet grundas på en upplevelse där formativ bedömning förespråkas på lärarutbildningen. Samtidigt upplevs det en avsaknad av detta arbetssätt på den verksamhetsförlagda utbildningen. Litteraturgenomgången redogör därför för formativ bedömning, feedback och en likvärdig utbildning som betydelsefulla aspekter för problemområdet och arbetets frågeställning. Arbetets teoriansats innefattar därför fem strategier för formativ bedömning liksom en modell för feedback.
Glaset i Centrum : En fallstudie på New Wave Group
Seen in many trends and studies, consumers of today feel a growing desire to experience the uniqueness in products and services. This is forcing companies be more innovative and creative in their marketing, in order to distinguish and differentiate themselves and their products/services. We believe that creating a top-to-bottom experience strategy is one way that a company can succeed in this.The purpose of this thesis is to analyze and clarify how a business can reinforce their product experience through a complete experience strategy. In order to demonstrate this we have made a case-study research for the New Wave Group, advising them on how they can place blown glass art at the heart of the town of Kosta.The authors have used qualitative methods and an abductive approach. Four interviews have been completed with executives from the New Wave Group, including the project manager, hotel manager, head of the Kosta Boda smeltery and head of guides and visitors at Kosta museum.
Skolkuratorers kunskap och erfarenhet om tics och Tourette syndrom : En kvalitativ intervjustudie
The aim of this study was to examine the knowledge and the experience that school counsellors have about tics and Tourette syndrome. This study is based on a qualitative research which we conducted with semi-structured interviews. We have done five interviews with different school counsellors in a small municipality in southern Sweden. The theoretical approach that was used in this study was theory of knowledge as a comprehensive theory and professional competence which includes formal knowledge and tacit knowledge. Some of the study?s conclusions are that the School Counsellors had different professional competence about tics and Tourette syndrome.