Sök:

Sökresultat:

4 Uppsatser om Esport - Sida 1 av 1

eSport: Den professionella sidan och vägen dit

Computer games is a growing market with over millions of players that are playing and/or enjoying the play of games on a daily basis. The nerdy gamers that once were, are now becoming professional athletes in the virtual world called Esport. We have identified a lack of studies in this area which implies that there is little data of what it is. In this paper we have focused on the phenomena that is Esport and more closely on the game series Starcraft made by Blizzard Entertainment. Our focus lies in the game series Starcraft and Esport organisations mainly outside South Korea.

Rekonstruktion och optimering av laddningstid för en webbsida i Ruby on Rails

Många verksamheter representeras idag på internet i omodern stil vilket kan påverka besökarens uppfattning om verksamheten negativt. I detta arbete har en webbsida rekonstruerats. Webbsidan tillhör en förening med verksamhet inom gaming och Esport. Rekonstruktionen är till för att ge besökare en klar bild av vad föreningens huvudverksamhet är och för att integrera streamingtjänsten Twitch för att ge besökare ytterligare en anledning att återbesöka sidan. Dessutom har laddningstiden för startsidan optimerats för att ge bättre besökupplevelse.

Dude, you just got killed by a girl!: en undersökning om varför inte tjejer nått toppen inom Counter Strike

Syfte: Undersökningens utgångspunkt är ett intresse för dataspelet Counter Strike sett utifrån ett genusperspektiv. Det övergripande syftet med uppsatsen är att granska varför inga tjejer nått toppen inom Counter Strike. Metod: Utgångspunkten för uppsatsen ligger i det hermeneutiska perspektivet. Undersökningen utgörs av en kvalitativ studie bestående av flertalet intervjuer med mestadels kvinnliga dataspelare av spelet Counter Strike. Slutsats: Resultatet av undersökningen visar att den sociala biten är den främsta orsaken till att kvinnor spelar Counter Strike.

E-sport och Media: Mötet mellan elektronisk sport och traditionell media

Titel: E-sport och Media: Mötet mellan elektronisk sport och traditionell media Författare: Erik Sjölin & Nicholas Ranégie Uppdragsgivare: Eget ämne Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation vid Göteborgs universitet. Termin: Vårterminen 2014 Handledare: Malin Sveningsson Sidantal: 48 Antal ord: 19 499 (exklusive framsida, tacksida, innehållsförteckning,executivesummary, referenslista och bilaga). Syfte: Analysera hur medieaktörer i Sverige resonerar kring sitt arbete med e-sport. Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer av informant- och respondentkaraktär.