
Sökresultat:
801 Uppsatser om Employer and employee. - Sida 4 av 54
Employer branding på Q-Med : En fallstudie i hur företagsspecifika värden förmedlas till potentiella och befintliga medarbetare
Sammanfattning"Employer branding på Q-Med ? En fallstudie i hur företagsspecifika värden förmedlas till potentiella och befintliga medarbetare"Datum: 19 januari, 2011Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 ECTSInstitution: Akademin för hållbar samhälls? och teknikutveckling, HST, Mälardalens HögskolaFörfattare: Erik Ljungmark 29 januari 1980, Stina Nilsson 25 april 1983Titel: Employer branding på Q-Med ? En fallstudie i hur företagsspecifika värden förmedlas till potentiella och befintliga medarbetareHandledare: Sara MelénNyckelord: Employer branding, arbetsgivarvarumärke, företagsspecifika värdenFrågeställning: Vilka företagsspecifika värden avser Q-Med att förmedla till potentiella och befintliga medarbetare? Vilka strategier använder Q-Med i sitt arbete med employer branding?Syfte: Uppsatsens syfte är att beskriva hur det medicintekniska företaget Q-Med arbetar med employer branding, både internt och externt, samt beskriva hur deras employer branding-process ser ut.Metod: Undersökningen består av en kvalitativ fallstudie baserad på sekundära och primära källor. Insamlad primärdata utgörs av intervjuer med representanter från fallföretaget. Utöver fallstudien har sakkunniga inom området employer branding intervjuats.Slutsats: Studien visar att Q-Med avser att förmedla värdeorden affärsmässighet, enkelhet och nytänkande till potentiella och befintliga medarbetare. Dessa värdeord ska återspegla Q-Meds företagsspecifika värden.
Att Dela på HRM : Human Resource Management mellan Bemanningsföretag, Kundorganisation och Konsult
Background and Problem definition: Atypical employment is something that has becomeincreasingly common in recent decades, these are defined as positions where no relationship is of thetraditional type in which the employee has a long term relationship with the employer and where hecarries out his work at the premises of the employer. These atypical employments can take variousforms, it can be fixed term contracts, project work or jobs in employment agencies and so on. Thestaffing sector in Sweden has grown rapidly since the 90s, and since international research shows thatthe three-way relationship arising from the use of staffing agencies may lead to challenges in differentparts of HRM, we have chosen to study this topic.Aim: The purpose of this paper is to describe and understand how HRM is handled in atypicalemployment relationships.Method: The epistemological starting point for this work is hermeneutics, as a result of this theresearch approach is qualitative and inspired by abduction. The authors have chosen to carry out thework as a case study of three primary cases, each one consisting of an employment agency, a clientorganization and an employee. The analysis is based on the hermeneutics principles of interpretationand concentration of meaning.Results: What emerged as central to how HRM is handled are the interdependencies that existbetween the business environment and the strategies of the firm, how they affect different parts ofHRM and how participation and liminality have an impact on the three-way relationship.Keywords: HRM, atypical employment, staffing agencies, three-way relationship and strategy..
Demografiskt perspektiv på Employer Branding : En kvantitativ studie om hur Ålö kan attrahera ingenjörsstudenter med Employer Branding
Engineers are a group of individuals who are attractive when companies are in need for competence in technology. Today it is a shortage of these competences in the labor market. Because of this there has grown a competition among companies when they strive to recruit the best engineers. Therefore companies spend more resources on marketing themselves as an attractive employer. This study was set out to find what engineers think is an attractive employer through a demographic perspective.
Employer branding : en studie om hur professionella mindre tjänsteföretag attraherar, behåller och motiverar anställda
Forskningen visar att det börjar bli ont om kompetenta medarbetare och att det snart är viktigare att behålla sina kompetenta medarbetare än själva kunderna. Syftet med forskningsstudien har varit att skapa förståelse för hur professionella mindre tjänsteföretag som revisions- och redovisningsbyråer arbetar med employer branding för att kunna bli attraktiva arbetsgivare. Totalt intervjuades sex personer från sex mindre revisions- och redovisningsbyråer. Intervjuernas fokus låg på två huvudområden: extern- och intern employer branding. Resultatet visade att fem utav de sex tjänsteföretagen inte arbetar med att attrahera nya talangfulla medarbetare (Extern employer branding).
Överensstämmelsen mellan ett företags önskade employer brand och den faktiska uppfattningen bland de anställda.
Employer branding (som kan ses som ett företags arbetsgivarvarumärke) är ett begrepp som det under det senaste decenniet riktats mycket uppmärksamhet mot och i denna uppsats undersöks hur ett företags önskade interna employer brand överensstämmer med uppfattningen de anställda har om företaget i fråga. För att undersöka den interna uppfattningen har en kvantitativ undersökning genomförts i form av enkäter som sedan kompletterats med en kvalitativ undersökning bestående av intervjuer för att på så sätt få en djupare förståelse. Företaget som undersökts har nyligen tagit fram nya Brand Ideals som ligger till grund för deras önskade Employer Brand. Den empirska datan har tolkats utifrån de teoretiska begreppen ?värde & värdegrund?, ?företagskultur?, ?varumärke? och ?employer branding? samt tidigare forskning.
Transformativt och transaktionellt ledarskap och dess samband med medarbetarnas va?lbefinnande
The purpose of the present study was to get further knowledge about the relationship between transformative and transactional leadership in the context of employee ?s well-being, as well as the relationship between the components of respectively leadership and employee?s well-being. The study also aims to gain knowledge about previous research on the transformational and transactional leadership and employee well-being and if it?s applicable in the Swedish culture. The few studies that studied the relationship between transactional leadership and the well-being of employees have found a negative relationship or found no relationship at all.
Employer branding som internt verktyg och styrmedel
Uppsatsen underso?ker hur attraktiva arbetsgivare integrerar sina ansta?llda fo?r att bygga en plattform da?r humankapitalet vill stanna kvar och utvecklas. Denna process sker via talent management da?r employer branding anva?nds som verktyg fo?r att fo?rsta?rka organisationens fo?retagskultur.Studien a?r utfo?rd hos en av Sveriges mest popula?ra arbetsgivare hos ekonomi och juridikstudenter, och ger en beskrivande fo?rklarning hur ett framga?ngsrikt fo?retag effektivt implementerar employer branding.Fallstudien har fokuserat pa? kvalitativa intervjuer med ho?gt uppsatt ansta?llda inom organisationen. Uto?ver intervjuerna hos Fallfo?retaget har en intervju genomfo?rts med en kunnig person inom employer branding som har yttrat sina a?sikter och tankar kring a?mnet och hur employer branding kan anva?ndas som verktyg och effektivt styrmedel.
Vårdnadstvister : Beskrivning av vårdnads regler då det råder samarbetssvårigheter mellan ett barns föräldrar
The swedish law of contract is fundamental within several civil law areas, among others labour law. The labour law contains more explicit legislation specificly adapted to the relation between employers and employees. Sometimes the labour law needs to rely on more general regulations, such as the law of contract. When the situation contains a specific contract relation dilemma it is logical to use the law of contract, when for example the law of employee protection does not reach an acceptabel solution.Transfer of undertaking is a situation were the employee protection is disregarded. The Euro directive 2001/23/EG prescribes, by its implemented rules in the law of employee protection, that rights and duties, such as employement agreements, passes on to the earner of the business.
Tillämpning av 6 b § LAS vid sammanslagningar av företagshälsovårder : Anställningsavtalets skillnader vid pensionsbestämmelser
During year 2007 ClaraHälsan Ltd bought the company health service Solstahälsan in Karlstad. The wide merger of the two health services the problems arose around the employees? employment agreements when certain parts of the agreement differ. At a transition of a company, in this case a health service, the rights and obligations for the employees will pass on to the new employer according to directive 2001/23/EG who came in force in the swedish legal system in year 1995. The former employer is only responsible vis-à-vis the employees ?for economic obligations related to the time before the transition, the code of protection of employment 6 b §.
Sexuella trakasserier och trakasserier på grund av kön inom könssegregerade yrken
The purpose of this study is to investigate how the Swedish laws regulate the proactive work of employers to prevent employees from getting sexual harassed or harassed on the basis of sex. The purpose is also to investigate how employers are supposed to handle employees whom have been sexual harassed or harassed on the basis of sex. Sweden has a segregated labor market which means that women and men tends to select different professions. This leaves marks on the equality for women and men, which also has effect on the fact that women and men are being harassed in the workplace or situations associated with the work. By investigating genderresearch I am hoping to find out why more employees get sexual harassed or harassed on the basis of their sex in segregated professions.The definition of sexual harassment is unwanted behavior that alludes on sex, and thereby violates the person?s dignity.
Attrahera personal - vikten av relationer i employer branding
Denna studie belyser vikten av relationer i employer branding. Relationer har till följd att kommunikationen av företagskultur och företagsidentitet till företagets målgrupp för rekrytering underlättas. Relationerna skapar även en lojalitet mellan företaget och dess målgrupp vilket gör att de attraheras av företaget..
Kränkande särbehandling i arbetslivet : Arbetsgivares ansvar och utköp av arbetstagare som utsatts för kränkande särbehandling
The main subject for this essay is victimization at work. The first question concerns victimization and the responsibility of the employer when bullying and harassments occur. The second question regards agreements between the employer and the employee, where the latter is paid to quit the employment because he or she is subjected to victimization, but also if any specific group of employees is especially affected. The purpose of the essay is to create understanding and clarification within current law, but also awareness of the possibilities where employers can create agreements with employees in order to make them finish their employments. In order to manage finding information some labour market parties were asked questions about their experiences of victimization at work and agreements among their members or employees.
Friskvårdsersättning och vårdpersonalens hälsa samt arbetsförmåga
Background:Public health is a concern of many important areas of society and it`s important that Sweden works with the health of the individual through the eleven public health areas. Health isn`t longer only a objective but even a resource. That`s why the society works with the health of the individual through a salutogenic perspective, about what can preserve or enhance the health of the individual.Aim:The aim of this study is to find out what the staff at a nursing home has views of what health can bring, and also study how health affects their ability to work. Also to study the employee`s apprehension of the wellness reimbursement that employer offers them.Material and Method:A qualitative method was used to obtain results from eight interviews with health care workers in Skåne. Interviews were transcribed and analyzed using content analysis.Results:For the interview person?s health means to feel good and be healthy.
Revisionsutskott
Syftet med denna uppsats är att studera företaget ÅF:s employer branding-arbete, närmare bestämt samverkan mellan ledningen, HR-avdelningen och marknadsavdelningen.Uppsatsen är av kvalitativ fallstudiekaraktär ochämnar utveckla teori genom en kombination av en deduktiv och induktiv undersökningsansats. Insamlad data är baserad på intervjuer medrepresentanter på ÅF.Sammanfattningsvis har vi kommit fram till att ÅF:s samverkan inom employer branding-arbetet i stort överensstämmer med den teoretiska modell som presenteras. Det finns en huvudsakligen god samordning av ledningens, HR- och marknadsavdelningens samt employer brandmanagers aktiviteter som syftar till att stärka arbetsgivarvarumärket. Dock finner vi en diskrepans mellan ÅF:s och litteraturens definition av begreppet samt en allt för stor fokus på de externa aktiviteterna som en följd av employer brand managers starka band till marknadsavdelningen..
Arbetsgivarens primära förhandlingsskyldighet samt undantag från densamma enligt 2 § MBL
AbstractThe employer is obliged to initiate negotiations with the union organization to which the employer is bound by a collective agreement. This applies both to decisions which imply a substantial change in workplace operations or employment conditions of the individual employee. In case law this obligation has been very extensive through all cases that have been up in the Swedish Labor court. Due to this fact the employer?s duty to negotiate has been interpreted very broadly.