Sök:

Sökresultat:

801 Uppsatser om Employer and employee. - Sida 30 av 54

Konflikter och konflikthantering bland unga och ledare på en fritidsgård i Nacka : Möjligheter och och faror med konflikter

In this essay I have examined how teenager and leaders handle conflicts on a recreation centre in Nacka, outside of Stockholm in Sweden.I have made qualitative interviews with two leaders and ten teeangers. Also I have read researchlitterature about conflicts and how to handle them. Then I have made observations watching how leaders and teeangers communicate and behave.The purpose of the examination is to describe differences with constructive and destructive handle with conflicts. I have also shown how conflicts can give possibilites for the involved people to get to understand themselves, the other parts and the whole complex social behavior better.But that demands that the involved people choose a constructive solution where both parts cooperate, understand eachother and can see how themselves have contributed in developing the conflict.I have worked as an employee at the recreation centre two evenings a week in sex months. During that time I have observed conflicts and different strategies among teeangers and leaders.My conclusions are that conflicts give opportunities for people to grow as human-beeings and get a mentally richer life.

Att attrahera och behålla generation Y som medarbetare : En kvalitativ studie om arbetsgivarvarumärken inom offentlig sektor

Ett arbetgivarvarumärke syftar till att organisationen bygger upp ett varumärke som arbetsgivare för att lättare kunna attrahera och behålla rätt kompetens. Det är viktigt att organisationen anpassar sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera och behålla generation Y som medarbetare då den yngre generationen kommer in på arbetsmarknaden i allt större utsträckning de kommande åren. Studien syftar till att öka förståelsen för hur arbetsgivare inom den offentliga sektorn kan arbeta med arbetsgivarvarumärken gentemot generation Y för att bli attraktiv som arbetsgivare. Utifrån studiens teoretiska referensram, som utgår från teori om generation Y och arbetsgivarmärken, har kvalitativa intervjuer genomförts. I studien diskuteras vilka strategier och utmaningar som finns inom den offentliga sektorn för att attrahera och behålla generation Y som medarbetare.

Upplevelsen av att arbeta inom ett personalkooperativt företag : Skillnaden mellan medlem och anställd

Studien undersökte hur arbetet inom den personalkooperativa verksamheten upplevdes av medlemmar och anställda, samt skillnaden dem emellan. I denna studie användes personalkooperativ för att det där ingår både medlemmar, som är ägare av kooperativet, och anställda. Syftet uppnåddes genom intervjuer där tre frågeställningar användes: vad upplevda erfarenheten är av att ingå i ett personalkooperativ, hur företagets handlingar stämmer överens med de aktuella kooperativens sju principer, samt hur deltagarna förhåller sig till Maslows behov.  Resultatet visade dels att möjligheten att själv kunna påverka arbetet var skälet till varför deltagarna valt att ingå i ett kooperativ. Dock angavs som negativt saknaden av en chef och den bristande ekonomin. Skillnaden mellan medlemmar och anställda framgick genom att medlemmarna fokuserade mer på verksamheten som helhet medan de anställda lade fokus på interaktionen mellan kollegor.

Anonymitetens implementeringsproblem - En studie om Kortedalas försök av avidentifierade jobbansökningar

Anonymous job applications as a method to further diversity on the labour market is widely discussed. The method aims to promote an equal selection procedure, where the employer can only judge on merits and experience. We are with this study on the other hand interested in seeing how this specific method of employment has been implemented. We have chosen to perform a small qualitative case study, of a limited attempt of this method in the government administration of Kortedala, a district in Gothenburg.Our intrests are to see whether we can, while studying a specific implementation procedure, show that any implementation problems have occurred. Furthermore explaining it by applying our implementation theory, that consists of Lennart Lundquists three criterias for explaining implementation problems experienced from the appliers' standpoint.

Tillbudsrapportering : Skillnaden mellan två arbetschefsgrupper

In autumn 2010, the Division of Civil Engineering at the Swedish building contractorPEAB made a campaign to increase the number of reported incidents. Informationwas sent to the branch manager who was responsible to enlighten the employees onthe establishment. The goal of PEAB Division of Civil Engineering is to have at least 10reported incidents per accident that generate more than 8 hours absence. Therefore,it is important that the employees understand how the report system for incidentsworks. The number of reported incidents differs between regions.

Upplevd arbetsrelaterad stress hos bankanställda män : en intervjuundersökning

The purpose of this thesis was to look at the relationship between the experiences of work related stress among male bank employees and how they dealt with potential stress. The thesis focused on male bank employee?s experiences and management of work related stress with the control requirements and support model as a starting point. Work related stress is a phenomenon that has become a serious problem with economic impact for both the individual and organizations. Increased absence from work due to medical issues is one example of such consequences.

En privatisering av arbetsskadeförsäkringen

The main purpose of this thesis is to analyse the possibilities and problems facing a privatised work injury insurance. This discussion includes the element of premium differentiation. Todays´ Swedish social insurance system is ineffectively formed. The costs have dramatically increased during the 1990´s. The Swedish government is now looking for ways to improve the efficiency of the system.

Att leda p? distans och p? plats - En kvalitativ studie om chefers f?ruts?ttningar att ut?va ledarskap p? distans och p? plats

This study aims to explore managers? experiences and perceived conditions for exercising leadership in both hybrid and physical work environments. The empirical material consists of eleven semi-structured interviews and four policy documents. The sample includes eleven managers, of whom six work in a physical environment and five in a hybrid setting. The study follows an inductive approach, where the interviews were first collected and later analyzed by identifying patterns and connecting them to theories on different leadership styles, monitoring, and trust.

Gryning i den svarta lådan. Hur man utifrån rationella metoder och ett beskrivande angreppssätt kan öka förståelsen för kompetens

Competence is a complex concept that encompasses many facets. This study aims fora better understanding of the concept. Many branches of business administration science would benefit from a better understanding of competence and, through that understanding, find solutions where competence is one of many variables. By combining a positivistic and phenomenological approach, this study has created a broader understanding of the concept of competence.The study combines systematic study of the relevant literature with in-depth interviewswith people representing both the employer and the union within the staffing company world.The results show that quantifying competence is a complex and next to impossible task, as it would involve including the whole concept of competence in the calculations. When this is done, the phenomenon itself becomes so complex that it loses its validity.This is why theorists who want to perform this type of calculations put most of the competence complexity in ?the black box?.

Medarbetarundersökningens roll i chefernas arbetsmiljöarbete : En kvalitativ studie hos Trafikverket

En god arbetsmiljö är en lagstadgad rättighet för arbetstagaren enligt Arbetsmiljölagen. Arbetet med att säkerställa en god arbetsmiljö kallas arbetsmiljöarbete och är en nyckelfaktor för att skapa hälsosamma och attraktiva arbetsplatser. Medarbetarundersökningar är en undersökningsmetod i det systematiska arbetsmiljöarbetet men kan också användas i syfte att ta reda på medarbetarnas uppfattningar om sin arbetssituation med målet att skapa verksamhetsförbättringar.I denna studie har syftet varit att undersöka vilken roll som medarbetarundersökningen spelar i chefernas arbetsmiljöarbete. Studien undersökte hur cheferna arbetar med arbetsmiljöarbete och hur arbetet med resultatet från en medarbetarundersökning genomförts. Studien genomfördes på en funktion med tre organisationsnivåer och bygger på 12 kvalitativa intervjuer med funktions-, avdelnings- och enhetschefer.Studien visar att medarbetarundersökningen spelar en viktig roll i chefernas arbetsmiljöarbete på alla organisationsnivåer både som diskussionsunderlag i ledningsgrupper och i dialogen med medarbetarna samt som bevis på att genomförda arbetsmiljöinsatser fungerar.

Samma rätt oavsett ålder? : En studie om åldersdiskrimineringsområdet i svensk rätt

The prevention of age discrimination in Sweden did not have any solvent grounds until directive 2000/78/EG was implemented into Swedish law. Today age discrimination has been banned for just over two years. This ground of discrimination has, compared to other existing grounds of discrimination in Swedish law, a lot more opportunities to make exceptions from. Given the fact that the exemption rules are vague, it is difficult to determine whether the protection against age discrimination is in fact a protection at all. The purpose of this essay is to describe what the law regarding age discrimination means.

"matt i lacken kan man säga att man blir" : -en studie om hur enhetschefer i social omsorgsverksamhet upplever emotioner i arbete

Middle managers in social care find themselves in a middle position. The middle management position involves demands from several interested parties. The demands affect and generate feelings both within themselves and within others and the middle managers have to deal with them all.The aim of this study was to investigate the social care middle manager?s personal experiences of emotions in work.We have completed interviews with four middle managers who are assigned to carry out social care. When doing the interviews we used an interview guide divided into different interview areas.

Criteria´s for soft innovation : visionen om att standardisera kriterier som höjer innovationsklimatet

Denna studie syftar till att ta reda på vilka element som höjer det innovativa klimatet i företag och organisationer. Utifrån dessa element har författarna skapat kriterier som heter ?Soft innovation?. Visionen är att framtiden skulle kunna standardisera dessa kriterier. En abduktiv metod har använts.

Criterias´s for soft Innovation : Visionen om att standardisera kriterier som höjer innovationsklimatet

Denna studie syftar till att ta reda på vilka element som höjer det innovativa klimatet i företag och organisationer. Utifrån dessa element har författarna skapat kriterier som heter ?Soft innovation?. Visionen är att framtiden skulle kunna standardisera dessa kriterier. En abduktiv metod har använts.

Social rekrytering : en kvalitativ studie som behandlar fyra organisationers och fyra professionella aktörers tankar om rekrytering oc sociala medier.

Detta är en kvalitativ studie som behandlar relationen mellan sociala medier och rekrytering, så kallad social rekrytering. Vi har genomfört intervjuer med personer från företag och offentliga organisationer kring deras användande av social rekrytering. Vi har även intervjuat fyra professionella aktörer som arbetar med sociala medier, kommunikation och human resources, med avsikten att få en djupare inblick i hur sociala medier bör och kan användas i rekryteringssammanhang. Vi kopplade våra intervjuresultat till teorier kring bland annat rekrytering, sociala medier och employer branding.Studiens frågeställningar berörde hur företagen och de offentliga organisationerna möter social rekrytering samt hur de använder social rekrytering idag. De professionella aktörerna besvarade frågor kring hur de ser på samspelet mellan rekrytering och sociala medier.

<- Föregående sida 30 Nästa sida ->