Sökresultat:
955 Uppsatser om Effektivisera kundmöte - Sida 28 av 64
"För vÄrt lands bÀsta" : Hur klarsprÄk motiveras i Sverige respektive Mexiko
SammandragKlarsprÄk handlar om att kommunicera med medborgarna med ett vÄrdat, enkelt och begripligt sprÄk. I Sverige finns en tradition av att arbeta med klarsprÄk och Sverige ses Àven som ett föregÄngsland i dessa frÄgor. Mexiko har tagit intryck av det svenska klarsprÄksarbetet. Syftet med denna uppsats Àr dÀrför att undersöka hur de bÄda lÀnderna argumenterar och motiverar klarsprÄk, eller lenguaje ciudadano, som det heter i Mexiko och vad det i förlÀngningen sÀger om klarsprÄksarbetet i stort i de bÄda lÀnderna. Materialet för undersökningen bestÄr av tre svenska handböcker och fyra mexikanska manualer inklusive en Powerpointpresentation för klarsprÄk.
Strategiska allianser : en uppsats om tre av Göteborgs-Postens företagssamarbeten
Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.
Kundinformation utvecklar den interna styrningen
Hur en verksamhet skall förbÀttrar sin interna styrning genom anvÀndning av kundinformation Àr ett omdiskuterat Àmne. I studien ?Kundinformationen utvecklar den interna styrningen?. Undersöker författarna hur företag som tillÀmpar anvÀndningen av CRM i sin vardagliga verksamhet, har möjlighet att effektivisera för hur de skall nÄ sin vision. Detta möjliggjordes genom att frÄga ett antal verksamheter, hur de ser pÄ vikten av anvÀndandet av IT ? relaterade verktyg.
Kvalitet pÄ införande av MPS-system
Företag och organisationer har sedan industrialismens första Är arbetat med att försöka effektivisera produktionen. Effektiv produktion leder till billigare produkter, som i sin tur leder till ökad försÀljning. Ett bra hjÀlpmedel för att uppnÄ denna effektivisering Àr införande av ett MPS-system. Systemet hjÀlper till att planera, organisera, samordna, styra och kontrollera materialflödet i företaget.Införandet av detta system Àr dock inte alldeles trivialt. MÄnga experter sÀger att implementering av MPS-system Àr svÄrare Àn att introducera en ny produkt eller att etablera sig pÄ en helt ny marknad.
En image, tack - en studie om förebilder för attraktion och pÄverkan hos vuxna konsumenter ur ett PR-perspektiv
Detta arbete syftar till att finna mönster för vad vuxna konsumenter anser vara viktiga attribut hos förebilder för att dessa ska pÄverka vÄra konsumtionsval. Detta för att underlÀtta och förbÀttra arbetet med att finna goda förebilder som kan representera det man som marknadsförare eller PR-ansvarig önskar kommunicera, förmedla eller sÀlja. Detta Àven för att lösningarna pÄ arbetet med förebilder ska bli mer effektivt, bÄde kostnads- och tidsmÀssigt. Detta Àr en kvalitativ studie vars resultat bygger pÄ intervjuer med 10 st konsumenter i olika Äldrar, samtliga dock över 18 Är.Teorier som anvÀnts i analysen Àr bland andra sjÀlvkoncept, self/image congruence models, det utökade jaget, referensgrupper och celebrity endorsement.Resultatet av detta arbete tyder pÄ att tydliga mönster för vad som anses vara viktiga attribut Àr sjÀlvsÀkerhet, öppenhet och trovÀrdiga informationskÀllor. Genom att som PR-ansvarig skapa en konsekvent bild av den mÀnniska som man vill generera publicitet kring ökas trovÀrdigheten och dÀrmed Àven pÄverkan pÄ konsumtionsval.
Miljöredovisning : en studie av olika branscher
Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.
Effektiviserande av upp- och nedhÀngning av box frÄn en mÄlerilina
Examensarbetet har gjorts i sammarbete med Nitator AB i Oskarström under vÄrterminen 2014. Syftet med arbetet har varit att effektivisera produktionen vid upp- och nedhÀngning av boxar till och frÄn mÄlerlina. En box Àr en fordonskomponent som vÀger upp till 220 kg. I daglÀget Àr arbetsmomentet inte ergonomiskt för operatörerna pÄ grund av storleken och vikten. Förflyttningen orsakar Àven lÀtt defekter pÄ boxen.
Om jag fick önska - dÄ bygger jag mig nog en kÄk : tankar och önskningar hos ungdomar i gymnasiesÀrskolan och deras förÀldrar om framtida boende och fritid
Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.
Distriktssköterskors upplevelse av förskrivingsrÀtten : Ambivalens och variationer i möjligheter och utnyttjandegrad
SammanfattningBakgrund:FörskrivningsrÀtten för distriktssköterskor infördes 1994. Syftet var att förenkla och effektivisera hÀlso- och sjukvÄrden. Det har framkommit att förskrivningsrÀtten anvÀnts i olika omfattning bland distriktssköterskorna. Syfte: Syftet med studien var att beskriva distriktssköterskors upplevelser av förskrivningsrÀtten. Metod: En kvalitativ ansats med en deskriptiv design anvÀndes.
FörÀndringar inom tandvÄrden : Drabbas landsbygden?
Antalet verksamma tandlÀkare blir allt fÀrre till en följd av det pÄgÄende generationsskiftet inom tandvÄrden. Samtidigt genomgÄr FolktandvÄrden likt andra vÄrdinstanser förÀndringar för att effektivisera sin verksamhet. Syftet med denna studie Àr att utröna om förÀndringen kommer att pÄverka tandvÄrden pÄ landsbygden. Vidare avses att undersöka hur tandvÄrden kan effektiviseras genom samarbeten för att sÀkra efterfrÄgan pÄ tandvÄrd, framförallt pÄ landsbygden.  I studien undersöks hur utbudet av tandvÄrd pÄ landsbygden pÄverkas av de strukturomvandlingar som ökade kostnads- och effektiviseringskrav samt generationsskiftet inom tandvÄrden medför.
Sitter vi i samma bÄt? En kvalitativ studie av Kustbevakningens regionsammanslagning och organisationskultur.
Kustbevakningen genomförde 2011 en strukturell organisationsförÀndring som avsÄg att effektivisera myndigheten för att frigöra resurser till den operativa verksamheten, samt att skapa en mer sammanhÄllen organisation. Man ville ocksÄ att myndigheten skulle prÀglas av helhetssyn för att Ästadkomma en Kustbevakning. En bidragande faktor i arbetet har varit den vÀrdegrund som implementerats i myndigheten med ledorden helhetssyn, vÀlvilja och engagemang. Studiens syfte Àr att beskriva och förstÄ hur en grupp anstÀllda inom Kustbevakningen upplever den genomförda organisationsförÀndringen och implementeringen av vÀrdegrunden. De teoretiska utgÄngspunkter som valts för studien Àr organisationsteori enligt Alvesson, Abrahamsson, Bruzelius och SkÀrvad, Angelöws resonemang om faktorer som frÀmjar/motverkar förÀndringsarbetets framgÄngar, samt Scheins definitioner avseende organisationskultur.
 Hur kvalitetssÀkras en Facility Management upphandling. : Viktig aspekt att tÀnka pÄ vid outsourcing av den tekniska fastighetsskötseln.
Denna rapport handlar om kvalitet pÄ tekniska installationer i fastigheter. Det har blivit allt vanligare inom fastighetsbranschen att organisationer/företag handlar upp FM tjÀnster som stöd till sin kÀrnverksamhet. Detta för att kunna effektivisera sin kÀrnverksamhet och göra kostnadsbesparingar. SjÀlv har jag arbetat nÄgra Är som fastighetsförvaltare och dÄ kommit i kontakt med FM tjÀnster. Funderingar som har funnits hos bestÀllare av FM tjÀnster pÄ den tekniska sidan har varit om FM leverantör utfört tillsyn och skötsel enligt avtal. Av egen erfarenhet har de uppenbarligen inte gjort tillsyn och skötsel enligt avtalen.
Goodwill : en studie om förÀndringar i redovisningen pÄ grund av nya regelverk frÄn IASB
Inom alla verksamheter och organisationer finns det idag nÄgon form av informationssystem. För att effektivisera, förÀndra och stödja verksamheten har allt fler företag valt att anskaffa ett standardsystem som hjÀlpmedel. TyvÀrr innebÀr detta Àven att ett antal problem kan uppstÄ. Ett av de mest kritiska problemen som bör försöka undvikas Àr utebliven anvÀndaracceptans. Syftet med detta arbete var att undersöka vilka insatser som bör vidtas i arbetet med att anskaffa ett standardsystem, för att förbÀttra anvÀndaracceptansen.
NYCKELFAKTORER OCH ARBETSSĂTT FĂR INTEGRATION PĂ HERRGĂ RDEN : En kvalitativ studie av NAI
Uppsatsen presenterar och problematiserar tre integrationsprojekt pÄ HerrgÄrden i RosengÄrd. Den frÄgestÀllning som vÀxte fram lyder: Hur ska man effektivisera integrationsprojekt för att kunna uppnÄ bÀttre och snabbare resultat? Uppsatsens primÀra syfte Àr att visa pÄ viktiga nyckelfaktorer och arbetssÀtt som spelar stor roll vid integration. Vilka faktorer ska man tÀnka pÄ, och hur ska man kommunicera ut projektet, vilka kanaler ska man anvÀnda. I uppsatsen försöker jag skapa förstÄelse för vad som Àr viktigt att tÀnka pÄ vid konstruktion och tillÀmpning av integrationsprojekt, samt hur man kan anpassa integrationsprojekt till befolkningen.
Verksamhetsanalys vid ett snickeriföretag ? behov av organisationsanpassningvid expansion
VĂ„rt examensarbete i informatik Ă€r utfört pĂ„ ett producerande företag som expanderat och dĂ€rför sett behov av att förĂ€ndra sin organisation. Ăgarna upplever att personalplanering och tillverkningsplanering Ă€r alltför tidskrĂ€vande och de hinner inte med viktiga arbetsuppgifter som marknadsföring och företagsutveckling.Examensarbetet har innefattat teoristudier, en analys av företagets verksamhet samt utformning av förĂ€ndringsförslag för att förbĂ€ttra företagets organisation. VĂ„ra litteraturstudier har bestĂ„tt av inlĂ€sning av teorier om problem som kan uppstĂ„ i expanderande företag samt datainsamling genom intervjuer av företagets Ă€gare och nĂ„gra av de anstĂ€llda. Detta har legat till grund för den verksamhetsanalys vi genomfört med hjĂ€lp av delar ur metoden FA/SIM. Denna analys ligger till grund för de förĂ€ndringsförslag som har arbetats fram.I analysen har problem som rör följande fyra aktiviteter identifierats.