Sök:

Sökresultat:

2797 Uppsatser om Educational status - Sida 23 av 187

Den krokiga vägen till läsning : En kvalitativ studie om lärares arbete med elevernas tidiga läsinlärning

The purpose of this study is to contribute to our knowledge about what methods? teachers say they use in the work with pupils? early reading acquisition, and how they evaluate the pupils´ reading development. I also like to find out what educational interventions teachers believe that pupils with reading difficulties need, and how they say they work to meet the needs of these pupils. The project is based on the following questions: What methods do teachers say they use in the work with pupils early reading acquisition? What extra resources do teachers consider that pupils with reading difficulties need? How do teachers evaluate children's reading development? In order to answer my questions, I've done qualitative interviews with three teachers, at two schools, in two medium-sized municipalities.

Vem väljer utbildningen?

Sammanfattning Nylander, David (2008). Vem väljer utbildningen? (Who chooses the education?). Skolutveckling och ledarskap, Lärarutbildningen, Malmö högskola. Syftet med följande arbete är att undersöka varför flickor respektive pojkar väljer Barn- och fritidsprogrammet. Där jämförs svaren för att se om det finns någon skillnad mellan de båda könen.

"Det gäller att underlätta" : en kvalitativ studie om hur grundskolelärare i årskurs 1 ser på sin egen roll vid elevers övergången från förskoleklass till grundskoleklass

Children at the age of six, has since 1991 been allowed to start their tuition in the Swedish school system. Studies reveal that; the first school year (preschool) can be a stressful task dueto the new environment, new friendships and higher expectations.The purpose of this study is to describe and analyze how the teachers perceive their own role in the transitioning process from preschool to school. This purpose required a method of qualitative complexion and therefore qualitative interviews were used. The material is based on four interviews with four different teachers. The teachers were asked the same question considering; the transition from preschool to school from a pupil point of view, their own role in that transition and their opinions on different educational tools.

Coachande ledarskap : En utvärdering av genomförd ledarutveckling inom Borlängekommun

This is a thesis in Personal- och Arbetslivsprogrammet at Dalarna University with thepurpose of evaluating an education initiative in Borlänge kommun. The educationCoaching Leadership is an initiative for the managers in the organization to exercisegood leadership and the education also serves as an incentive for managers. Eightbusiness managers and one from the HR staff have completed the training. Out of thetotal 9 participants in the training, six of them took part in this evaluation. Based on thethesis aim and questions we wanted to explore participants' attitudes to the education,and what skills and abilities they have acquired on the basis of educational goals andcontent.

Sociala nätverkssajter : En studie om vad som utmärker relationer på Facebook, Google+ och LinkedIn.

More and more people today manage their social relationships through social networking sites. A social networking site is a virtual place where people can meet and interact with each other. On such sites, one can use the various features and attributes to present ourselves to the friends we have online. The central question of this report is what characteristics of relationships show on social networking sites. With the features and attributes that are represented and whether the architect for a social networking site affects the relationship between friends.

Leva, lära och undervisa med estetik : Den estetiska arbetsformens roll vid två grundskolor

Med den här uppsatsen vill jag belysa estetikämnenas roll och status i två grundskolor i en medelstor västsvensk stad. Jag vill även se i vilken mån de estetiska arbetsformerna praktiseras i skolornas vardag och i vilken mån lärarna anser sig ha nytta av styrdokumenten i detta arbete. För det här syftet har min metod blivit en enkätundersökning där pedagoger från de båda skolorna har fått besvara frågor kopplade till följande fyra estetiska arbetsformer: bild och form, drama, musik och dans. Resultaten redovisas utifrån tre kategorier: skola, ålder och yrkesgrupp. Vad som bland annat framkommit i undersökningen är att bilden är den arbetsform som tar upp mest tid och dansen den arbetsform som tar upp minst tid.

Jämfrande hälsa - positionella preferenser för fysisk status : En studie om individers värdering av relativ fysisk status samt den effekt sociala medier har för denna värdering

Syftet med denna studie är att undersöka några förskollärares upplevelser kring professionalism i förskolan avseende förskollärares uppdrag och svårigheter i arbetet samt vad deras professionella ansvar handlar om. Studien är kvalitativ och datainsamlingen består av fokusgruppsintervjuer och individuella intervjuer. Resultatet visade att uppfattningar kring professionalism i förskolan utgick ifrån tre områden. Dessa områden var ansvar, uppdrag och svårigheter. Studiens slutsater är att förskolläraryrket är komplext och även om förskolläraryrket är professionellt är det inte alltid enkelt att agera på ett professionellt sätt i alla situationer..

Den pedagogiska resan i förskolan

The aim of the study is to make a comparison between the nursery/preschool recommendations (by the state) made in 1972 and the one used today. Here I?ve focused on the posts of looking after children vis-à-vis the educational responsibility. Also the type of education recommended in 1972 and what type of education recommended today. My questions concerns what the preschool recommendations from 1972 are and how they are viewed and applied today in the 2000nds.Since my questions has to do with ideologies regarding children, family and society I choose to do a specific form of text and content analysis called Idea and ideology analysis.In my theoretical chapter I choose two aspects central for my field of examination.

Genus på lärarutbildningen : En komparativ analys mellan åren 2010-2013

It could be argued that theories about gender are something that should be a part of every upper secondary school teachers agenda (knowledge base), because the Swedish curriculum specifically says that schools must encourage and work for equal rights between men and women.The students are supposed tobe encouraged to develop their interest, without judgment, about what femininity and masculinity is.This essay is aiming to find out how gender is used in the teacher program at Södertörns Högskola. The main focus of the essay is to see the possible differences between the curriculum of 2010 and 2013. Using quantitative and qualitative content analysis this essay is aiming to examine how gender words are used in the syllabus, study manuals and literature lists for Educational science A (2010) and Educational science I (2013). In what way are gendered terms, like boy, girl heterosexuality and man, part of the text material? Who is represented in the material? And are there any differences between 2010 and 2013?The results show that there is a difference.

Förväntningar kontra upplevd verklighet : en studie om socionomstudenters syn på utbildningen och yrkesrollen i jämförelse med socialsekreterares syn på detsamma (Expectations versus expect reality)

Purpose: To compare the expectations of coming profession in social work with experienced social work. We wanted to compare the pictures between the students in school of social work studies with social workers. We also wanted to increase social workers as well as other readers? awareness of social work as a profession.Questions: What characterizes the school of social studies? How do students in school of social work view the coming role as a professional? How do students in school of social work view upon social workers as professionals? How do social workers view upon their own profession? How do social workers view upon the own role as a professional? How do social workers view upon the relation between the idea of the profession and the daily practice? How do the students in school of social work studies and social workers view upon professional social work?Method: Qualitative study with qualitative interviews.Conclusion: Social work is a low status profession. How to increase the status of social work is not easy.

Från idrott till Life Orientation : - en kvalitativ studie om idrottsämnets ställning på en skola i Sydafrika

När Sydafrika blev en demokrati 1994 gjordes utbildningssystemet om. En del i de storaförändringarna var att introducera Life Orientation, ett nytt ämne från och med 1998.Forskning har visat att införandet av ämnet inte varit friktionsfritt, vilket bland annat berott påatt ämnet varit nytt och det varit brist på lärare med relevant utbildning för att undervisa i LifeOrientation.Syftet med den studie som gjorts var att ta reda på hur lärare på en High School (årskurs 8-12)upplever idrottsämnets ställning är på deras skola, mot bakgrunden att ämnet integrerats i LifeOrientation som ett av sex delområden. En kvalitativ forskning har genomförts medsemistrukturerade interjuver som metod. Resultatet i undersökningen visade utifrån de trefrågeställningsparametrarna; uppfattningar om ämnet, upplevelser av ämnet och åsikter om demateriella förutsättningarna, att lärarna upplevde att ämnets ställning var låg på deras skola.Nyckelord: Sydafrika, utbildning, Life Orientation, idrott och hälsa, ställning, status,upplevelser, materiella förutsättningar.

Familjefaktorer som påverkar barns och ungdomars frukt och grönsaksintag.

Introduktion: Frukt och grönsaksintaget har minskat i både rika och fattiga länder. Konsekvenserna av ett för lågt intag kan vara övervikt och fetma som i sin tur kan leda till hjärt- och kärl sjukdomar, cancer och diabetes typ 2. Det har visat sig att det finns flera olika faktorer i hemmet som gör att det har blivit ett minskat intag. I tidigare forskning finns det tydliga samband mellan familjen och ett minskat intag av frukt och grönsaker hos barn och ungdomar. Syfte: Syftet med studien var att undersöka vilka faktorer i familjen som påverkar barn och ungdomars intag av frukt och grönsaker.

Näringstillförsel för äldre personer med demenssjukdom,

The aim of this littrature review has been to describe how you can satisfy the need of nourishment for older people who suffer from dementia. Data has been retrieved by searches in Academic Search Elite, Sience Direct, Blackwell, PubMed and in the Journal Vård i Norden. The studies show that most of the people with dementia have a hard time to satisfy the nourishment. The results show that through different preventive measurement you can improve the nourishment for these people, to set the table, play calm music and to have a table companion. By taking the food oneself created a good meal environment and the individually need was provided for.

HR - mys eller maktspelare? : En kvalitativ studie om den upplevda statusen inom HR-yrket

Sedan 1960-talet har HR genomgått stora förändringar vilka inneburit en övergång från den traditionella rollen med administrativt ansvar och lönehantering till ett större ansvarsområde med helhetssyn över organisationen samtidigt som ett mer operativt och strategiskt arbete antagits. Idag ser många inom HR att de har en självklar plats i organisationens översta skikt medan realiteten inte speglar samma bild. Då det bland medarbetarna råder oklarheter kring HR och dess bidragande resurser för hur deras arbete genererar ekonomiskt till organisationen, har HR och dess legitimitet ifrågasatts. I denna studie kommer den upplevda statusen inom HR-yrket att undersökas utifrån tre perspektiv. Frågeställningarna är följande: Hur upplever intervjupersonerna med roller inom HR sin status i sitt arbete ur ett påverkansmöjlighetsperspektiv? Hur upplever intervjupersonerna med roller inom HR sin status i sitt arbete ur ett könsperspektiv? Hur upplever intervjupersonerna med roller inom HR sin status i sitt arbete ur ett organisationsteoretiskt perspektiv? Denna studie syftar till att öka förståelsen för den status som HR upplever sig ha utifrån ovan nämnda teman då statusfältet av oss setts som ett relativt outforskat område.

Irans anrikning av uran - Analys av aktörer och säkerhetiseringsprocesser

This theory consuming thesis is concerned with why Iran's uranium enrichment has become a security issue, and will focus on the five most important and involved actors: China, Russia, Iran, the US and the UN. I will do this by using instruments of analysis such as securitization and strategic analysis. With these instruments I will examine different factors, such as deterrence, the action-reaction model and armament. Since, according to my opinion, security matters include more sectors than military I will also examine the political, societal and economic sectors. China and Russia have acted differently compared to the US in this matter and this thesis will highlight the factors that can explain the different actions made by these countries.

<- Föregående sida 23 Nästa sida ->