
Sökresultat:
5556 Uppsatser om Education and religion - Sida 20 av 371
Barns religionsfrihet i förskolan : En kvalitativ intervjustudie
AbstractMany opinions are divided on what religious freedom should protect and the area is unexploredin preschool. Is it the parents, the child or preschool teacher right? The aim of the studywas to investigate Maria klasson Sundin´s concept and theoretical models of religious freedomfor children through three Swedish preschool settings and also how three teachers interpretsand expresses children's freedom of religion. Through a qualitative interview study theaim was to investigate how the concepts of religion, autonomy and freedom is interpreted andexpressed by the teachers so a picture through this three concepts can categorise the teachersin a model; freedom of thought, tradition and life interpretation model so a broader picturecan be made to understand how the children's freedom of religion is expressed in the preschoolsetting and how the teachers work. The Result showed through the analysis that themodels fail to categorise the teachers in any theoretical model but on the other hand the understandingof preschool teacher?s expression and interpretation of the concept of religion,autonomy and freedom showed both diversity and lack of knowledge on the subject mattersreligious freedom which fall within the child rights issues.
Folkbibliotekariens yrkesidentitet : vad den består av och hur den formas
This master's thesis reports on our investigation of how the public librarian's professional identity is formed and what it is formed of. We have considered factors such as: education, competence and daily tasks. In order to fulfil this aim we have used a literature study on concepts such as competence, education, professional identity and profession. We have also carried out an empirical study where we have interviewed nine librarians on public libraries. The method of analysis is qualitative.
Vi skapar barns ordförråd : En studie om barns språkmedvetenhet i förskolan i Sverige och Marocko
AbstractThere is a lot of confusion when it comes to defining Special Education. An example of this appears here by a statement from Assarson (2007) "Special Education initiates a special pedagogy, but contains no innate sense of what is the special component in it" (p. 52, authors? translation). This study is an attempt to clarify the elements of the concept.
Lugnande tro : En statistisk analys av korrelationen mellan religion, stress och psykologiskt välbefinnande
Trots de diskussioner angående religionens roll som förts mellan ateister och teister på senare år verkar det finnas få statistiska undersökningar på religionens roll som sänkare av stress och höjare av psykologiskt välbefinnande. Denna uppsats bidrar till den forskning på området som finns. Undersökningen utfördes genom att ett antal hypoteser med grund i en amerikansk undersökning från 2001 samt Maslows behovsteorier ställdes upp och testades genom Pearsons produktmomentkorrelationskoefficient för att hitta samband mellan religiöst deltagande, stress och psykologiskt välbefinnande. Resultaten blev följande: Religion verkar huvudsakligen sänka stress och höja psykologiskt välbefinnande genom att besvara djupa existentiella frågor, medan exempelvis socialt stöd och hälsosamt leverne verkar vara sekundärt. Resultaten från uppsatsen har även visst stöd från den amerikanska undersökningen.
Clashes and Education in Timor Leste
The purpose of this qualitative thesis is to describe and analyse the implementation of an education system in the newly independent state, Timor Leste. One question to be discussed is whether an emergency phase is still going on in the development of a functioning school system, or if Timor Leste already reached a capacity building phase? Via the participant's answers in field observations and interviews, the study analyses the clashes between generations, social classes and different levels in relation to the choice of Portuguese as an official language and the international environment in the country. The thesis concludes that a lot of work remains in creating a fully functioning education system. We enjoyed the writing - and hope you will enjoy the reading!.
Kvinnor och siðaskipti : ? kvinnors roller i den fornnordiska kulturen och i kristnandeprocessen
Denna uppsats undersöker aristokratiska kvinnors roller i den fornordiska kulturen i syfte att se om dessa roller kan förklara varför dessa kvinnor engagerade sig i kristnandeprocessen. Undersökningens resultat indikerar att kvinnornas uppgift var att vara en freothuwebbe, en vävare av fred mellan kungar och krigare och gudar och människor och att de också fortsatte med denna uppgift under och efter religionsskiftet, men vävde då istället fred mellan prästerna och kungen, mellan de framväxande staterna och den begynnande kyrkliga organisationen. .
Specialpedagogikens många frågetecken : En grupp pedagogers tankar om pedagogik och specialpedagogik
AbstractThere is a lot of confusion when it comes to defining Special Education. An example of this appears here by a statement from Assarson (2007) "Special Education initiates a special pedagogy, but contains no innate sense of what is the special component in it" (p. 52, authors? translation). This study is an attempt to clarify the elements of the concept.
"Kompakt oförstånd?" : En studie om modersmålets plats i skolan
View description: The purpose of this study is to investigate in what way the mother tongue language education integrates in a compulsory school activities and also which significance it has to the students who studies mother tongue language. My questions are following:How does the cooperation look like between mother tongue languages teacher, teacher and principal?How do students perceive the mother tongue language education?How does the mother tongue language education take place at the school?Method: This investigation is classified as a qualitative study and consists of theoretical points and empirical material such as interviews and observations. Based on hermeneutic view of tradition which means that I interpret all my material.Results: My results of this study is that the mother tongue language education does not integrate with the other school activities and the mother tongue language teachers does not cooperate with other teachers or principal at this school. The reason for this is mainly because the mother tongue language teachers work situation. I´ve also seen that language has to do with the creation of a personal identity.
Språkinlärning och Språkutveckling : I en förberedelseklass i högstadiet
Then the language learning process and the approach in a preparatory class differs itself from a general class. The methods conducted in a preparatory class are not just focused on teaching as in a more traditional method. Achieving the objectives in a preparatory class depends on the individual student and the cohesion in the group. Students have different backgrounds and knowledge level, therefore it is extremely important that the teachers use different work methods in order to achieve and to promote the students' language development. The aim with this survey is to get the knowledge about what education methods is being used by teachers in a preparatory class.
Utbildning för hållbar utveckling från ett lärarperspektiv i årskurs 4-6 : En studie om lärares medvetenhet, föreställningar och utbildning inom utbildning för hållbar utveckling i Sverige och USA.
The primary purpose of this degree project was to investigate teachers conceptions about education for sustainable development and their education within the area. Teachers from Sweden and California have taken part and one of the aims with this study was to look if any differences could be found depending on what country the teachers came from. Therefore, this study has used a qualitative approach where conception maps and interviews have been used to get a result. Furthermore, the result showed that none of the differences that was found can be linked to the participants home country. The study also showed that several of different teaching traditions and educations philosophies was represented.
Vi och dom : En granskning av hur hinduismen och buddhismen framställs i tre läroböcker för gymnasiet.
This paper examines how Hinduism and Buddhism are portrayed in three textbooks for an upper secondary school course in religion and is limited to a selection of books published in 2009. Based on a qualitative content analysis, the paper examines the extent to which there is an intentional division, that is to say a line between ?them and us? in the ways in which the religions are described, and to what extent the description of these religions in the textbooks are Eurocentric. The study focuses on whether or not there is a ?them and us? perspective in the different books and if so, the ways in which this approach is evident.The result of this study shows that traces of a ?them and us? perspective can be found in all three books.
"What's the Matter? You Can't Stand the Sight of a Strong Nord Woman?" : En analys av fornnordisk kultur, religion och samhälle idatorspelet The Elder Scrolls V: Skyrim
Syftet med denna uppsats är att undersöka genom hermeneutisk analysprocess hur fornnordisk mytologi, samhälle och kultur har inspirerat The Elder Scrolls V: Skyrim. Uppsatsen börjar med en övergripande genomgång av den historiska epok som kallas för vikingatiden. Här får läsaren en inblick i vikingarnas vardag, som innefattade jordbruk, handel och sjöröveri. Även samhällets uppbyggnad och dess klassindelningar nämns för att läsaren skall få lite av den generella kunskap som behövs för att följa med i analysen som denna uppsats baseras på. Även grundläggande beskrivning av den religiösa kulten tas upp och ett antal av gudarna beskrivs.
Religionens roll i den sekulära förskoleverksamheten
I detta arbete är syftet att undersöka förhållningssätt kring lärandet om religion i förskolan. Förskolan är en arena för möten och många aktörer kring barnet möts på förskolan. Förskolepedagoger möter inte bara barnen utan även deras föräldrar och de önskemål som de har. Förskolepedagoger möter även de krav som samhället ställer. För att kunna ringa in förhållningssätt kring dessa möten har jag tillämpat ett praxisnära samarbete med ett arbetslag på en förskola.
Samband mellan utbildningnivå och grad av konformitet till traditionella maskulina normer
AbstractTitle: Correlation between the levels of education and conformity to traditional masculine normsAuthors: Larsson, M., & Ljungqvist, D. (2008)Objective: This study is an attempt to explain correlations between the levels of education and conformity to traditional masculine norms. It is mainly based on the social construction of gender. Background: A high level of education is associated with a healthy living, and a high conformity to traditional masculine norms associated with harmful health behaviours. The background also presents different views of masculinity, the construction of gender and the construction of norms.
Samisk schamanism och fornskandinavisk sejd : En jämförande studie
Det har funnits en speciell mytisk bild av den fornskandinaviska mytologin sedan romantikens fantasifulla epok. Det ges ofta en bild som beskriver gudar och människors samspel på ett lekfullt sätt. Schamanismen har med sin annorlunda världsbild stått för något exotiskt men samtidigt skrämmande. I uppsatsen ges en beskrivning av fornskandinavisk sejd och samisk schamanism och en jämförelse mellan dessas likheter och skillnader. Genom att söka svar i både den poetiska och prosaiska Eddan, samt Heimskringla söker författaren komponenter för att beskriva det magiska fenomenet sejd.