Sök:

Sökresultat:

2579 Uppsatser om Early reading - Sida 50 av 172

Problem med att få besiktningsanmärkningar åtgärdade. Felaktiga inställningar och attityder fördyrar våra byggprojekt

The use of Power Line Communication, PLC, as a communication solution for Automated Meter Reading, AMR, is popular by utilities in Sweden and other parts of the world due to demands of accurate and fast meter reading. However the use of the electrical grid as a communication medium is complex and sometimes problematic. This report handles some of the issues and problems that are important to understand when using the grid as a communications medium. Focus is mainly on investigating high frequency distortion in the Kristianstad power grid own by C4energi caused by a frequency converter. Measurements on site are done to investigate signal damping in the grid, different configurations for the frequency converter and signal strength of the PLC-system.

Med blicken på Maja Lundgrens Myggor och tigrar och Lars Noréns En dramatikers dagbok : Vad gör dessa kontroversiella verk kontroversiella?

The release of Maja Lundgrens Myggor och tigrar in 2007 caused a large debate that mostly focused on whether the book should be seen as a true reproduction of reality or a work of fiction and if the author had made the right choice in writing about friends, family and famous Swedish persons in her book. About one year later Lars Norén published En dramatikers dagbok in which he also shares details about other people´s lives and, by placing the book in the genre of a diary, claims that it represents reality. The critics were easier on him, and more positive over all in their judgment of En dramatikers dagbok, and many were upset about how different the two authors and their books were received. Tofind out why controversial works are apprehended as controversial I have chosen to analyze Maja Lundgrens Myggor och Tigrar and Lars Noréns En dramatikers dagbok, independent of, as well as compared to, each other. While leaning on reception theory andtheories about different ways of reading as well as the autobiography as a genre I have asked myself the following questions:Which factors have led critics as well as the public opinion to speak about Maja Lundgrens Myggor och tigrar and Lars Noréns En dramatikers dagbok as controversial?What do the two books have in common and what separates them?How does the debate differ regarding the two books and what is the cause for that difference in reception?My essay shows that when reading an autobiography or a diary most people cannot separate the book from the author and the life that the book is a reflection of.

Arbetsgång för optimering av antal jord-bergsonderingar - med avseende på bergytans nivå inom ett område

The use of Power Line Communication, PLC, as a communication solution for Automated Meter Reading, AMR, is popular by utilities in Sweden and other parts of the world due to demands of accurate and fast meter reading. However the use of the electrical grid as a communication medium is complex and sometimes problematic. This report handles some of the issues and problems that are important to understand when using the grid as a communications medium. Focus is mainly on investigating high frequency distortion in the Kristianstad power grid own by C4energi caused by a frequency converter. Measurements on site are done to investigate signal damping in the grid, different configurations for the frequency converter and signal strength of the PLC-system.

Prediktion av läs- och skrivsvårigheter genom TRAS

Arnving, Martina & Ingelström-Nilsson, Annika (2014) Prediktion av läs- och skrivsvårigheter genom TRAS. (Early screening of language development as a tool for prediction of reading and writing skills) Magisterkurs, Specialpedagogik, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö högskola Syfte Vi vill undersöka om det går att förutsäga läs- och skrivsvårigheter genom tidig kartläggning med stöd av TRAS, Tidig Registrering Av Språkutveckling. Vi vill även veta på vilket sätt informationen används vid övergången mellan förskola och grundskola. Slutligen vill vi analysera specialpedagogens roll i det språkutvecklande arbetet. Teori Vi har utgått från Vygotskijs teori om tänkande och språk samt aktuell forskning kring tidig språkstimulans. Metod Vi har valt att använda oss av metodtriangulering vilket innebär att vi både har en kvalitativ del, intervjuer, och en kvantitativ del, testresultat från elever. Resultat Vi har funnit att det är lika många elever som inte uppnår målen i TRAS men ändå klarar Ämnesproven i svenska åk 3 som tvärtom dvs.

Bokens roll i (för)skolan : En studie om barnlitteraturens och högläsningens roll i förskolan, förskoleklass och i skolår 1

Syftet med vår studie var att undersöka om, hur samt när förskollärare och lärare i förskolan, förskoleklass och skolår ett använder sig av barnböcker och högläsning i det pedagogiska arbetet med barn, samt deras medvetna tanke bakom bokval. Vi var även nyfikna på vilka yttre förutsättningar (miljön) det finns för att skapa läslust och läsro. Resultaten förväntades ge klarhet i hur sambandet mellan barnbokens ställning och dess användande såg ut. Resultaten visade att förskollärare och lärare värderar barnbokens roll i verksamheten högt och många visade på en medvetenhet om de förtjänster användandet av den för med sig. Detta återspeglades dock inte helt i den dagliga verksamheten, där barnlitteraturen främst erhöll en funktionell roll.

Medveten högläsning? : En studie om lärares arbete med högläsning

För att skapa möjligheter för elever att utveckla sitt språk samt sin läs- och skrivförmåga behöver de goda förebilder. Genom vår utbildning har vi tagit del av hur högläsning möjliggör för läraren att vara en läsande förebild och hur man genom att prata om ord, meningsbyggnad och det skrivna språket kan främja elevers språk-, läs- och skrivutveckling. I vår studie har vi undersökt högläsning som verksamhet i skolans första år genom att identifiera samband mellan vad, när och varför lärare läser högt. Vi har använt oss av en kvalitativ studie där vi genom intervjuer av lärare erhållit den data som ligger till grund för vårt resultat. Av resultatet framkom tre samband mellan vad, när och varför lärare använder högläsning i verksamheten. De rådande sambanden har att göra med de olikheter som visar sig utifrån om högläsning används som integrerad del av undervisningen eller inte.

Miljöbedömning av mark- och vattenresurser i kommunal översiktsplanering : en fallstudie av en del av planprocessen i Tierps kommun

This paper describes the integration of environmental assessment in Swedish municipality comprehensive planning through a chosen case study. The implementation of a new EGdirective in Swedish law, concerning Assessment of the effects of certain plans and programmes on the environment, should lead to some changes in the way Swedish municipalities' deals with environmental issues in their comprehensive plans. This could later on lead to new preconditions for municipality comprehensive planning. The purpose of this study was to investigate how the planning organisation in the municipality adapts to new regulations for impact assessment of comprehensive plans required by the Planning and Building act. Secondly the purpose was to partly participate in the early stages of the planning process and thereby indicate and identify possible environmental impacts regarding the aspects of land and water. This was done as a case study in a well defined part of the process.

Cartesiansk existentialism eller existentiell cartesianism? : En komparativ studie om sambanden mellan Sartre och Alquié

This essay is a comparative analysis with focus on Jean-Paul Sartre´s existentialism and Ferdinand Alquié´s cartesianism. They both represented the French philosophy of conscience in the early and mid 1900s. Because of that, they had similar ideas concerning the human conscience and freedom of the mind. But how did they come to those conclusions? And in which cases did they differ from one and other?.

Vi och Dem : en analys av skapandet av "den Andre" i Den ovillige fundamentalisten och Pojken i randig pyjamas

My paper, ?Us and Them ? an analysis of the creation of ?the Other? in The Reluctant Fundamentalist and The Boy in the Striped Pyjamas?, aims to examine Mohsin Hamid´s and John Boyne´s novels from the years 2007 and 2008. The paper tries to answer the following questions: How is ?the Other?and?Us and Them?created in the novels? And: What consequences does the thinking in terms of ?the Other?and?Us and Them?lead to in the novels? The examination is done through the method of close reading and by applying the theory of Orientalism and Edward W. Said?s analysis of the theory to the reading.It is, I believe, of utmost importance for teachers to create unity among their pupils, and peaceful and democratic classrooms where co-work is promoted.

"Om jag är dålig jag slutar" : En studie av grammatiska avvikelser utifrån processbarhetsteorin i skönlitterär andraspråkssvenska

This thesis examines the way that subversivity is produced in relation to the name of the author, as understood by Foucault, and what potential for ressistance that can be glimpsed there. This from the reading of three text that in different ways relate to that theme.Firstly, throught the reading of "Isis mamma a?r genusvetare, skribent och konstna?r, min mamma a?r f.d. sta?derska, kokerska och dagisfro?ken, numera fo?rtidspensiona?r med diagnosen fibromyalgi" by Lidija Praizovic?, a text that actively work with the internal production of different exteriorities.

Födointagets betydelse för muskelglykogeninlagringen efter arbete hos häst och människa :

Glycogen is the storage form of glucose and is used by the skeletal musculature as energy both for intense and endurance events. The glycogen content in the horse?s middle gluteal muscle is more than 600 mmol/kg dry weight, and almost 400 mmol/kg dry weight in the human?s Vastus lateralis. In some special occasions, for example in competitions with several moments on following days, there is a need of a fast muscle glycogen resynthesis. The feed intake is of importance for the velocity of the resynthesis.

"Det räcker inte med läsförståelseböcker och tyst läsning" : En studie om lärares erfarenheter och uppfattningar gällande läsförståelsesvårigheter

Syftet med detta examensarbete har varit att utifrån ett lärarperspektiv, belysa möjligheter och problem i läsförståelseundervisningen och att bidra till en fördjupad kunskap om elever i behov av särskilt stöd i sin läsutveckling. Det empiriska materialet består av en enkät som har vesvarats av 64 lärare som undervisar i svenska i år 1-6. Studien är kvalitativ och inspirerad av enomenografin.Resultaten visar att lärarna i studien har erfarenhet av flera olika typer av lässvårigheter. Läsförståelsesvårigheter upptäcks på flera olika sätt: läsförståelse, avkodning, muntlig fömåga, svårigheter med andra uppgifter, arbetsminne, ordförråd, strategier för att inte läsa samt känslomässiga reaktioner. Flera av informanterna har mött elever i år 3-4 som kan avkoda bra men ändå inte förstår innehåller i en text.

Förändringar inom kunskapsorganisation vid ett museibibliotek: Etnografiska museets bibliotek i Stockholm

ganization of knowledge at a museum library: Library of the Museum of Ethnography in Stockholm in the 20th and the early 21st century [65][pdf.gif] The purpose of this masters thesis is to investigate the organization of knowledge at the Library of the Museum of Ethnography in Stockholm during the 20th and the early 21st century. The investigation is focusing on the development of the organization of knowledge, of the catalogues, of the classification system and of the information retrieval. The thesis examines the factors which force the development of the activity at the library and of the organization of knowledge. The study uses a qualitative approach which is based on investigations of different types of catalogues, of the electronic database, of the classification system, of the subject indexing and on interviews. A describing analysis is used.

"Den typ; BOOP ? BORTA, liksom!? en studie av åtta tioåringars upplevelser av litteratur, film och sociala medier

The Syllabus for Swedish Language and Literature for Elementary School includes literatureand multimodal texts, such as web texts. From a Swedish educational perspective, it isimportant to consider the students' experiences. This study examines a couple of ten year oldsexperiences of literature, film, and social media. It also examines how these medias are usedin School according to the pupils. The theoretical basis for this research is based onhermeneutic phenomenology and the concept of life-worlds.

Skolbibliotekets verksamheter ? en studie av hur skolbibliotekarier och lärarbibliotekarier prioriterar skolbibliotekets verksamheter utifrån social identitet

Different educational and professional backgrounds play important roles in how school librarians prioritize activities in the school library. Whether the school librarian has a background as a teacher or as a librarian, they influence and apprehend the activities of the school library differently. The aim of this thesis is to find out how the school librarian looks at his/her commission. What shifts in priorities can be recognized depending on whether the librarian has training as a teacher or a librarian. This thesis also analyzes how the two different professional backgrounds justify their priorities in the school library.

<- Föregående sida 50 Nästa sida ->