Sök:

Sökresultat:

81 Uppsatser om EU-skepticism - Sida 1 av 6

Kan professionell skepticism användas för att förutse revisorers beteende?

Auditors have a big role in society. The question of auditor independence has been debated frequently after the financial crisis. Long auditor tenure with clients has both advantages and disadvantages so the question is hard to solve.One of the traits that are encouraged with auditors is professional skepticism. An important part of professional skepticism is the personal skepticism of the auditor. The purpose of this dissertation is to investigate if a high professional skepticism can increase auditor independence by increasing profession identification and decreasing client identification.

Det där är ingen icke-zebra! : epistemisk-deduktiv slutenhet och skepticism

Departing from Fred Dretske?s groundbreaking article, this essay explore the epistemic closure principle: the principle that states that knowledge is closed under known implication. It also explores the relationship to skepticism, various attempts to challenge and defend the principle, as well as developing a new perspective where the skeptical premise is seen as an a priori justified tautology that can be overriden by a posteriori experience. I argue that Dretske?s illuminating example makes it clear that there is an unescapable choice between either rejecting a skeptical premise ? however intuitive it may seem ? or inextricably having to admit a skeptical conclusion. .

Professionell skepticism : nyckeln till revisorns objektivitet?

 Syfte: En revisors oberoende är en grundläggande faktor för att säkerställa god kvalitet och hög tillförlitlighet på revisionen.  Denna studie skall belysa en egenskap som har ett samband med en högkvalitativ revision, och som utgör en stor och betydelsefull del av revisorsyrket; professionell skepticism. Syftet med uppsatsen är att undersöka om där finns några samband mellan professionell skepticism och tre andra faktorer:objektivitetklientidentifikationkvalitetsförsämrande handlingar Metod: Vi har vid genomförandet av studien använt en kvantitativ metod där vi skickade ut en enkät till 3337 auktoriserade samt godkända revisorer, varav 178 av dem besvarades. Svaren analyserades statistiskt för att kunna testa hypoteserna som utformats i studien. Resultat & slutsats: Resultatet av undersökningen visar ett positivt samband mellan objektivitet och professionell skepticism. Slutsatsen visar att en ökad professionell skepticism stärker objektiviteten hos revisorer. Förslag till fortsatt forskning: Tid är i många fall en begränsande faktor, vilket också är fallet i denna uppsats. Längre tidshorisont skulle kunna resultera i en högre svarsfrekvens på enkäterna och därmed möjlighet till fler eller tydligare samband.

The Sound of Skepticism Analyzing Climate Change Denial in Swedish Podcasts and YouTube Channels

This study explores Sweden's climate change denial by analyzing the spoken-word discourse of its countermovement, focusing on digital media content from Swedish parliament member Elsa Widding with an aim to provide empirical insights into the discourse of Sweden's Climate Change Countermovement (CCCM). Questions guiding this study are: What are the most prevalent topics and themes related to climate change denial and skepticism? How do they align with established categories of climate change denial, shaping the overall narrative? What mobilizing ideas and meanings are present, how are they shaped, and how do they contribute to the movement's goals? The material consists of Elsa Widding's complete audio-based "movement texts'' from 2019-2023, including YouTube content, podcasts, and appearances on Riks, totaling over 2000 minutes of audio transcribed into text via AI technology. Methodologically, this study adopts a mixed-method approach which blends computational pattern detection, topic modeling, clustering, and spatial relationship mapping techniques, along with qualitative content and framing analysis. Theoretically, the study employs a perspective which uses epistemic and response skepticism to examine climate change denial, viewing it through the lens of countermovements and social movement framing. The study's main contribution lies in the enablement of comprehensive analysis of a large audio-based dataset, achieved by leveraging recent AI advancements for reliable audio-to-text conversion combined with topic modeling.

Win-win-win? : En kvalitativ fallstudie om fem organisationers användande av cause-related marketing.

Denna studie är ett fall av organisationers användande av cause-related marketing. Syftet är att beskriva utvalda organisationers strategier med och användande av specifika cause-related marketing-aktiviteter.Organisationers vilja att bygga relationer med intressenter ökar ständigt och det blir allt mer populärt bland organisationer att ta ett socialt ansvar i hopp om att förbättra denna relation. Att organisationer säljer produkter och donerar en summa till välgörenhet benämns cause-related marketing och är ett vanligt välgörenhetsinitiativ vilket ofta upplevs positivt. Dock finns en skepticism mot organisationers användande av detta verktyg då intressenter i vissa fall ifrågasätter organisationers bakomliggande motiv. Detta innebär att utformningen av varje specifik cause-related marketing-aktivitet är avgörande för dess framgång.För att besvara syftet med denna studie har samtalsintervjuer och en kvalitativ innehållsanalys använts.

Den vilsna konsumenten : Hur konsumenter av ekologisk mat orienterar sig i märkesdjungeln

There are many eco-brands on food products. It can be confusing for the consumer to know which one to trust or choose and since July 2012, there is an EU law and a mandatory EU organic label that must be displayed on all food products marketed as organic, eco or bio.Organic brands from a consumer perspective have previously been studied in England. This is a similar study in the form of focus groups, to explore and examine how consumers perceive and trust organic brand or labels in Sweden. It also explores which knowledge consumers have regarding why a product has an organic brand and what it means.The study shows that consumers perceive organic brands by brand recognition rather than knowledge regarding what each label means. It also shows that the consumer is confused by and skeptical to the wide range of markings and symbols on organic food products.

Turkiet och EU : En studie i turkiska medborgares förhållningssätt till det europeiska integrationsprojektet

 Euro barometer surveys show quite an astonishing change in Turkish opinion towards European Union. In 2004, 73 % of the population considered EU as a good thing. In 2008, only 49 % were of the same opinion. At the same time, skepticism towards European integration is explained differently in earlier research. Some scholars claim that partisanship may explain attitudes of citizens better than ?cost and benefit? approaches.

Energieffektivisering av ett flerbostadshus: Vad krävs för att uppfylla kraven för minienergihus?

Denna uppsats argumenterar för tesen att moraliskt tänkande är en irrationell produkt av evolutionen och att detta underminerar värderealismen. Den argumenterar för att värdeomdömen i praktiken inte bygger på rationella övervägningar utan på känslor och att vi har fått dessa av naturen. Om värdeomdömen bygger på naturliga instinkter som vi har fått av evolutionära skäl är de opålitliga. Denna tankegång leder till skepticism och amoralism verkar vara den mest rationella inställningen till moral eftersom andra inställningar förefaller bygga på irrationella omdömen..

Evolutionen som grund för moraliskt tänkande

Denna uppsats argumenterar för tesen att moraliskt tänkande är en irrationell produkt av evolutionen och att detta underminerar värderealismen. Den argumenterar för att värdeomdömen i praktiken inte bygger på rationella övervägningar utan på känslor och att vi har fått dessa av naturen. Om värdeomdömen bygger på naturliga instinkter som vi har fått av evolutionära skäl är de opålitliga. Denna tankegång leder till skepticism och amoralism verkar vara den mest rationella inställningen till moral eftersom andra inställningar förefaller bygga på irrationella omdömen..

Ett litet ord med stora implikationer : En studie om förståelsen kring ordet Gay i allmänt negativ bemärkelse

Many of us have grown up hearing or using words meant as insults or negative adjectives that were in fact names for social groups. Most of them have gone unquestioned in the mainstream consciousness, but the term Gay in the generally negative meaning has in the past years been given attention as offensive and homophobic, with debates emerging in response over whether or not this is true, particularly on the internet. It is the articles and forum threads from these debates that make out the empirical material for a qualitative study as I ask what these people?s thoughts are about this term and how it is perceived.After a qualitative coding and analysis of these texts, and interpretation of the results based on Erving Goffman?s theory of Phantom acceptance and stigma terms, Judith Butler?s theory of performativity, Ferdinand de Sassure?s theory of signifier and signified and how it connects to the community and Baudrillards theory of simulacra, this is the principal conclusion that I have drawn:For some of the people in this debate, the term Gay and its use is about homophobia and heterosexism, though mostly it?s not overt but a subconscious part of the continued dehumanization and stigmatization of homo- and bisexual people. This is a position I callThe socially focused skepticism.

Vinnarna: Åtta framgångsrika HR-chefer om identitet, strategi, och framtid i en skeptisk omgivning

The purpose of this essay is to examine Swedish HR-managers who have either received, or been nominated for, the award ?HR-manager of the Year?. We investigate the managers? personalities, how they think about their own role and HR?s function in the organization, all in an environment that can be characterized by some skepticism towards HR. We find the HR-managers to be ?winners?; strong individuals that are confident, communicative, and driven.

Narrativ Historia

Narrative history has a long tradition in history teaching. But during the decades after the second world war, the attitude to storytelling has been seen with doubt and skepticism. There are many indications in Swedish society and media that the narrative story today stand strong. But is narrative history useful in everyday teaching? This essay is a study of narrative history in a Swedish and Scandinavian perspective the latest thirty years.

Vibrationsövervakning av Fortums maskinparker

Vibrationsmätning är inget nytt fenomen men många företag anser sig ändå skeptiskatill den abstrakta metoden. Samma skepticism finns inte vid ett läkarbesök där doktornlyssnar efter oljud med sitt stetoskop, ändå är likheterna slående. Med dagens teknikär det möjligt att diagnostisera en maskins olika beståndsdelar efter skador genom attanalysera det unika vibrationsmönster de bidrar med.Detta arbete syftar att minska denna barriär med hjälp av en introduktion till de olikabegrepp och val som finns inom vibrationsteknisk analys som hjälpmedel för underhåll.Slutligen presenteras en implementeringsmall där ekonomi och tillgänglighet anses varamest vitala inför framtida beslut..

Analytikers beaktande av goodwill: En fallstudie av tio analytikers förhållningssätt till goodwill

Abstract: Since the recession caught the market in fall 2008, multiple companies have suffered due to their former aggressive investment behavior. Huge goodwill piles have been collected ready to be doomed by the market. The aim of the study is to investigate equity analysts? consideration of goodwill in a recession market. An empirical study is conducted, based on interviews with ten Swedish equity analysts that follow companies with relevant goodwill status.

?VI MÅSTE VARA DÄR FOLK ÄR? : En studie om användningen av sociala medier i en mediekoncern

Syftet med denna undersökning har varit att titta på hur uppfattningar kring sociala medier ser ut på en mediekoncern i Östergötland samt hur sociala medier används. Vi har även studerat behovet av en policy som kan vägleda användningen av sociala medier och vad denna i så fall bör innehålla. Detta har undersökts genom åtta djupgående intervjuer samt en mindre enkät.Resultatet visar att det råder en positiv syn kring sociala medier men även en viss skepticism. Användningen av sociala medier skiljer sig åt mellan olika verksamhetsområden och organisationskulturen spelar en avgörande roll. Ett dilemma som har framkommit är svårigheten att hantera balansen mellan arbetsliv och privatliv.

1 Nästa sida ->