Sök:

Sökresultat:

495 Uppsatser om Dold viral marknadsföring - Sida 14 av 33

Sökmarknadsföring : att köpa konsultstöd för att synas bättre på Internet

I takt med att Internetanvändandet ökar på bekostnad av andra medier blir Internet alltviktigare som marknadsföringskanal.Att synas på Internet har tidigare främst åstadkommits med hjälp av så kallade bannerannonser.Numera finns det en mängd andra sätt för att kommunicera med sina kunder somtill exempel e-postmarknadsföring och marknadsföring genom sökmotorer.Av alla varianter av marknadsföring på Internet är sökmotormarknadsföring den marknadsföringsform som växer överlägset snabbast. Det finns två varianter av sökmotormarknadsföring: vanliga annonser i form av länkar som presenteras vid sidan av sökresultatet ochsökmotoroptimering. Sökmotoroptimering, som företrädesvis behandlas i den här utredningen,syftar till att ge webbplatser höga placeringar i sökmotorer som Google, Yahoo ochMSN Search.Eftersom sökmotoroptimering, även kallat search engine optimization eller SEO, är en mycketkomplex verksamhet är det svårt för företag som vill köpa den här tjänsten att veta hur manskall gå tillväga för att få tag på en kompetent konsult. Vad som komplicerar saken ytterligareär att det har framkommit att många sökmotormarknadsförare har använt otillåtna metoder föratt ge sina kunder höga placeringar. Dessa metoder kan visserligen vara mycket effektiva menom det upptäcks riskerar både konsulten och kunden att bli utslängda ur sökmotorernasregister, även kallade index.

Ideella organisationer på entreprenad för kommunen - Mot en alltmer likriktad ideell sektor?

Under 1990-talet förändrades villkoren för de ideella organisationerna i Sverige. De tidigare generella bidragen ersattes med resultatinriktade bidrag och kontrakt, så kallat entreprenörskap. Den nya bidragspolitiken har medfört stora förändringar för de ideella organisationerna eftersom kommunen som ledande aktör har fått ett allt större inflytande på deras verksamheter. Vi har genom samtalsintervjuer med två ideella organisationer på entreprenad och en ansvarig kommuntjänsteman undersökt den förändrade relationen mellan kommunen och organisationerna. I vår analys har vi även använt oss av de kontrakt som reglerar samarbetet i den offentliga upphandlingen.

Sensorfusion av GPS och IMU för en racingtillämpning

AIMS AB is a Swedish company that develops and sells inertial sensor systems. A new product is under research which basically is an aided inertial navigation system where unwanted drift is eliminated. This can be done by integrating a GPS reciever into the system and fuse measurement data from GPS and IMU. Such a product is useful in racing, where engineers always are searching for the optimal performance and the shortest lap times. Today the only feedback the engineers and mechanics get from their work is the driver?s comments and lap times.

Don't address their brains. Address their hearts! : En studie om sinnesmarknadsföring vid restaurangupplevelser

Restaurangbranschen är en del av turistindustrin och viktig för näringens utveckling. Fokus i denna studie har inriktats mot restaurangföretag och deras möjligheter att påverka gäster med hjälp av sinnesmarknadsföring. För att visa på marknadsföringens goda inverkan på företag genomfördes en observation samt intervjuer med marknadsföringsexperter och inredare. Det framkom att sinnesmarknadsföring, som involverar människans fem sinnen, ökar gästens uppehållstid och viljan att spendera pengar i besöksmiljön. Uppsatsen syftar till att belysa hur företag på ett effektivt sätt kan påverka en gästs restaurangupplevelse.

Värdering av Kundrelation

Studien har genomförts i Kista Galleria med syftet att utvärdera Ryals (2005) formel för värde­ring av kundrelationer. Med hjälp av formeln beräknas Customer Lifetime Value (CLV) för ett antal kundrelationer det undersökta företaget har. Huruvida formeln är funktionell för ändamålet kundvärdering är den centrala frågeställningen. Resultaten som framkommer ty­der på att en utgångspunkt för värdering av kundrelationer med hjälp av enbart monetära faktorer kan resultera i kortsiktiga strategiska beslut. Mindre butiker uppvisade generellt bättre Customer Lifetime Value per kvadratmeter än välkända butiker med stora butiksytor.

Linjenätsutredning i Täby kommun.

The public transport network in Täby commune consists currently of two types of bus line of whichboth belong to the category of feeder lines. The first type terminates at Danderyds sjukhus and feedsto the subway whereas the second type terminates at Täby centrum and feeds to Roslagsbanan, asuburban narrow-gauge railway system in northern Stockholm. The trunk bus line that connectsgreater parts of the commune with Danderyd is the ring line 604 and goes both clockwise (604H) andcounterclockwise (604V). The main negative aspect of this structure is the complicity in incorporatingit timetable-wise with other bus lines that share the same route, such as through Enebyberg.The goal of this project is to investigate the possibilities of splitting ring line 604 and connecting theends to two different bus routes that terminate at Täby centrum today. Apart from easing thecoordination with other bus lines through Enebyberg, the extension also creates new directconnections from various areas in Täby to Danderyds sjukhus.

Icke-linjära modelleringsteknikerav förspänd betongkonstruktion : Reaktorinneslutningen på Forsmark 3

A new material model, for the FE-program ADINA, has been verified against twoexperiments. One unreinforced concrete beam and one reinforced concrete beam.The model, DF-concrete, has the possibility to estimate true concrete. However theresults indicate that in order to be sure that the estimations are true, there ought tobe data from the true concrete to verify against.Two FE-models have simulated the behavior of a ring-shaped part of the nuclearcontainment vessel. The results from the first, frictionless, model agree with similarsimulations and hand calculations for high pressures in the containment vessel. Thesimulations of the nuclear containment vessel show cracking in the concrete after10-11 bars of over pressurization.

Föräldrars upplevelser inför sitt barns hjärtransplantation

Syftet med denna studie var att påvisa vilka känslor som väcktes hos föräldrarna inför sitt barns hjärttransplantation och hur deras upplevelse av informationen från vårdpersonalen uppfattades. För att kunna genomföra undersökningen användes en anonym enkätundersökning med semistrukturerade frågor. Undersökningens deltagarantal var litet på grund av att få barn blivit hjärttransplanterade på hjärtcentrat. Av sexton tillfrågade föräldrar svarade endast åtta på frågeformulären. I resultatet framkom att föräldrar under kontakten med hjärtcentrat hade både positiva och negativa upplevelser.

Etablering av köpcentra i Värmland : - med exemplet Töcksfors Shopping center

AbstractDuring the year 2005, a more and newer models of trade as shopping malls has been established in Värmland. Trough media (Wermlands the newspaper, Tvärsnytt) we have been able to follow the development of trade establishments as happened in the county, for example the establishment of Olav Thons Shopping center in Töcksfors. The aim and issues as then arisen in this study is part's why economic activities as shopping center increases precisely in Värmland, part's factors that governs the premise ice ring of a shopping center, were Töcksfors shopping center is functioned as an example, part's if shopping centers is a part of Värmland's new tourist activity? Through depth interviews with the region manager Urban Svanberg on Swedish business communities, the centre manager Helene Rödseth on Töcksfors shopping centre and the county tourist manager Monica Karlsson on Värmland's tourist council, some cultural geographic premise ice teories has been showed. For example this study has shown that trade in Värmland has been given birth to new trades in the county..

?Det blir gr?nt n?r solen lyser upp den m?rka v?rlden? En konstn?rlig unders?kning av att komponera ny musik f?r barnk?r

I uppsatsen analyseras och diskuteras processen av att komponera ny repertoar f?r barnk?r. Studien beaktar f?ljande fr?gest?llningar: Hur realiserades f?ruts?ttningarna f?r uppgiften att skriva musik f?r barnk?r? Vilka utmaningar uppstod under processen och hur l?stes de? Med hj?lp av en processdagbok unders?ks utf?randet av att tons?tta ett verk f?r barnk?r. F?rfattaren diskuterar parametrar som barnr?stens omf?ng, st?mf?ring f?r barnk?r, textens ber?ttelse, melodins rytm samt ackompanjemangets f?rh?llande i relation till k?rmelodin.

Validation of a tetraplex assay for detection of antibodies in poultry serum using Luminex 200 platform.

Background: As a part of a national health control program, Statens VeterinärmedicinskaAnstalt performs diagnostics to screen flocks for certain pathogens causing high mortality,morbidity and/or serious economical losses. There are several viruses in the programincluding IBDV (infectious bursal disease virus), IBV (infectious bronchitis virus) and NDV(Newcastle disease virus). Method: 96 serum samples were collected from different poultryflocks in Sweden and analyzed by ELISA, which are currently used in the health controlprogram as well as by a commercial prototype of a multiplex immunoassay manufactured byLuminex Corp., which is currently under evaluation at the United States Department ofAgriculture USDA. This 4-plex assay detects antibodies for the three above-mentionedviruses as well as antibodies of avian reovirus. In the context of this study the ELISAs run inroutine diagnostics as well as a REO ELISA were used as the standard for comparison.Result: The antibody concentration in serum from vaccinated chickens was high while theantibody concentration level in serum from not vaccinated chickens was low.

Produktplacering i bloggar : En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal

Titel:             Produktplacering i bloggar: En studie kring bloggar som effektiv marknadsföringskanal Författare:   Maria Mingo, Mälardalens HögskolaKurs:            Kanditatuppsats i företagsekonomi, marknadsföring, distansNyckelord:   Blogg, produktplacering, Word of Mouth, effektivitet, påverkan, kommunikationsprocessen, viral marknadsföring, Stealth Marketing, associationer, kreativt medieval, uppmärksammande, bearbetning, konsumentbeteendeProblem:       Då de privata bloggarna i Sverige på senare tid getts mycket uppmärksamhet i media inte bara för deras växande besöksstatistik utan även för deras, i stor utsträckning, dolda kommersiella intentioner är detta ett fenomen intressant att undersöka utifrån ett marknadsföringsperspektiv.Syfte:            I och med att bloggen är en mediekanal som ständigt växer i antal är syftet med denna uppsats att se vilken funktion bloggen uppfyller som marknadsföringskanal för produktplacering. Studien ämnar ta upp de fördelar som kan nås genom användning av bloggen i kommersiellt syfte utifrån den potentiella påverkan denna typ av produktplacering kan ha på mottagare av budskap introducerade i bloggen. Värdet bloggen innehar som kommunikationskanal kommer att diskuteras utifrån dess vikt för avsändarna av budskapet, det vill säga de annonserande företagen.Metod:         Studien baseras på en sekundärdataanalys av kommunikationsleden som skapas mellan de annonserande företagen, bloggarna och konsumenterna. Områdesrelaterad litteratur och andra marknadsförings- och konsumentbeteendeteorier har bidragit till att kartlägga produktplaceringens potential att nå uppmärksammande och påverkan hos konsumenter.Slutsats:       I studien visas att effektiviteten bloggen kan inneha som marknadsföringskanal, återspeglas i många variabler, bland annat möjligheten att förena reklam med bloggens oberoende innehåll. Produktplacering i rekommendationsform, genom inflytelserika bloggare, kan medföra att informationsspridandet inte upplevs som påträngande och undkommer på så sätt att sållas bort som irrelevant information.

Lärares arbete utanför klassrummet

Den här kvalitativa studien syftar till att ge en bild av vilka uppgifter lärare utför mellan sina lektioner. Lärare tillbringar inte hela sin arbetsdag i klassrummet, utan en stor del ägnas åt andra aktiviteter än undervisning. Denna del av arbetet är dold för många utomstående och får därför inte samma uppmärksamhet som lektionstiden med eleverna. För att samla in material har åtta gymnasielärare ombetts föra loggböcker över sina aktiviteter utanför klassrummet under två veckor. Resultatet visar på en stor variation när det gäller olika uppgifters karaktär och frekvens.

Modulgenerator för Matchade Transistorpar

Detta examensarbete syftar till att implementera en modulgenerator som automatiskt genererar ett matchat differentialpar. Detta för att enkelt kunna generera detta vanlig förekommande byggblock utan att behöva rita om allt från grunden. Modulgeneratorn som konstruerats klarar att skapa upp till 2x2 transistor block matchad layout med eller utan sköld. Programmet skapar med hjälp av indata från konstruktören en skräddarsydd layout som kan användas som byggblock i integrerade kretsar. Examensarbetet är slutfört och har genomgått omfattande testning The aim of this thesis is to implement a module generator that automatically generates a matched differential pair.

Sponsring : en metod att stärka varumärket?

Uppsatsen syfte är att analysera och tydliggöra sponsringens karaktär samt hur sponsring kan stärka och utveckla ett varumärke.Vi har använt oss av en kvalitativ metod i uppsatsen eftersom vi ansåg att denna metod lämpade sig bäst för vår studie. Primärdatan är baserad på åtta intervjuer, där samtliga intervjupersoner arbetar aktivt med sponsring. Uppsatsen har generellt en abduktiv ansats.Under vårt arbete med uppsatsen har vi förstått att det är tre viktiga karaktärsdrag som ligger i grund för att sponsring skall kunna stärka ett varumärke. Dessa är association, exponering och relationer. För att sponsring ska fungera som marknadsföringsmetod måste dessa tre integrera och stötta varandra menar vi på.

<- Föregående sida 14 Nästa sida ->