Sök:

Sökresultat:

18 Uppsatser om Djungel - Sida 2 av 2

Den kaotiska ryktesspridningen : En teorijämförelse av begreppet word of mouth och appliceringen av den utredda definitionen på Internetforumet Prisjakt.nu

Dagens samhälle är präglat av ett enormt reklamutbud och reklamstrategier. I denna Djungel av marknadsföring har företag ibland valt en annan strategi, en relativt outnyttjad strategi, som baseras på rykten om produkten, tjänsten eller företaget och är det som används som marknadsföring. Denna strategi kallas för word of mouth. Ena syftet har varit att undersöka hur word of mouth definieras av olika författare. Genom att göra en jämförelse av teorier av begreppet word of mouth har ett försök gjorts att skapa en definition av begreppet, som tillämpas på vårt andra syfte med undersökningen.

Styrelsearbete i små tillväxtföretag - en studie av VD:s uppfattning

Styrelsens roll och betydelse för företagets tillväxt är en mycket intressant fråga som har belysts av många forskare från olika discipliner och skolor. Gemensamt för de flesta av dessa är dock att deras fokus varit inställt på stora multinationella företag och huruvida dessa är tillämpbara på små, nystartade företag är något oklart. De teoretiska bidragen som finns idag, baserade på små företag, är till viss del en snårig Djungel och ambitionen med vår uppsats är att bidra till ökad förståelse för dessa samt skapa en mer strukturerad sammanställning av teoribildningen. Syftet med vår uppsats är att ur VD:s perspektiv studera huruvida en styrelse i små och medelstora företag med tillväxtambitioner hämmar eller främjar företagets tillväxt. Målsättningen är även att skapa en generell förståelse för hur styrelsen i dessa företag faktiskt arbetar idag.

Kunskapsöverföring, en studie om hur textilföretag kommunicerar produkters miljö- och funktionsfördelar

: I dagens samhälle upplever konsumenter ofta att det är en Djungel av information men att den trots det i vissa fall är bristfällig. Är det konsumentens uppgift att hämta information hos företagen eller borde företag ta större ansvar och informera sin marknad? Det tillverkas och används idag mer textilier än någonsin vilket har en stor påverkan på samhället då tillverkning sker i flera steg och kemikalier är inblandade i många processer. Kemikalier tillsätts för allt fler ändamål bland annat för att tillföra specifika egenskaper till textilier. Dessvärre kan användningen innebära allvarliga risker för människors hälsa och miljö.

<- Föregående sida