
Sökresultat:
1568 Uppsatser om Digital valuta - Sida 59 av 105
Synchronous Latency Insensitive Design in FPGA
A design methodology to mitigate timing problems due to long wire delays is proposed. The timing problems are taking care of at architecture level instead of layout level in this design method so that no change is needed when the whole design goes to backend design. Hence design iterations are avoided by using this design methodology. The proposed design method is based on STARI architecture, and a novel initialization mechanism is proposed in this paper. Low frequency global clock is used to synchronize the communication and PLLs are used to provide high frequency working clocks.
Verksamhetsutveckling Spelföretag
Detta är en kandidatuppsats som presenterar en analys av ett spelföretag och
dess verksamhet med fokus på gruppdynamik, ledarskap och projektledning.
Uppsatsen är indelad i tre delar, analys, genomförande och resultat.
Analys delen beskriver följande verksamhetsområden; hur gruppen anställda på
Black Drop Studios agerar i samspelet med varandra, vilken typ av ledarskap som
bedrivs, hur
produktionen är strukturerad, vilka projektledningsverktyg och metoder som
används.
Genomförande delen beskriver olika åtgärder för dessa verksamhetsområden, för
att göra
dessa mer effektiva.
Resultat delen beskriver vilka åtgärder som införts samt vilka som planerade
att genomföras.
Sammanfattningsvis har gruppen utvecklats till en mer högpresterande grupp med
en större insikt i vad som påverkar deras sätt att fungera som ett team och
deras behov ledarskap, verktyg och arbetsmetoder inför framtida projekt och
utmaningar..
Att dela med sig av sin vardag : En studie om fotoapplikationen Instagram
Photography has long been of importance for humans in aspects of community, sharing and documenting. It has previously only existed in analogue format and with larger cameras. We have presently reached a new generation of cameras and photography. The new smaller compact cameras that are provided with most cellular phones take digital images of varying quality and accounts for a large part of photography. With the emergence of social media, photography and social interaction combined came photo applications with different features.
Blogg i förskolan : Hur förskollärare anser att en blogg kan användas för att dokumentera veksamheten och främja föräldrasamverkan
This Bachelor thesis examines the possibility of replacing an outdated, analog video recording system to a digital counterpart. It is key that the video and audio signals remain synchronized, generator locked and time stamped. It is up to nine different video sources and a number of audio sources to be recorded and treated in such a manner which enables synchronized playback. The different video sources do not always follow a universal standard, and differ from format as well as resolution. This thesis aims to compare a number of state of the art commercial of the shelf solutions with proprietary hardware.
Modellering av delvis kända objekt med hjälp av bilder
Today many different types of lock systems are used all over the world. Passwords, finger prints and magnetic strips are a few examples. When the key is a three dimensional object, lika a physical metal key, the security depends, in a high degree, on that you can?t copy the object without access to it. One approach to copying the object is photographing the object, and from these photographs create a copy.
Omläggning av skiftgång
The digital printing market is changing faster now than before and the ability to adjust to newsituations has become more importat to a printing company. An efficient internal communicationis essential. At Elanders Digitaltryck a decision was made in august 2002 to look over the shiftworking system for the printer operators. In this paper, an investigation of the possibilities tochange the existing system to a better one was made.The project resultet in four different timetabels. The construction was based on theoretical studiesand an analysis of the current situation at the workplace.
ImageTalk : Tillverkandet av en WordPress applikation
Syftet med detta arbete är att utvärdera innehållshanteringssystemet WordPress och sättet man utvecklar ytterligare funktionalitet för detta system. Arbetet berör utformning av administreringsverktyg för godkännande av inlägg samt ett verktyg för att hantera de företag som ska kunna länkas in under olika sidor på en portal vid namn ImageTalk. ImageTalk är slutprodukten, och är en webbplats för publicering av digital media på internet.WordPress är skrivet i PHP och använder sig av css, javascript och databasen mySQL. Eftersom detta innehållshanteringssystem är vida använt kändes det både relevant och intressant att utvärdera, särskilt genom att tillföra ny funktionalitet.Slutsatsen av detta arbete är att WordPress är ett mycket kompetent innehållshanteringssystem som har mycket goda förutsättningar för att byggas ut och förändras på de flesta sätt. Däremot är det svårt att ge en ordentlig struktur i den ytterligare funktionalitet man tillför, eftersom den ibland blir för utspridd eller ibland inte tillräckligt skingrad..
Förskolans och grundskolans IKT-behov : En läroplansanalys och intervjustudie
Jag har i denna studie valt att titta på hur textilslöjdslärare beskriver sitt arbete med materiallära. Syftet har varit att skapa kunskap om textilslöjdslärares undervisning i materiallära och vilka läromedel de använder sig av. Undersökningen utfördes genom litteraturstudier som knyter an till ämnet och fem kvalitativa intervjuer med utbildade textilslöjdslärare. Det som framkom var att materialläran läggs in i samband med det eleverna slöjdar med. Det framkom även att, om man gör undervisningen mer praktisk, så blir eleverna mer intresserade.
Marching Cubes med Deferred Rendering motor
Spel idag kräver en enorm mängd arbetstimmar för att skapas, därför behövs
alltid sätt att spara
tid och automatisera processer. Algoritmer för polygoniseringen av skalärfält,
som Marching
Cubes, har under de senaste åren blivit ett allt vanligare tillvägagångssätt
för att automatiskt
generera terräng.
Scenkomplexiteten och kraven för visuell kvalitet i dagens spel ökar ständigt.
Därmed kommer
också kravet för prestandaeffektiva renderingsmetoder. Deferred rendering är en
renderingsmetod som kan hantera scener med stora mängder ljuskällor och hög
scenkomplexitet
samtidigt.
För att undersöka integreringen mellan procedurellt skapad terräng och en
deferred rendering
pipeline, skapades en applikation i DirectX 11 för att undersöka
implementeringen och
potentiella optimeringar av denna integration..
Hjärtat på campus : Inredningskoncept till Eskilstunas nya kårpub.
Denna rapport berättar om vårt arbete med att ta fram ett inredningskoncept till den nya kårpuben i Eskilstuna. Vi har med hjälp av våra kunskaper inom informationsdesign och rumslig gestaltning arbetat fram ett förslag, anpassat efter uppdragsgivarens önskemål. Våra uppdragsgivare är Kårhusstiftelsen och Mälardalens studentkår. De ville att inredningskonceptet skulle vara målgruppsanpassat med funktion, flexibilitet och nytänkande i fokus. Då kårpubens personal till största del består av ideell arbetskraft ville de även att inredningskonceptet skulle underlätta det dagliga underhållet av verksamheten.
Förändrade medievanor kräver en förändrad undervisning : ? om behovet av att använda det vidgade textbegreppet och ny teknik i undervisningen.
Syftet med detta arbete är att undersöka om elevers medievanor och attityd till läsning har förändrats de senaste åren och i så fall på vilket sätt. Undersökningen tar också upp hur IT och digitala lärresurser används i undervisningen och vad det innebär för elevernas attityd till skolarbetet. Dessutom diskuteras hur svenskundervisningen kan förändras i framtiden och möjliga följder av en sådan förändring. Undersökningen utgår ifrån följande frågeställningar:? Har elevernas medievanor förändrats och vad innebär i så fall dessa förändringar för läsförmåga och läsförståelse?? Används digital teknik och digitala lärresurser i undervisningen och vad innebär det i så fall för elevernas attityd till läsning och skolarbete?? Vad innebär dessa förändringar för svenskundervisningen i framtiden?.
Ditt Andra Jag
Detta kandidatarbete fokuserar på att undersöka aspekter som kan förstärka en
användares upplevelse inom digitala spel. De aspekter som vi valt att fokusera
på är användandet av Oculus Rift och Motion Capture då de tar upp viktiga
punkter som Virtual Reality, närvaro och inlevelse i spel. Vi valde även att
fokusera vår produktion mot skräckgenren då detta är ett område vi båda har
stor passion för i diverse media. I vårt arbete har vi fått fram en hypotes om
att spel som fokuserar på att lämna karaktären i ett tomt skal (ingen
personlighet), lämnar en större chans för inlevelse hos spelaren då användarens
egna känslor speglas på karaktären. Användandet av Oculus Rift och realistiska
röresler via Motion Capture har en tendens att även stärka detta..
Kan du bevisa det? : En enkätstudie av gymnasielärarens förhållningssätt till matematiska bevis
Practice of mathematical proof increase the understanding of mathematics anddevelop creativity skills, problem solving, communication, logical thinking andreasoning which are all important tools not only within the subject of mathematicsbut also important tools for the society in which we are living. The aim of this projectwas to investigate whether it is accurate that proof and proving has a subordinate rolein mathematic education in the upper secondary school in Sweden. This was done byconstructing of a digital survey that was sent to approximately 100 practicingmathematics teachers in a normal size city located in the middle of Sweden. Theresults of the survey show that the teachers consider themselves comfortable withtheir own skills in teaching proof. Paradoxically, the results also show that there is alack of teaching of proof and proving in the upper secondary school, although the newcurriculum puts more focus on proof and proving..
Forced2Fight - En Spelproduktion
Bakgrund
En grupp på fyra studenter väljer att göra ett Beat 'em Up-spel som sitt
kandidatarbete. Deras mål är att modernisera en genre som fått mindre utrymme i
spelindustrin sedan dess storhetstid under det sena 80-talet till det tidiga
90-talet. För att göra spelet mer aktuellt för den moderna spelmarknaden sätts
fokus på att skapa ett Beat 'em Up där två spelare behöver samarbeta för att ta
sig vidare.
Resultat
En slice - ett tvärsnitt av det fullständiga spelet - produceras. Brist på tid
och arbetskraft försvårar dock arbetet, något som förhindrar gruppen från att
undersöka hur samarbetet mellan två spelare fungerar i detalj.
Slutsats
Trots en dedikerad och eektivt arbetande grupp fanns det inte arbetskraft till
att realisera det noggrannt uttänkta konceptet. Trots att produkten endast var
tänkt att vara ett tvärsnitt av spelkonceptet kunde det inte färdigställas.
Identifiering och kvantifiering av humant papillomvirus typ 16 med droplet digital PCR
SammanfattningProblemområde:Inom NIU-fotboll finns det olika sätt att organisera sig. Vilken påverkan har de olika organisationsformerna på identifikationen av vad de anser vara talang. Hur bedriver det sin uttagning och kommer fram till vilka som ska selekteras och erbjudas en plats på utbildningenSyfte: Studiens övergripande syfte är att beskriva och analysera på vilka grunder som pojkar respektive flickor väljs ut till två olika Nationellt godkända idrottsutbildningar i fotboll samt diskutera om skolornas organisationsformer påverkar dessa talangidentifikationsprocesser.Metod:Studien har tillämpat en hermeneutisk kunskapsteoretisk utgångspunkt och det empiriskt insamlade materialet har inhämtats genom intervjuer och observationer. I och med att mer än en insamlingsmetod har valts har metodtriangulering tillämpats i denna studie som uttryckligen har en kvalitativ ansats.Resultat:Studiens resultat visar att det finns olika sätt att organisera sin NIU-utbildning och att detta påverkar hur talangidentifikation och selektering till sker inom de olika organisationsformerna..