Sökresultat:
1736 Uppsatser om Digital marknadsföring - Sida 49 av 116
Utbildningssimulator av funktioner i spa?rfordon : Ha?rdvarusimulator med felso?kning pa? do?rrsystem
I denna rapport beskrivs en utvecklad utbildningssimulator o?ver spa?rfordon och dess del- komponenter pa? ja?rnva?gen. Simulatorn a?r en ha?rdvarubaserad prototyp o?ver ett do?rrsystem pa? spa?rfordon. Prototypen ska anva?ndas av systemspecialister och tekniker inom ja?rnva?gs- branschen.
FramstÀllning av digital höjdmodell för analys och visualisering av naturlik fiskvÀg : En tillÀmpning vid Strömdalens kraftverk, GÀvle
FiskvÀgar kan anlÀggas i anslutning till dammar för att överkomma de hinder som dammarna utgör mot migrerande fisk. En av de mest önskvÀrda lösningar som finns för detta Àr att anlÀgga naturlika fiskvÀgar, vilka har som syfte att efterlikna ett naturligt vattendrag. Ofta har dock dessa planerats för dÄligt med avseende pÄ exempelvis lutning och placering av ingÄngen för att de ska kunna fungera riktigt effektivt. PÄ grund av detta finns det behov av omfattande studier av topografi och kartering av omrÄdet innan en fiskvÀg anlÀggs.I det hÀr arbetet anvÀnds topografin och de geografiska förutsÀttningarna för att studera möjliga strÀckningar pÄ en naturlik fiskvÀg förbi Strömdalens kraftverk i GÀvle som en del av det fiskvandringsprojekt som LÀnsstyrelsen GÀvleborg driver. I arbetet byggs en höjdmodell upp med hjÀlp av data frÄn LiDAR (Light Detection and Ranging) och genom topografisk mÀtning, dÀr mÀtpunkter frÄn Global Navigation Satellite System (GNSS) och Totalstation anvÀnds för att korrigera LiDAR-modellen över visst omrÄde.
SpÄrvÀg för en hÄllbar stad : stadsomvandling och integrering med grön infrastruktur
Dagens förskolebarn Àr den första riktigt digitala generationen. De har vuxit upp med datorer och Internet sedan de kom till vÀrlden. Följaktligen Àr barns vÀrld idag bÄde analog och digital och barnen rör sig ledigt mellan
dessa tvÄ vÀrldar. Digitala spel har gjort att barn förstÄr sig pÄ den nya tekniken pÄ ett sÀtt som vuxna inte gör. Digitala spel vÀdjar till barns fantasi och ger ett alternativ till verkligheten AFK (Away From Keyboard).
Sista Bossen
VÄr produktion bestÄr av en speltidning, i bÄde digital och tryckt form, som
kretsar runt ett community av skribenter och forumiter. MÄlet var att skapa en
oberoende tidning med fokus pÄ Äsikter och upplevelser, dÀr majoriteten av det
redaktionella materialet var skrivet av lÀsare.
VÄrt arbete gick ut pÄ att formge, illustrera och distribuera denna tidning,
men Àven att söka annonser, utforma en webblösning för kommunikation mellan
anvÀndarna samt bedriva övrig företagsverksamhet (sÄ som externa
bestÀllningsjobb inom media) för att ro i land projektet..
Orsaker och konsekvenser av byggfel
Bitcoin is a digital currency that is used by people all around the world. The goal of this paper is to give an idea about how much trust there is in bitcoin among its users. This paper has used an online survey aimed at bitcoinusers and a content analysis to collect data about this trust.The conclusions show that there seems to be some trust in bitcoin as a technology and this is based on that the users have a good understanding about how bitcoin works. They also share their knowledge about bitcoin to people around them. The trust between people in the bitcoin network on the contrary doesn?t seem as high because certain technological properties hurt this trust.
Marginaliserade aktörers inverkan pÄ reglering och styrning av Internet : World Summit on the Information Society:s bidrag till nÀtets diskurs
Sedan nÀtets begynnelse har regleringen och styrningen av Internet prÀglats av en vÀstcentrisk och teknomeritokratisk diskurs som i mÄngt och mycket har exkluderat en stor del av vÀrlden frÄn att aktivt delta i informationssamhÀllets utformning. I denna ordning har den amerikanska staten haft en priviligierad stÀllning genom dess indirekta kontroll över de s.k. strategiska resurserna, dvs. IP-adresser och ?roten? i domÀnnamnsystemet, via kontraktet mellan "Department of Commerce" och organisationen "Internet Corporation for Assigned Names and Numbers" (ICANN).
Inventering
Digitalt textiltryck ger mig möjlighet att skapa textilier av hög kvalitet i smÄ upplagor utan begrÀnsningar vad gÀller rapportstorlek och fÀrgantal. Jag kan producera hÄllbara och praktiska textilier med en handgjord kÀnsla. Dessa egenskaper ger tekniken intressanta möjligheter som en överbryggare mellan design och textil konst/konsthantverk. Det ger ocksÄ stora möjligheter att anpassa formgivningen efter en specifik möbel eller miljö. Detta vill jag utnyttja i mitt arbete.
FörtjÀnad försÀljning och farliga förpliktelser : En studie om e-handlares anvÀndning av sociala medier, med fokus pÄ heminredningsbranschen
Bakgrund: Internet och sociala medier Àr idag en naturlig del av mÀnniskors vardag och företag lÀgger allt mer av sin marknadsföringsbudget pÄ att synas i digitala plattformar. Sociala medier har blivit en viktig marknadsföringskanal för e-handelsföretag, vilket har visat sig innebÀra bÄde möjligheter och hinder. Vidare har tidigare forskning lyft fram goda kundrelationer som en viktig komponent för företags framgÄng. Samtidigt som det har framkommit att det finns en skillnad mellan hur e-handlare gentemot den traditionella butikshandeln kan skapa relationer med sina kunder, dÄ köpare och sÀljare aldrig fÄr möjlighet till att mötas ansikte-mot-ansikte.Syfte:Avsikten med denna studie Àr att analysera hur e-handelsföretag anvÀnder sig av sociala medier och huruvida dessa medier möjliggör för e-handlarna att skapa och utveckla kundrelationer. Syftet med studien Àr Àven att bidra med rekommendationer för hur e-handelsföretagen kan skapa och utveckla kundrelationer via sociala medier, samt att identifiera och analysera de hinder som begrÀnsar e-handlares anvÀndning av sociala medier.Metod:Författarna för denna uppsats har valt att anvÀnda sig av en kvalitativ forskningsmetod för att generera en djupare kunskap och analys för forskningsomrÄdet.
Bygga muskler och varumÀrke : En kvalitativ studie av varumÀrkesarbete inom gymbranschen
Gymbranschen i Sverige har det senaste a?rtiondet sett en stor tillva?xt med fler akto?rer som har gett sig in pa? marknaden, vilket har lett till att konkurrensen ha?rdnat betydligt. Denna uppsats underso?ker hur sto?rre gymakto?rer pa? marknaden arbetar med sina varuma?rken fo?r att sa?rskilja sig i konkurrensen. En fallstudie med tre av de ledande gymakto?rerna i Uppsala utfo?rs fo?r att kartla?gga vilken medvetenhet kring varuma?rket som finns, och hur akto?rerna arbetar med att fo?rmedla det.
PresenteraMera : En rapport om skapandet av ett interaktiv presentationsverktyg
This report describes the background, approach, and the final results for the presentation tool PresenteraMera.PresenteraMera is an online-based, interactive presentation tool that is created to improve the quality of sales presentations and simplify the creation of presentations. The client for this project is Dempsey, a digital advertising agency and production company with headquarters in Stockholm. PresenteraMera consists of several features that make it easier for businesses to create, edit and display their presentations. The tool also allows the user to always be sure that the presentations created with PresenteraMera follows a specific design, based on their graphic manual for example..
StÀmmer Hofstetters formler för ackommodations-amplituden hos unga vuxna?
Syfte: Att jÀmföra ackommodations-amplituden med Hofstetters formler genom att upprepa Sterners et al. mÀtningar.Metod: MÀtningarna skedde pÄ 35 personer. Krav för att kunna vara med i studien var att inte ha tropi, amblyopi eller anisometropi. Det var tvÄ personer som uteslöts, den ena klarade inte stereotestet och den andra pÄ grund av amblyopi. Först gjordes en variant av modifierad Humphriss och cyclodami, det öga som inte undersöktes dimmades med 1,5 dioptri (D).
Allt utom byn Sökandet efter en vikingatida by i sydöstra Blekinge, med omrĂ„dena runt JĂ€rrestad pĂ„ Ăsterlen och Sorte Muld pĂ„ Bornholm som jĂ€mförelsematerial.
The purpose of this essay is to see if villages or bigger settlement locations can be found in south-eastern Blekinge during the viking age. There have been many archaeological findings from this period in Blekinge, for example grave findings, ring-forts , old roads and ancient harbors. But no evidence of a village has been found yet. If south-eastern Blekinge is compared with the area surrounding JĂ€rrestad on Ăsterlen in south-eastern SkĂ„ne and the area surrounding Sorte Muld on Bornholm, many likenesses can be seen. In this essay, the findings in Blekinge will be used as different components when the three areas are compared with each other.
IgenvÀxande hagmarkers förekomst och tillstÄnd i vÀstra Götaland : en utveckling av tvÄ arbetsmetoder
Detta examensarbete Ă€r gjort pĂ„ uppdrag av skogsvĂ„rdsstyrelsen i VĂ€stra Götaland. Det övergripande syftet Ă€r att finna en metod som visar förekomsten av igenvĂ€xande hagmarker i VĂ€stra Götaland, samt ett sĂ€tt att beskriva tillstĂ„ndet pĂ„ dessa. TillstĂ„ndet skall beskrivas ur naturvĂ„rdssynpunkt och produktionssynpunkt. Tyngdpunkten ligger pĂ„ naturvĂ„rd. Ăven rĂ„dgivning om de praktiska Ă„tgĂ€rderna behandlas..
Gruppdynamik i idrottsundervisning : Och hur det pÄverkar lektioners utfall
Studien underso?ker fenomenet na?that pa? bloggar med fra?gesta?llningen ?hur ser processen fo?r na?that pa? bloggar ut?? Fo?r att kunna besvara fra?gesta?llningen letade vi data pa? olika bloggar i form av blogginla?gg och kommentarer. Da?refter genomfo?rdes fem intervjuer med fyra blog- gare, samt en representant fra?n organisationen Friends. Da? vi till en bo?rjan bara hade ett fe- nomen som vi ville titta na?rmare pa?, valde vi att anva?nda oss av grundad teori som metodo- logiskt angreppssa?tt.
?Daddy?, from Vision to Video
?A designer rarely works alone?. The first sentence of Jonas Löwgren and Erik Stolterman's chapter on design as a social process made me curious. What if a designer worked alone? What are the actual differences between working on a project alone and as part of a group? How would it influence the creative process? What would be different when coming up with ideas, meeting with clients and setting deadlines? Does the influence of another designer stifle the individual creativity or does it actually nurish it? This paper is written to answer these and other questions as well as take you through the creative process of the production of ?Daddy? - the music video..