
Sökresultat:
1736 Uppsatser om Digital marknadsföring - Sida 38 av 116
Don't address their brains. Address their hearts! : En studie om sinnesmarknadsföring vid restaurangupplevelser
Restaurangbranschen är en del av turistindustrin och viktig för näringens utveckling. Fokus i denna studie har inriktats mot restaurangföretag och deras möjligheter att påverka gäster med hjälp av sinnesmarknadsföring. För att visa på marknadsföringens goda inverkan på företag genomfördes en observation samt intervjuer med marknadsföringsexperter och inredare. Det framkom att sinnesmarknadsföring, som involverar människans fem sinnen, ökar gästens uppehållstid och viljan att spendera pengar i besöksmiljön. Uppsatsen syftar till att belysa hur företag på ett effektivt sätt kan påverka en gästs restaurangupplevelse.
Jemsebymetoden med digital reproduktionsteknik
Bo Jemseby har i över 50 år arbetat i den grafiska branschen. Han har under denna period utvecklat egna metoder och uppfinningar för att på så vis förbättra kvalitén på sina tryckta alster. Jemsebymetoden är helt analog och går i huvudsak ut på att förskjuta rastret och ljuset i reprokameran, för att på så vis få fram film som sedan kan överföras till plåt och tryckas. Resultatet blir en bild med världsunik kvalitet.Majoriteten av tryckerierna idag är mer inriktade på att snabbt få en färdig trycksak, tidsvinsten prioriteras ofta mer än kvalitén. I takt med den digitala utvecklingen så har de analoga prepress-metoder mer eller mindre försvunnit.
Webbportal för flygbolag
Examensarbetet handlar om utvecklandet av en webbportal för ett litet flygbolag. De behövde en plattform för att kunna hantera och digitalisera olika dokument. Den viktigaste funktionen som implementerades var flygloggen som fylls i efter varje flygning. När den är digital kan flertalet uträkningar ske automatiskt och exportering av statistik kan ske mycket enkelt. Resultatet blev en webbapplikation i ASP.NET och MVC med Visual Studio som också lades upp på molnet med Microsoft Azure..
Värdering av Kundrelation
Studien har genomförts i Kista Galleria med syftet att utvärdera Ryals (2005) formel för värdeÂring av kundrelationer. Med hjälp av formeln beräknas Customer Lifetime Value (CLV) för ett antal kundrelationer det undersökta företaget har. Huruvida formeln är funktionell för ändamÃ¥let kundvärdering är den centrala frÃ¥geställningen. Resultaten som framkommer tyÂder pÃ¥ att en utgÃ¥ngspunkt för värdering av kundrelationer med hjälp av enbart monetära faktorer kan resultera i kortsiktiga strategiska beslut. Mindre butiker uppvisade generellt bättre Customer Lifetime Value per kvadratmeter än välkända butiker med stora butiksytor.
Aurora : Technology made to make things easier
Det började faktiskt redan hösten 2004, när jag satt och arbetade med ett av de otaliga projekt man gör under sin skolgång. Projektet gick ut på att skapa en hemsida med en digital katalog, och voilá, där föddes idén. Sedan fortsatte jag att fundera, vända och vrida på idén, ett system för att skapa digitala kataloger och mindre presentationer som vemsomhelst skulle kunna använda. Just detta att inte exkludera de som inte kan ?Flash? från de som skall kunna redigera systemet har varit en av mina stora grundpelare, ett slags digital demokratitanke.
Bibliotekariers och ungdomars bild av sociala medier En kvalitativ studie av bilden av sociala medier hos bibliotekarier och ungdomar, och hur man kan förbättra bibliotekarieprofessionens förmåga att förmedla sig själv inom ett digitalt rum
Social media have become a bigger and bigger aspect of daily life for many ages and especially within the youth culture growing from digital interactions. At the same time libraries seems eager to use this medium to reach out to the youth to inform and to educate. But do we know enough about how these two groups? views each other to be effective at this work? And is it even something that is wanted? What?s the image of social media from their point of view?The goal of this study is to investigate the image of social media from the point of view of two groups, librarians and youth. The study is based on a qualitative approach with a random selection of candidates.
Implementering av styrgränssnitt mellan leksaksstridsvagn och digital signalprocessor
Denna rapport omfattar ett 15 poängs (22,5 högskolepoäng) examensarbete vid Karlstads universitet. Arbetet har utförts på plats hos BAE Systems Bofors i Karlskoga. Företaget ville kunna styra en radiostyrd leksaksstridsvagn med en laserpekare. En kamera ansluten till en digital signalprocessor (DSP) skulle kunna detektera var en laserpunkt befinner sig och styra stridsvagnen mot den.Ett styrgränssnitt mellan DSP:n och leksaksstridsvagnen konstruerades och byggdes med hjälp av en programmerbar logisk krets. Leksaksstridsvagnens interna signalsystem analyserades.
Berättande i datorbaserade rollspel - en empirisk och teoretisk designstudie om datorspel
VD:n för spelindustrins intresseorganisation (Interactive Digital Software
Association) förutspår i den årliga State of the Industry rapporten för åren
2000 ? 2001, att spelindustrin snart kan nå 70 procent av världens hushåll,
vilket gör spelmaskinen, näst intill, lika vanlig som videon.
I denna dag börjar många spelutbildningar växa fram i hela landet, så som i
Karlshamn, Visby och Kramfors. Trots denna tillväxt finns det nästan ingen
akademisk forskning i ämnet speldesign. Detta gör att hjulet i många fall
tvingas återuppfinnas om och om igen.
I detta kandidatarbete är huvuddiskussionen hur man designar ett spel
innehållande både spelfrihet och en färdig berättelse, vilket är en konflikt i
sig. Vi försöker identifiera kärnan av ett spels design genom att samarbeta
med både användare och designers av digital underhållning och sätta detta i
relation till de studier av spel vi gjort.
Design av stimuligenerator för radarmålsökare
During the development of microwave based sensors such as radar target seekers, input signals are needed to verify the performance of the system. Therefore, a channel board has been developed by previous thesis projects at Saab Bofors Dynamics. It uses a technique called Digital Radio Frequency Memory (DRFM). The purpose of this board is to sample and digitally store radio frequency signals in order to reconstruct them after a certain delay.The aim of this thesis project was to use the channel board named above to construct a portable instrument for generation of stimuli signals. This assignment has been divided into two tasks: firstly, to construct and put together the hardware components and secondly, to implement a graphical user interface for the instrument.
Aktiva kort som säkerhetshjälpmedel vid användning av datoriserade patientjournaler inom sjukvården
Detta examensarbete handlar om huruvida aktiva kort kan användas som säkerhetshjälpmedel vid hantering av datoriserade patientjournaler inom sjukvården.Rapporten börjar med en beskrivning av informationssystemen och informations-säkerheten inom sjukvården. Därefter ges en beskrivning av aktiva kort, deras för- och nackdelar samt vilka säkerhetsfunktioner som kortet tillhandahåller.Fokuseringen ligger på om är det tekniskt möjligt för behörig personal att med hjälp av aktiva kort logga in på olika informationssystem och ge dem tillgång till den information som de behöver i patientjournalen och ändå hindra obehörig åtkomst. Gällande lagar och föreskrifter tas i beaktning samt hur aktiva kort kan användas vid digital signering av patientjournaler.Undersökningen har genomförts med hjälp av litteraturstudie. Först undersöktes vilka krav som bör uppfyllas när patientjournaler skall datoriseras. Därefter studerades vad som är tekniskt möjligt att utföra med aktiva kort.
Linjenätsutredning i Täby kommun.
The public transport network in Täby commune consists currently of two types of bus line of whichboth belong to the category of feeder lines. The first type terminates at Danderyds sjukhus and feedsto the subway whereas the second type terminates at Täby centrum and feeds to Roslagsbanan, asuburban narrow-gauge railway system in northern Stockholm. The trunk bus line that connectsgreater parts of the commune with Danderyd is the ring line 604 and goes both clockwise (604H) andcounterclockwise (604V). The main negative aspect of this structure is the complicity in incorporatingit timetable-wise with other bus lines that share the same route, such as through Enebyberg.The goal of this project is to investigate the possibilities of splitting ring line 604 and connecting theends to two different bus routes that terminate at Täby centrum today. Apart from easing thecoordination with other bus lines through Enebyberg, the extension also creates new directconnections from various areas in Täby to Danderyds sjukhus.
Icke-linjära modelleringsteknikerav förspänd betongkonstruktion : Reaktorinneslutningen på Forsmark 3
A new material model, for the FE-program ADINA, has been verified against twoexperiments. One unreinforced concrete beam and one reinforced concrete beam.The model, DF-concrete, has the possibility to estimate true concrete. However theresults indicate that in order to be sure that the estimations are true, there ought tobe data from the true concrete to verify against.Two FE-models have simulated the behavior of a ring-shaped part of the nuclearcontainment vessel. The results from the first, frictionless, model agree with similarsimulations and hand calculations for high pressures in the containment vessel. Thesimulations of the nuclear containment vessel show cracking in the concrete after10-11 bars of over pressurization.
Alternate Reality Games : Framtidens Marknadsföringsform
An alternate reality game, often abbreviated as ARG, is a mix between a game and a crossmedia interactive story using mainly the Internet as a platform. The game is built around the idea of teamwork among its participants. The players cooperate to solve puzzles allowing them to go forward in the story of the game. The marketing element is in different ways included in the story.A few Alternate Reality Games such as The Beast, The Art of the H3ist and The Lost Ring have previously been launched as marketing campaigns. This bachelor thesis aims to examine the possibilities of Alternate Reality Games as an alternative marketing tool for profit-driven companies.
Design av PID-regulator baserad på kommersiell processormodul
The idea to develop a platform for a PID-controller came from the need to control the temperature in an espresso machine in a more exact way than a thermostat could perform. In discussions with Syntronic AB the idea developed into PID-control for industrial use. Syntronic AB suggested that the platform should be based on a commercially available processor module to shorten the development time. The suggestion included the use of the microcomputer Raspberry Pi, which supports USB, HDMI, memory card and Ethernet.The work began with establishing a schedule for the 10 weeks of the projects duration, and after that a system specification listing all functions, implementation and limitations was made. When the foundation of the system specification was done, a preliminary system design took shape.Because of the Raspberry Pi´s lack of Analog-to-Digital converter, a circuit board containing Wheatstone bridges, differential amplifiers and a two channel Analog-to-Digital converter was fabricated.
Föräldrars upplevelser inför sitt barns hjärtransplantation
Syftet med denna studie var att påvisa vilka känslor som väcktes hos föräldrarna inför sitt barns hjärttransplantation och hur deras upplevelse av informationen från vårdpersonalen uppfattades. För att kunna genomföra undersökningen användes en anonym enkätundersökning med semistrukturerade frågor. Undersökningens deltagarantal var litet på grund av att få barn blivit hjärttransplanterade på hjärtcentrat. Av sexton tillfrågade föräldrar svarade endast åtta på frågeformulären. I resultatet framkom att föräldrar under kontakten med hjärtcentrat hade både positiva och negativa upplevelser.