
Sökresultat:
1873 Uppsatser om Digital games - Sida 21 av 125
Arbetsprocesser inom spelutveckling : En kvalitativ fallstudie som granskar arbetsprocessen hos ett svenskt spelutvecklingsföretag
Dice is one of Sweden's largest game manufacturers. They have produced a game series called ?Battlefield?, which recently celebrated its tenth anniversary, releasing it gradually over the years. In order to create a game some form of work structure is required. In this essay we discover what the Dice work process looks like today and how it has changed over the years.Game development is progressing and market changes require game developers to constantly adapt to the current situation.
Digitala infödingar och deras förhållande till hälsa och
hälsokommunikation
I denna kvalitativa studie undersöks hur ungdomar i 19-25 årsåldern ser på hälsa och hälsokommunikation. De är så kallade ?digitala infödingar? dvs. ungdomar som är uppväxta med och använder sig av digital teknik. Tio ungdomar har intervjuats med syftet att få ett underlag som kan öka förståelsen för digitala infödingars beteende och behov när det gäller hälsa.
IKT i förskolan : Diskursanalys av två styrdokument och sex förskollärares berättelser om arbetet med IKT
The aim of the study is to learn more about the way preschool teachers work with Information and Communication Technology(ICT). More specifically, this study aims to explore how preschool teachers describe their experience of ICT, the conditions and opportunities to work with ICT, and their own knowledge and competence in the use of digital tools with preschool children. The research method consists of interviews with preschool teachers and observations at five municipal preschools in Stockholm as well as an analysis of the relevant passages in the Curriculum for the Preschool and the Curriculum of Stockholm city. This study shows that there seems to be great variation in the amount of ICT tools present in preschools. Preschool teachers expect a lot from ICT, and the improvements that it can make on their work.
Kul med automatiseringsteknik : - att designa ett spel till en industrirobot
Denna reflekterande text behandlar utvecklingen av ett spel som har skapats för att spelas med en delaktig industrirobot. Verket är en digital prototyp som har skapats efter ett antal krav och förutsättningar som ett fysiskt spel till en robot har och fungerar som en hjälp, för att visa hur ett spel till en robot kan utvecklas. Målet har varit att skapa ett underhållande spel till casual gamers och har under spelets utveckling testats i viss omfattning för att se hur det har tagits emot av målgruppen.Innehållet i denna text beskriver verkets syfte och mål samt problemställning. Sedan följer information om vad casual games är och en reflekterande text om de olika delarna i både det fysiska spelet och den digitala prototypen. Den går även igen utvecklingsprocessen och testningen som utfördes till spelet.Resultatet är ett digitalt spel som har tagit emot relativt väl av målgruppen och de flesta ansåg det vara underhållande.
Språkstimulerande arbete i förskolan
AbstractMy purpose with this essey is to study how they work in preschool whir language- stimulation. I will try a way to work with this trough intervjus whit teacher at preschool. My main questions are: Way dose teachers use language- stimulation? How dose teachers use language- stimulation when it comes to there way of working and methods? Do the teachers think that language- stimulation help the childrens development?To answer these questions I interviewed 6 teachers I central Sweden and used this as data. I have written about language, language- development in a biologik and theoretical aspect, teachers plan, language- stimulation, playing by language sounds and TRAS (early registration of language development) in my literary review.My result shows that working whit language- stimulation helps children in there language- development, it also develops there self-image and identity.
Fotografen och bröllopsbilden : hur teknikskiftet från analog till digital teknik påverkat bröllopsfotografernas villkor och vanor
This paper examines how and if the understanding of wedding photography has changed during the shift of technology - from analog to digital photography. It examines if the changed conditions due to the shift of technology have changed the habits and conditions for the photographers working with wedding photography. It furthermore examines what impact these habits and conditions have had on the pictures of weddings. The investigation is based on interviews of six photographers that have worked professionally before and after the shift of technology, as well as of pictures by the photographers taken before and after the shift of technology.Use of time and space has changed due to the shift of technology. The change has also had an influence on hierarchy among the photographers.
Twelvestep : Down inside
Title: Music video: Twelvestep ? DownInside Made by: Benjamin Bondesson Christian Edgren Tutor: Silvio Ocasic Course admin: Peter Ekdahl Purpose: To create a music video that we can stand, that challenges us in the creative process. And to help a struggling band with another medium to spread their music. Goal:We intend to create a great product that is demanding and educational to us. Especially when it comes to cooperation and editing/post production.
Musik på Internet framtiden för bibliotekens musikavdelningar?
The purpose of this thesis is to discuss the possibilities of, and interest in, a digital download service at the music departments of the libraries. I chose to conduct my study at the city library of Gothenburg. I studied the legal download services that exist today and I did a statistical survey among the users of the music department, followed up by interviews to see how they took to the idea. From the inquiry I learned that a majority of the users was negative to having a digital service replacing the physical department, although a majority was positive to try a digital service. I also used the inquiry to compare the reasons for downloading music to the reasons for borrowing records from the library, but there was no significant difference.
Trycksaker till Utvecklingshuset och Skönhetsbanken
A number of publications has been produced for two companies in Dalarna, Utvecklingshuset andSkönhetsbanken.Utvecklingshuset is working, among other things, with stressyndroms and by treating crises. Theirpublications consist of a number of product sheets, a folder and a brochure. They want to use the publicationsfor information to their customers.Skönhetsbanken is a beauty saloon who will have a brochure to mediate the services they can offer.Photos have been taken, existing and for this purpose written texts have been used.The softwares Adobe Photoshop 7.0 and Adobe Indesign 2.0 have been used for all publications andthe work with producing these has been satisfactory.The effect of a good cooperation with the companies has resulted in that they are pleased with thepublications and feel that they have been part of the end of the results.All of the publications have been or will be printed with digital printing methods, which is the reasonfor the choice of the litterature survey.The survey deals with, among other things, how the digital press works, which papers that are suitable,economic aspects and what a graphic designer should have in mind when it comes to graphic productsthat will be printed with digital printing methods..
Samhällskunskap och digitalteknik : Om undervisning i tre gymnasieklasser och dessanvändning av digital teknik
Syftet med uppsatsen är att bidra till ökad förståelse om samhällskunskapsundervisningens innehåll, genomförande och utformning på gymnasiet där digital teknik används.Fokus i uppsatsen har legat på att genom observationer och intervjuer i tre klasser och med de två lärare som undervisar klasserna få inblickar i hur lärare designar undervisning och hur elevrollen kan förstås när digital teknik används i ämnet samhällskunskap. Till hjälp för att analysera resultatet har analysmodellen Learning Design Sequence och i synnerhet begreppen lärsekvenser och iscensättning använts. Det senare begreppet syftar på faktorer såsom lärarnas arbetssätt och tillgängliga resurser som präglar en lärsekvens, vilket kan vara elevernas arbete med en uppgift för att nämna ett exempel.Resultatet visar att datorer och Internet ofta i någon form ingår i lärarnas design av undervisningen. Exempelvis har lärarna genomfört genomgångar med hjälp av Powerpointpresentationer samt utformat uppgifter där elever ska använda sig av sina datorer. I elevrollen ingår bland annat att vara dator- och Internetanvändare men också av att anteckna och lyssna.
Den abstrakta tråkigheten : villkor och möjligheter, utifrån ungas perspektiv, att relevansgöra digitala medier som en resurs för lärande i skolan
Children and teenagers of today have grown up with digital media. According to Olle Findahl's report "The Swedes and the Internet" (2009), adults as well as children are online more and more. Our experience is that at many workplaces as good as everyone use computers and everyone is expected to have digital skills. However at most schools the reality is far from this. According to Findahl's report from 2009, 99 percent of all pupils (in Sweden) have access to computers and Internet, yet it is rare that they get school assignments where the use of Internet is acquired (Findahl 2009).The purpose of our paper is to understand how digital media can be used as a resource for learning, through the perspective of young people.
Skolledare och digitala teknologier : En kvalitativ studie i skolledares användning av och tankar kring digitala teknologier, i arbete och för skolan
Today, digital technologies (DT) can be said to play an important role in the Swedish school system. The goal of this essay was to describe DT use by school leaders, in relation to their views on schools? goals and visions, and teachers? and students? use of DTs. Semi-structured interviews were conducted with five school leaders of secondary schools in Umeå municipality, Sweden. The results show that school leaders? use of DTs center on three key tasks: communication, information and administration.
Systematisering av information på företag en fallstudie
The purpose of this paper is to investigate how a small company manages its information, primarily the organization of digital documents. The two dominating themes are classification and information politics, the former in the context of a corporate environment and the latter to help us to describe the situation at the company. The method used has involved observation of the company's current computer network structure and also interviews with six employees at different levels in various departments at the company. The result of our investigation has been the realization that, although logical structure is important when organizing documents in a digital environment, it is also necessary to have rules regarding its implementation..
Recúrrens ? En svensk novellfilm
Det här är slutreflektionen för ett examensarbetet Recúrrens, skapat av Mikael Berglund och Johan Cederholm från Medieteknik och Joel Arwidson och Charlie Persson från digital ljudproduktion. Recúrrens är en novellfilm vi gjorde från idé till färdig film och vi kommer beskriva hela vår arbetsgången i den här slutreflektionen. I den andra, reflekterande delen, diskuterar vi hur arbetet gick, motgångar, framgångar och slutresutlatet. Bifogat finns även manuset och bildmanuset..
Motivation, spel och kanji : Gameplay:s inverkan på motivationen i spel med syfte att lära ut kanji
Denna uppsats undersöker hur olika nivåer av gameplay i spel påverkar motivationen hos testpersoner som deltagit i en undersökning där de fått spela olika serious games framtagna med syfte att lära ut det japanska skriftsystemet kanji. Metoden för undersökningen är baserad på teorier och tidigare undersökningar av bland andra Owston, Wideman, Sinitskaya Ronda och Brown (2009), De Grove, Merchant och Van Looy (2009) och Csikszentmihalyi (1990).I undersökningen har 27 testpersoner fått testa tre olika spel med olika nivå av gameplay, och har sedan i ett frågeformulär fått redogöra för bland annat hur underhållande och utmanande de fann spelen.Resultatet av undersökningen är ickesignifikant, men visar ändå indikationer på att mer gameplay ger mer underhållning. Den största slutsatsen undersökningen ger är dock att olika varianter av gameplay är att föredra, då olika personer ofta har olika smak baserat på tidigare spelvana m.m..