
Sökresultat:
5776 Uppsatser om Digital education - Sida 11 av 386
Kritisk mediekompetens i praktiken : En kvalitativ studie av åtta medielärares ämneskonstruktion utifrån begreppen protect, promote och empower
This paper describes how teachers of media view and construct their subjects. Eight teachers have been interviewed about their views and opinions about the media environment, their goals for media education as well as their opinions about the different course plans used in media education. The term Media Literacy works as a theoretical starting point for the study, since Media Literacy is the goal for most media education. The teachers? answers have been analyzed by using three different approaches to media education: protection, promotion and empowerment.
Wikipedia : Informationspublicering på Internet ur ett genus- och maktperspektiv
This essay is about publishing on the Internet and aims to understand the differences between publishing information on the webpage Wikipedia (Swedish version) in contrast to other information pages on the Internet, for example blog, discussion pages, homepages etcetera. The study is based upon an article which described that 90% of the information publishers at Wikipedia belongs to a small elite of white, western, well educated men between the age of thirty to thirtythree. This study examines why people who does not belong to this heteronormativity publish information in other Internet places but not at Wikipedia.Wikipedia is an open source site, where anyone can publish and are even encouraged to do so and is often described as an utopian dream of the digital democracy, so why don´t people express themselves on Wikipedia? The method is based on two discussion groups, which are compared and analyzed. The study is based upon theoretical competence within feminist theory and conceptions such as intersectionality, heteronormativity and digital divide as well as theories about digital devices and social order.
Digital mediehantering i Försvarsmakten
Det senaste året har jag arbeta med analys av digital mediehantering, digital
media som ett informationsverktyg samt tekniken bakom det.
?Hur kan man göra saker mer effektivt?, ?är webb-tv något för Försvarsmakten
att använda sig av i syfte att göra sitt informationsflöde mer effektivt?, både
internt och mot allmänheten.
Föreliggande arbete tar upp tekniken bakom dessa områden, jag försöker
även förklara hur relativt enkelt det kan vara att integrera dem i en
existerande organisation utan att göra dyra omorganisationer.
Jag har även inventerat AMF och FM media på deras utrustning, teknik
och gjort en lista på vad som är användbart och på vad som bör tas bort inför
en omstrukturering. Vidare föreslår jag var en viss utrustning bör lämpligast
placeras för att göra mest nytta.
Slutligen handlar detta arbete om att skapa en medvetenhet om digital
media, och visa exempel på vad man kan göra med denna teknik i en organisation
som Försvarsmakten och AMF..
Digital-TV : Hur digital-TV-distributörer bygger relationer med kunder
1997 kom riksdagen med ett förslag om att genomföra ett teknikskifte inom Sveriges marksända TV-distribution. Teknikskiftet skulle innebära att de analoga TV-sändningarna via marknätet skulle ersättas med digitala TV-sändningar och övergången skulle därför bidra med en mängd ekonomiska och tekniska fördelar. Digital-TV-sändningar erbjöds sedan tidigare av ett fåtal TV-distributörer men skulle nu bli något som fler TV-konsumenter skulle få tillgång till.Digital-TV-övergången är nu i full gång och påverkar såväl konsumenter som distributörer av digital-TV produkter och tjänster. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur två digital-TV-distributörer anpassar sin marknadsföring för att stärka relationer till befintliga kunder och skapa relationer till nya kunder. Uppsatsen fokuserar på huruvida distributörerna tillämpar transaktionsmarknadsföring eller relationsmarknadsföring och hur den rådande digital-TV-övergången påverkar marknadsföringen.Teorier bakom relationsmarknadsföring fokuserar bland annat på relationen mellan leverantör och kund och detta är det centrala temat i uppsatsen.
Specialpedagogik i förskolan : Pedagogers syn på behovet av specialpedagogik
The purpose with my investigation is that create an image how pedagogues perceive the need of special education in the preschool. My framing of a question is: How perceive pedagogues the need of special education in the preschool? The study is written from a qualitative model and the study has been carried out with help of interviews. It is five interviews made. Three of them are made by preschool pedagogues and the other two with special education pedagogues.
Digital tomosyntes vid lungröntgen
Lungröntgen är en av de vanligaste röntgenundersökningar som görs i Sverige. Många gånger vid vanlig lungröntgen kan patologiska förändringar bara misstänkas så då används datortomografi (CT) undersökning av thorax som komplettering. Detta ger en ganska hög stråldos till patienten. En ny teknik, digital tomosyntes har visat sig kunna ge klart bättremöjligheter att ställa diagnos vid flera sjukdomstillstånd än vanlig lungröntgen utan att ge anmärkningsvärd högre stråldos. Några studier har visat att behovet av CT undersökningar kan reduceras med hjälp av denna teknik, vilket ger klart lägre stråldos till patienten.
Förekomsten av Personliga Egenskaper i Platsannonser : En kvantitativ innehållsanalys
The purpose of the study is to highlight educators' preferences and attitudes towards tablet in preschool by describing the use of this digital tool in the preschool educational activities. The use of tablet in preschool is in the study looked upon as a phenomenon. The description of the phenomenon is built on the analysis and interpretation of educators' statements about it. The research questions focus on the following aspects: educators' attitudes towards the tablet and its use in pre-school educational activities, the tablet's current area of use, the culture surrounding the use of this digital tool and the educators? statements about advantages and disadvantages of tablet's use in preschool.
Det här är pinsamt - En studie om sex- och samlevnadsundervisningen ur ett pedagogiskt perspektiv
In this study we aim to research teacher opinions on sexual education and how it is conducted within schools in Sweden. From their view of the education we want to elucidate the different factors of success and tribulation that the sexual education contains. The teacher opinions, which are collected through semi-structured interviews, reflect many different aspects of the sexual education. Though the informants possess different positions within schools they all seem to have some what the same idea of what successes and tribulations the sexual education contains. Furthermore all of them agree on one thing, the students want more sexual education.
En bild ljuger aldrig? : En studie om digitaliseringens inverkan på trovärdigheten i fotografier
The concept of the photographic truth has had a special status for almost 200 years. Yet with the emerge of digital technology and especially digital photography there has been a loss of the particular connection photography has had in reference to reality. The aim of this study is to see in what ways digitalization has affected the credibility of photography from the perspective of professionals in the field of photography. The digital technology that has enabled the large-scale manipulation of photographies is not, however, the main reason for the decreased credibility of photography. The ongoing discussion about the available possibilities concerning digital imagery and manipulation has had a far more powerful effect on the concept of the photographic truth.
Politisk styrning för ökad digital delaktighet : Aspekter av "governance" och "government"
Bachelor thesis in political science by Malin Bergkvist, autumn 12.Title:Political governance for increased digital inclusion.Subtitle: Aspects of "governance" and "government".Supervisor: Joachim Åström. While digital inclusion is a hot topic in both academia and in policy circles, little research is done when it comes to governance issues. To help filling this gap, this essay asks which mode of governance is dominant in the field of digital inclusion. What aspects of governance "governance" or "government" is the dominant in the field of digital inclusion, and is it possible to see any difference in how the state governance is described by the government and perceived by other actors? To answer this overarching question, two sub queries are formulated and analyzed. First, what aspect of "governance" or "government" dominate when state governance of the area are examined based on how the government describes it? Second, what aspect of "governance" or "government? dominate when state governance are studied based on how the perceived by other actors and stakeholders active in the field.
"Smartphonen är som en egen liten hjärna". En kvalitativ studie om specialpedagogers syn på smartphonens användbarhet som pedagogiskt hjälpmedel för elever i behov av särskilt stöd i gymnasieskolan
Purpose: The purpose of the present study is to investigate whether and how nine teachers of special education for older students, primarily at Upper secondary school, consider the smartphone an appropriate pedagogical means of assistance to improve participation and to support students with special education needs within and outside the school environment. Theory: The theoretical framework for the study is the sociocultural perspective on learning. The sociocultural perspective is related to the relational perspective and sociocultural learning theory involves learning and participation in school. It views the human being as socially active within a certain historical and cultural context which actively influences the way we act, how we learn and develop through interaction with others in the social, everyday practice. The latter is of vital importance here.
Mjukvarubaserad 3D-renderare
Abstrakt
Produkten som jag har utvecklat är en mjukvarubaserad 3D-renderare. För att göra
en sådan produkt är man tvungen att gå djupt in i området 3D och utföra alla
beräkningar på egen hand. Dessa tar annars grafikkortet hand om.
Denna rapport förklarar varför jag har valt att göra en egen mjukvarubaserad 3D-
renderare och vad den är för något och i vilka områden den används.
Här förklaras även min syn på programmering, digitala spel, vad programmering
innebär för mig och hur min syn på spel har påverkat mig med tiden. Jag tar även
upp mina tankar om spelindustrin och samhällets misstolkade värderingar av spel
samt vad för sorts spel jag anser skulle gynna mänskligheten i framtiden. Vad
jag
tycker om utbildningen Digitala spel nämns också samt hur jag tror att den
skulle
kunna förbättras.
Slutligen följer en kortfattad beskrivning av hur mitt projekt har genomförts.
Abstract
The product I have been developing is a software based 3D renderer.
Genus och informationsteknologi
This thesis discusses how the education in the Master of Engineering program can change to become more into line for the students needs, especially for the women, both directly in the education situation and later in their occupational roles. This is done using a gender perspective. Both the education and the occupation today is characterised by masculine norms and values. The education lacks gender perspective and is created by men, for men. The thesis gives concrete proposals on how to change two existing courses to better fit the students.
Karaktärsdrag och genus : En studie i könets betydelse för uppfattning och bedömning av karaktärsdrag hos digitalt animerade karaktärer
I denna studie behandlas effort shapes kopplat till digital animation med syfte att undersöka om det finns en könsbaserad skillnad i uppfattning och bedömning av karaktärsdrag. De animationer som har producerats är grundade på effort shapes som härstammar från Laban Movement Analysis. Metoden som har tillämpats för att samla in data är en kvalitativ enkät med öppna frågor som har besvarats av tio män samt tio kvinnor. Resultatet visade att det finns en skillnad mellan könen i bedömningen av karaktärerna men inte i uppfattningen av karaktärsdragen..
Friluftsliv på gymnasiet : En jämförelse mellan friluftslivsinslag i tre svenska gymnasieskolor
AimThe purpose with our study has been to investigate if upper secondary high schools in the south of Sweden, Stockholm and north of Sweden follow the outdoor education regulations stated in the curriculum (Lpf-94). Moreover, we aim to study if the teachers? previous experiences as well as the students affect the outdoor education. Finally, the purpose is to find out how the outdoor-life-education can be improved. These are the research questions:o How do the chosen high schools follow the outdoor education regulations stated in Lpf-94?o What obstacles, advantages and differences exist between the outdoor-life-education in these high schools?o In what way do the teachers? outdoor life experiences influence their education at school?o How can the students influence the outdoor education in their High Schools?o How can outdoor education be improved?MethodThe study is based upon data collected from four interviews with PE ( physical education) teachers from four different high schools.