
Sökresultat:
1558 Uppsatser om Digital artifacts - Sida 41 av 104
Leksaker i den digitala tidsåldern : Leksaksbranschens bemötande av nya preferenser
AbstraktTitel: Leksaker i den digitala tidsåldern ? Leksaksbranschens bemötande av nya preferenserFörfattare: Sandra Nilsson och Victor TydesjöHandledare: Leif RyttingKurs: Företagsekonomi III ? examensarbete 15 hp. Linnéuniversitetet VT 2014SyfteVårt syfte med uppsatsen är att undersöka hur leksaksbranschen har förändrat och kommer att förändra sin verksamhet i den teknologiska tidsåldern. För att genomföra detta har vi fastställt några aspekter att undersöka:Butikernas nuvarande tillstånd gällande sortiment och arbetssättFörändringar som har skett gällande sortiment som en konsekvens av barns förändrade teknologianvändningLeksaksbranschens framtid som en följd av den fortsatta teknologiutvecklingenForskningsfrågan lyder: Hur påverkas leksaksbranschen av barns tidiga användande av olika former av digital teknologi?MetodVi har för denna uppsats valt att använda den kvalitativa metoden.
Persuasiva spel: Ett medium med spännande möjligheter : Procedurell retorik i två svenska opinionsbildande datorspel
This essay is about the principles and rules that control persuasive computer games. The term persuasive games mean computer games, video games and other similar artifacts that are produced to shape opinion. The rhetorical scholar Ian Bogost at Georgia Tech claims that this kind of games mainly get their persuasive power by using procedural rhetoric and that games as a medium gives special conditions for procedurality. By procedural rhetoric Bogost means an argumentation that is based on rules and choices, as opposed to texts, movies and images. (Bogost 2007). Bogost describes these procedures as quite specific for games and claims that they differ qualitatively from ?ordinary? rhetorical arguments even if they just as other arguments work by establishing enthymems.
VHDL-implementering av GMSK-demodulatorer för DARC i FPGA.
DARC är ett sätt att sända digital information via FM-rundradionätet. Moduleringsmetoden för DARC är GMSK. Målsättningen var att jämföra kostnad/komplexitet och strömförbrukning för olika sätt att demodulera GMSK. Tre icke-koherenta demodulatorer och en koherent demodulator har jämförts. Man vill veta hur stor resursanvändningen var för olika FPGAer.
KONSTEN ATT KONSUMERA - En kvalitativ studie om föreställningar, materialitet och identitet inom Every Day Carry
The purpose of this thesis is to study how today?s consumer society can be understood from ananalysis of the phenomenon Every Day Carry (EDC). The aim is thus to problematize the daily useof the artifacts that surrounds us and investigate how these can be understood as networks of humanand non-human actors, aswell as identity- and meaning-making practices in today?s consumersociety.The theoretical and methodical framework is built upon an eclectic variety of consumptiontheories,Michel Callon?s, John Law?s and Bruno Latour?s work on Actor-Network-Theory,Discourse analysis inspired by Michel Foucault, Ernesto Laclau and Chantal Mouffe and anethnographic methodology specifically adapted for online research. The empirical material consistsof photographs and commentaries from two EDC blogs aswell as commentaries regarding EDCfrom a commentary field on Youtube.com.
Evaluation of Xilinx System Generator
This Master?s Thesis is an evaluation of the software Xilinx System Generator (XSG) and blockset for Matlab. XSG is a module to simulink developed by Xilinx in order to generate VHDL code directly from functions implemented in Matlab. The evaluation was made at Saab Avionics AB in Järfälla, north of Stockholm. In order to investigate the performance of this new module XSG to simulink, a model of a frequency estimator often used in digital radar receivers were implemented in Matlab using XSG.
Mellan makt och myt : om gravritual och brända ben från en småländsk vikingatida gravhög
For this essay, 12 liters of cremated bones from the Viking age grave mound RAÄ Berga 134:1 in Trotteslöv, Berga parish, Småland have been osteologically analysed. The aim with this paper concerned questions as sex, age, number of individuals and animal species in the grave. Further questions that have been investigated are the relationship between the osteological sexdetermination and artifacts as well as which role animals played in burial rituals and as grave goods.The grave contained a middle-aged woman and a number of sacrificed animals: two horses, two dogs, three birds, a boar and a cat. The bones were fragile and very fragmented. One of the birds was determined as a bird of prey, and that together with findings of horses and dogs indicates hunting with bird of prey, an activity performed only by powerful and wealthy individuals. The woman was buried in a mound of notable size, and with common grave goods for the time period: combs, beads, bronze and iron items. An unusual finding was textile which indicates high status. The number of sacrificed animal species also suggests that the grave belonged to a powerful individual. During the Viking age animals generally played an important role in grave rituals and as items to be used by their master in the next life.
Konstruktion av förstärkare och insamplingssteg till en PSAADC i 0.25 um CMOS
The aim and goal of this work has been to design and implement a voltage reference network for a 12-bit PSAADC, Parallell Successive Analog to Digital Converter. A chip containing the design has been sent away for fabrication. Because of the long processing time, no measurement data are presented. The main specifications for the voltage reference generator is to generate stable reference voltages with low noise and a good PSRR. Efforts has also been made to minimize the power consumption..
Studie av konstruktion och implementering av CORDIC-algoritmer
Abstract CORDIC (Coordinate Rotation Digital Computer) is an iterative algorithm for the calculation of a two-dimensional vector in circular, linear or hyperbolic coordinate systems. This paper presents a survey of known CORDIC algorithms and architectures for the rotation and vectoring mode in the circular cordinate system. In addition an implementation of the differential CORDIC algorithm in VHDL has been done. The implementation is designed to keep the fast timing and throughput characteristic known for on-line redundant arithmetic..
Vilka åtgärder kan röntgensjuksköterska tillämpa för att reducera stråldosen vid skoliosundersökning av barn och ungdomar?: En litteraturstudie
Introduktion: Skolios som drabbar barn och ungdomar ger en krökning av ryggraden i sidled. Upprepade undersökningar med joniserad strålning av främst flickor i puberteten innebär risk för bröstcancer. Genom att på olika sätt optimera undersöknings metoderna och använda skydd till patienter kan biverkningarna minskas. Syfte: Syftet med studien var att genom en systematisk litteraturöversikt sammanställa vilka metoder och röntgenparametrar som kan användas för dosreducering i samband med radiologisk skoliosundersökning av barn och ungdomar. Metod: Studien utfördes som en allmän litteraturöversikt.
Hur är läget? Om självskattning av psykiskt mående via mobila applikationer
Tidigare forskning har visat att systematisk självrapportering är en fördelaktig metod för att följa enpersons psykiska mående över tid, och att en digital mätmetod i sin tur skulle innebära många praktiskafördelar jämfört med en analog. Detta är en experimentell randomiserad, kontrollerad studie som medutgångspunkt i personcentrerad vård och spelifiering undersöker 35 personers användarfrekvens ochattityder efter en tvåveckorsperiod där hälften har fått prova att självskatta sitt psykiska mående via enmobilapplikation, och hälften fått göra detsamma via ett analogt stämningsformulär. Resultatet visar enhögre användarfrekvens bland deltagarna i mobilapplikationsgruppen, samt ett uttalat intresse hosbägge grupper för digitala metoder för självskattning av psykiskt mående. Bägge metoderna ansesstärka personcentrerad omvårdnad. The aim of this study is to explore user frequency and attitudes for persons using a mobile applicationfor assessing mental health compared to persons using an analogue assessment method.
"Digi"-war - En uppsats om att utveckla en digital handledare för ett komplext tärningsspel.
This rapport aims to examine the difficulties in presenting a complex game in a way that will invite new players by making the game more accessible. We discuss and present our process on how to create an application named ?Digi?-war that is easy and fast to, both, learn and use. Our solution to this issue includes RFID-tags and readers together with four buttons, as input devices. This simple input device, placed in a gun-type control unit, aims to provide an intuitive interaction..
Variabeltryck med inkjet i dagspress : Möjligheten att införa anpassade upplagor
På uppdrag av Tidningsutgivarna har en studie utförts angående olika möjligheter att införa tryck av variabeldata med tryckmetoden inkjet i svensk dagspress. Målet var att undersöka tekniska möjligheter och begränsningar samt att utreda om det fanns något intresse på marknaden som skulle kunna ge någon avkastning. Studien utfördes med hjälp av noggranna källstudier och ett fortlöpande samarbete med olika företag med intresse för dagspress. Rapporten beskriver också företag som arbetar med den här typen av innovationer idag och diverse tidigare projekt med variabeltryckta tidningar. Nya teknologier som eventuellt kan vara av intresse för framtida utveckling har också beskrivits och hur tidningens framtid kommer att se ut ur ett kortare och ett längre perspektiv.Studien visar att inkjetpressar inte klarar av den hastighet som de moderna tidningspressarna håller idag.
Kulturen med en twist : En studie av fyra lokaler från trattbägarkulturen på Gotland.
This thesis analyses the Funnel Beaker Culture on the island of Gotland. Since no comprehensive studies of the remains of the pottery have been made, this is one of the reasons why I chose to study this topic. The purpose of this study is to analyze the pottery and to discuss the chronological and spatial implications. Four sites from the Funnel Beaker Culture on Gotland are studied; Mölner/Gullarve, Gräne, Ardags and Suderkvie. Ceramic samples are analyzed with respect to its ornament and it is discussed if the pottery found at various sites are contemporary.
En app för smartare måltidsplanering
This thesis is based on design theory about how to build an application for the mobile platform, a scientific analysis and an application for grocery shopping and meal planning. The thesis also contains a valuation of the research and of the application. The valuation of the application was done by a usability test and an analysis of the results of the test.The application of the thesis has an easy navigation system, which is time saving and simple to use. Finding recipes with the associated ingredients is a quick fix. The search function can be used for searching freely after recipes as well as for separate ingredients. That makes it possible for the user to create own recipes from available ingredients.
Utveckling och tillämpning av en GIS-baserad hydrologisk modell
A distributed hydrological rainfall-runoff model has been developed using a GIS integrated with a dynamic programming module (PCRaster). The model has been developed within the framework of the EU-project TWINBAS at IVL Swedish Environmental Research Institute, and is intended for use in WATSHMAN ? a tool for watershed management developed at IVL. The model simulates runoff from a catchment based on daily mean values of temperature and precipitation. The GIS input data consist of maps with soil type, land-use, lakes, rivers and a digital elevation model.