Sök:

Sökresultat:

229 Uppsatser om Diffusion of innovations - Sida 6 av 16

Ensam är stark ?en kvalitativ studie av en banks interna resurser och förmågor

Författarna har kommit fram till att små innovativa banker kan omorganisera sina resurser genom en urvalshändelse eller ett strategiskt val så att dynamiska förmågor uppstår. Dessa dynamiska förmågor påverkar i sin tur och kan även utgöra kritiska resurser som föder förmågorna; innovations-, produktions- och marknadsledningsförmåga. Dessa tre är i sin tur grunden till konkurrensfördelar hos små och medelstora företag. Slutsatserna illustreras genom en av författarna konstruerad modell..

Ett kärleksbrev till hantverket

Where is technology heading? And how will our behaviors towards these new innovations look? This project questions the direction of ?beyond smart? products, through scenarios within our everyday life. The work is both critical and speculative. Speculative in the sense that it is speculating in how a future scenario with ?beyond smart? products would look like.

EU:s normativa närvarande i Makedonien : - en kvalitativ studie

This thesis treats the normative power of the European Union and its affect on Macedonia. The main purpose has been to look closer with the use of the application of Ian Manners theory of normative power on the Macedonian case. The focus will be to answer the following questions: Does the European Union act as a normative power in relation to Macedonia, if so, how are these values diffused? Has there been any effect of the spreading of these values? Based on six interviews and the available material of European Union strategies for the Macedonian membership I have attempted to understand to what extent the European Union?s normative power has had an influence in Macedonia. The result of my analysis is confirmation of the European Union as a normative power in Macedonia and the understanding of the methods of application..

Projektledning för kreativitet : En fallstudie om hur projektledare skapar förutsättningar för kreativitet i ett distansbaserat datorspelsutvecklingsprojekt

Companies and projects often face the challenge of creating something new to increase their competitiveness. In this process of creating something new creativity is an important factor. By using a creative approach and utilizing creative processes new innovations emerges. An industry that has grown in recent years is the computer games industry. Competition is fierce and for the companies to succeed, the product need that extra something to make it stand out among all the produced games.The project manager's role in the creative process and the ability to be creative within a distance based company is not something highlighted by previous research.

Mål och motivation : Fallstudier inom detaljhandeln

Syftet i denna uppsats är att undersöka vilka bakomliggande faktorer som påverkar eller kommer att påverka diffusionen av Bolagsverkets e-tjänst för elektroniska årsredovisningar i XBRL- format. Det uppnås genom att undersöka varför vissa privata aktiebolag väljer att använda Bolagsverkets e-tjänst för elektroniska årsredovisningar medan vissa andra än så länge valt att avstå. Genom att undersöka vilka konkreta för- och nackdelar som aktiebolag kan erhålla, genom att till Bolagsverket skicka in elektroniska årsredovisningar i XBRL- format, kan en mer djupgående bild av denna innovations nuvarande och framtida spridning presenteras.  .

Värmesystemsutveckling

In cooperate with Asko Cylinda we have developed a new heat system too short the process time and reduce the energy consume in a dishwasher and still have it too be a class AAA. The environment and quality is important for the company too still be the number one on the market, If they want too keep that position the product developed of new innovations will be very important. The systems we have developed are more effective and reduce energy up too 25 %. The process time is reduced too less than two hours, from the today two and half-hour. The solutions are too heat up the rinse water and the dishwater at the same time, with a new heating system and it make are solutions unique and effective. Its good for the dish and the environment.

Reklam för Responsiva Webbplatser : En studie i hur reklam bör utformas för internet

Advertising in responsive websites is a quite new phenomenon and has therefore, previously not been a target for any mayor research. Todays society, where new technological innovations persistantly supersede others must be seen as a possible changer for how companies advertise to this society. This paper sheds light on many of the difficulties connected with advertising for responsive websites, but also possibilities and advices for the future. Through a litterature review and a focus group with respondents from a large communication agency in Umea?, insights, implications, solutions and thoughts both connected to specific websites but also around advertising for the future as a whole is presented.

Varmt Sköljvatten

In cooperate with Asko Cylinda we have developed a new heat system too short the processtime and reduce the energy consume in a dishwasher and still have it too be a class AAA.The environment and quality is important for the company too still be the number one onthe market, If they want too keep that position the product developed of new innovations willbe very important. The systems we have developed are more effective and reduce energy uptoo 25 %. The process time is reduced too less than two hours, from the today two andhalf-hour. The solutions are too heat up the rinse water and the dishwater at the same time,with a new heating system and it make are solutions unique and effective. Its good for thedish and the environment.

I share therefore I am : En undersökning i svenska studenters motiv för att dela nyheter på Facebook

Researchers points out that social media has become a powerful venue to spread news, both for the news business and the users. Although the news diffusion has become a phenomenon to be reckoned with, we have found no research in Sweden about what motivate users of social media to share news.This thesis work therefore investigates news sharing on the social network Facebook by examining user motives in the light of the media theory uses and gratifications. A web survey was conducted and distributed to students at a Swedish university. The result showed that expression was the strongest motive to share news on Facebook, and the item that was highly valued by the students was to give other valuable information. The result also showed that other motives for sharing news was socialization, information, status and entertainment. .

Gastromax Duo : Ett kompakt rivjärn för den moderna hemmakocken

?Gastromax Duo? är ett examensarbete som genomförts inom ramarna för Innovations- och designingenjörsutbildningen vid Karlstads universitet. Projektet har självständigt fullföljts av Joakim Ahlgren och Joakim Lidström under vårterminen 2010. Examensarbetets omfattning är 22,5 hp.Uppdragsgivare för projektet är Peter Ottosson och Jonas Eriksson på Sveico AB i Gnosjö. Handledare för projektet hos uppdragsgivaren har varit Peter Johansson.

Hur företag anammar nya redovisningsprinciper: en fallstudie

Det utarbetas ständigt nya redovisningsprinciper vilket medför att företag måste anpassa och förändra sin redovisning för att uppfylla de nya kraven. Företag kan uppfatta dessa nya redovisningsprinciper som komplicerade samt att dem kan vara resurskrävande för företagen att implementera. Syftet med studien har varit att genom en fallstudie belysa hur företag tar till sig och anpassar sig till nya redovisningsprinciper samt beskriva vilka faktorer som påverkar företags agerande vid implementeringen av dessa. För att besvara detta syfte har vi intervjuat två koncernföretag samt skatteverket. Detta har givit en djupare förståelse för hur företag agerar vid implementeringen av en ny redovisningsprincip och påvisat att det finns en skillnad mellan hur större och mindre företag agerar.

Den tryckta annonsens förlängda arm : En studie i hur ett utvidgat kommunikationsutrymme skapas genom den tryckta annonsen

The foundation of our study is five strategically selected printed advertisements which all contains signs that refer to digital medias. Through a quality content analysis, we are studying how advertisers may use a room with extended communication too enlarge the space given in a printed advertisement. The potential in these rooms are proposing a social connection and a flexible interaction by providing content that is not possible to create in a printed advertisement. The form of communication is changing and there is a two-way communication created in an obvious way. The different kinds of roles in the communication process are here partially integrated with each other.

Snabbspolat mode - en studie av modecykelns hastighet på den svenska marknaden

Syftet med vårt arbete är att ur ett företags perspektiv ta reda på vem som i första hand påverkar och driver modelivscykelns hastighet på den svenska marknaden. För att uppnå vårt syfte valde vi att utföra en kvalitativ undersökning. Telefonintervjuer utfördes med konsumenter och producenter, därefter analyserades och tolkades empirin med hjälp av teorin. Modelivscykeln, från det att ett mode uppkommer till det att det anses föråldrat, upplevs gå fortare. Vi tycker att behovet av mode kan likställas med en process.

Meningsförändrande innovationer inom industrirobotbranschen : En explorativ fallstudie

In this thesis the subject innovation and the change of meaning is in focus. The purpose of the study is to present a new dimension of innovation as a change of meaning together with the cases we?ve studied. It is discussed throughout the article if theories of perception and association can affect the organization and its ability to create meaning-changing innovations. The industrial robotics is a market in need of, perhaps, if not other markets but of finding new ground that results in the change of meaning.

Hållbar utveckling i en innovations- och produktutvecklingsprocess : Vad innebär det för innovatören och kunden?

Detta arbete syftar till att undersöka hur kontrakt kan utvinnas från programkod för att skapa dokumentation som andra programmerare kan använda för att förstå hur programkoden ska användas. Kontrakt i kod fungerar både som ett sätt att hitta fel och som dokumentation så om den försvinner, exempelvis vid kompilering, kan koden bli oanvändbar för andra.I arbetet görs en implementation vilket resulterar i ett program som kan hitta kontrakt i C++-kod och skapa XML-utdata med information om kontrakten. Programmet kan skapa mer avancerad dokumentationen genom förståelse för hur kontrakt fungerar i samband med arv. En utvärdering genom experiment av programmet visar att det har potential att bli ett användbart verktyg som underlättar återanvändning och dokumentering av programkod, men den nuvarande implementationen kan bara hantera en lite del av C++ och är därför inte praktiskt användbar..

<- Föregående sida 6 Nästa sida ->