Sök:

Sökresultat:

6181 Uppsatser om Design av behćllare - Sida 8 av 413

Listen To The World 2009 : Att gestalta kÀrnvÀrden

Kan jag med design skapa en helhet för evenemanget som speglar VÀxjömed nÀromrÄde som vÀrd bÄde gentemot bestÀllare och anvÀndare, genomatt i projektet anvÀnda design och event marketing som verktyg för attgestalta dess kÀrnvÀrden för CoMA/VÀxjö för festivalen World New MusicDays 2009..

Utveckling och design av spegelskÄp för badrum

This report is a documentation of a Master?s thesis of 20 credits performed at the educational program of Technical Product- and Production Development with Design at Halmstad University. The project is carried out in cooperation with Hafa AB in Halmstad.The purpose of this project was to bring forth a concept of a bathroom cabinet for Hafa?s new selection Young through creative design methods. The selection is supposed to attract the younger purchaser but also a target group that dare to experiment with home furnishing and appreciates new design.

Konsten att bryta mönster: En konstnÀrlig studie och designlösning kring social hÄllbarhet

Detta examensarbete kretsar kring mediet ?utstÀllning? och fenomenet ?mönster?, som tillsammans vill förmedla en upplevelse som syftar till social hÄllbarhet. Utefter en bakgrundsresearch dÀr konst, design och begreppet social hÄllbarhet möts, följer en process mot en designlösning stödd av konstnÀrliga metoder. Resultatet efterstrÀvar att vara bÄde anvÀndbart, dekorativt och samtidigt belysa ett viktigt omrÄde; mobbning. Medan ?mediedesign? frÀmst kopplas till design för tryckta och interaktiva medier, utforskar detta arbete Àven andra delar av Àmnet som egentligen kan te sig i oÀndliga former..

Re-design och profilförÀndring av Ligistfilm

PÄ vilka sÀtt kan ett företag profilera sig och vad kan effekterna komma att bli? Hur uppfattas ett företag vid en drastisk imageförÀndring? Denna rapport gÄr igenom skaparprocessen över en re-design av en webbsida och framtagning av en presentationsfilm för att se om företaget Ligistfilm kan uppfattas pÄ ett nytt sÀtt. FrÄn en svart, mörk och maskulin webbsida till en ljus, modern och frigjord tillsammans med en presentationsfilm över hur Ligistfilm arbetar, tittar vi nÀrmare pÄ hur besökarnas syn pÄ företaget kan förÀndras. FörÀndringen innefattar Àven ett skifte i fokus, frÄn en webbsida med fokus pÄ företaget Ligistfilm till en webbsida med fokus pÄ individuella regissörer. AnvÀndartester som utförts visar hur Ligistfilm uppfattas utifrÄn den gamla webbsidan jÀmfört med den nya webbsidan tillsammans med presentationsfilmen..

Do it yourself : En studie om lokalproducerade produkters förpackningsdesign

The purpose of this study was to examine how local producers in the food and confectionery segment in VĂ€sternorrland, Sweden, working to communicate that the product is locally produced through its packaging design. We have chosen to look at how they work with the right packaging design because it is such an important part of the product marketing. A further aim was to examine how consumers perceive the packaging design of the locally produced products and how they consider that the packaging design communicates the product as locally produced. We have also analyzed the graphical elements contained in the locally produced product packaging through a semiotic analysis.The theoretical framework is based on theories in brand communication and Visual Communication, specializing in packaging design?s visual elements.The method used in this study is a qualitative method.

Droppar i havet : Mönsterdesignens relation till design för hÄllbar utveckling

Ett mönster Àr uppbyggt av ett motiv som upprepas. Denna upprepning kan fortsÀtta i all oÀndlighet. HÄllbar antyder lÄngsiktighet. Mönstrets övergripande egenskap Àr oÀndlighet. Hur kan denna egenskap hos mönstret nyttjas inom mönsterdesign för att frÀmja hÄllbar utveckling? Det hÀr kandidatarbetet undersöker mönsterdesignens möjlighet att verka för hÄllbar utveckling genom att se till begreppet mönster ur ett bredare perspektiv, samt i relation till design för hÄllbar utveckling.

Participatory design in game design ? a study in collaboration and ownership

Denna studie berör omrÄdena participatory design, speldesign samt idégenerering och syftar till att undersöka hur spelföretag interagerar med sina slutanvÀndare vid speldesign samt om participatory design kan anvÀndas i speldesign för att frÀmja kÀnslor av delaktighet och Àgandeskap. Studien har genomförts med intervjuer och undersökningar i form av en analys av fyra svenska spelföretags hemsidor och sociala medier för att se pÄ deras interaktion med sina slutanvÀndare vid speldesign, samt en participatory designworkshop. Resultaten frÄn litteraturstudien och workshopen visar pÄ att participatory design kan anvÀndas för att frÀmja kÀnslor av delaktighet och Àgandeskap hos deltagarna. Vidare visar undersökningen av de svenska spelföretagen att interaktionen med sina slutanvÀndare över lag Àr lÄg. De slutsatser som studien visar pÄ Àr att genom att erbjuda sina anvÀndare möjligheten att bli delaktiga och att interagera med spelföretaget sÄ fÄr man en aktiv och stimulerande miljö vilken gynnar bÄde spelföretaget och deras slutanvÀndare. Vad gÀller participatory design sÄ visar studien att det Àr ett förhÄllningssÀtt som gÄr att anvÀnda inom speldesign. Vidare sÄ visar det ocksÄ sig att, om behovet för att vÀlja ut mellan flera olika metoder och tekniker inom participatory design uppstÄr, sÄ Àr ett ramverk ett mycket anvÀndbart och hjÀlpsamt verktyg..

Tapetmönster - en kollektion av form & fÀrg i rum

The character of a pattern carries through to the context in which it is placed. Each pattern tells a story. By interpreting our surroundingenvironments we become inspired, and the patterns in turn can become part of our own narratives. This project was fuelled by my fascination and desire to explore patterns. My method of exploration was based on prior knowledge of patterns and interior design.The question became how can I apply my knowledge of interior design to pattern design and how could I best translate the brief intoa language of colour and shapes? The aim was to develop my knowledge of pattern design as well as to use this opportunity to combine my design methods with those of a professional designer.

TĂ€rnabymodellen

Det ha?r arbetet syftar till att underso?ka hur man integrerar sin slutanva?ndare i designprocessen fo?r att go?ra dem delaktiga i slutresultatet. Hur man kan fra?mja ka?nslan av delaktighet, stolthet och engagemang fo?r sin ort genom ett gemensamt skapande..

Den optimala bloggen : En kvalitativ studie om blogglÀsares attityder och idéer kring bloggdesign

The purpose of this study is to examine which aspects of blogs and blog design that are important to blog readers but also to find new ideas for blog design. From a qualitative standpoint we have examined how seven users experience that blogs design, structure and functionalities affects the general experience of the blog. The study also examines how the users wish to interact with a blog. During two design workshops we let seven active blog readers imagine and sketch out the design and functionalities they would like in a blog. We put this in relation to theories about the anatomy of blogs, methods of design, social navigation and virtual communities.The major finding is that the aspects most important to blog readers are navigation, structure and social interaction.

Design av komponentbaserade entitetssystem

Ett entitetssystem Àr ett sÀtt att hantera entiteter i ett spel och Àr ett relativt nytt och outforskat omrÄde. Syftet med det hÀr arbetet Àr att utvÀrdera tvÄ olika entitetssystem, en aggregationsbaserad design och en dataorienterad design samt bidra med hur en dataorienterad design kan se ut och realiseras. Entitetssystemen implementeras i programmeringssprÄket C++ tillsammans med ett exempelspel som anvÀnds för att utvÀrdera entitetssystemen. Entitetsystemens effektivitet uppmÀts i uppdaterade entiteter per sekund och antalet cachemissar per sekund genom ett experiment med exempelspelet. Det dataorienterade entitetssystemet visar pÄ mindre cachemissar och fler uppdaterade entiteter per sekund nÀr det totala antalet entiteter och antalet entiteter som dör per sekund varieras.

Lekflöde i Varbergaskogen : Affordans som synsÀtt vid formgivning av en naturslinga för barn

Drawing on earlier research, and using observations as the method, this study presents a design of a nature playscape for children. Applying outdoor pedagogy to the fundamental structure of a specific location, the study proposes a design of a playscape, over a more obvious design, for instance one based around a quiz walk.The theoretical framework is Gibson?s theory of affordance, and the goal has been to create a "play flow". The study concludes that spatial rhetorics can be an important tool when teaching children about nature..

Design and implementation of a 5GHz radio front-end module

The overall goal of this diploma work is to produce a design of a 5 GHz radio frontend using Agilent Advanced Design System (ADS) and then build a working prototype. Using this prototype to determine if RF circuits at 5 GHz can be successfully produced using distributed components on a laminate substrate. The design process for the radio front-end consists of two stages. In the first stage the distributed components are designed and simulated, and in the second stage all components are merged into a PCB. This PCB is then manufactured and assembled.

AnvÀndbarhetens roll i de mobila webbshopparna

This paper reports a study on the usability of e-commerce accessed through smartphones. There is much research in the usability of mobile interfaces and many sets of design patterns have been created but a few studies are available for specific domains, and in this report we focus on mobile e-commerce. In this study a framework is developed for how to design mobile e-commerce interfaces with a high degree of usability. Furthermore, the study also contributes a method to how other specific domain can develop a framework with general standards to work from when creating a web interface. By examining two sets of design principles and 14 design patterns, we evaluate which ones are critical in the design of a mobile e-commerce interface for achieving a high degree of usability.

Komet

Jag har i mitt examensarbete skapat ett cykelmÀrke. Syftet har varit att fördjupa mig i grafisk design och skapa en komplett grafisk profil till ett företag och samtidigt att lÀra mig mer om hur man skapar en varumÀrkesidentitet. Det konkreta mÄlet var att ta fram tillrÀckligt mycket material för att cykelmÀrket, komet, ska kunna lanseras pÄ riktigt. AlltsÄ ett identitetsprogram med grafisk profil, en provcykel, kommunikationsmaterial, en hemsida, en katalog, ett event etc..

<- FöregÄende sida 8 NÀsta sida ->