Sökresultat:
6169 Uppsatser om Design av BVR - Sida 52 av 412
Reglering av matarsystem vid höghastighetskapning
Today small metal parts are mass-produced as for example rollers in cylinder bearings. At high velocity cutting the metal is cut with a great force in a scissor-like device. Both precision and repeatability is important to be able to guarantee good quality, but from an economical point of view it is also important to keep a great manufacturing capacity. The part of the process that is most time consuming is when the metal bar, that is about to be cut, is fed to the right position. Therefore it is interesting to examine if the time used for positioning can be reduced.
Visualisering av FRAM
The Functional Resonance Accident Model is a method developed to analyze complex systems for the purpose of accident prevention. In FRAM-analysis a visualization of the complex system is created as an aid for identifying points of interaction in the system where the risk of accidents is high, and to determine where preventive measures are to be placed. FRAM Visualizer is a computer program developed as a tool for creating such visualizations.Many usability problems have been identified in FRAM visualizations created both manually according to established method and by using the FRAM Visualizer software. The purpose of this paper is to give a basis for how FRAM visualizations can be improved in accordance with usability criteria for use in future qualitative studies.The author suggests alterations to the FRAM visualization to resolve usability issues identified in previous articles and to achieve usability goals derived from visual communication theory. The design process is guided by established design principles.
Stockholm Arlanda Airport : En undersökning av upplevelser och logistik av en storflygplats och dess påverkan på resandet
The purpose with this thesis is to investigate how the logistic and the configuration of the terminal buildings and the perceptions of the passengers at Stockholm Arlanda Airport are related to each other, and what effect it has on the passengers and their traveling within the airport.The focus will be on the logistic at all four terminal buildings that is within the Airport. To create a perception of the logistic at the Airport and how it is related to the passengers perceptions, the investigators need to make knowledge of the terminal buildings, and thereby try to link the logistic with the perception of the experience room.Swedavia is the company that own, operate at and manage Stockholm Arlanda Airport. The investigators will make an interview with employees at Swedavia to get a more profound understanding of how the company is thinking about the logistic issues that they need to overlook. There will also be interviews with travelers to get their perception of the logistic, design and atmosphere at the Airport.Observations will also be made at various times at the Airport with focus on all of the terminal buildings. The investigators use qualitative and quantitative methods to reach a result. To achieve a result, the investigators will use theories and scientific facts and other available facts that will be helpful to reach a result that will be analyzed..
Konceptförslag till förarmiljö : Formspråk och utvalda reglage i estetisk och kognitiv ergonomisk tappning
Ett produktutvecklingsprojekt som behandlar hur problemen kring en förarmiljös formspråk, reglage och kombinationen av dessa i högre grad kan utformas på ett kognitivtergonomiskt och estetiskt vis med anknytning till varumärke.I projektet utfördes en omfattande studie över nutidens förarmiljöer där flera tydliga trender upptäcktes. I parallellkurs utfördes ett kognitiv ergonomiskt praktikfall tillsammans med litteratur som förankrat arbetet i att forma tekniken efter människan. Sedan har projektet fördjupat i estetiska principer och olika studier kring förarmiljöer behandlas. Konceptframtagningen bestod av tre faser. Där det initialt togs fram en mängd övergripande formspråk. Sedan lades de åt sidan för att utforma manöverdon.
Den omgivande sjukvårdsmiljön : Betydelsen av design, färger, konst och ljud ur ett patientperspektiv - en systematisk litteraturstudie
Syftet med denna systematiska litteraturstudie var att beskriva patientens uppfattning av den omgivande sjukvårdsmiljön samt betydelsen avseende dess design, färger, konst och ljud för patientens hälsa och upplevelse av välbefinnande. I resultatet ingår 16 artiklar, varav 13 med kvantitativ ansats, 2 med kvalitativ ansats, samt en artikel med både kvantitativ och kvalitativ ansats. Artiklarna representerar studier från flera olika länder; Danmark, Norge, Sverige, Storbritannien, Tyskland, USA, Filippinerna och Kina. Resultatet visade att utformningen av sjukvårdsmiljön, det vill säga dess design, hade stor betydelse för det sociala samspelet, både patienter emellan och mellan en patient och dennes anhöriga och därmed indirekt på patienternas upplevelse av hälsa och välbefinnande. Även fönsterutsiktens kvalitet visade sig i hög grad påverka patientens hälsa och välbefinnande.
Användarcentrerad design av verktyg för att skapa funktionalitet i ett gränssnittsdesignsprogram
Idag ?nns det en stor mängd program för att underlätta vid design av ett gra?skt användargränssnitt. Många av dessa gör det enkelt att snabbt skapa en prototyp för att exempelvis illustrera en idé kring hur ett gränssnitt kan se ut. Vad som däremot ofta saknas är ett e?ektivt och intuitivt verktyg för att skapa funktionalitet i prototypen och göra gränssnittet levande utan att behöva kunskaper i programmering.Den här rapporten studerar hur ett verktyg för att skapa funktionalitet i prototyper, och som inte kräver några kunskaper i programmering, skulle kunna fungera.
Digitala Lathundar
Patrullerande poliser i Malmö har en varierande och oförutsägbar arbetsmiljö. När de kommer
till händelser där de är osäkra på hur de ska agera kan de konsultera tryckt
metodstödsmaterial. Dessa tryckta handböcker är ofta utdaterade och icke-standardiserade.
Tillsammans med Polisen i Malmö har vi tagit fram ett förslag till hur en digital version av
denna typ av material kan se ut, med förslag kring gränssnitt och informationsrepresentation,
och en diskussion kring vilka potentiella konsekvenser ett mediebyte kan få för poliserna ute
på fältet.
För att ta fram dessa designförslag använde vi oss av ett antal interaktionsdesignmetoder.
Dessa utvärderar och diskuterar vi, utifrån hur väl de fungerar inom en myndighet som
Polisen, i kontexten patrullerande poliser i Malmö..
Att aktivera värderingar genom design för en långsiktig beteendeförändring av miljövanor
Syftet med denna rapport är att undersöka om det med hjälp av olika designelement i ett användargränssnitt går att aktivera en specifik värderingsgrupp för att motivera miljövänligt beteende. Den värderingsgrupp som studeras är universalism som innefattar värderingar kopplade till förståelse, uppskattning, tolerans och beskyddande för alla människors och naturens välfärd. Tidigare forskning har hittat en relation mellan mänskliga värderingar och miljövänligt beteende och menar att detta kan användas för att skapa mer långsiktiga beteendeförändringar gällande miljövanor. I denna studie tittar vi vidare på detta genom att undersöka om vi genom design kan aktivera en av grupperna med dessa värderingar, universalism, som skapar dessa långsiktiga beteendeförändringar av miljövanor.I denna rapport presenteras en studie som har utförts med elva deltagare, alla studenter på Medieteknikprogrammet på KTH. Studien bestod av en undersökning samt korta intervjuer.
Konceptutveckling av luftutblås
This Master?s Thesis work was performed at the Studio Engineer department at Volvo CarsDesign Centre in Gothenburg, Sweden. The assignment has been to create a new idea of an airvent where the news value mainly was focused at functionality but also with great attention onvisual appearance.The work has been totally independent and not been aimed to any specific car model. Theindependency initially made that the visual appearance primary wasn?t limited in any way dueto surrounding components.
Soft Softer Sopho : Utformning av ett användbart användargränssnitt för mjukvarutelefoner
Internet is the future and VoIP (Voice over Internet Protocol) is growing in use. Companies are starting to realise the benefits with VoIP. Skype is the number one soft phone on the market but it doesn't satisfy the needs of companies (e.g. transfer calls, redirects calls and so forth) and leaves therefore a gap. The purpose of this master thesis is to provide Objektor AB (thesis initiator) with tips on how to design a usable soft phone that they know is based on relevant human computer interaction research.The method used in the thesis has been iterative development.
Modulärt projekthanteringssystem med stöd för
behörighetskontroll
Rök-design är ett nystartat företag som inriktat sig på vattenpipor med en Skandinavisk design. Vattenpipan härstammar från Indien och spred sig sedan vidare till resten av Asien och norra delarna av Afrika. På senare tid har den även blivit populär i Skandinavien och resten av Europa. Det som röks är en speciell kombination utav utländsk tobak och torkad frukt. Röken filtreras genom kallt vatten för att göra röken sval och mindre skadlig.
Modulärt projekthanteringssystem med stöd för behörighetskontroll
Rök-design är ett nystartat företag som inriktat sig på vattenpipor med en
Skandinavisk design.
Vattenpipan härstammar från Indien och spred sig sedan vidare till resten av
Asien och norra delarna av Afrika. På senare tid har den även blivit populär
i Skandinavien och resten av Europa. Det som röks är en speciell kombination
utav utländsk tobak och torkad frukt. Röken filtreras genom kallt vatten för
att göra röken sval och mindre skadlig.
Prints
This project was intended to develop and improve my skills as an artist/designer. I have used inspirational sources and followedmy artist?s intuition to create something that is individual and a reflection of myself.My goal was to design 7-10 compositions and apply them to t-shirts and then create a photo arrangement with these t-shirts to make a strong artistic presentation.I chose to apply my images to t-shirts, because I feel that the tshirt is a perfect median to display pieces of art. My process has been very non-linear in nature. Trial and error,experimentation and my gut feeling have strongly influenced the progression of my design process and guided me to new ideas.I feel that with this project I have succeeded in fulfilling my goals to develop and improve my skills as an artist/designer..
Samarbete som arbetsform : En undersökning inom jordbrukssektorn
AbstractOne of the most common business models for agriculture is according to Lantbrukarnas Riksförbund (2010) that two or more agricultural companies merge and form a company together. To create strong owners and to be competitive there is a recognized need to create relationships between small firms according to Mazzarol , Mamouni Limnios and Reboud (2013). Oerleman and Assouline (2004) argues that it is possible to achieve success in agriculture by following certain strategic priorities.This paper examines why farmers choose to venture into collaboration and whether cooperation are linked to the strategies of the company. The paper also discusses the pros and cons of partnerships in agriculture. A qualitative comparative research design has been used to answer to the topics and we have interviewed respondents from four different agriculture companies, which have been active in some form of cooperation or collaboration.
Lumilos
Lumilos is a work investigating the possibilities to use light and color in an interactive design context.
I have explored different light sources and compared them to each other and given a short
description of the history of light and how it has been developed during the industrialization in the western world. I have also investigated what is currently done in the field and summarized that with examples in the categories passive-, colored-, material- and interactive light. The conclusion is that working with interactive color and light is a hard task. There are many different angles to take into account such as personal likings and earlier experiences that is uncontrollable by the designer. Yet there are many possibilities and light is a material that is moldable in many forms.
I have put the knowledge about light and color into practice and developed an interactive light wall that is visualizing energy consumption with the use of different colors of light and animations.