
Sökresultat:
6649 Uppsatser om Design Pattern - Sida 14 av 444
Effect of low light intensities on dairy cows? behavior
The animal welfare act in Sweden states that dairy cows need to have at least a dim light present at night, but there are no recommendations for what intensity the light should have. It is unknown how cows perceive and react to low light intensities and earlier studies on this topic are limited. Red light as night light has also been suggested, based on the cows? inability to perceive red light. This have however been questioned.
The aim with this study was to investigate how four different light intensities affect dairy cows behavior.
Participatory design in game design ? a study in collaboration and ownership
Denna studie berör områdena participatory design, speldesign samt idégenerering och syftar till att undersöka hur spelföretag interagerar med sina slutanvändare vid speldesign samt om participatory design kan användas i speldesign för att främja känslor av delaktighet och ägandeskap.
Studien har genomförts med intervjuer och undersökningar i form av en analys av fyra svenska spelföretags hemsidor och sociala medier för att se på deras interaktion med sina slutanvändare vid speldesign, samt en participatory designworkshop.
Resultaten från litteraturstudien och workshopen visar på att participatory design kan användas för att främja känslor av delaktighet och ägandeskap hos deltagarna. Vidare visar undersökningen av de svenska spelföretagen att interaktionen med sina slutanvändare över lag är låg.
De slutsatser som studien visar på är att genom att erbjuda sina användare möjligheten att bli delaktiga och att interagera med spelföretaget så får man en aktiv och stimulerande miljö vilken gynnar både spelföretaget och deras slutanvändare. Vad gäller participatory design så visar studien att det är ett förhållningssätt som går att använda inom speldesign. Vidare så visar det också sig att, om behovet för att välja ut mellan flera olika metoder och tekniker inom participatory design uppstår, så är ett ramverk ett mycket användbart och hjälpsamt verktyg..
Tärnabymodellen
Det ha?r arbetet syftar till att underso?ka hur man integrerar sin slutanva?ndare i designprocessen fo?r att go?ra dem delaktiga i slutresultatet. Hur man kan fra?mja ka?nslan av delaktighet, stolthet och engagemang fo?r sin ort genom ett gemensamt skapande..
Den stolte bilbyggaren : En studie om lönearbetets betydelse för delaktighet och identitet
The purpose of this study is to find, understand and discuss the experiences of former employees at SAAB, and present how this can be understood according to my core theoretical concepts, which are participation and identity. The questions asked in the study are based on how the labor is described, characterized and what comes forth as valuable, which is compared to absence of labor work.First, labor is described in an historical and social context, and at the same time related to the core theoretical concept. Second, the methodology chapter is presented, which mainly consists of 11 observations and 10 interviews. Third, the chapter regarding former theory leads to an analysis model, which is used on the empirical material of the study.The result shows that labor work at SAAB primarily is described as important for socializing, security and the possibility to be independent. The tasks at SAAB are described as backbreaking and monotonous, while the lack of labor work influences the physical and mental wellbeing.
Den optimala bloggen : En kvalitativ studie om bloggläsares attityder och idéer kring bloggdesign
The purpose of this study is to examine which aspects of blogs and blog design that are important to blog readers but also to find new ideas for blog design. From a qualitative standpoint we have examined how seven users experience that blogs design, structure and functionalities affects the general experience of the blog. The study also examines how the users wish to interact with a blog. During two design workshops we let seven active blog readers imagine and sketch out the design and functionalities they would like in a blog. We put this in relation to theories about the anatomy of blogs, methods of design, social navigation and virtual communities.The major finding is that the aspects most important to blog readers are navigation, structure and social interaction.
Läsning i generationer ? En kvalitativ studie av en familjs läsvanor
The aim of this Master?s thesis was to investigate if one can identify a pattern in a family?s reading habits. Our empirical data was gathered in a survey distributed to a family in three generations, between the ages 15 to 82. The family was interviewed in a life time perspective, in a so called life story character. The questions addressed in this thesis concerned how the reading habits and the general attitude toward literature differ between generations in one family.
Design av komponentbaserade entitetssystem
Ett entitetssystem är ett sätt att hantera entiteter i ett spel och är ett relativt nytt och outforskat område. Syftet med det här arbetet är att utvärdera två olika entitetssystem, en aggregationsbaserad design och en dataorienterad design samt bidra med hur en dataorienterad design kan se ut och realiseras. Entitetssystemen implementeras i programmeringsspråket C++ tillsammans med ett exempelspel som används för att utvärdera entitetssystemen. Entitetsystemens effektivitet uppmäts i uppdaterade entiteter per sekund och antalet cachemissar per sekund genom ett experiment med exempelspelet. Det dataorienterade entitetssystemet visar på mindre cachemissar och fler uppdaterade entiteter per sekund när det totala antalet entiteter och antalet entiteter som dör per sekund varieras.
Lekflöde i Varbergaskogen : Affordans som synsätt vid formgivning av en naturslinga för barn
Drawing on earlier research, and using observations as the method, this study presents a design of a nature playscape for children. Applying outdoor pedagogy to the fundamental structure of a specific location, the study proposes a design of a playscape, over a more obvious design, for instance one based around a quiz walk.The theoretical framework is Gibson?s theory of affordance, and the goal has been to create a "play flow". The study concludes that spatial rhetorics can be an important tool when teaching children about nature..
Det svenska konsumtionsbeteendet-En ekonometrisk analys av den permanenta inkomsthypotesen
Abstract Titel: Det svenska konsumtionsbeteendet ? En ekonometrisk analys av den permanenta inkomsthypotesenTopic/course: NEKK01, Bachelor thesisWriters: Ida Hedlund, Anna Persdotter Supervisor: Fredrik NG Andersson Keywords: Permanent income hypothesis, Milton Friedman, Consumption smoothing, Sweden Purpose: The purpose of this thesis is to examine whether the permanent income hypothesis can be applied on the consumption pattern of Sweden during the time period 1950-2006. Method: To do the observation an econometric regression analysis has been made. The variables tested are consumption, real GDP, stock- and real estate market prices. In the model three different time periods have been investigated to facilitate the origin of different patterns.
Design and implementation of a 5GHz radio front-end module
The overall goal of this diploma work is to produce a design of a 5 GHz radio frontend using Agilent Advanced Design System (ADS) and then build a working prototype. Using this prototype to determine if RF circuits at 5 GHz can be successfully produced using distributed components on a laminate substrate. The design process for the radio front-end consists of two stages. In the first stage the distributed components are designed and simulated, and in the second stage all components are merged into a PCB. This PCB is then manufactured and assembled.
Användbarhetens roll i de mobila webbshopparna
This paper reports a study on the usability of e-commerce accessed through smartphones. There is much research in the usability of mobile interfaces and many sets of Design Patterns have been created but a few studies are available for specific domains, and in this report we focus on mobile e-commerce. In this study a framework is developed for how to design mobile e-commerce interfaces with a high degree of usability. Furthermore, the study also contributes a method to how other specific domain can develop a framework with general standards to work from when creating a web interface. By examining two sets of design principles and 14 Design Patterns, we evaluate which ones are critical in the design of a mobile e-commerce interface for achieving a high degree of usability.
Bibliotekarieutbildningskritik. En undersökning av ett urval tidskrifter ur svensk bibliotekspress 1990-2005.
The purpose of this Master?s thesis is to investigate the criticisms of the Swedish library education 1990-2005. By studying four different magazines, we tried to find the various opinions. The years investigated are 1990 to 2005. We have studied articulated opinions, not all opinions, in four library journals.
Komet
Jag har i mitt examensarbete skapat ett cykelmärke. Syftet har varit att fördjupa mig i grafisk design och skapa en komplett grafisk profil till ett företag och samtidigt att lära mig mer om hur man skapar en varumärkesidentitet. Det konkreta målet var att ta fram tillräckligt mycket material för att cykelmärket, komet, ska kunna lanseras på riktigt. Alltså ett identitetsprogram med grafisk profil, en provcykel, kommunikationsmaterial, en hemsida, en katalog, ett event etc..
Universell Design - en användbarhetsutvärdering av MyTobii C-series Control
Universal Design is a well established methodology with the fundamental purpose of designing products to be usable for as wide audience as possible, without the need of special adjustment to suit the individual. In this essay, Universal Design has had a clear influence in both the process and the result. The choice to use Universal Design as methodology in this usability evaluation, has essentiallv to do with the target audience.As a part of the design process of MyTobii C8 has Tobii Technology ask for a usability evaluation. MyTobii C8 is an 8" touch screen computer with a windows based operating system which will initiate the software MyTobii C-Series Control. MyTobii C-Series Control is the control panel for MyTobii C8, whose interfaces constitute the platform for various modificarion of the unit.
Blandband
Under tio veckor har jag arbetat med skapandet av kollektionen Blandband. Utgångspunkten var ränder och lura ögat. Jag ville undersöka vad som utgör en rand och hur en tredimensionell rand ser ut. Redan i början av arbetet satte jag en färgskala bestående av dels kulörta, starka färger och dels två nyanser av grått samt svart och vitt. Jag angrep arbetet med hjälp av en designmetod bestående av fem faser: Målsättning och research, Idéutveckling, Konceptutveckling, Realisering, Presentation och kommunikation.