
Sökresultat:
2530 Uppsatser om Corporate strategy - Sida 59 av 169
IT Konsulter : Den Framträdande Strategiska Konsulten
The changed role of IT continuously influences organisational development, the individual and his role in the organization, different kinds of structures, management processes and strategies. One of the big concerns for IT firms is the need for IT consultants with enough experience to effectively and rapidly understand the business procedures of the firm in or-der to become a resource. In the classic IT-consultant role in the early days of IT, quite dif-ferent features were expected from them in their work procedures. The structure of how and which tasks they were expected to handle has undergone an indisputable transforma-tion. Today?s IT consultants are expected to know how to think in business strategic man-ners as well as the IT strategic manners.
CFD simulering av en fyrtakts Otto motorcykel motor
This thesis deals with the numerical 3D simulation of a four stroke, spark-ignited, internalcombustion engine, which is mounted on a high performance motorcycle. The work, carried outin collaboration with Politecnico di Milano and MV Agusta, focuses on the simulation of theintake, compression and expansion stroke, including combustion simulation, using an opensource CFD code.Simulation of internal combustion engines offers a great challenge in the field of CFD research.Moving boundaries of the solution domain, caused by the motion of the piston and valves, leadsto deformation of the computational grid, with decreasing quality of the solution as result. Basedon this, a previously developed mesh motion strategy was employed where a number of meshesare used to cover the whole simulation cycle. Within each mesh interval the internal cell pointsof the mesh are moved to account for the boundary motion of the piston and valves. This strategywas previously applied to simplified geometries as well as real engine geometries.
Det ansvarstagande företaget : Drivkrafterna bakom tre företags CSR-arbete
Det övergripande syftet med denna litteraturgranskning är att ta reda på hur idrotten har förändrats i läroplanen från 1962 till 2011 och studien tar även upp hur läroplanerna har utvecklats ur ett samhällsperspektiv. Studien visar att ämnet idrott har genomgått en tydlig förändring och att skid- och skridkoåkningen har försvunnit ur läroplanen sakta men säkert. I resultatdelen tas det även upp hur samhället har haft en bidragande faktor till läroplanens utformning. Metoden till arbetet är en litteraturgranskning där läroplanerna sätter grunden för studien. För att stärka resultatdelen så har även en innehållsanalys använts för att förtydliga skid- och skridskoåkningens förändring..
Corporate Social Responsibility : i finanskrisens farvatten
Bakgrund och problem: Finanskrisen hemsökte företag, och påverkade även företags CSR-kommunikationer världen över. Studien har etablerat att det finns alternativa utgångar för företag som kommunicerade ut CSR under finanskrisen. Den ena stigen skildrar CSR-kommunikation i dystert manér, på så sätt att åtagandet bortprioriterades under finanskrisen, medan en annan stig skildrar att CSR-kommunikation användes som ett sätt att dra ekonomiska fördelar. Det kan därmed poneras att finanskrisen har påverkat svenska företags CSR-kommunikationer. En ytterligare annan stig skildrar dock att finanskrisen inte påverkade företags CSR-kommunikationer.Syfte: Studiens syfte är att undersöka om och hur och varför eller varför inte finanskrisen har påverkat CSR-kommunikationer i Sverige, genom att fokusera på indikatorer för CSR och ställa frågor till företagsansvariga.Metod: Studien utgår från en kvantitativ undersökningsmetod, därvid data samlades in genom datoriserad innehållsanalys och webbenkäter.
Ledarskap för motivation : En kvalitativ studie om chefers perspektiv på ledarskap för motivation
The purpose of this study is to investigate the managers? perspective on leadership in relation to the motivation of the employees by an example of a manning and recruitment agencies. This is implemented by framing of two questions; What kind of leadership can be identified by middle managers to motivate their employees? Which motivation factors are relevant to employees based on the perspective of the managers? To answer the question and identify leadership strategies and motivational factors and the relationship in between, we have conducted eight interviews with persons who hold a middle management position. Through a qualitative investigation we have been able to go into depth and had access to these managers reflections, thoughts and experiences.
"Malmös nya miljardkomplex" : Om strategisk kommunikation och förankringsmetodik i ett mångkulturellt samhälle
In May 2010 the plans for Malmö?s new Concert Hall, Conference Centre and Hotel were announced publically. The purpose of this thesis was to present strategy for communication in order to gain approval for the new concert and conference center from the inhabitants inMalmö and to incorporate the use of it in their everyday life.Material from the receiver?s as well as the sender?s perspective has been collected from qualitative interviews. Through group interviews we have investigated the general consensus of the inhabitants of Malmö regarding the investment, placing, offered events, expectations as well as how they collected information.
Corporate Social Responsibility inom fastighetsbranschen : En fallstudie om bostadsföretaget Bostad AB Mimer
Titel: Corporate Social Responsibility inom fastighetsbranschen, en fallstudie om bostadsföretaget Bostad AB MimerSeminariedatum: 2013-05-29Högskola: Mälardalens högskola, VästeråsInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik (EST)Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15hp (FÖA300)Författare: David Berg, Alexandra Bredahl, Kristoffer KarlssonExaminator: Cecilia ErixonHandledare: Birgitta SchwartzSidantal: 36Bilagor: 4Nyckelord: CSR, kommunalägda bostadsföretag, hållbar utveckling, samhällsansvarFrågeställning:? Hur och varför arbetar Mimer med CSR?? Hur kombinerar Mimer affärsmässighet med samhällsansvar?? Vilka förbättringsmöjligheter finns i Mimers CSR-arbete?Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen varför ett kommunalt bostadsföretag som Mimer väljer att investera i hållbar samhällsutveckling samt undersöka om det finns något samband mellan samhällsansvar och ekonomisk vinst.Metod: En kvalitativ fallstudie med en abduktiv ansats som genomfördes med semistrukturerade intervjuer från ett urval av anställda på ett kommunalägt bostadsföretag.Slutsats: För att uppfylla sitt lagliga ansvar om att agera utefter affärsmässiga principer måste ett kommunalägt bostadsföretag som Mimer kombinera ett miljömässigt, socialt och ekonomiskt ansvar. Genom att kombinera dessa delar kan Mimer agera som ett ansvarsfullt företag och uppfylla intressenternas förväntningar och krav. Mimer använder CSR som en sätt att förbättra sitt anseende och skapa ekonomisk vinning på lång sikt. Genom att kommunicera detta internt och externt kan Mimer stärka sitt varumärke och skapa konkurrensfördelar.
Shareholder value - The American way and the Swedish game to play? : En studie om ideologisk förändring i svensk bolagsstyrning
Shareholder value has its origin in the American corporate governance system and has been the subject of great debate over the last few decades. The proponents claim that it creates economic efficiency while the critics argue that maximization of shareholder value jeopardizes the long term survival of companies. However, the debate in Sweden already seems to have forgotten the question of how embedded the ideology really is and what´s leading its way. This study show that shareholder value has developed and been established in Swedish companies between 1995 and 2005. The study has found evidence that suggests that the development can primarily be linked to board networks and international exposure.
Lokal sökfunktion : Fallstudie av utvecklandet av Uppsala Universitets sökfunktion
This thesis is a case study of the search function on the University of Uppsala?s web site. The search function in this study was chosen since it exists on a large and complex web site and there were apparent lacks in the old version of the search function. The thesis highlights some of the problems that can appear in the development of a search function on a local site. One interesting find is that one of the most difficult issues is organizational and not technical.
Kina i Afrika : En studie av Kinas afrikapolicy
Since the beginning of the new millennium, China has opened itself to the outside world and in an enormous pace increased its contacts and relationships with other countries. The trigger to these dramatic changes of economic and foreign policies is the insight that China can no longer sustain its rapid economic growth, largely based on industrial production, on energy and raw materials from China alone.Good relations with African countries have been of highest priority in China?s strategy of ?Going global?. The new African policy is based on the two principles of mutual benefit and non-interference in internal affairs ? as opposite to the West?s strategy of structural adjustment programmes (SAP), which include massive interference in internal affairs.
The Value of Digital Information DIV-index, A Corporate Asset
Companies have in the past decades changed fromtraditional manufacturing organizations into serviceorganizations. For these service organizationsinformation and competence have become animportant resource. The traditional view oninformation is that an employee use and search forinformation to reduce uncertainty for their decisionmaking. Even though information is strategicallyimportant for organizations, information is not valuedin any way. Hence, this thesis aims to valueinformation in terms of the utility it brings to theorganization.The conclusion is that four factors are important whenvaluing information in terms of utility.
Lojalitetsplikt för styrelseledamot och VD - i perspektiv av Companies Act 2006
Styrelseledamot och VD har som uppgift att tillgodose bolagets och dess aktieägares intressen och dessa organ är därmed bundna av en viss lojalitetsplikt gentemot bolaget. Grunden till bestämmelser angående lojalitetsplikten är att förhindra att bolagsledningen handlar i egenintresse, men att bolagsledningen skall vara lojala mot bolaget de representerar följer i Sverige mer av allmänna sysslomannaprinciper än av bolagsrättsliga regler. Aktiebolagslagen ger nämligen uttryck för denna plikt endast i ett fåtal regler: jävsbestämmelserna och generalklausulen. Lojalitetsplikten är dock mer omfattande än så och det kan uppstå situationer där styrelseledamot eller VD får möjlighet att agera i eget intresse på bolagets bekostnad utan att bolaget är part i rättshandlingen. Dessa situationer berörs varken av jävsreglerna, generalklausulen, eller ABL i övrigt.
IT-implementering inom svenska banker : En flerfallstudie med fokus på användarna och önskade effekter
The society of today is overflowed with information and commercials. There is a thick media noise that the marketers finds hard to penetrate. Bearing this in mind, we can see that Event Marketing, witch is marketing through events, has grown to be a popular form of communication as it has an ability to work its way through the existing media noise. Through events a company can strengthen its brand and image as well as form a lasting relationship with its consumers. What other functions does Event Marketing possess? In what context is Event Marketing an appropriate marketing strategy to use? These are two questions that we aim to answer through this essay.To be able to answer these questions we interviewed the marketing manager of two different companies, L´oréal and TeliaSonera.
Ett klassiskt marknadskommunikationsproblem : Motsvarar Apples image den profil de vill visa?
In this essay the authors are trying to level the success in the IT-company Apple?s market communication. The problem investigated is if the company?s profile, the picture they are trying to implement onto the market, is the same as the market consider the image of the company to be. The problem is studied in a method which combines both a qualitative and a quantitative survey.
Gruppering av sinkor i stora besättningar
The dry period is usually 6-8 weeks and in this period the basis of the performance in the following lactation is settled. In an average herd about 15% of the cows are dry (Marcussen & Krog Laursen, 2008). In many herd the dry cows are set aside, that means setting aside 15% of your herd, at the time when they are preparing for their next lactation. The recommendation for number of groups differs depending on country traditions or reasons for grouping. If you look at recommendation for feeding, some companies selling feeding equipment advocates one group throughout the dry period, but the number differs from one to three.