Sök:

Sökresultat:

1465 Uppsatser om Corporate hybrid securities - Sida 7 av 98

Utveckling av styrning till solföljande MaReCo-hybrid i Hammarby Sjöstad

Turning solar collectors, heliostats, is certainly not a new idea but has been explored for at least two decades. Projects on this subject have resulted in more or less realistic constructions, in a commercial point of view. Far too often the technical goals have had higher priority than the economical, which has resulted in a few constructions having the ability to compete with conventional, fix solar collectors. The economical issues have been given high priority in this project, without decreasing the demands on reliability. The system has been given the following mechanical and electronical properties: One-axis movement, fix heat carrying fluid system, microcomputer controlled movement and automatic protection from overheating.

Stödhjul för CSR : Ett ramverk för styrning av CSR

Syfte: Syftet med denna studie är att analysera hur framgångsrika CSR-användande företag verksamma i Sverige har utformat CSR-arbetet. Utifrån denna information ska ett ramverk skapas innehållande styrverktyg och styrtekniker för att underlätta företags arbete med att styra CSR-insatser.Metod: Studien bygger på fem intervjustudier som är genomförda på fem framgångsrika företag verksamma i Sverige. Den teoretiska referensramen är framtagen genom akademiska tidsskrifter och böcker. Den empiriska datan är insamlad genom semi-strukturerade intervjuer genomförda på plats och genom telefon.Slutsats och rekommendationer: Resultatet av denna studie visar att den främsta anledningen för de undersökta företagen att arbeta med Corporate Social Responsibility bygger på ekonomiska fördelar. Intressentstyrning är den främsta faktorn för att lyckas med arbetet med Corporate Social Responsibility.

Det ligger i människans natur att berätta historier : Hur corporate storytelling på intranätet kan öka personalens tillfredsställelse

Titel:                                   Det ligger i människans natur att berätta historier - Hur corporate storytelling på intranätet kan öka personalens tillfredsställelseFörfattare:                         Maria Karlsson & Cecilia LindbergHandledare:                      Kent SahlgrenNivå:                                  Kandidat i marknadsföring, (15 högskolepoäng), Våren 2010 Nyckelord:                         Corporate Storytelling, Intern marknadsföring, Kommunikationsföringsverktyg, Shannon & Weaver modell, Intranätet, tillfredsställelseFråga:                                Hur kan stora svenska banker använda intern Corporate Storytelling på sitt intranät för att öka personalens tillfredsställelse på arbetsplatsen?Purpose:                            Denna uppsats avser beskriva och förklara hur stora svenska banker i praktiken kan använda intern storytelling som ett verktyg på företagets intranät för att öka personalens tillfredställelse på arbetsplatsen.Method:                            En kvalitativ forskningssats har används på ett fallföretag, Swedbank. Teoretiskt perspektiv:     Vi börjar det teoretiska avsnittet med att implementera corporate storytelling till kommunikationsprocessen mellan ett företag och dess personal, för att sedan presentera våran omarbetade version av Shannon och Weavers modell ?the mathematical theory of communication? model.  Det teoretiska avsnittet analyserar hur corporate storytelling kan användas för att öka personalens tillfredsställelse på arbetsplatsen.Empiriskt perspektiv:      Det empiriska avsnittet presenterar resultatet av intervjuerna med de tre respondenterna på vårt fallföretag, Swedbank. Slutsats:                            Studien visar att corporate storytelling kan användas för att öka personalen tillfredsställelse på arbetsplatsen. Denna tillfredsställelse är dock beroende av att företaget anpassar storytellingen efter personalens vardag på arbetsplatsen. ?.

Kulturellt och psykiskt avstånd : En studie om EU:s inre marknad

Objective: The papers objective is to create a deeper understanding for whether or not cultural and psychic distance affects corporate establishments in the EU.Method: The results have been gathered through intense data collection through interviews with ScaniaAB and Business Sweden. There has also been extensive research of 36 different companies and their first establishments in different countries. We have then analyzed the results through cultural and psychic distance and through Uppsala University's internationalization process model.Conclusion: The conclusions of this paper are:Corporate establishment often occurs in neighboring countries because of the similarity to the domestic markets which contribute with a greater security.Since the introduction of the EU single market, corporate establishments have become easier within the single market.The cultural and psychic distance does exist within the EU, however the internal market decreases these distances and the impact on corporate establishments.The market commitment is essential to the corporates survival within the new market.Cultural and psychic distance affects small firms more often since their lack of network and experience.Cultural and psychic distances are two different but related phenomena..

Bergslagens Sparbank : En marknadsundersökning av bankens företagskunders attityder

Title: Bergslagens Sparbank ? A market survey of the bank?s corporate customer?s attitudesSeminar date: 2010-02-05Course: Individual essay, 30 higher education creditsAuthors: Mathias Lindberg, Bogdan EfimovAdvisor: Pia LindellKey Words: relationship marketing, finance industry,  customer satisfaction, customer loyaltyPurpose: The purpose of this essay is to try to identify those factors that lead to customer satisfaction and customer loyalty among the corporate customers to Bergslagens Sparbank. The purpose is also to find out what the corporate customer think about Bergslagens Sparbank and why they think as they do.Method: For this essay the authors have chosen to use a combination of qualitative and quantitative methods. The reason for that a combination of these methods have been chosen is because the authors thought that it was a proper way to answer the essays main questions since these questions are of both qualitative and quantitative nature. Further the essay is built on an abductive approach.Conclusions: We have identified several factors that create customer satisfaction and customer loyalty among the corporate customers to Bergslagens Sparbank.

Bolagskoder- en jämförande utredning av nationella och internationella direktiv i Sverige och England

Denna uppsats bygger på fyra grundstenar; Svensk kod för bolagsstyrning, Combined Code on Corporate Governance, riktlinjer från OECD, EU:s rekommendationer. För att skapa förståelse för dessa olika regelverk samt möjliggöra en analys, har teorin om Agent och Principal, samt den om Corporate Governance använts. Förutom studier av regelverk har diverse intervjuer genomförts med svenska och engelska börsnoterade företag som lyder under bolagskoderna, samt även intervjuer med revisionsföretag. Dessa har fungerat som informationskällor, referensramar, och underlag för analys och slutsatser. Det ges även sammanfattningar av Svensk kod för bolagsstyrning, samt för Combined Code on Corporate Governance, en redogörelse för riktlinjerna publicerade av OECD och EU:s rekommendationer.

Design och konstruktion av stativ/golvhögtalar-hybrid

Denna rapport är ett resultat av examensarbetet på 30 hp för utbildningen Teknisk design med inriktning på produktdesign. Arbetet är utfört av två studenter på Luleå tekniska universitet som under denna period har arbetat mot hifi-företaget XTZ AB i Torup, Halland. Uppgiften var att ta fram en ny högtalare som enligt uppdragsgivarens önskemål ska vara en stativhögtalare men med element även i stativet. Det vill säga en hybrid mellan en golvhögtalare och en stativhögtalare. Denna hybrid hade kravet på sig att vara kraftfull men fortfarande se liten och prydlig ut, samtidigt som överdelen av högtalaren skulle kunna användas separat.

Investeringsprocessen - Skillnader mellan Corporate Venturing och Venture Capital

Vi har undersökt vilka skillnader som finns mellan investeringsprocessen för corporate venturing och investeringsprocessen för venture capital. Vårt empiriska material består av investeringsprocessen för Volvo Technology Transfer och vårt teoretiska material består av investeringsprocessen för venture capital. Detta är alltså utgångspunkten för vår jämförelse. Våra slutsatser är att det finns vissa väsentliga skillnader mellan processerna. Skillnaderna beror på investerartypernas olika mål och resurser.

En human och rättvis värld : En studie om konsumenters syn på corporate social responsibility och den internetbaserade klädinsustrin

AbstractTitle: ?A more humane and equal world? A consumers view on corporate social responsibility and the internet based apparel commerce.Author: Fanny Bergström & Isabelle BlancMentor: Emma SvenssonPurpose: The purpose of this thesis was to examine the attitudes and experiences of consumers in relation to Internet based commerce and corporate social responsibility. The study is based on the following questions; 1. How do costumers perceive Internet based companies and their work with CSR-questions? 2.

Law and Corporate Finance: En studie av problematiken vid nyemissioner

The purpose of this thesis is to shade light on some of the problems associated with rights issues with regard to Swedish law. This thesis is limited to discuss problems regarding directed rights issues, rights issue discounts, underwriting agreements and asset to share compensation. The common factor for these matters is that the current legal situation is somewhat uncertain which allows for differences interpretation and judgment..

Willingness-to-Support

The purpose of this thesis is to define and theorise willingness-to-support as a possible measurement of corporate reputation. The knowledge production in this thesis is done through reasoning with companies to gain a deeper understanding of the social world and the respondents? view of their reality. Grounded theory is used as an inspiration for conducting the research. A qualitative method is used in the form of semi-structured interviews with six companies in three different business sectors.

Mezzanine - en efterställd fordring: En utredning av rättsliga förutsättningar vid obestånd för fordringsmezzanine

Mezzanine is a collective term for hybrid instruments on the leverage finance market, offered as an alternative to traditional debt. As a hybrid, mezzanine combines elements of debt and equity financing. Mezzanine appears, in its most common shape, as subordinated to the senior debt, but ranks higher than pure equity. Reminiscent of security interests, the main importance of subordination is upon the default of the borrower. Therefore, the aim of the thesis is partly to investigate the legal prerequisites for a solid subordination of mezzanine financing, and partly to explain the consequences of subordination in a default.

Varumärkesutvidgningar för Personliga varumärken vs. Företagsvarumärken - Same same, but different

Today, branding is not a phenomenon but rather a prerequisite for a brand to be able to both survive and grow stronger. During the last couple of years, personal branding has come to be an established term, just like corporate branding. With the growth of the social media and the thousands of ways to interact with each other personal brands face great competition. It is more difficult than ever to maintain a strong brand, partly because of this. There are several growth options for brands.

Utveckling av minimax-baserad agent för strategispelet Stratego

Stratego is a boardgame not very different from chess, that contains hidden information. Because of this, existing programs play at beginner level. The purpose of this thesis is to adjust a minimax algorithm so that it passes the demands of Stratego, and then build a Stratego agent around it. Tests with existing minimax algorithms leads to the development p-e-minimax. This algorithm uses two different values in its nodes to simulate the different information available to the agent and its opponent.

Las Vegas på Svenska villkor - Att kombinera nätpoker med socialt ansvar

The main purpose is to illuminate how a company links certain values to its brand in an effort to achieve a competitive position. We have done this by studying the government owned company Svenska Spel and its entrance on the netpokermarket. With Corporate Social Responsibility as a guidance for the company they wanted to offer Swedish gamblers an alternative to the, often morally dubious, international actors. Our thesis has taken an internal (corporate) as well as an external (consumer) perspective on the result of this strive. Our conclusions are that although Svenska Spel is successfully integrating social responsibility into their netpokerbusiness, they are facing a difficulty in making the consumer fully appreciate it.

<- Föregående sida 7 Nästa sida ->