Sök:

Sökresultat:

1465 Uppsatser om Corporate hybrid securities - Sida 13 av 98

Påverkan på TED- spread under den nuvarande finansiella krisen

The purpose of this essay is to test for significance between TED- spread and four different macrovariables, housing prices, Federal funds rate, Asset Backes Securities and mortgage volume. Multiple regression has been used to search for significance between the dependent and the four independent variables. Our data consist of quarterly reports from January 1998 to June 2008. Our conclusion is that all of the four variables show a significant relation with TED- spread. The model explains 76 percent of the variation in TED- spread..

Corporate Social Responsibility : En studie om hur Mälarenergi kan utveckla sitt sociala ansvarstagande

Datum: 2013-01-18Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi 15 HPInstitution: Akademi för hållbar-, samhälls- och teknikutveckling, HSTFörfattare: Niklas Jörgensen Julia Safarova Robin SahaTitel: Corporate Social Responsibility - En studie om hur Mälarenergi kan utveckla sitt sociala ansvarstagandeHandledare: Birgitta SchwartzNyckelord: CSR, Corporate Social Responsibility, Legitimitet, särkoppling, Carrolls CSR pyramid, CR innovation, CR filantropi, CR integration, kommunikation, intressenterFrågeställning: Hur kan Mälarenergi utveckla sitt CSR arbete?Syfte: Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka Mälarenergis arbete inom CSR, samt ta fram förslag på hur Mälarenergi kan utveckla sitt CSR-arbete utifrån deras nuvarande arbete.Metod: Uppsatsen är en kvalitativ studie som tillämpat forskningsansatsen abduktion för att studera Mälarenergis CSR arbete. Studien innehåller två personintervjuer med Miljöchefen på Mälarenergi, vilket är vår primärkälla.Slutsats: Företag bör följa samhällets normer om ett ökat CSR ansvar. Filantropiska insatser som går i linje med ett företags kärnverksamhet eller varumärke skapar trovärdighet. Ett företag som samhället är beroende av bör inte satsa på allt för riskfyllda innovationer.

Arbetar företag olika med Corporate Social Responsibility beroende på ägarstruktur?

I studien har skillnader mellan fallföretagens arbete med CSR kunnat påvisas, och där några av dessa enligt oss är direkt hänförbara till ägarstrukturen. Utifrån dessa skillnader har vi formulerat fem hypoteser Dessa hypoteser innefattar att kraven på att statliga företag ska ta ett socialt ansvar är större än för privata och att konsekvenserna av att inte ta detta ansvar blir större för statliga företag. Vi fann även att statliga och privata företags totala sociala ansvar inte skiljer sig åt. Däremot påvisades skillnader i företagens sätt att arbeta med CSR-frågor då statliga företags CSR-arbete främst kännetecknas av att vara förebyggande, medan privata framförallt arbetar aktivt. Dessutom fann vi i studien att statliga företag tenderar att ha sitt CSR-arbete mer strategiskt integrerat i organisationen än privata företag..

Kortsiktighet i näringslivet : En studie om förhållandet mellan VD, styrelsen, ersättning och avkastning

This study test the short-termism of companies listed on the market OMX Stockholm 30. We will use a deductive point of view where the purpose of this study is to investigate whether corporate short-term returns can be explained by the independent variables related to corporate governance and compensation practices. This is to investigate whether there is an intentional action on raising the short-term return in order to achieve a higher CEO compensation. In the study, theories dealing with corporate governance and agency theory have resulted in two hypotheses. Basic Hypothesis H1 is: if short-termism of Swedish industry due to the company's short-term returns can be explained by the independent variables related to the company's management and compensation. This hypothesis could not be verified through the quantitative study. Alternative Hypothesis H2 is: the compensation of a CEO can be explained by the independent variables related to company performance and size.

Stockholms Lokaltrafik, SL : kundinvolvering i trygghetspolicyn

Society has seen a tremendous increase in threats, violence and especially unprovoked violence perpetrated by youths. Violence and more seriously unprovoked violence has become a major problem for many service corporations as it gives them bad image and reputation. Corporate Social Responsibility CSR encourages many companies to engage in social activities as they realize that the company is part of the society and the environment. What affects society may sooner or later affect the corporate. For any business to prosper and create a long-term relationship with its customers, it needs a safe environment both for the customers and staff.Feedback from customers and staff is survival and these two (customer and staff) are the most vital assets any firm could have.

Drivet bakom klivet - en studie av drivkrafterna bakom steget från näringsliv till ideell sektor

The Swedish nonprofit sector is experiencing a sectoral change, moving closer to the corporate sector to become more commercialized. The recruitment of leaders with corporate experience constitutes one of the factors influencing this development. Hence, to create an understanding of this sectoral change, the thesis aims to investigate the motivational forces underlying the leaders' decisions to work within the nonprofit sector. Additionally, the thesis seeks an understanding of why the leaders' decisions were made later in their careers. Through conducting qualitative interviews with leaders representing top management of six humanitarian organizations in Sweden, the study finds that nonprofit leaders with corporate background, analogous to volunteers and employees, are motivated by a sense of relatedness to the vision of the organization.

Vem bryr sig? ? en studie av Corporate Social Responsibility som konkurrensmedel

The competitive situation for businesses has experienced drastical changes as an effectof globalization and changes in consumer demands. Product related competitive advantages arerisking to quickly become presumptions for competition. The demand for increased innovationpace, along with the intense price competition, has led to buisnesses trying to find new ways todifferentiate themselves and Corporate Social Responsibility has became one way of doing so.The bad working conditions associated with the textile industry have rised a debate about thebusinesses? Corporate Social Responsibility. The future is heading towards more and morecompanies choosing to take their social responsibility, many of those experiencing this to be anadvandage in the relation with the consumers.

Businessclass.se - En trollbindande marknadsföringshybrid? : En trollbindande marknadsföringshybrid?

The purpose of the study is to examine the difference in attracting advertisers to marketing hybrids versus general internet forums, this based on selected theories and advertisers' preference for our case study object, the marketing hybrid, businessclass.se..

Reklam i kostym : En kvantitativ och kvalitativ undersökning av de köpta debatterna på Newsmill.se

The aim of this thesis was to explore and analyze the sponsored debates on Newsmill, so called seminars. How does the sponsor use Newsmills seminars for marketing purposes? Who is allowed to write in Newsmills seminars?To answer these questions we used both a quantitative survey and a qualitative survey.To examine how the sponsors use Newsmills seminars for marketing purposes we conducted a qualitative analysis which included three of the eleven seminars - a total of 26 articles. We examined how the sponsors conveyed the picture of themselves and if the written content in Newsmills seminars contained any hidden marketing. We could see that the sponsor has a great deal of influence on the seminars and also used them to market their brand with hybrid messages.

Ägarförhållande, vinstintresse, kommunikation och Corporate Social Responsibility : en studie av Swedish Match och Systembolaget

Uppsatsens syfte är att undersöka två företag med olika ägarförhållande och vinstintresse, för att se om de skiljer sig åt avseende vad de prioriterar att kommunicera av sitt CSR-arbete till sina intressenter, samt vilka CSR-kategorier företagen väljer att arbeta med. Vår avsikt är att undersöka om och hur ägarförhållande och vinstintresse kan bidra till att forma företagens CSR-strategier. Området är intressant att undersöka då ägarförhållande och vinstintresse som bidragande faktorer till att forma CSR-arbete och kommunikationen av detta är relativt outforskat..

Integrerat Ansvarstagande : En studie av Ericssons Corporate Social Responsibility (CSR) i organisationen

Intressenter har under de senaste åren ställt högre krav på att företag ska ta ett socialt ansvar vilket har bidragit till en omfattande debatt om Corporate Social Responsibility (CSR). Denna uppsats ämnar att undersöka hur Ericssons CSR integreras på organisationens huvudkontor i Kista. För att kunna svara på samhällets förväntningar är det väsentligt för företag att integrera CSR djupt i organisationen. För att integrera CSR presenterar denna uppsats en fyrstegsprocess som bygger på att företag bör ha en intern CSR röst, att de ska mäta CSR aktiviteterna, att företaget ska ha ett proaktivt synsätt och att det ska ske en attitydförändring angående CSR i företaget. Genom att analysera Ericssons CSR-aktiviteter utifrån denna process kan vi konstatera att Ericsson integrerar sina CSR aktiviteter via sitt ledningssystem, sin Corporate Responsibility & Sustainability rapport, intern kommunikation och utbildning och dialoger med företagets interna intressenter.

Att leda som man lär : Införandet av en ledarfilosofi i en professionell organisation

Since a lot of the power in a professional bureaucracy lays within the operative profession with its strong corporate culture and strong co-workers the executive occupy a weak position. Their power comes from the complexity of the operative professionals work and the difficulties to supervise that work. To avoid conflicts it?s important to make all expectations on the executive equivalent. This can be done by defining the roles of the executives in a philosophy.

Att inleda ett arbete med CRO inom webbutvecklingsföretag

This study test the short-termism of companies listed on the market OMX Stockholm 30. We will use a deductive point of view where the purpose of this study is to investigate whether corporate short-term returns can be explained by the independent variables related to corporate governance and compensation practices. This is to investigate whether there is an intentional action on raising the short-term return in order to achieve a higher CEO compensation. In the study, theories dealing with corporate governance and agency theory have resulted in two hypotheses. Basic Hypothesis H1 is: if short-termism of Swedish industry due to the company's short-term returns can be explained by the independent variables related to the company's management and compensation. This hypothesis could not be verified through the quantitative study. Alternative Hypothesis H2 is: the compensation of a CEO can be explained by the independent variables related to company performance and size.

Super Mario wears Prada - En studie om produktplacering i elektroniska spel

Syfte: Syftet med studien är att förstå konsumentens upplevelse avproduktplacering i elektroniska spel. Metod: Vi använder oss av fokusgrupper för att samla in empiriskt material. Den största fördelen med detta är att deltagarna i en fokusgrupp utmanas och ifrågasätts av de övriga gruppdeltagarna och därför måste deltagarna motivera och reflektera över sina ståndpunkter.Vi kan därför uppnå större förståelse av de bakomliggandeorsakerna till deltagarnas åsikter. Teoretiska perspektiv: Vi har använt oss av teorier om perception för att förstå hur konsumenternatar till sig produktplacering. Teorier om det implicita ochexplicita minnet hjälper oss förstå hur konsumenterna kommerihåg varumärken från produktplaceringen.

Det finansiella gapet : Finansieringsproblematik av nystartade företag

Denna studie syftar till att beskriva problematiken kring finansiering av nystartade tjänsteföretag som saknar säkerheter i form av materiella tillgångar. Våra slutsatser är att samtliga respondenter anser att finansieringsproblematiken existerar och att detta yttrar sig genom att kreditbedömningar blir svåra att genomföra när företag saknar materiella tillgångar att ställa som säkerhet. Två av de företag vi intervjuat har upplevt problem med finansieringsprocessen. De externa finansiärerna anser att problematiken främst yttrar sig för forsknings- och utvecklingsföretag..

<- Föregående sida 13 Nästa sida ->