Sökresultat:
1405 Uppsatser om Corporate Storytelling - Sida 24 av 94
Mystiken kring styrelsearbete - skillnader i styrelsearbetet i ett litet börsnoterat bolag och ett litet onoterat bolag
New laws and recommendations within corporate governance during the last years have affected the way board of directors work. The board is said to have and fulfill three roles: a control role, a service role and a strategy role. These roles could be understood by three theoretical theories: the agency theory, the resource dependence theory and the stewardship theory. The purpose of this study is to investigate whether, and if so how, the board work differs between two small firms based on these roles, given that one of the firms is a publicly listed firm and the other is a privately owned firm. Using a qualitative case study as research method we find that the board work differs between the two companies when it comes to these roles.
Bonussystem : En undersökning av Max Hamburgarerestauranger AB
Incentive programs are one of the most important strategies that a corporation has in order to achieve its major policies and goals. The purpose of this paper is to identify these goals and their function, so that we later can analyze the incentive system?s effectiveness. The paper?s focus is on Max Hamburgarerestauranger AB?s incentive system, that is directed to the managers of all of its restaurants.We had interviews with the CEO, as well as the head of the Economics Department of Max H.
Marknadens reaktion på bolagskoden - Wall street walk eller Wall street talk?
Titel: Marknadens reaktion på bolagskoden ? Wall street walk eller Wall street talk?Framläggande: 31 maj 2006Ämne: Kandidatuppsats, Redovisning 10 pFörfattare: Björn Arvidsson & Per HultgrenHandledare: Carl-Michael Unger & Erling GreenNyckelord: Corporate governance,Aktieägare,Internkontroll,Svensk kod för bolagsstyrningSyfte: Syftet med denna uppsats är att ta reda på vilken vikt marknaden fäster vid Svensk kod för bolagsstyrning och hur den eventuellt reagerar gentemot bolag, som man inte anser följer koden på ett tillfredsställande sätt.Metod: Kvalitativ metod. Semistrukturerade intervjuer per telefon.Teoretiska perspektiv: Corporate governance med fokus på agentteorin och shareholder activism, Slutsatser: Marknaden fäster endast mindre vikt vid koden, bortsett från att man ser den som en kvalitetsstämpel. Man vill alltså enbart ha reda på om koden följs eller inte samt om förklaringen till eventuell avvikelse är godtagbar. Eventuella konsekvenser av att inte lämna en godtagbar förklaring är betingat av storleken på ägaren.
Ungdom. Seriehjälten prins Valiants tidiga äventyr 1937-1938
This study deals with the Adventure Comic Prince Valiant, written and designed by the Canadian artist Harold R. Foster. Focus is on the first two years of publication 1937-1938, where the hero is pictured in his Adolescence. This gives the title of the study: Youth. Earlier writings in the USA on this topic, have concentrated on the artist and less on analyses of the comic itself.
Priset är inte allt - en studie av svenska storföretags finansiering
This thesis describes how large Swedish companies finance their debt and identifies some factors that affect their decisions. The study is based on 10 well-known companies of which 9 are listed on Nasdaq OMX Nordic. The results show that the companies display several similarities concerning their debt structure and the factors which their choices are based upon. All companies in this study primarily use corporate bonds for their long-term borrowing, commercial papers for the short-term borrowing, and bank-facilities as back-up. There is a tendency that smaller companies in larger extent use bank-loans for long-term borrowing due to larger emissions costs when using market financing.
KRISHANTERING : Frågan är inte om, utan när!
Datum: 2007-06-04Nivå: Examensarbete DFörfattare: Richard Caspar, Joakim Lindberg & Philip SavénHandledare: Universitetslektor, docent Nils KinchTitel: KRISHANTERING! Frågan är inte om, utan när!Problemformulering: I litteraturen finns en mängd olika uppfattningar om hur företag bäst skall hantera en kris. Vad som däremot saknas är ett gemensamt förhållningssätt till hur dessa bör hanteras. Går det att fastställa olika allmänna rekommendationer från fallstudier och litteraturen kring krishantering?Syfte: Syftet med arbetet är att jämföra ett antal olika kriser för att se om det går att utforma en generell metod för krishantering inom företag.Metod: Metoden som använts är en litteraturstudie där nio fallstudier har granskats för att därefter analyserasSlutsatser: Våra slutsatser visar att företag bör försöka förstå sin omvärld, vara effektiva i sin kommunikation, planera för det värsta samt agera rakryggat och ärligt..
CSR bland svenska medelstora företag : En fallstudie som undersöker vilket ansvar företag tar
Att Corporate Social Responsibility (CSR) blivit allt vanligare ses fra?mst bland större fo?retag da?r a?ven forskningen har sedan 1990-talet fokuserat pa? att förklara dessa företags incitament till att arbeta med fra?gan. Men CSR förekommer även bland SMEs, en grupp företag som representerar en stor del av va?rldens företag. Studien syftar till att undersöka vilket ansvar svenska medelstora företag tar fo?r sin sociala och miljömässiga påverkan pa? omvärlden, inte minst då forskningen premierat större fo?retag men a?ven då medelstora företags karaktärsdrag kan ses som en kombination av såväl små som stora företags typegenskaper.
Går incitamentsprogram och Corporate Governance ihop? : en fallstudie av Skandias incitamentsprogram
Syftet med detta examensarbete var att undersöka vilka faktorer som påverkat acceptansen hos användare, inom den kommunala verksamheten, vid införande av ett datoriserat system. Med acceptans menas att användarna ska kunna utföra sina arbetsuppgifter på ett bra och lätt sätt. Studien har gjorts utifrån användarnas perspektiv.Genom att genomföra en intervjuundersökning på ett flertal kommuner där användarna använder systemet Vabas/Duf, har undersökts hur användarnas upplevda acceptans påverkas av faktorerna delaktighet, användbarhet och lättanvändhet, vid införande av ett datoriserat system. Delaktigheten vid införandet av ett system innefattar även information och utbildning.Resultatet från undersökningen visade att delaktigheten ökade användarnas acceptans. Ingen avgörande slutsats kunde däremot dras mellan acceptans och faktorerna användbarhet och lättanvändhet, då resultatet från de båda grupperna inte visade någon märkbar skillnad..
Identitetsuppbyggnad med fokus på country of origins roll
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Vinstdelning: En studie i hur affärsjuridiska advokatbyråers vinstdelningssystem är uppbyggda och hur valet av vinstdelningssystem påverkar organisationen.
In the last couple of decades, corporate law firms have rapidly grown to become both influential and highly profitable corporations in the business world. Today, the largest law firms are assumed to bear far greater resemblance to large and often multinational public limited companies than the small businesses generally associated with legal services. However, one interesting specific set them apart from the majority of other companies; the partnership and its interrelated profit sharing. The aim of this study has therefore been to investigate partner compensation systems in corporate law firms and further examine what implications chosen compensation systems have on the organizations. Using a multiple case study, including 7 of Scandinavia?s largest and most well known law firms, the results show that partner compensation systems are highly individual and the critical question is whether to employ seniority based or performance based compensation systems.
"Det var en gång?" : En textanalys om hur VisitSweden använder storytelling i framställningen av svensk matkultur och dess aktörer
This qualitative study examines how emergency people are framed in Swedish evening-, and local newspapers during the forest fire in Va?stmanland, Sweden 2014. The study also includes if there is any difference between the framing due to the location of the newspaper. The study is based on qualitative text analysis. The theoretical basis is representation, framing theory, media image, media logic and a few conceptions from crisis communication theory.
Usefulness of financial reports ?A study of the information need in banks? credit assessment
Background and problem: Financial reports are created for the users as decision support. Stakeholders are often subjects to information asymmetry. Banks represent one of the primary stakeholders and financiers of a company, and place great emphasis on financial reports in their credit assessment process. The question is, however, how useful the financial information actually is. According to previous research, banks consider accounting information as troublesome in some respects, mostly due to accounting choices and judgments.
Corporate Social Responsibility : Ett ansvarsfullt ledarskap
This thesis discusses the concept of Corporate Social Responsibility, which means that companies are taking a voluntary accountability towards the society with a view to improve it. Today's stakeholders and people in general have higher demands and expectations on businesses and its products or services than before. This is driving more and more companies to consider questions like voluntary responsibility so that they can maintain public confidence. Confidence towards the banking sector is particularly important to avoid financial crises. Our study focuses on leadership impact on CSR.
Designerrollen - Rockgrupp eller geni?
I uppsatsen undersöks designerrollen så som den ser ut idag utifrån teorin om att designerrollen liksom konstnärsrollen har tagit sig nya uttrycksformer.I uppsatsen undersöks designgrupperna Front och Form us with love i syfte att söka svar på huruvida fenomenet designgrupper är något nytt. Men också för att ta reda på varför man väljer att arbeta som grupp och hur man framställs/framställer sig som grupp. Här hävdas att fenomenet designgrupper i sig inte är något nytt. Författaren framhåller dock att designerrollen har förändrats..
Den gröna konsumentmakten - medborgarens ekologiska insats
The aim of this thesis is to form a theory of the green consumer power and to distinguish whether this phenomenon could indicate a movement toward the ecological citizenship. To do so, scientific theories regarding the responsibility of companies have been used, as well as the public choice theory, to link individuals as citizens to individuals as consumers. The motives of corporate environmental responsibility, along with consumers ability to bring pressure in different dimensions, are later drawn on as indicators applied to empirical information. The largest producer of ecological products in Sweden, Arla Foods, is employed as case study to explore if the green consumer power can and does exist. The ecological citizenship uses the ecological footprint, to define in what ways we can minimize our part of environmental degradation.The study seems to strengthen the theory, consumers do have a power to make companies go green and they tend to use it increasingly.