Sök:

Sökresultat:

14333 Uppsatser om Corporate Social Performance - Sida 23 av 956

Peak Performance : En logistisk helhet?

En effektiv och lönsam logistik kan företag använda som en konkurrensfördel. Det gäller att hitta en balans mellan att exempelvis ge hög service till kunderna och samtidigt tvingas ta hänsyn till höga kostnader för lagerhållning. Denna uppsats syftar till att beskriva och analysera hur Peak Performance hanterar denna balans mellan logistikkostnader, kapitalbindning, leveransservice och miljö. Tre av dessa delar är hämtade från en modell av Lumsden (1998). Vi har därefter modifierat modellen och tillfört den fjärde komponenten, miljö.

Performance Management-En studie av hur chefer och medarbetare upplever Performance Management på ett större företag

Performance management innebär att rikta hela organisationens energi genom att sätta mål för medarbetare som ligger i linje med organisationens strategi. Genom att på detta sätt öka tydligheten kan organisationen förbättra prestationer och öka dess möjligheter för utveckling mot konkurrenskraftighet på kort och lång sikt.Ändamålet med denna uppsats var att genom två undersökningar kartlägga hur chefer respektive medarbetare upplever att arbeta med performance management och genom det och en litteraturstudie få en bild av begreppet. Kartläggningen gjordes med både enkäter till medarbetare och intervjuer med chefer. Från enkätsvaren framkom att respondenterna upplevde målen som motiverande och att det fanns en öppen dialog inom organisationen. Både hos medarbetarna och cheferna verkar det finnas en viss oklarhet kring begreppets syfte.

Nätverksövervakning för IT miljön

Denna rapport handlar om Övervakning i en IT miljö som täcker både nätverk och system. Denna rapport inriktar sig på Fault Management och Performance Management..

Intern kommunikation av värderings- och imagerelaterade frågor Medarbetarnas roll i hållbarhetsarbetet på Clas Ohlson

Communication of sustainable development has become an increasingly important part of organisation?s corporate branding. Consumers demand more transparency from businesses and want to know more about how they work with these issues. An important part of how internal communication can be used to reach organisational success involves organisation?s employees.

Mind the Gap En explorativ studie i hur storföretag verksamma i Sverige stänger gapet mellan strategi och prestation samt vilka paralleller som kan dras till Corporate Performance Management

Bakgrund & Problem: Många studier pekar på att det är stor skillnad mellan den formuleradeföretagsstrategin och den faktiska prestationen. Detta har benämnts som ?The Strategy toPerformance Gap?. En föreslagen metod för att komma tillrätta med detta gap är Gartner GroupsCorporate Performance Management (CPM) initiativ. Stora och internationellt verksamma företagborde ha mest att tjäna på att minska gapet, de torde även vara de som har kommit längst inyttjandet av nya teorier för att nå dit.

Snabbare, smartare och hungrigare? : En fallstudie av företagsidentiteten på Academic Work

Problem: How should a company act to sustain a strong identity and thereby a strong brand image when operating in a changeable world?Purpose: The purpose of this thesis is to analyze whether the corporate identity of Academic Work is strong or fragmented. Further more this thesis aims to give recommendations on how the company could continue working to maintain a strong brand image. Methodology: The thesis is a case study of Academic Work. The study is based on data collected from interviews, a poll as well as data from the company website.

Från Skiss till Diss

Over the past decade, the fashion industry has experienced a relatively high rate of consumption with material and clothing becoming increasingly subject to waste and disposal. As a result of the increased awareness within the industry the interest in CSR (Corporate Social Responsibility) amongst retailers has increased substantially in an attempt to shy away from the critically amplified media attention. In addition the underlying demand from external stakeholders has forced companies to ensure they focus and act upon each stage of the product life cycle.This study provides a further in depth analysis of the fashion industry and conveys the key messages and steps that firms are taking in response to the external pressures and requirements based on four different merged process areas. This research paper examines the impact of CSR on two Swedish fashion retailers Åhléns and JC and shows how accountability relates to the external expectations and norms that prevail in society. The result shows that the firms do meet the demands within each sub category as a response to market demands.

Svensk Kod för Bolagsstyrning : En förtroendeskapande åtgärd?

After a series of corporate scandals around the world the trust in the business world was damaged, probably most in the United States but also in Sweden. Voices were raised for an increase in the openness and insight into the affairs of the company whereupon different corporate governance codes were developed in a majority of countries. A Swedish corporate governance code was issued in December 2004 with the purpose to re-establish the damaged trust for the companies and the business world. The Swedish code was accepted by the Stockholm Stock Exchange as an exchange rule for A-listed and larger O-listed companies as of July 2005. The purpose of this essay is to study how the Swedish corporate governance code in fact leads to an increase in trust in the stock market and to study the companies? attitudes towards this code.To fulfil the purpose of this essay, the authors have carried out a survey among the concerned companies where the companies? attitudes towards the Swedish code were collected.

Verksamhetsstyrning med fokus på intressenters och medarbetares betydelse - ett fundament för företagens varaktiga framgång?

We would like to gain a more in depth knowledge of whether the modern orientations both within corporate governance and control philosophy lay the foundation for enterprises? more sustainable success. These both modern orientations are increasingly focusing on the importance of enterprises? setting of goals and visions on the basis of stake holders? interests and the employees? more active engagement in and motivation for the goal achievement. Despite these common inherent characteristics, it is not evident from current scientific debate how such integration actually emerges in the control philosophies of the enterprises.

Internkommunikation av CSR inom Max Hamburgarrestauranger AB : Hur de anställda tar del av information om företagets hållbarhetsarbete, hur det uppfattas och dess betydelse

In organizations today Corporate Social Responsibility (CSR) is becoming a common means to try to gain legitimacy and credibility for their business. A successful CSR strategy has the potential to generate positive outcomes for a company and reaching out to stakeholders about the corporation?s contribution in the field is an important part of the work. In this study I examine how the employees at Max Hamburgare receive the corporation?s efforts within sustainability, how it is perceived and what this means to the employees.

Arbetssättets betydelse/påverkan i matematikundervisningen : En kvalitativ studie av etniskt svenska respektive etniskt utländska elevers resultat/förståelse i förhållande till matematikundervisningen

This thesis which is about working with mathematics teaching has no effect/impact on performance and understanding of pupils. The study is intended to gain insight on working in mathematics education which has an impact on performance and understanding of students who are ethnically Swedish and foreign ethnic. In order to compare the ethnic Swedish and foreign students of ethnic understanding, I judged from their performance on the tests taken in year three. The qualitative approach permeated the work, both interviews and observations which were included in the survey. The qualitative study was chosen to get an understanding of how mathematics teaching is conducted in two different areas.

Operamaskerad i Stockholm 1925

I have examined the conditions for participation in an opera masquerade. Theoretical support has been found in Michail Bachtin, Richard Schechner and Judith Butler. The main study object has been a masquerade organised by the workers of The Royal Opera of Stockholm in 1925. The masquerade is examined as a social practise with distinct aesthetic framing. The analysis shows that the opera masquerade share some characteristics with the medieval carnival culture as described by Bachtin, but differ in many ways as well.

Framtidens apotek : En fallstudie av ett apoteks interna marknadsföring

Background: Around the world, markets deregulates, which leads to increased competition. Meetings between the consumer and the employees of a company determine how the customer perceives the company and / or its brand. This has result in that many companies have realized the importance of internal using the same marketing skills that are used externally. In 2009, pharmacy market went from being a monopoly market to be a regulated competitive market.Problem: Is there any internal conditions for a private company, whose culture and structure was formed under a state monopoly, to create a strong corporate brand?Purpose: The purpose of this paper is to, through a case study, analyze and evaluate the internal marketing in a company which has undergone a change of ownership and retained the same staff.Method: Through interviews with key personnel and staff , data was gathered for the case study, which means that the method is qualitative.

Värdet av företagsrating

Background: Increasingly, companies choose to finance their business with corporate bonds which has resulted in an increased demand on credit ratings. As such the rating agencies have a very important role in the financial markets. Examining the value of a credit-rating can be very interesting for both issuer and investor. Purpose: The purpose of the study is to identify and define the value of rating. Execution: The study is built upon nine interviews with rated and non-rated firms and investors.

Sopa inte miljön under mattan! : En studie om beteendeförändring hos Kalmarhem AB:s hyresgäster

Kalmarhem AB har uppmärksammat att det existerar ett ohållbart beteendemönster bland hyresgästerna inom studentgruppen. För att kunna bryta detta mönster avser vi att genom denna uppsats  utreda vilka attityder och beteenden som existerar bland hyresgästerna samt ge förslag på förändringar som företaget kan genomföra för att skapa en positiv beteendeförändring.Vi avser att lyfta fram vilka åtgärder som är mest lämpliga att använda av bostadsföretag för att motivera studenter till att agera mer miljömedvetet i hemmet. För att utveckla effektiva marknadsföringsåtgärder valde vi att utreda vilka attityder som råder och hur de förhåller sig till det aktuella beteendet.Vi har använt oss av en abduktiv ansats där vi utgått  från vår fallstudie av Kalmarhem AB. Vi har använt oss av både kvalitativa och kvantitativa undersökningsmetoder i form av en enkätundersökning, fokusgrupper, panelintervjuer, en telefonintervju och en gruppintervju samt observation för att insamla nödvändig data.För att erhålla större förståelse för ämnet presenterar vi i referensramen de olika teorier och begrepp som ligger till grund för vår uppsats. Vi presenterar även den forskningsmodell vi utgått från i våra empiriska undersökningar.Vi kunde konstatera att problemet med bristfällig källsortering inte härstammar från negativa attityder gentemot miljöansvar, med andra ord såg vi ett svagt samband mellan beteende och attityd.

<- Föregående sida 23 Nästa sida ->