Sök:

Sökresultat:

799 Uppsatser om Consumers - Sida 51 av 54

Creation of a Pan-European Advertising: Myth or Reality?

In order to answer the question in the title, a cross-cultural analysis of two countries was done. Countries chosen were the Republic of Latvia and the Kingdom of Spain. The need for this research was suggested by increased cross-border business activities inside the European Union, and the lack of previous studies involving new Member States. The aim of the research was to see what environmental factors influence advertising adaptation in the European Union, as well as to evaluate the applicability of a standardisation approach. According to the theory, there are three external factors that influence the creation of a global advertising.

Inspirerat eller kopierat mode - vad tycker modebranschen?

Syfte: Uppsatsens huvudsyfte är att kartlägga och beskriva hur modebranschen förhåller sig till fenomenet kopiering. Genom att kategorisera olika attityder gentemot kopiering samt de aktörer som står bakom attityderna, analyseras även varför vilka aktörer har specifika attityder kopplat till fenomenet.Design/Metod/Ansats: Uppsatsen presenterar, med hjälp av kategorier, de attityder och aktörer som är representerade i debatten om kopiering. Ett urval har gjorts i fråga om vilka media och texter som ska analyseras i ramen för studien. Dessa texter har sedan analyserats så till vida att kategorier av attityder kunnat identifieras i texterna. I ett andra steg har de aktörer som står bakom de identifierade attityderna kategoriserats.

Hur smakar vilt? : En studie om hur smaken vilt kan beskrivas

Inledning: Många organisationer och projekt har under de senaste åren fokuserat på att främja en ökad konsumtion och kunskap om viltkött. Den enkla frågan ?hur smakar vilt?? blir i detta sammanhang mycket betydelsefull. Hur kan smaken vilt beskrivas med ord?Litteraturgenomgång: Idag står viltkött för 4 % av den totala köttkonsumtionen men runt 59 % vill äta mer viltkött.

Miljömärkningar på inredningsprodukter

Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.

Internet and the digitalization of products: A potent mix or recipe for disaster? A case study of the music industry

The purpose of this thesis is to analyze how the ongoing controversy surrounding the Internet, the phenomena of digitalization and file sharing will affect the music industry in the form of the ?big five? labels. Furthermore the thesis aims to present a recipe of strategies for the companies? survival by studying their situation through a theoretical perspective in conjunction with a comparative analysis with industries facing the digitalization challenge. The theoretical contribution lies in the strategic perspective at an industry level.

Bloggar som marknadsföringskanal - En studie om produktplacering

Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.

Stress test methods : a potential approach to hurry up shelf-life tests on oat products

The aim of this Master?s thesis was to find out more about the delimiting quality- and shelf-life parameters over time for liquid oat-based products. According to that, to present applicable subjective and objective shelf-life test approaches at accelerated conditions. The study aimed to gain a deeper knowledge concerning the general and accepted way of performing accelerated storage tests. This study focused especially on products, which suffer from quality failure caused by oxidation, such as liquid oat-based products.

Framgångsfaktorer vid etablering i Hong Kong för svenska modeföretag

Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.

Ekologiskt uppfödda kycklingar : en jämförelse mellan två olika foder

Organic rearing of broilers is not a large production in Sweden. In order to create a sustainable yet efficient production of organically produced poultry meat, at a price that the Consumers are willing to pay, much more knowledge is needed. It is therefore important to do more research on organic broilers under Swedish conditions. This report is aimed to be a base for further studies. In the study 2000 broilers of the hybrid Ross 308 divided in to two equal groups. The broiler hybrids that are used in Sweden are selected for a high growth rate and are normally slaughtered at the age of 5 to 6 weeks, with a slaughter weight of 1.7-2 kg.

Miljöpåverkan av bomullsväv för flamskyddade arbetsbyxor

Textilindustrin står inför stora utmaningar när det kommer till forskning, utveckling ochproduktion på ett miljöanpassat och socialt ansvarsfullt sätt. Ökat miljömedvetetande hoskonsumenten har lett till ökat intresse och möjlighet för företaget att arbeta mot ett hållbartföretagande.Examensarbetet är skrivet som en del av kandidatexamen i textilingenjörsprogrammet föruppdragsföretaget BlåKläder AB och utfördes för att även kunna fungera som ett underlag förandra företag i avsikt med att påbörja/utveckla sitt arbete med socialt ansvarstagande.I arbetet presenteras miljöpåverkan av en arbetsbyxa i bomull från råväv till distribuering.Fyra miljöbelastande kategorier har tagits med i undersökningen, där mängden av kemikalie,vatten- och energiåtgång samt koldioxidutsläpp räknades ut per arbetsbyxa av minimumorder. Sammanställning av resultat visar att det används 2,5 kg kemikalier, 10,3 liter vatten,756 Wh energi och det släpps ut 0,4 kg kodoxid vid tillverkning av en arbetsbyxa.Rapporten behandlar och beskriver produktion av en rå bomullsväv medflamskyddsbehandling. Processflödet för hela behandlingsförloppet analyseras i arbetet därbåde kemikalier, energi- och vattenåtgång tas upp vid varje delprocess. Koldioxidutsläppanalyseras som en särskild del av rapporten och omfattar de direkta utsläppen av tung lastbiloch fraktfärja.

"Guud, vad tråkigt." : Matematik och elevmotivation

Drinking water is produced from raw water and is either from groundwater or surface water. This thesis aims to find out if the cleaning process of raw water is sufficiently effective. This is important because Consumers are otherwise at risk of waterborne infection caused by pathogens. There are three groups of pathogens; bacteria, virus and parasite. These have different characteristics which mean that they require different water treatment to be separated.

Syns vi - finns vi !? : marknadsföringsstrategier för Svenska FSC

A couple of hundred years ago half of the earth?s surface was covered by forest. Today, only half remains and every year an area the size of Nepal is disappearing. Deforestation, together with the burning of fossil fuels, is also one of the reasons for the increasing greenhouse effect. Another relatively unknown problem for the world?s forests is the trade with illegally harvested timber.

I huvudet på en naturkunskapslärare : Elevernas intresse- problem eller resurs?

Drinking water is produced from raw water and is either from groundwater or surface water. This thesis aims to find out if the cleaning process of raw water is sufficiently effective. This is important because Consumers are otherwise at risk of waterborne infection caused by pathogens. There are three groups of pathogens; bacteria, virus and parasite. These have different characteristics which mean that they require different water treatment to be separated.

Opportunities for improved environmental sustainability of a wine producer in South Africa : natural resource management and climate change adaptation and mitigation

South Africa has been among the top ten wine producing countries for at least 20 years. Even though the land under grapevines is decreasing globally it is still increasing in Africa. The awareness of environment has strengthen the last years and South African producers experience a high demand of environmentally friendly produced wine, especially from the European market. This demand was the driving force behind the development of the world unique sustainability certification, Integrated Production of Wine (IPW), which is inscribed in the South African legislation. What makes this certification unique is that Consumers can trace their product all the way back to the farming practices owing to the identity number specified on the IPW Integrity & Sustainability seal on certified products.

Marknadsaktiviteter vid produktlansering

Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. På uppdrag av Haglöfs ska ett förslag framställas på hur en lansering ska kunna se ut om juniorkollektionen introduceras på den svenska marknaden. Hur fungerar det med produktlanseringens strategiska och taktiska lanseringsbeslut och vilka marknadsföringskanaler är lämpliga vid en produktlansering inom outdoorbranschen.Rapporten behandlar hur dagens företag inom outdoorbranschen i Sverige fullgör sina marknadsaktiviteter vid en produktlansering. Strategiska och taktiska lanseringsbeslut illustreras samt utvalda marknadsföringskanaler skildras.En lanseringsstrategi beskriver de marknadsföringsbeslut som är nödvändiga för att presentera en ny produkt till respektive målgrupp och börja generera en inkomst i form av försäljning av den nya produkten.

<- Föregående sida 51 Nästa sida ->