
Sökresultat:
799 Uppsatser om Consumers - Sida 49 av 54
Personlighetsskillnader mellan gymnasielärare och blivande gymnasielärare : Differences in personality between high school teachers and future high school teachers
The climate issue is a significant question, and the problem is mainly caused by human activities. Everyone can help to counteract the enhanced Greenhouse effect by reducing the amounts of energy they use and by not consuming more products then they need.Schools are some of societies many Consumers and therefore contribute to the Greenhouse effect. The School also has an important task; to teach and disseminate knowledge and information about the climate and the environment. According to the Swedish National Agency for Education, Skolverket, must all schools regularly consider the environment and sustainable development throughout the entire education process. Unfortunately, this is not the case for many schools in Sweden today.One of many tools that can be used to coordinate environmental work and initiatives, and also to make it more efficient, is environmental management systems.
Jag syr mina egna gröna kläder : Svenska konsumenters förtroende för företags miljömarknadsföring
Corporate Social Responsibility (CSR) eller, företags samhällsansvar har blivit ett viktigt marknadsföringsverktyg för att locka kunder och att vara konkurrenskraftig på marknaden. För att detta skall lyckas krävs det att kunderna tror på och visar förtroende för företagens kommunikation. Diverse skandaler har dock uppdagats när företag har ertappats att överdriva vad de gör, i synnerhet inom miljöaspekten. Greenwash är ett relativt nytt fenomen där företag antingen försöker att dölja sin negativa påverkan på miljön eller överdriver sina positiva aktiviteter för en hållbar framtid. På grund av detta har kunders förtroende för företag som marknadsför sitt ansvar försämrats över tid och kan avskräcka företag att fortsätta arbeta med CSR.Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur svenska konsumenters förtroende ser ut för företags CSR-marknadsföring inom detaljhandeln och vilka faktorer som kan öka förtroendet enligt kunderna själva.
Millenniebubblan : Vilka faktorer hade betydelse för dess utveckling?
Every tenth year a financial crisis tend to interfere with an economy. Price bubbles with an accompanying market plunge are therefore not a new phenomenon. Such market disruptions have been causing problems for centuries, as history has a tendency to repeat itself. The intention with this study is to learn more about the bubble phenomenon and increase the knowledge in this area in order to, if possible, prevent such a thing from happening again. The purpose of the essay is to identify factors that significantly affected the development of the so called IT-bubble in Sweden and Finland during the years of 1995-2000.
Hållbarhetsredovisning- För Vem? : centrala intressenters möjliga påverkan på icke-statliga företags hållbarhetsredovisning
Companies today face more and more demands from society and stakeholders. It is no longer about just satisfying shareholders, sales and making a profit. Consumers are becoming more aware of products effects and the consequences it has on humans, our environment and the generation ahead of us. NGO:s and society request that companies take responsibility and actions toward a more sustainable business. Many investors analyze companies? sustainability regarding social and environmental issues when it comes to choosing a company to invest in.
"Han är inte mer än människa" : En studie av hur pressen framställer kungens offentliga och privata roll när "skandalbiografin" utkommer 2010
The aim of this paper is to examine how the press describes the public and private role of the Swedish monarch in texts that report about the biography Carl XVI Gustaf ? den motvillige monarken (Sjöberg et al. 2010) when it is published in November 2010. The examined period ranges between the days just before the release and a fortnight after. The analysis is limited to standard Swedish papers: a daily, Svenska Dagbladet, and an evening paper, Expressen.Questions asked in the study are: In what ways do the analysed texts raise a discussion about the monarchy?s importance or function in the society of today, that is a public debate on the monarchy? To what extension are status symbols used in the constructing of royalty, that is what Jürgen Habermas (2003) describes as representative publicity? What similarities and differences are found when comparing the news articles in the daily and in the evening paper?The method used to answer the aim and questions is the critical discourse analysis, as Norman Fairclough (1995) describes it, and the theoretical perspective of the essay is Jürgen Habermas? (2003) theory about the bourgeois public sphere.The result shows that the news articles in the daily unsurprisingly construct only a public who wants to debate on the monarchy.
Threats and opportunities for the survival of the Yangtze finless porpoise
The Yangtze finless porpoise (Neophocaena phocaenoides asiaorientalis), is a small freshwater cetacean which has recently fallen dramatically in number. It is an endemic species for the Yangtze River and unless drastic action is taken, it risks the same fate as the now functionally extinct Yangtze river dolphin (Lipotes vexillifer). Threats to the porpoise are diverse but they have in common that they are caused by man. Development of the river has been made to supply a growing human population with food, hydropower, and to reduce the risk of flooding. These changes have resulted in a degraded habitat for the porpoise.
Hur betydelsefull är CRM data? : En studie om användandet av CRM-system inom livsmedelskedjorna ICA och Coop
During the last few decades a new kind of business operation have developed and this hasforced organisations to adapt themselves to a new competitive environment characterized byincreased customer demands as well as a larger amount of competitors. Therefore companieshave had a shift in their strategies from focusing on sales numbers to focusing on thecustomer. To build lasting customer relationships, in order to create customer loyalty, havebecome an important part of the organisational strategy and the collection of consumer datais essential in achieving this loyalty. Customer relationship management systems assistorganisations in managing information about individual customers as well as managing allaspects of customer contact, with the purpose of increasing customer loyalty towards thecompany. The collection of consumer data also enables for companies to design personalizedoffers to individual customers in the form of direct marketing.
Misslyckad finansiell rådgivning : hur stort är problemet, egentligen?
Finansiell rådgivning har blivit en allt viktigare del av värdepappersmarknaden och samhället i stort. Nya lagar och riktlinjer har kommit till för att skydda konsumenten och öka kompetenskraven hos rådgivarna. Trots detta har Finansinspektionen hittat och belyst ett flertal risker som konsumenten kan utsättas för och årligen inkommer ett stort antal anmälningar till Allmänna reklamationsnämnden från konsumenter som är missnöjda med den rådgivning de fått. Om antalet anmälningar som inkommit till ARN under åren 2008-2011 ställs i perspektiv till antalet rådgivningsmöten som hålls per år utgör denna siffra ca 0,02 % av antalet möten. Det är därför intressant titta på hur stort problemet kring misslyckad finansiell rådgivning egentligen är samt att undersöka hur bankerna säkerställer kvalitén på rådgivningen.Syfte: Studiens syfte består i att kartlägga och analysera de fall som skett avseende misslyckad finansiell rådgivning gentemot privatpersoner, samt att granska och analysera hur bankerna säkerställer kvalitén på den finansiella rådgivning de erbjuder.Genomförande: Genomförandet av studiens datainsamling har skett genom en kombination av intervjuer, granskning av dokument, empirisk forskning samt finansiell teori och rådande lagstiftning.
Affärsupplägg biobränsle Västerbotten : en undersökning av större biobränsleanvändares syn på biobränslemarknaden i Västerbotten
The use of bio energy in Sweden has increased during the last few years and with every passing year, bio energy produces 3-4 TWh´s more energy than the previous year. The increase in the use of bio energy makes it an interesting prospect for forest companies to produce bio energy from the forest. Sveaskog has a fairly extensive bio energy programme, mainly in southern and middle Sweden. Their activity regarding bio energy in northern Sweden has been very restrictive or even non-existent. Because of this, during the winter of 2003-2004, Sveaskog initiated a number of degree projects with the purpose of looking at the use of bio energy in northern Sweden.
Spelet i reklambranschen ? En studie om obegripligheter i reklam
Uppsatsens huvudproblem: Genom att studera klassiska modeller och teorier för hur man på bästa sätt marknadsför en produkt eller ett varumärke, skapas en uppfattning om att det är tydlighet som bör prioriteras. Under senare år har emellertid raka motsatsen till detta uppvisats på reklammarknaden. Istället för tydlig och informativ reklam, använder man sig av irrationell, osammanhängande och i många fall obegriplig reklam för att nå ut till sin tilltänkta målgrupp. Samtidigt kommer indikationer på att denna typ av reklam inte alls är den som i detta fall ungdomar vill se i dagens media. Om detta fenomen är ett medvetet förfarande eller om reklammakare helt enkelt inte lyssnat tillräckligt på vilken typ av reklam som ungdomar föredrar, ämnar vi att undersöka i denna uppsats.
Organisatorisk förändring och omladdning av varumärke
Abstract Uppsatsen behandlar ämnena organiatorisk förändring samt varumärkesladding. Även identitet, profil och image diskuteras. I arbetet har vi använt oss av Lindex som fallföretag. Omladdning av ett varumärke blir aktuellt när märkets brand equity stagnerat eller när företag önskar förändra de värden som är kopplade till varumärket. Detta tillsammans med en organisatorisk förändring har varit aktuellt i vårt fallföretag Lindex.
Lantbruksföretagets tillväxtstrategi och finansiella sökbeteende : en empirisk studie av sex lantbruksföretag med tillväxtambitioner
The structural rationalization of the agricultural sector in Sweden has led to many expansive, professional companies orientated towards growth. The agricultural sector is a very capital-intense sector and is characterized by the need for large sums of capital in form of buildings, inventory and arable land. The capital need is especially large for companies who have an ambition of growth and development of the company in the near future.
The study is built upon six cases that all can be categorized as large agricultural farms with a turnover exceeding 20 million Swedish crowns. The companies are located in the middle and in the south of Sweden and are in the sector of primary production with focus on dairy-, pork-, egg-, chicken-, beef-, vegetables- and grain production as well as in the business of refining milk towards Consumers.
The study aims to identify the motives and driving forces that lies behind the growth of a farm-based company. The agricultural companies' motive for growth is studied based on which factors that influence the ambition to grow and to what extent these factors accord to the picture given by earlier research of small companies outside the agricultural sector.
Omfattningen av icke avverkade områdeni samband med slutavverkning :
This final thesis is performed on commission of Torsby forestry administration, Stora Enso Skog. Stora Enso Skog is one of the major forestry companies of Sweden. The main business area is located in and around the region of Bergslagen.
During the last decade the practice of forest management has rapidly changed due to a new forest legislation. The new law has resulted in that the production goal is equal to the environmental goal within forestry.
HÅLLBARHETSREDOVISNING : En studie om vilken legitimitet konsumenterna finner i och med konfektionsindustrins arbete och hantering av ma?nskliga ra?ttigheter.
Kandidatuppsats i fo?retagsekonomi inom ramen fo?r Ekonomprogrammet med redovisningsin- riktning vid Ho?gskolan i Sko?vde.Fo?rfattare: Emelie Henstro?m och Jessica LindbergTitel: En studie om vilken legitimitet konsumenterna finner i och med konfektionsindustrins arbete och hantering av ma?nskliga ra?ttigheter.Syfte: Syftet med underso?kningen a?r att o?ka fo?rsta?elsen fo?r vilken legitimitet konsumenter finner i konfektionsindustrins ha?llbarhetsredovisningar inom den sociala dimensionen, ma?nskliga ra?ttigheter. Det granskas eftersom att fo?rfattarna vill beskriva fo?r la?saren vad en konsument, som inte a?r insatt i a?rs- och ha?llbarhetsredovisningar, har fo?r fo?rfo?rsta?else innan och efter en granskning av ha?llbarhetsredovisningarna och vad konsumenterna da?rmed anser skapar legitimitet.Metod: Denna studie grundade sig i ett kvalitativt metodval med en induktiv ansats. Datain- samlingen har genomfo?rts genom intervjuer konstruerade i tre fokusgrupper, varav en be- na?mns kontrollgrupp.
Mot en hållbar livsmedelskonsumtion? : En kvalitativ studie om konsumenters attityd till att köpa ekologiska livsmedel.
Ekologiska livsmedel a?r idag ett allt mer debatterat a?mne da?r majoriteten av den svenska befolkningen a?r positivt insta?llda till ekologiska livsmedel. Trots konsumenternas positiva insta?llning och den o?kade marknadskommunikationen som de stora livsmedelsbutikerna bedriver idag a?r fo?rsa?ljningen av ekologiska livsmedel i Sverige fortfarande la?g, endast 5,6 % av den totala livsmedelsfo?rsa?ljningen. Fo?r att o?ka den ekologiska fo?rsa?ljningen a?r det av stor vikt att bemo?ta konsumenten med en anpassad marknadskommunikation.