
Sökresultat:
1479 Uppsatser om Consumer empowerment - Sida 26 av 99
Patienters upplevelser av att leva med sjukdomen diabetes
Diabetes är ofta förknippad med livsstilsfaktorer. I många fall kan sjukdomen förebyggas eller behandlas för att minska risken för framtida komplikationer. Distriktssköterskan ska stödja och stärka patienten i sin egenvård utifrån personens livsvärld. Syftet med studien är att belysa patienters upplevelse av att leva med diabetes. Kvalitativ innehållsanalys användes för att analysera materialet.
Supply & value chain analysis of onions in Ethiopia
Ethiopia is a developing country situated on Africa?s horn. Ethiopia ranks 173rd on United Nations human development index where the least developed country ranks 186. About 85%
of all Ethiopians are employed in agriculture. Onion is one of the basic ingredients in the Ethiopian cuisine and thus an important crop.
Power Shift and Retailer Value in the Swedish FMCG Industry
Background: The recent years in the Swedish Fast Moving Consumer Goods industry have been characterized by a palpable shift in power balance, favouring the retailers. Since the shift in power balance has strengthened the negotiation position of the retailers, the suppliers now have to, to a greater extent than before, accommodate to the retailers? goals, whether they be financial or strategic. Purpose: The aim of this study was to investigate how this recent power shift has affected the relationships of suppliers and retailers. This development has resulted in the rather new and unexplored area of retailer value, which this study further aimed to explore.
Hur tillgänglighet till hjälpmedel kan tillgodose individuella behov av delaktighet och självständighet. En kvalitativ studie om IT-baserade hjälpmedel för kognitiva funktionsnedsättningar.
Denna uppsats handlar om hur IT-baserade hjälpmedel för personer med kognitiva funktionsnedsättningar kan vara en resurs och ett medel för att uppnå större självständighet och delaktighet. Uppsatsen behandlar vilka hinder eller möjligheter det kan finnas för ett IT-baserat hjälpmedel att nå ut till individen. Syftet med studien har varit att ta reda på hur utbredd kunskapen och kännedomen är dels om kognitiva funktionsnedsättningar (som beror på psykosproblematik), dels om IT-baserade hjälpmedel för målgruppen bland tre yrkeskategorier. De yrkeskategorier vi valt för vår studie är: enhetschefer, förskrivare och kostnadsansvariga. Vår studie redogör även för hur olika styrmedel i den socialpolitiska och ekonomiska kontexten påverkar diskursen om hjälpmedel.För insamling av det empiriska materialet valde vi en kvalitativ intervjumetod.
Hållbar köttproduktion och köttkonsumtion i Dalarna
The release of green house gases and the environmental impacts humans have on the environment are huge and might cause irreversible changes to our earth. Meat is considered to have large impacts on the environment, especially beef meat and therefore there have lately been considerable discussions on the sustainable level of meat consumption and production. The main goal with this thesis is to study sustainable meat production and meat consumption in the county of Dalarna in Sweden. Indicators for sustainable meat production and meat consumption were developed and applied on three cases. Interviews were carried out with a municipality in the region that represents the consumer and three beef farmers that represents the producers.
Effect of TV displays on impulse purchase
En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken..
Livsvillkor i förändring - om kvinnors empowerment. En studie av utvecklingsprojektet Svenska Getbanken i Uganda.
Fattiga kvinnor fokuseras ofta i internationellt utvecklingsarbete då de anses överlägsna män i att generera såväl förbättrad hälsa som ekonomisk utveckling. Feministisk kritik av tidigare insatser som främst sett till kvinnors reproduktiva roll har gjort att empowermentbegreppet idag är centralt: kvinnors villkor ska definieras på gräsrotsnivå, såväl praktiska som sociopolitiska behov ska mötas och kvinnor därmed ges förutsättningar att göra strategiska livsval. Kvalitativa intervjuer med kvinnor i Svenska Getbanken i Uganda genomfördes i syfte att undersöka utvecklingsprojektets inverkan på kvinnornas livssituation, och på deras självuppfattning. Efter tematisk analys visar resultatet bl a att kvinnornas inkomster gynnar familjen, att deras självtillit växt då isolering i hemmet bytts mot socialt stöd och ny kunskap, och att de något ökat sitt inflytande i familjen. En kritik är att kvinnornas totala arbetsbörda ökat, då projektet inte beaktar strukturella frågor, som t ex könsarbetsdelning.
Salutogent förhållningssätt och ett värdigt liv inom äldreomsorgen
Our study aims to examine whether managers in elderly care are
working from a salutogenic approach to create a dignified life for
the residents. By this we are trying to find out how you look at life
in dignity and what meaning it has, what similarities and what
differences there are. We also want to explore what they want to
achieve with their work and what they do to enable it. The
questions we asked ourselves what the salutogenic approach is for
managers working in nursing homes. How do they look at a decent
life and we ask ourselves the question of the salutogenic approach
is just a "buzzword" in a working man always had or there are real
differences? The method we have chosen to use is a web-based
questionnaire that we sent to our sample.
Relationsmarknadsföring : Hur bankerna ska klara en högre konsumentrörlighet
Relationship Marketing - will banks be able to handle higher consumer mobility in the private market?The purpose of this paper is to gain an understanding of the factors that affect customer loyalty to the bank. Consumer mobility will probably increase as a result of political changes and pressures on the private banking market to become more competitive. This study was carried out using semi-structured interviews and were transcribed and analyzed with the help of models and theories centered on relationship marketing. The theories describe loyalty, the customer lifecycle and relationships between customers and organizations.
Från konsument till medproducent : förekomsten och utvecklingen av Community Supported Agriculture i Sverige
Community Supported Agriculture (CSA) is an unconventional model of agriculture expected to contribute to a more sustainable food supply and a sustainable landscape; the development of rural areas; a stronger relationship between producer and consumer and a healthier diet. This study, with a focus on food production and the link between the producer and consumer, describes the origin and current development of CSA in Sweden, including the prerequisites for CSA in a Swedish context. Organizations and entrepreneurs working with CSA and related projects are identified and interviewed. The notion of CSA in Sweden is still in its infancy, but a rapidly growing interest currently can be detected. The fact that the identified CSAs are found in different Swedish regions with variations in degree of urbanization and intensity of agriculture indicates that the prerequisites are there for the concept to grow, both in rural as well as urban areas.
Överlevt trafficking i Nepal: vad händer sedan? : En studie om det rehabiliterande sociala arbetet
Human trafficking is one of the biggest social problems in Nepal with over 12.000 Nepali women and children being trafficked over the border to India every year. Despite the scale and the severe consequences of trafficking in the Nepalese society, very little is known about efforts to rehabilitate survivors of human trafficking. The purpose of this study was to illustrate the rehabilitation methods and interventions in Nepal. It is based on the results from five interviews with three different nongovernmental organizations in Nepal. The result from this study shows that counseling is the main intervention for rehabilitation of the mental health of victims of trafficking.
Myrorna - subkulturens butikskedja : en studie i varumärkesutvecklande
AIM This report studies the Swedish vintage store company Myrorna from a branding perspective.METHOD The study has applied the qualitative method where four personal interviews have taken a fundamental ground. The four respondents are taken from different professionals and from different positions by the reason that the brand would be based on a fair assessment. The study is obtaining data that further was collected from the library of University of Gävle, the articles from Emerladinsight.com and remaining pictures- and text materials is taken from the organization Myrorna. The theoretical material have been adapted on the brand Myrorna and then been used to analyze the empirical part. From the general impression that portrays the brand the researcher leads the discussion.RESULT AND CONCLUSION The result shows that the brand Myrorna in some extent do not fulfill the image the brand in the media mediate, between the illusion and the reality there is an empty space according to the research.
Vintage ? ett varumärke?
To dress in used clothes is no longer considered as unfashionable. The acceptance of thesecond hand market has increased over the years. Vintage clothing has becomefashionable because you get the opportunity to create your own individual style. Vintagehas been given status. It has become a trend.
The Complexities of Lifestyle Brand Segmentation - A Study of the Lifestyle Brand Converse
This master thesis takes its point of departure in the conflicting worldviews of modernism and post-modernism. As traditional segmentation theory springs from the modernist worldview, this study aims to contribute to the understanding of the complexity regarding market segmentation for lifestyle brands in contemporary society, where the consumer is often claimed to be post-modern. The research was conducted in Malmö and Lund and involved 25 Converse users as respondents. The methods used in this thesis starts with observations as a sampling technique in order to locate the respondents. Short interviews and photo documentation followed.
?Och då måste han iväg, bort, ut liksom!?. En kvalitativ studie om uppbrottsprocesser. Fyra kvinnors berättelser om kampen för att ta sig ur sina relationer med våldsamma män.
Våld mot kvinnor i nära relationer är en allvarlig och omfattande problematik som förekommer i alla länder världen runt, oavsett samhällsklass, etnicitet och religion. Mäns våld mot kvinnor utövas oftast på både fysisk, psykisk samt sexuell nivå. Konsekvenserna är förkrossande för kvinnan och det kan då vara nästan omöjligt för henne att bryta sig loss från förhållandet. Syftet med denna studie är att belysa vad som gör att en kvinna slutligen bryter upp ur våldets mönster och lämnar sin våldsamma man för gott. Vi vill särskilt granska vilka verktyg som gör att en kvinna får rätt förutsättningar till att återskapa maktutövningen över sitt liv.