Sök:

Sökresultat:

1479 Uppsatser om Consumer empowerment - Sida 22 av 99

PR i det dolda : en studie om Redaktionell PR

The fashion industry is a line of business which is characterised by tough competition. Often the consumer target groups exposed to advertisements identify them as attempts by the fashion industry to persuade them. When this happens, the consumer disregards the information due to selective attention. Faced with these conditions, companies need to find new, creative ways to market their product lines. This essay is about Public Relations, in particular Public Relations that appear in editorial spaces.

E-handel: en studie om konsumenters köpbeteende vid köp av böcker online

The purpose of this thesis is to increase the understanding about consumer buying behaviour when purchasing books online. In order to acquire data for the study we used a questionnaire that 75 students where asked to respond. The respondents were students at the University of Technology in Luleå. Our findings suggest that the following factors are the most commonly cited reasons for deciding to complete the purchase: trust, perceived risk, price, convenience, design of the website and experience. The following factors are the most commonly cited rea-sons for deciding not to complete the purchase: trust, perceived risk, price and the design of the website.

PSYKISK OHÄLSA. EN KVALITATIV STUDIE OM VIKTIGA FAKTORER I ÅTERHÄMTNINGEN AV PSYKISK OHÄLSA UTIFRÅN PROFESSIONELLAS UPPFATTNING

Syftet med studien är att undersöka professionellas uppfattning om vilka faktorer som är av vikt i återhämtningen från psykisk ohälsa. Vidare syftar studien till att belysa vilken betydelse Fontänhuset uppfattas ha i återhämtningsprocessen utifrån professionellas uppfattning. Frågeställningarna är: Vilka faktorer uppfattas som viktiga gällande återhämtning för individer som lider av psykisk ohälsa utifrån professionellas uppfattning? Hur uppfattas Fontänhusets betydelse i relation till återhämtning för personer som lider av psykisk ohälsa utifrån professionellas uppfattning? Metoden till denna studie är en kvalitativ ansats med semistrukturerade intervjuer. Som teoretiskt angreppssätt har empowerment använts.

Konferera i solen? : En studie kring konsumentval inom konferensbranschen

In today's society, consumers get in touch with hundreds of advertising messages a day from companies. It is up to the consumer to choose the messages they want to listen to and ignore the ones they want. Today, there is an advertising saturation and this has implications for both producers and consumer. Companies must be innovative and come with fresh ideas to get us consumers to pay attention to their particular message.  It is through the marketing that companies have an opportunity to spread their message.

Jag har ett liv här. Där har jag ingenting. : En kvalitativ studie om hur integration kan påverka ensamkommande barns identitet

Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse för hur integration och etnisk tillhörighet kan påverka ensamkommande barns identitetsutveckling. Uppsatsen bygger på en kvalitativ ansats där empirin består utav semistrukturerade intervjuer med fyra unga vuxna som kom till Sverige som ensamkommande. Vi har analyserat intervjumaterialet genom att utgå ifrån Meads teori kring symbolisk interaktionism, Antonovskys tankar om att individen behöver en känsla av sammanhang och empowerment. Resultatet visar att språkkunskaper, utbildning och meningsfulla fritidsaktiviteter är viktiga faktorer för en god integration för ensamkommande barn, och att deras etniska bakgrund är viktig för deras identitet. Hur integrerade de är påverkar både deras möjligheter till att "lyckas" i Sverige och ökar chanser för en starkare identitetskänsla.

Radio Totalnormal ? erfarenheter av att göra närradio : Människor med egen erfarenhet av psykisk ohälsa ger sina perspektiv

This is a qualitative study with the aim of getting better knowledge and understanding of how people with mental illness experience having access to a public communication channel. The study builds upon qualitative interviews with four participants of a radio project called Radio Totalnormal (RTN). RTN is a community radio station where people with mental illness do radio. The study focuses on how the respondents describe the participation in the project and how it has affected their self-image. The analysis uses the concept of empowerment and four social psychological concepts: social responsivity, asocial non-responsivity, abstract sociability and concrete sociability.

Rekommendera mera

Research on the power of customer involvement, and in particular recommendation is very resourceful. Many studies have mapped the reasons for why customers are willing to recommend, however they often ignore potential differences among brands and how that may affect these reasons. This study is built on a quantitative survey investigating how consumers interact with brands, depending on category affiliation. The categories used were Bhat and Reddy's symbolic and functional, consisting of three brands respectively where each brand represented a different product type.The evolvement of social media has also transformed the platform of recommendation from physical to virtual and changed the way people connect. Thus, taking the investigation further, potential differences between symbolic and functional brands was tested in different social media platforms.

Att öka genom att minska - En kvantitativ undersökning av effekterna vid en sortimentsreduktion

For the last 50 years the amount of available consumer goods has exploded in number, due to improvements in production and technology. The problem is that the overall sales of many categories are stagnant and retailers are unwilling to grant the categories more shelf space. Therefore many categories are crowded with products and hard for consumers to navigate in. The purpose of this paper is to examine the effects of an assortment reduction on several variables relating to assortment perceptions, customer satisfaction and store choice. The study was carried out as an experiment with 127 participants.

Negativ avtalsbindning : i svensk marknadsrättslig praxis

One fundamental principle in Swedish contract law is that passive acceptance does not constitute a binding acceptance of an offer. Still, business owners use the consumers unknowing of this, and form offers saying passivity will lead to a binding agreement. Business owners are thus trying to ?negatively bind? the consumer to agreements. There are rules prohibiting this kind of actions in the Swedish marketing law (MFL).In order to find out what constitutes this forbidden kind of agreement-entering according to the Swedish Market Court, an analysis of seven cases settled between 2002-2009 and concerning consumers in these situations, is made.

Att främja delaktighet i vården : En litteraturstudie om patienter med schizofreni

Bakgrund: Schizofreni är en psykisk sjukdom som ofta har inverkan på det dagliga livet. Tillståndet kan leda till allvarlig kognitiv svikt och i förlängningen till tvångsvård. Sjukdomsbilden gör att patienterna inte alltid kan eller vill delta i beslut kring sin egen vård. Delaktighet kan därför bli komplext i förhållande till denna patientgrupp. Syfte: Syftet var att belysa faktorer som kan påverka delaktighet i vården hos patienter med schizofreni.

"Det är ju så känsligt" : Myndighetspersoners resonemang kring att personer med funktionsnedsättning väljer att bli föräldrar

Title: ?It´s so sensitive? - Persons in authority's arguments around those persons with disabilities chooses to become parents.Authors: Therese Andersson and Malene HelanderSupervisor: Magdalena DambergThe purpose with this paper is to describe and analyze how professionals act when people with disabilities chose to become parents. To achieve this purpose we have chosen to use a qualitative method with deliberation interviews. The interviews have been implemented with six different persons in authority who work in social welfare offices and as LSS - administrators.Ensured to our questions, (1) How does persons in authority do in the meeting with persons that has a disability and chooses to become parents? (2) Which possibilities respective difficulties see persons in authority within social service and LSS with parenthood where the parent has a disability? (3) What is done in order to facilitate the needs that are added when persons with disabilities chooses to become parents? we consider that they have been responded to.Through our empirical materials we can interpret and read out the replies that we searched for in connection with our survey.

Mina åsikter är precis lika viktiga som alla andras. : En kvalitativ studie om deltagares upplevelser inom daglig verksamhet.

Bakgrund:Valet av daglig verksamhet som undersökningsområde gjordes då vi ville undersöka hur personer med funktionsnedsättning upplever sin arbetssituation. Empowerment som perspektiv kändes passande i studien då många av de teoretiska begrepp vi ville använda oss av förekommer inom empowerment.Syfte:Syftet med denna studie är att utifrån ett empowermentperspektiv beskriva och analysera hur deltagare upplever och skapar mening inom daglig verksamhet.Metod:Studien är av kvalitativ karaktär med semistrukturerade intervjuer där empirin grundar sig på fem transkriberade intervjuer. De personer som intervjuats har valts ut utifrån två kriterier, att de kunde uttrycka sig muntligt samt beviljats och arbetar inom daglig verksamhet enligt LSS (1993:387). För att få svar på våra intervjufrågor utarbetades en intervjuguide. Empirin analyserades utifrån studiens tre teoretiska begrepp tillhörighet, meningsfullhet och makt.

Efterfrågeprognoser : ?En jämförelse av prognosmodeller med avseende på FMCG-marknaden?

An organization must manage its resource consumption and material flows in order to satisfy the demand of its products as efficiently as possible. Managing of the aforementioned requires a balance between the organizations resources (such as the capability of distribution and production) and the market demand. According to Gardner (1990), an estimation of future demand is a necessity for maintaining the balance. An instrument that is used frequently to estimate future demand is demand forecasting. The demand forecasting practice has been thoroughly studied and a plethora of academic contributions exist on the topic.

Recept för en "god" konsument : En läromedelsanalys i hem- och konsumentkunskap med utgångspunkt i kursplan 2000.

SammanfattningAnalysen undersöker meningserbjudandet gällande konsumentfrågor i tre läroböcker inom hem- och konsumentkunskap, med utgångspunkt i kursplan 2000 (Skolverket, 2000a). Först definierades och avgränsades konsumentfrågorna med hjälp av konsumtionsprocessen (Bjurström, 2004, McGregor, 2011a). Det andra steget i analysen var att kategorisera det befintliga konsumentinnehållet utifrån tre undervisningsstrategier: fakta-, normerande- och pluralistisk undervisningsstrategi (Skolverket, 2002, Kronlid & Öhman, 2010). Som ett tredje steg genomfördes en analys även av kursplan 2000, med hjälp av de tre undervisningsstrategierna. Detta tredje steg utgick ifrån antagandet att läroböckernas legitimitet och relevans styrs av kursplanen (Sellander, 1988, Lundgren, 1989, Englund, 2011).

Empowerments effekt på patienter med högt blodtryck : En kvantitativ studie inom primärvården

Bakgrund: Högt blodtryck är en av de vanligaste diagnoserna i primärvården. Högt blodtryck kan leda till allvarliga följdsjukdomar, som stroke och hjärtsvikt. Distriktssköterskan möter ofta dessa patienter för blodtryckmätning och samtal om levnadsvanor.Syfte: Att utvärdera effekter av distriktssköterskans råd och stöd utifrån empowerment till vuxna patienter med hypertoni.Metod: En randomiserad kontrollerad multicenterstudie. Enkäter besvarades av patienter med högt blodtryck före och efter intervention av distriktssköterskans råd och stöd, som utgick från empowerment. Ett speciellt framtaget blodtryckskort användes också.

<- Föregående sida 22 Nästa sida ->