Sök:

Sökresultat:

958 Uppsatser om Consumer club - Sida 37 av 64

Framtidens konsumtion- en studie av attityder till ekologiska varor hos framtidens konsument

Vi ämnar i denna uppsats att undersöka, om ekologiska produkter har högt eller lågt intresse hos framtidens konsument och orsakerna till detta.VI har ställt oss följande frågeställningar: Har framtidens konsument högt eller lågt intresse för ekologiska livsmedel? Vad är orsaken till graden av intresse? och för vilka typer av argument för ekologiska livsmedel är konsumenter mottagliga? Våra resultat visar att framtidens konsument har lågt intresse av ekologiska livsmedel. Orsakerna till detta beror på bristande kommunikation från butiker och samhället ut till konsumenterna. Andra orsaker är att livsmedel ofta konsumeras vanemässigt, okunskap om ekologiska produkter och oengagemang att konsumera dem.För framtidens konsument är mottagliga argument bland annat, mer information, påverkan på lokal nivå genom ekologisk konsumtion och ekologipoäng när man handlar ekologiskt..

Marknadsföring av konst via Internet : Artotekets förutsättningar att lyckas på marknaden

Internet has opened a whole new world when it comes to marketing. Because of this companies can reach out to a broader consumer audience. The idea to write this essay came to mind, when we were asked to design the website of a new registered company named Artoteket. The company?s purpose is to hire out and market art on the Internet to bigger companies such as banks, law firms and industrial company?s etc.

Du är vad du inreder - En kvantitativ studie om inredning i bostadsannonsers påverkan på köpintresse

The Swedish real estate market has experienced an intense increase of demand during the last ten years. Thus, people regularly visit real estate websites, as well as home improvement and interior design have become extremely popular. However, the Swedish real estate agencies still have not developed a theoretical framework on how to most effectively market the properties. The main purpose of this study was to investigate how interior in apartment advertising affects the buyer's interest in the apartment, and furthermore to start building a framework for how to effectively use interior as a marketing tool. The study connects theory regarding social identity, advertising effectiveness and product personality in order to investigate consumer behaviour in the real estate market.

Vilken information får hundägare i samband med kastrering av sin hanhund?

BACKGROUND Until 1988, it was forbidden to neuter male dogs in Sweden without a veterinary medical cause, so there is clearly no long tradition of this procedure in healthy dogs. According to the website of The Swedish Kennel Club (SKK), February 11, 2011, there has been an increase of castrated male dogs in Sweden. They see this increase as worrying, especially in cases of the less common breeds, where it is most important to maintain the gene pool. The SKK expresses concern that castration is used as a tool to influence the personality of dogs, instead of training and education of the dog. They write that castration should be preceded by a discussion initiated by the veterinarian, where the pros and cons of castration are weighed against each other.

Elevers attityder, kunskaper och beteenden : inom kunskapsområdet konsumtion och ekonomi i Hem- och konsumentkunskap

SammanfattningKonsumtion och ekonomi är områden som på olika sätt påverkar människors liv. Forskning visar att värderingar, identiteter och idéer grundas på konsumtion. Syftet med denna studie var att undersöka elevernas attityder, kunskaper och beteenden inom konsumtion och ekonomi som är ett kunskapsområde inom ämnet hem- och konsumentkunskap. Författaren var även intresserad av att undersöka om det fanns skillnader mellan två skolor bland elever i årskurs nio som skiljer sig åt vad gäller upptagningsområde och skolans geografiska läge. 153 enkäter delades ut och resultatet analyserades med dataprogrammet IBM Statistics Version 20 (SPSS 2010).

Distributionsstrukturer för FMCG-varor : - en intervjustudie

Inom logistiken finns det ett antal frågeställningar, där struktur är ett viktigt område. Strukturfrågorna berör bland annat distributionen, exempelvis om en färdig produkt ska lagras eller skickas direkt till kund samt hur själva transporten ska gå till. Distributionsstrukturen syftar till att överbrygga de gap som uppstår mellan producerande företag och konsumenterna av deras produkter. Distributionen är i vissa fall mer komplex än företaget i sig, där beslutsfattandet kan handla om vilka delar som ska outsourcas och vilka externa aktörer som ska samarbetas med. Val gällande distributionen kan vara avgörande för ett företags lönsamhet och konkurrensförmåga.

Hur hanterar E-handelsföretag inom Business to Consumer returflödet?

Att handla på Internet har blivit mycket populärt. Allt fler företag öppnar handelsportaler på Internet där konsumenten kan köpa företagets produkter. I och med att kunden inte kan se produkten i verkligenheten, utan bara som en bild på Internet, händer det att kunden blir missnöjd med produkten och väljer att returnera den. Produkter som säljs på Internet har en tendens att returneras i högre grad än andra produkter som säljs på traditionellt sätt. När det gäller betalningen av produkterna har konsumenterna många olika betalningssätt att välja bland.

Att fånga konsumentens blick, uppmärksamhet och plånbok: tv-reklam i dagligvarubutik

Forskning visar att 65 procent av konsumenternas köpbeslut av dagligvaror fattas i butikerna. Denna studie syftade till att studera konsumenters medvetenhet om tv-reklam i dagligvarubutik, hur deras köpbeteende påverkas, och i vilken grad kognitiva och perceptuella faktorer inverkar på om tv-reklam medvetet uppfattas av konsumenten eller inte. Endast fyra av 120 konsumenter upptäckte den tv-skärm som de stått intill och ingen mindes vad tv-skärmen visat, en stark indikation på att konsumentens uppmärksamhet kan vara mycket svårfångad. Huruvida visad reklamfilm var försedd med ljud och prisuppgift eller inte tycktes inte ha någon effekt på konsumenternas medvetenhet och ingen försäljningseffekt kunde påvisas men generella slutsatser kräver ytterligare forskning. Fortsatt forskning kan även undersöka konsumentens mottaglighet för tv-reklam på olika platser i butiken..

Enegiutredning Hotell Princess

This report will show the energy usage of Hotel Princess in Sandviken, Sweden. When the hotel changed owner an examination of the hotels heating, ventilation and sanitary systems were done. The report showed flaws in the ventilation system, and is why the new owner wanted a closer look at the energy use of the hotel. The original building was built in the 1930s and two major extensions have been built, one in the 1950s and the most recent in the 1980s. An assumption made is that the building parts were built to the restrictions during the time. Activities on the hotel include sleep over, conference, night club, massage and swimming in the hotels pool section.

Fattigdomens slöja: En studie i hur fattigdom påverkar konsumtion

The aim of this study is to map the consumption patterns of the poor. We also examine if loyalty can be created in this segment, and try to discover different types of poverty. This study is of great importance since the poor segment has been slightly overlooked in marketing research. Therefore we have also turned to other academic disciplines such as sociology, ethnography and consumer culture in order to analyze our empirical input. The study is abductive and we have in a qualitative and ethnographical manner conducted interviews in order to obtain information and reveal categories.

Hur vårdar upplevelseföretag sina kundrelationer? : En fallstudie av Birka Cruise AB

Dagens kund har ett större behov av att konsumera upplevelser än tidigare. Detta leder till att antalet upplevelseföretag ökar. Upplevelser kan ge kunden ett värde som bidrar till en högre konkurrensfaktor för företaget än om de enbart konkurrerar med kvalitet och pris. Fastän upplevelseföretag kan ge ett unikt värde till kunden är det viktigt att de även fokuserar på relationsmarknadsföring i sin marknadsstrategi. Det innebär att det skall finnas en ömsesidighet i relationen mellan företaget och kunden.Denna studie går ut på att undersöka hur mycket upplevelseföretag som ständigt vill öka sina marknadsandelar arbetar med att skapa långvariga relationer med sina kunder.

Generation Y : En studie kring konsumtionsbeteende och dess betydelse för företag.

Bakgrund: På dagens marknader kan förändrade förhållanden i samhället påverka konsumtionsmönster. Globaliseringen och Internet har bidragit till förändrade kommunikationsmönster vilket i sin tur också har påverkat generationerna. Vilket även gör att företagen till viss del då måste anpassa sig efter det eventuellt förändrade konsumtionsbeteendet.Problemformulering: Vilka kommunikationsstrategier är viktiga för företagen att implementera för att de skall kunna tillgodose nya konsumtionsmönster och öka utsikterna för en långsiktig överlevnad?Syfte: Syftet är att genom en analys av Generation Y:s konsumtionsmönster utvärdera förutsättningar för företags kommunikationsstrategier.Metod: Undersökningen har både en kvantitativ och kvalitativ ansats. Metodtriangulering sker på generation Y.

Med musik som försäljningsredskap : En studie av musikens kommunikationsvärde i TV-reklam

This essay examines the persuasive side of music and its affect on consumer behavior when utilized in television commercials. It includes an interpretation of twelve study cases, in which three groups of four people is presented the same commercial, with different music being the only item dividing the groups. This is followed by a few questions about the product. The aim is then to see how the answers differ from one group to another, and how they match the music?s presupposed connotations suggested in the theory part of the essay, thus, observing the communicative, and eventually persuasive, power of music in television commercials.

Patientinformation, vilken profession förmedlar den bäst? En systematisk litteraturstudie med tillhörande begreppsanalys.

This thesis is a systematic review of the Swedish healthcare and hospital-library?s authorities on the consumer health information. The goal is to evaluate the strengths and weaknesses that are inherited in two professions (medical and LiS) with two completely different perspectives on mediating information.The method used is a mix between conceptual analysis of the Swedish term ?patient information? and a Critical conceptual analysis, according to Fairclough, of published native theses and international professional journals.Conclusion of the thesis is that although the nursing and medical staff has the necessary medical expertise it does not, in many cases have either the time or skill to completely satisfy a patient or his/her next of kin´s information needs when exposed in a uneasy situation as when in need of treatment or help in any kind.The hospital librarian on the other hand does have the intermediating skills and most often the time to explain complex treatments or medical procedures, but the lack in medical or nursing expertise.In a perfect setting there is an inter-professional cooperation which brings a lot of positive results. The problem today is often to overcome the gap in awareness of one and other that exists in a modern Swedish hospital..

Generiska strategiers påverkan på köpbeteenden - En studie av kunderna till två livsmedelsbutiker

Due to the well-developed rhetoric and the relative easiness to estimate costs, cost considerations are usually more in-depth than revenue considerations when discussing strategies impact on profitability. To avoid dysfunctional companies and poorly judged strategy decisions it is necessary to develop the rhetoric of revenue considerations.By collecting data from 230 respondents in a quantitative study of two grocery stores in Mora, the study aimed to assess the relationship between choice of generic strategy and self-reported buying behavior, considering differing decision-making processes of customers.The results of the study indicate that a differentiation strategy performs better than a low-cost strategy in terms of buyer frequency, number of goods and cost of purchase. However, due to a poor data collection method, the results are weak, and should therefore be questioned. The study indicates that reliability considerations for behavioral measures should be treated in the same respect as psychological measures, and therefore illuminates the need for new methods and measures to be developed..

<- Föregående sida 37 Nästa sida ->